Szefowa warszawskich struktur PiS ostrzega: Strefa wykluczenia w Warszawie jest dużo szersza

Przyjęta przez radnych stolicy uchwała o SCT wyklucza setki tysięcy mieszkańców Warszawy, ale nie tylko ich. Jest dużo szersza, niż by nam się mogło wydawać, ponieważ dotknie wszystkich. To się odbije w cenach towarów, usług i dlatego absolutnie nie godzimy się na wprowadzanie takich wykluczeń w Warszawie - stwierdziła szefowa warszawskich struktur PiS Małgorzata Gosiewska.
fot. ilustracyjne Szefowa warszawskich struktur PiS ostrzega: Strefa wykluczenia w Warszawie jest dużo szersza
fot. ilustracyjne / pixabay.com

Władza wie lepiej w wykonaniu Platformy, zwanej Obywatelską. Tak to niestety wygląda i tak to wyglądało na sesji Rady Warszawy. Po pierwsze część mieszkańców w ogóle nie została wpuszczona na sesję, a przecież podejmowane były decyzje, które będą ich bezpośrednio dotyczyć. To jest zaprzeczenie tej obywatelskości, na którą się ciągle Platforma próbuje powoływać

- podkreśliła w rozmowie z PAP Małgorzata Gosiewska.

Przypomniała, że na sesji radni PiS dwa razy składali wniosek o przerwę w obradach do czasu znalezienia odpowiedniej sali, która zapewni mieszkańcom Warszawy możliwość współuczestniczenia w obradach.

"Przyjęta uchwała wyklucza setki tysięcy mieszkańców Warszawy"

Bo najważniejsze w tym wszystkim jest to, że ta uchwała nie była praktycznie konsultowana z mieszkańcami. Brak konsultacji jest podstawą do stwierdzenia nieważności tej uchwały. I taki wniosek został wraz z radnymi PiS złożony u wojewody mazowieckiego Tobiasza Bocheńskiego

- zaznaczyła.

Jedyne konsultacje, które się odbyły, to te w trakcie sesji z częścią mieszkańców, którzy zostali wpuszczeni na salę, a wynik był oczywisty, ponieważ 90 proc. osób, które przyszły z własnej inicjatywy, biorąc urlop, to były osoby, które chciały zaprotestować wobec stworzenia strefy, które nazywamy de facto, strefą wykluczenia komunikacyjnego. Bo przyjęta uchwała wyklucza setki tysięcy mieszkańców Warszawy, ale nie tylko ich

- stwierdziła.

Wyjaśniła, że do Warszawy nie będą mogły wjechać również osoby mieszkające poza stolicą, które w niej pracują, czy muszą jechać do szpitala albo po prostu skorzystać z instytucji kultury. Zaznaczyła, że zakaz będzie dotyczył większości autokarów, którymi przyjeżdżają dzieci na wycieczki.

Będzie też dotyczył aut dostawczych, które dostarczają towar do sklepów i rozmaitych przedsiębiorstw. A więc strefa wykluczenia jest dużo szersza, niż by nam się mogło wydawać, ponieważ dotknie wszystkich. To się odbije w cenach towarów, usług i dlatego absolutnie nie godzimy się na wprowadzanie takich wykluczeń w Warszawie

- podkreśliła.

Jednak podczas sesji jakaś dyskusja odbyła się - oceniła. Wspomniała np. ojcu niepełnosprawnego dziecka.

W bardzo dramatycznym wystąpieniu opisał los dzieci i ich rodziców, które będą podwójnie wykluczone. Zamknięte w domach, bo nie będzie można dowieźć ich do szkoły albo na rehabilitację, czy na leczenie. Bo rodziców po prostu nie stać na zmianę auta. Zresztą dzieci, np. z autyzmem, bardzo źle reagują na każdą zmianę. A zmiana auta jest właśnie taką zmianą, która bezpośrednio ich dotyka, nawet jeśli rodziców byłoby na to stać

- powiedziała.

Dodała, że to wykluczenie dotknie też młodych ludzi, którzy studiują, czy dorabiają, bo przecież oni też nie wezmą kredytu. "Dotknie też osoby starsze oraz szeroko rozumiane środowisko osób niepełnosprawnych. Dotknie, tak naprawdę nas wszystkich. Nie rozumiem tych decyzji" - podkreśliła.

Zaznaczyła, że kiedy odbywała się gorąca dyskusja na sesji, kiedy wypowiadali się radni PiS, kiedy swój głos otrzymali mieszkańcy Warszawy, radni PO - ci nieliczni, którzy byli na sali, mieli spuszczone głowy, a większość chowała się w kuluarach, nie zabierając głosu, nie przyjmując argumentów mieszkańców Warszawy.

A pan prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski był wtedy w Dubaju, gdzie jest ciepło i bogato. Takie klimaty lubi prezydent Trzaskowski i w takich klimatach lubi się obracać. Wprowadzając strefę wykluczenia, chce ograniczyć korki, właśnie dla tych bogatych, bo do tego się sprowadzi

- zaznaczyła.

Uchwała o Strefie Czystego Transportu

Rada Warszawy głosami radnych KO przyjęła w czwartek uchwałę o Strefie Czystego Transportu (SCT), która od lipca 2024 r. ograniczy ruch samochodów w stolicy. Za było 37 radnych, przeciw 16, dwie osoby wstrzymały się od głosu.

Przed przyjęciem uchwały radni przyjęli poprawki klubu KO. Jedna dotyczyła zmniejszenia zasięgu strefy, a druga doprecyzowała, kogo dotyczy zakaz wjazdu do SCT. Radni PiS zgłosili do uchwały 18 poprawek, Lewica jedną. Żadna nie została przyjęta.

Strefa obejmie całe Śródmieście i fragmenty Woli, Ochoty, Pragi Północ i Pragi Południe.

Do końca 2027 r. z zasad obowiązujących w SCT zwolnieni będą nie tylko mieszkańcy strefy, ale wszystkie osoby opłacające podatek i zameldowane w stolicy. Reguły SCT dotyczyć ich będą dopiero od stycznia 2028 r. – wówczas nie będą mogli poruszać się po strefie pojazdem z silnikiem Diesla starszym niż 13 lat i pojazdem benzynowym starszym niż 22 lata. W przypadku firm liczyć się będzie podatek CIT i siedziba firmy.

Pozostałe osoby od lipca 2024 r. nie będą mogły poruszać się po strefie pojazdem z silnikiem Diesla starszym niż 18 lat i pojazdem benzynowym starszym niż 27 lat.


 

POLECANE
Rano przyszedł SS-man i wyczytał kilka nazwisk tylko u nas
"Rano przyszedł SS-man i wyczytał kilka nazwisk"

Po rozpracowaniu przez rybnickie gestapo (dzięki zdrajcy Jana Ziętka) organizacji konspiracyjnej rybnickiego ZWZ, ponad 60 osób aresztowano w dniach 11-13.02.1943 r. i przewieziono dnia 13.02.1943 r. do KL Auschwitz. Tam, po osadzeniu w bloku 2a, przetrzymywano więźniów przez okres śledztwa. Dodaję, ze w bloku tym rozdzielono przybyłych na „kobiety na prawo, mężczyźni na lewo” i na leżąco na betonowej posadzce oczekiwali na przesłuchania (a trwało to w niektórych przypadkach aż 3 miesiące).

Niemieckie media: Czy Niemcy będą jeździli do pracy do Polski? gorące
Niemieckie media: Czy Niemcy będą jeździli do pracy do Polski?

Niemiecki Nordkurier opisuje przypadek polskiego emigranta w Niemczech Bogumiła Pałki, który pracuje w Niemczech jako tłumacz przysięgły - "Czy Niemcy będą jeździli do pracy do Polski?" - czytamy w tytule artykułu.

Karol Nawrocki domaga się jednostronnego wypowiedzenia Paktu Migracyjnego polityka
Karol Nawrocki domaga się jednostronnego wypowiedzenia Paktu Migracyjnego

- Wszystkimi wstrząsnęły tragiczne informacje o zamachu w Magdeburgu. Łączę się w bólu z najbliższymi ofiar oraz modlę się o zdrowie dla wszystkich poszkodowanych - powiedział Karol Nawrocki na krótkim wideo, w którym skomentował wczorajszą tragedię w Niemczech.

Musiałem zacząć od zera. Znany dziennikarz przerwał milczenie Wiadomości
"Musiałem zacząć od zera". Znany dziennikarz przerwał milczenie

Artur Rawicz przez lata był jedną z kluczowych postaci polskiego dziennikarstwa muzycznego. Jego pasja do rozmów z artystami oraz ogromna wiedza o muzyce, zwłaszcza rapie, przyniosły mu dużą popularność. Niewielu jednak wiedziało, że w ostatnich latach zmagał się z poważnymi problemami, które doprowadziły go do kryzysu życiowego.

Francja: brutalny, zbiorowy gwałt na Polce Wiadomości
Francja: brutalny, zbiorowy gwałt na Polce

W miejscowości Gap we Francji doszło do dramatycznego zdarzenia. 42-letnia kobieta polskiego pochodzenia została zgwałcona przez trzech mężczyzn. Do zdarzenia doszło 13 grudnia, gdy przyjechała odwiedzić swoją córkę i przyjaciółkę.

Atak na jarmark w Magdeburgu. Nowe wstrząsające ustalenia Wiadomości
Atak na jarmark w Magdeburgu. Nowe wstrząsające ustalenia

Dziewięcioletnie dziecko i czworo dorosłych zginęło w piątkowym ataku na jarmark bożonarodzeniowy w Magdeburgu - poinformował szef prokuratury w tym mieście, Horst Walter Nopens. 200 osób zostało rannych.

Tragiczne odkrycie nad rzeką Oława. Trwa akcja służb Wiadomości
Tragiczne odkrycie nad rzeką Oława. Trwa akcja służb

Nad rzeką Oława na Dolnym Śląsku doszło do tragicznego odkrycia. Policja i służby ratunkowe znalazły ciało około 40-letniej kobiety. Kilka dni wcześniej, niedaleko miejsca zdarzenia, znaleziono jej rzeczy osobiste, w tym torebkę i tajemniczy list adresowany do rodziny.

Węgierskie MSZ: Europa powinna się wreszcie obudzić pilne
Węgierskie MSZ: Europa powinna się wreszcie obudzić

Europa powinna się wreszcie obudzić po tym, jak pochodzący z Arabii Saudyjskiej mężczyzna wjechał w tłum ludzi na jarmarku bożonarodzeniowym w niemieckim Magdeburgu - napisał w mediach społecznościowych minister spraw zagranicznych Węgier Peter Szijjarto.

Klaudia El Dursi ogłosiła radosną nowinę. W sieci lawina gratulacji Wiadomości
Klaudia El Dursi ogłosiła radosną nowinę. W sieci lawina gratulacji

W sobotni poranek widzowie „Dzień Dobry TVN” mieli okazję usłyszeć wyjątkową wiadomość od Klaudii El Dursi.

Rumuńscy dziennikarze śledczy po anulowaniu wyników wyborów: wiemy kto opłacił kampanię na TikToku i nie jest to Rosja z ostatniej chwili
Rumuńscy dziennikarze śledczy po anulowaniu wyników wyborów: wiemy kto opłacił kampanię na TikToku i nie jest to Rosja

Pierwszą turę wyborów prezydenckich w Rumunii wygrał Călin Georgescu. Jednak wyniki wyborów zostały anulowane, nawet nie z powodu fałszerstw wyborczych, ale niejasnych oskarżeń o finansowanie przez Rosję filmików na TikToku. Rumuńscy dziennikarze podają zupełnie inną wersję.

REKLAMA

Szefowa warszawskich struktur PiS ostrzega: Strefa wykluczenia w Warszawie jest dużo szersza

Przyjęta przez radnych stolicy uchwała o SCT wyklucza setki tysięcy mieszkańców Warszawy, ale nie tylko ich. Jest dużo szersza, niż by nam się mogło wydawać, ponieważ dotknie wszystkich. To się odbije w cenach towarów, usług i dlatego absolutnie nie godzimy się na wprowadzanie takich wykluczeń w Warszawie - stwierdziła szefowa warszawskich struktur PiS Małgorzata Gosiewska.
fot. ilustracyjne Szefowa warszawskich struktur PiS ostrzega: Strefa wykluczenia w Warszawie jest dużo szersza
fot. ilustracyjne / pixabay.com

Władza wie lepiej w wykonaniu Platformy, zwanej Obywatelską. Tak to niestety wygląda i tak to wyglądało na sesji Rady Warszawy. Po pierwsze część mieszkańców w ogóle nie została wpuszczona na sesję, a przecież podejmowane były decyzje, które będą ich bezpośrednio dotyczyć. To jest zaprzeczenie tej obywatelskości, na którą się ciągle Platforma próbuje powoływać

- podkreśliła w rozmowie z PAP Małgorzata Gosiewska.

Przypomniała, że na sesji radni PiS dwa razy składali wniosek o przerwę w obradach do czasu znalezienia odpowiedniej sali, która zapewni mieszkańcom Warszawy możliwość współuczestniczenia w obradach.

"Przyjęta uchwała wyklucza setki tysięcy mieszkańców Warszawy"

Bo najważniejsze w tym wszystkim jest to, że ta uchwała nie była praktycznie konsultowana z mieszkańcami. Brak konsultacji jest podstawą do stwierdzenia nieważności tej uchwały. I taki wniosek został wraz z radnymi PiS złożony u wojewody mazowieckiego Tobiasza Bocheńskiego

- zaznaczyła.

Jedyne konsultacje, które się odbyły, to te w trakcie sesji z częścią mieszkańców, którzy zostali wpuszczeni na salę, a wynik był oczywisty, ponieważ 90 proc. osób, które przyszły z własnej inicjatywy, biorąc urlop, to były osoby, które chciały zaprotestować wobec stworzenia strefy, które nazywamy de facto, strefą wykluczenia komunikacyjnego. Bo przyjęta uchwała wyklucza setki tysięcy mieszkańców Warszawy, ale nie tylko ich

- stwierdziła.

Wyjaśniła, że do Warszawy nie będą mogły wjechać również osoby mieszkające poza stolicą, które w niej pracują, czy muszą jechać do szpitala albo po prostu skorzystać z instytucji kultury. Zaznaczyła, że zakaz będzie dotyczył większości autokarów, którymi przyjeżdżają dzieci na wycieczki.

Będzie też dotyczył aut dostawczych, które dostarczają towar do sklepów i rozmaitych przedsiębiorstw. A więc strefa wykluczenia jest dużo szersza, niż by nam się mogło wydawać, ponieważ dotknie wszystkich. To się odbije w cenach towarów, usług i dlatego absolutnie nie godzimy się na wprowadzanie takich wykluczeń w Warszawie

- podkreśliła.

Jednak podczas sesji jakaś dyskusja odbyła się - oceniła. Wspomniała np. ojcu niepełnosprawnego dziecka.

W bardzo dramatycznym wystąpieniu opisał los dzieci i ich rodziców, które będą podwójnie wykluczone. Zamknięte w domach, bo nie będzie można dowieźć ich do szkoły albo na rehabilitację, czy na leczenie. Bo rodziców po prostu nie stać na zmianę auta. Zresztą dzieci, np. z autyzmem, bardzo źle reagują na każdą zmianę. A zmiana auta jest właśnie taką zmianą, która bezpośrednio ich dotyka, nawet jeśli rodziców byłoby na to stać

- powiedziała.

Dodała, że to wykluczenie dotknie też młodych ludzi, którzy studiują, czy dorabiają, bo przecież oni też nie wezmą kredytu. "Dotknie też osoby starsze oraz szeroko rozumiane środowisko osób niepełnosprawnych. Dotknie, tak naprawdę nas wszystkich. Nie rozumiem tych decyzji" - podkreśliła.

Zaznaczyła, że kiedy odbywała się gorąca dyskusja na sesji, kiedy wypowiadali się radni PiS, kiedy swój głos otrzymali mieszkańcy Warszawy, radni PO - ci nieliczni, którzy byli na sali, mieli spuszczone głowy, a większość chowała się w kuluarach, nie zabierając głosu, nie przyjmując argumentów mieszkańców Warszawy.

A pan prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski był wtedy w Dubaju, gdzie jest ciepło i bogato. Takie klimaty lubi prezydent Trzaskowski i w takich klimatach lubi się obracać. Wprowadzając strefę wykluczenia, chce ograniczyć korki, właśnie dla tych bogatych, bo do tego się sprowadzi

- zaznaczyła.

Uchwała o Strefie Czystego Transportu

Rada Warszawy głosami radnych KO przyjęła w czwartek uchwałę o Strefie Czystego Transportu (SCT), która od lipca 2024 r. ograniczy ruch samochodów w stolicy. Za było 37 radnych, przeciw 16, dwie osoby wstrzymały się od głosu.

Przed przyjęciem uchwały radni przyjęli poprawki klubu KO. Jedna dotyczyła zmniejszenia zasięgu strefy, a druga doprecyzowała, kogo dotyczy zakaz wjazdu do SCT. Radni PiS zgłosili do uchwały 18 poprawek, Lewica jedną. Żadna nie została przyjęta.

Strefa obejmie całe Śródmieście i fragmenty Woli, Ochoty, Pragi Północ i Pragi Południe.

Do końca 2027 r. z zasad obowiązujących w SCT zwolnieni będą nie tylko mieszkańcy strefy, ale wszystkie osoby opłacające podatek i zameldowane w stolicy. Reguły SCT dotyczyć ich będą dopiero od stycznia 2028 r. – wówczas nie będą mogli poruszać się po strefie pojazdem z silnikiem Diesla starszym niż 13 lat i pojazdem benzynowym starszym niż 22 lata. W przypadku firm liczyć się będzie podatek CIT i siedziba firmy.

Pozostałe osoby od lipca 2024 r. nie będą mogły poruszać się po strefie pojazdem z silnikiem Diesla starszym niż 18 lat i pojazdem benzynowym starszym niż 27 lat.



 

Polecane
Emerytury
Stażowe