Umowa na modernizację samolotów CASA dla Wojska Polskiego podpisana – sukces Airbus Poland i polskich pracowników

Piątek 13 grudnia okazał się szczęśliwym dniem dla Airbus Poland i blisko 700 pracowników zakładów na warszawskim Okęciu. Podpisano kontrakt na modernizację floty 16 samolotów transportowych C-295M CASA, należących do Wojska Polskiego. Wartość umowy wynosi 102,7 mln euro netto (ok. 540 mln zł brutto).
Samolot CASA C-295 Wojska Polskiego
Samolot CASA C-295 Wojska Polskiego / Autorstwa Jakub Hałun - Praca własna, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=33653376

Modernizacja na lata 2025–2033

Prace obejmą unifikację systemów awionicznych, modernizację łączności i identyfikacji, a także zwiększenie możliwości desantowych dla spadochroniarzy. Dwa pierwsze samoloty zostaną zmodernizowane w Hiszpanii, a pozostałe 14 w centrum serwisowym Airbus Poland w Warszawie. Kontrakt jest kluczowy dla 8. Bazy Lotnictwa Transportowego w Balicach, do której flota C-295M jest przypisana.

Symboliczne podpisanie w obecności ministra

Podpisanie umowy odbyło się w obecności Ministra Obrony Narodowej, Władysława Kosiniaka-Kamysza, oraz przedstawicieli Airbus Defence and Space, w tym Michaela Schoellhorna – prezesa koncernu, i Javiera Mediny – prezesa Airbus Poland. W wydarzeniu uczestniczyli również przedstawiciele NSZZ "Solidarność" z warszawskich zakładów Airbusa.

Cieszę się, że po raz kolejny powierzono naszej firmie i naszym Pracownikom strategiczne zadanie modernizacji floty samolotów C295 dla Wojska Polskiego. To zdecydowanie podkreśla nasz dotychczasowy profesjonalizm, zaangażowanie i przede wszystkim jakość świadczonych usług. Oczywiście sama modernizacja i obsługa „Kaśki” to tylko część naszego biznesu w Warszawie, nie możemy zapominać o samolocie Orlik, z którego jesteśmy również dumni. Dla mnie oczywiście najważniejszy jest ten pracowniczy wymiar zawartej dziś umowy. To z całą pewnością gwarancja stabilnych i atrakcyjnych miejsc pracy dla pracowników naszego centrum serwisowego i nie tylko

– podkreślił Rafał Chojecki, wiceprzewodniczący NSZZ "Solidarność" Airbus Poland.

100 lat tradycji i nowe perspektywy

Airbus Poland to firma z niemal stuletnią tradycją, wnosząca znaczący wkład w globalny łańcuch dostaw Airbusa, m.in. poprzez produkcję struktur samolotów C-295, A330 i A320. Pracownicy zakładów na Okęciu od lat korzystają z bogatych świadczeń socjalnych oraz stabilnych warunków zatrudnienia.

Wiceprzewodniczący Solidarności zapowiedział dalszy rozwój zakładu, wspominając o kluczowych projektach, takich jak współpraca przy programach MRTT (latające tankowce) oraz samolotach A400M. Zaznaczył również, że decyzje PLL LOT dotyczące wyboru maszyn regionalnych, takich jak Airbus A220, mogą otworzyć nowe możliwości produkcyjne dla warszawskiego zakładu.

Wciąż posiadamy szeroki wachlarz cennych kompetencji, jednak stale podkreślamy, że zależy nam na rozwoju oraz tworzeniu nowych, bezpiecznych, atrakcyjnych i stabilnych miejsc pracy. Aby takie miejsca mogły powstawać, niezbędna jest ciągła współpraca między przedstawicielami rządu, naszej firmy i pracowników. Tylko w ten sposób można prowadzić biznes odpowiedzialny społecznie.

- mówił przewodniczący Solidarności w Airbus Poland i kontynuował.

Warto zaznaczyć, że od kilku lat, dzięki dialogowi z pracodawcą, udaje nam się zapewniać regularny wzrost wynagrodzeń, bogatą ofertę funduszu socjalnego, premie jubileuszowe i okolicznościowe, a także 40-minutową płatną przerwę dla pracowników produkcji – zarówno bezpośredniej, jak i pośredniej. Można wymienić jeszcze więcej korzyści, jednak wszystko to byłoby niemożliwe bez wsparcia i zaangażowania zarówno pracowników, jak i strony rządowej.

Związkowiec nakreślił też priorytety dla zakładu pracy i pracowników.

Nasza przyszłość wiąże się przede wszystkim z programami MRTT (latające tankowce) oraz samolotem transportowym A400M dla Polski. Nie ukrywam, że chcielibyśmy także rozwinąć nasze zdolności w zakresie produkcji struktur do samolotów cywilnych. W tym kontekście kluczowa jest decyzja PLL LOT dotycząca wyboru samolotu Airbus A220 do obsługi połączeń regionalnych. Mamy nadzieję i oczekujemy, że rząd Polski – tak jak dziś – będzie stawiał na pierwszym miejscu dobro polskich pracowników i ich rodzin.

– podsumował Chojecki.

Stabilność i przyszłość

Umowa na modernizację C-295M stanowi kolejny krok w umacnianiu pozycji Airbus Poland na rynku obronnym, jednocześnie zabezpieczając miejsca pracy dla setek polskich specjalistów.


 

POLECANE
Drony przy trasie lotu Zełenskiego. Irlandia podniosła alarm gorące
Drony przy trasie lotu Zełenskiego. Irlandia podniosła alarm

Irlandzkie służby wszczęły alarm, gdy w pobliżu zaplanowanej trasy lotu ukraińskiej delegacji dostrzeżono kilka niezidentyfikowanych dronów. Media podkreślają, że bezzałogowce pojawiły się w miejscu, w którym samolot Zełenskiego miał być zgodnie z pierwotnym harmonogramem.

Ważny komunikat dla powiatu ostrowskiego pilne
Ważny komunikat dla powiatu ostrowskiego

Rządowe Centrum Bezpieczeństwa ostrzegło w czwartek, że w miejscowościach Rostki Wielkie, Rostki Piotrowice, Podgórze Gazdy oraz Zawisty Nadbużne w powiecie ostrowskim woda jest niezdatna do spożycia i celów sanitarno-higienicznych.

Żurek chce delegalizacji partii Brauna. Bogucki: Niech się sam zdelegalizuje polityka
Żurek chce delegalizacji partii Brauna. Bogucki: "Niech się sam zdelegalizuje"

Spór o Konfederację Korony Polskiej przybiera na sile, a po kolejnych żądaniach jej rozwiązania głos zabrał minister prezydenta Zbigniew Bogucki, który w ostrych słowach na antenie Radia Zet skomentował działania ministra Waldemara Żurka.

Zamykanie porodówek. Zajączkowska: To jest realne piekło kobiet gorące
Zamykanie porodówek. Zajączkowska: To jest realne piekło kobiet

„To jest realne piekło kobiet” - skomentowała rządowe plany zamykania porodówek eurodeputowana Ewa Zajączkowska-Hernik (Konfederacja).

Kazik Staszewski na intensywnej terapii. „Bliski końca drogi byłem” Wiadomości
Kazik Staszewski na intensywnej terapii. „Bliski końca drogi byłem”

Stan zdrowia Kazika Staszewskiego gwałtownie się pogorszył, a muzyk trafił na OIOM po komplikacjach związanych z wcześniejszym zabiegiem. Jak relacjonuje, lekarze mówią nawet o ryzyku sepsy.

Szef węgierskiego MSZ: Era oczekiwania na pozwolenie z Berlina dawno już minęła gorące
Szef węgierskiego MSZ: Era oczekiwania na pozwolenie z Berlina dawno już minęła

„Węgry nie potrzebują już akceptacji Berlina czy Brukseli dla podejmowania decyzji w obszarze polityki zagranicznej” - oświadczył szef węgierskiej dyplomacji Peter Szijjarto cytowany przez „The Budapest Times”.

Ideologia gender przegrywa w Wielkiej Brytanii, ale ciągle walczy tylko u nas
Ideologia gender przegrywa w Wielkiej Brytanii, ale ciągle walczy

W Wielkiej Brytanii, która przodowała do niedawna w promowaniu ideologii gender, zachodzą wielkie zmiany. Na Wyspach zamknięto bowiem klinki transujące dzieci, zakazano łatwego „zmieniania płci” u nieletnich i ogłoszono, że mężczyzna nie może stać się kobietą. Jedni powiedzą, że to jakieś podstawy i zdrowy rozsądek, inni zaś będą pamiętali: ideologia gender jeszcze niedawno była państwową ideologią w UK. Zmiany te wiele więc znaczą i trzeba na nie patrzeć z perspektywy Zachodu, na którego to politykę transseksualne lobby ma ogromny wpływ od wielu dekad.

Sejm zdecydował o utajnieniu posiedzenia. Bosak zdradza, czego ma dotyczyć wystąpienie Tuska polityka
Sejm zdecydował o utajnieniu posiedzenia. Bosak zdradza, czego ma dotyczyć wystąpienie Tuska

Prezydium Sejmu na wniosek premiera Donalda Tuska, zgodziło się utajnić piątkowy punkt obrad, podczas którego szef rządu ma przedstawić pilną informację dotyczącą bezpieczeństwa państwa. Jak poinformował wicemarszałek Sejmu Krzysztof Bosak, zamknięta część potrwa około półtorej godziny.

I prezes SN: Wzywam ministra sprawiedliwości do zaprzestania kierowania gróźb wobec sędziów gorące
I prezes SN: Wzywam ministra sprawiedliwości do zaprzestania kierowania gróźb wobec sędziów

I prezes SN Małgorzata Manowska oceniła, że obecne stanowisko szefa Ministerstwa Sprawiedliwości Waldemara Żurka „wpisuje się w szerszą skalę ataków na niezależność sądów”.

Afera na Eurowizji. Kraje wycofują się z konkursu Wiadomości
Afera na Eurowizji. Kraje wycofują się z konkursu

Decyzja o dopuszczeniu Izraela do Eurowizji wywołała natychmiastowy sprzeciw czterech państw, które ogłosiły rezygnację z udziału w przyszłorocznym konkursie w Wiedniu.

REKLAMA

Umowa na modernizację samolotów CASA dla Wojska Polskiego podpisana – sukces Airbus Poland i polskich pracowników

Piątek 13 grudnia okazał się szczęśliwym dniem dla Airbus Poland i blisko 700 pracowników zakładów na warszawskim Okęciu. Podpisano kontrakt na modernizację floty 16 samolotów transportowych C-295M CASA, należących do Wojska Polskiego. Wartość umowy wynosi 102,7 mln euro netto (ok. 540 mln zł brutto).
Samolot CASA C-295 Wojska Polskiego
Samolot CASA C-295 Wojska Polskiego / Autorstwa Jakub Hałun - Praca własna, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=33653376

Modernizacja na lata 2025–2033

Prace obejmą unifikację systemów awionicznych, modernizację łączności i identyfikacji, a także zwiększenie możliwości desantowych dla spadochroniarzy. Dwa pierwsze samoloty zostaną zmodernizowane w Hiszpanii, a pozostałe 14 w centrum serwisowym Airbus Poland w Warszawie. Kontrakt jest kluczowy dla 8. Bazy Lotnictwa Transportowego w Balicach, do której flota C-295M jest przypisana.

Symboliczne podpisanie w obecności ministra

Podpisanie umowy odbyło się w obecności Ministra Obrony Narodowej, Władysława Kosiniaka-Kamysza, oraz przedstawicieli Airbus Defence and Space, w tym Michaela Schoellhorna – prezesa koncernu, i Javiera Mediny – prezesa Airbus Poland. W wydarzeniu uczestniczyli również przedstawiciele NSZZ "Solidarność" z warszawskich zakładów Airbusa.

Cieszę się, że po raz kolejny powierzono naszej firmie i naszym Pracownikom strategiczne zadanie modernizacji floty samolotów C295 dla Wojska Polskiego. To zdecydowanie podkreśla nasz dotychczasowy profesjonalizm, zaangażowanie i przede wszystkim jakość świadczonych usług. Oczywiście sama modernizacja i obsługa „Kaśki” to tylko część naszego biznesu w Warszawie, nie możemy zapominać o samolocie Orlik, z którego jesteśmy również dumni. Dla mnie oczywiście najważniejszy jest ten pracowniczy wymiar zawartej dziś umowy. To z całą pewnością gwarancja stabilnych i atrakcyjnych miejsc pracy dla pracowników naszego centrum serwisowego i nie tylko

– podkreślił Rafał Chojecki, wiceprzewodniczący NSZZ "Solidarność" Airbus Poland.

100 lat tradycji i nowe perspektywy

Airbus Poland to firma z niemal stuletnią tradycją, wnosząca znaczący wkład w globalny łańcuch dostaw Airbusa, m.in. poprzez produkcję struktur samolotów C-295, A330 i A320. Pracownicy zakładów na Okęciu od lat korzystają z bogatych świadczeń socjalnych oraz stabilnych warunków zatrudnienia.

Wiceprzewodniczący Solidarności zapowiedział dalszy rozwój zakładu, wspominając o kluczowych projektach, takich jak współpraca przy programach MRTT (latające tankowce) oraz samolotach A400M. Zaznaczył również, że decyzje PLL LOT dotyczące wyboru maszyn regionalnych, takich jak Airbus A220, mogą otworzyć nowe możliwości produkcyjne dla warszawskiego zakładu.

Wciąż posiadamy szeroki wachlarz cennych kompetencji, jednak stale podkreślamy, że zależy nam na rozwoju oraz tworzeniu nowych, bezpiecznych, atrakcyjnych i stabilnych miejsc pracy. Aby takie miejsca mogły powstawać, niezbędna jest ciągła współpraca między przedstawicielami rządu, naszej firmy i pracowników. Tylko w ten sposób można prowadzić biznes odpowiedzialny społecznie.

- mówił przewodniczący Solidarności w Airbus Poland i kontynuował.

Warto zaznaczyć, że od kilku lat, dzięki dialogowi z pracodawcą, udaje nam się zapewniać regularny wzrost wynagrodzeń, bogatą ofertę funduszu socjalnego, premie jubileuszowe i okolicznościowe, a także 40-minutową płatną przerwę dla pracowników produkcji – zarówno bezpośredniej, jak i pośredniej. Można wymienić jeszcze więcej korzyści, jednak wszystko to byłoby niemożliwe bez wsparcia i zaangażowania zarówno pracowników, jak i strony rządowej.

Związkowiec nakreślił też priorytety dla zakładu pracy i pracowników.

Nasza przyszłość wiąże się przede wszystkim z programami MRTT (latające tankowce) oraz samolotem transportowym A400M dla Polski. Nie ukrywam, że chcielibyśmy także rozwinąć nasze zdolności w zakresie produkcji struktur do samolotów cywilnych. W tym kontekście kluczowa jest decyzja PLL LOT dotycząca wyboru samolotu Airbus A220 do obsługi połączeń regionalnych. Mamy nadzieję i oczekujemy, że rząd Polski – tak jak dziś – będzie stawiał na pierwszym miejscu dobro polskich pracowników i ich rodzin.

– podsumował Chojecki.

Stabilność i przyszłość

Umowa na modernizację C-295M stanowi kolejny krok w umacnianiu pozycji Airbus Poland na rynku obronnym, jednocześnie zabezpieczając miejsca pracy dla setek polskich specjalistów.



 

Polecane