Amazon: koniec z rewolucją różnorodności i i inkluzywności
Jak informuje "The Guardian", niektóre z największych firm w USA ograniczają swoje inicjatywy na rzecz różnorodności, które zostały zintensyfikowane zwłaszcza po śmierci George‘a Floyda.
Amazon: koniec z rewolucją różnorodności i i inkluzywności
Jeszcze przed objęciem przez Donalda Trumpa urzędu prezydenta USA niektórzy giganci technologiczni wycofywali się z wprowadzanych inicjatyw. Jednym z przykładów jest Amazon, który już w grudniu w notatce do pracowników stwierdził, że "likwiduje przestarzałe programy i materiały" związane z reprezentacją i integracją, dążąc do zakończenia procesu do końca 2024 r.
Amazon wyjaśnił, że pozostaje "oddany dostarczaniu doświadczeń integracyjnych", ale zmienia swoje podejście, aby skupić się na programach o "sprawdzonych wynikach".
Stawiajmy na efektywne programy
„Zamiast zmuszać poszczególne grupy do tworzenia programów, skupiamy się na programach o udowodnionych wynikach – a także dążymy do wspierania bardziej prawdziwie inkluzywnej kultury”
– napisała Candi Castleberry, wiceprezes Amazon ds. doświadczeń i technologii integracyjnych, w notatce, o której po raz pierwszy poinformował nas Bloomberg.
Do grona dołączyła też Meta
Meta zakończyła część swoich programów inkluzywności i równości, w tym te dotyczące zatrudnienia czy szkolenia swoich dostawców i zatrudniła republikańskiego polityka Joela Kaplana na stanowisku dyrektora ds. globalnych, a członkiem zarządu został Dana White, dyrektor generalny UFC oraz przyjaciel Donalda Trumpa.