Polskie porty w tym roku ze spadkami. Powodem brak inwestycji

Po 10-proc. wzroście przeładunków w 2023 r. największe krajowe obiekty – Gdańsk, Gdynia i Szczecin-Świnoujście – w trzech pierwszych kwartałach 2024 r. zanotowały spadki.
Port Gdynia
Port Gdynia / CC BY-SA 3.0 joymaster wikimedia

W 2023 r. polskie porty przeładowały 145,7 mln ton towarów, co stanowiło wzrost o 10 proc. w porównaniu do poprzedniego roku. Jednak w pierwszych trzech kwartałach 2024 r. w trzech największych portach w Polsce – Gdańsku, Gdyni i Szczecinie-Świnoujściu – zanotowano spadki w przeładunkach. Największy spadek wystąpił w portach Szczecin i Świnoujście, gdzie wolumen przeładunków zmniejszył się o 11,4 proc. W Gdańsku i Gdyni spadki wyniosły odpowiednio 4,6 proc. i 7 proc.

Polskie porty w tym roku zanotowały spadki

Eksperci wskazują, że Polska musi inwestować w rozwój infrastruktury, przede wszystkim kolejowej, jeśli nasze porty mają być atrakcyjnymi hubami. A pod względem inwestycji w szybkim tempie uciekają nam chociażby porty nad Adriatykiem.
 

Problem skomentował na platformie X poseł PiS Marek Gróbarczyk, były minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej:

Po pierwszym roku rządów Tuska polskie porty zaliczyły znaczące straty. Osiem lat trwał ciągły wzrost przeładunków, a tym samym w 2023 roku budżet państwa z tego tytułu otrzymał 56 mld zł. Jak mówił m. Szymon Hołownia: „trzeba przekłuć ten nadmuchiwany balon”. Z tej dziury Tuska zaczął wylewać się najdroższy w Europie prąd, niebotycznie drogi gaz, wzrost cen żywności, podwyżki cen wody, załamanie finansowania służby zdrowia oraz zahamowanie inwestycji w Polsce. Obraz nędzy i rozpaczy i to tylko w przeciągu jednego roku. Jak to inaczej nazwać jak nie PATOWŁADZA!!!

 

 


 

POLECANE
Przydacz ostro o wypowiedzi Tuska: „Premier chce brać odpowiedzialność za II wojnę światową” pilne
Przydacz ostro o wypowiedzi Tuska: „Premier chce brać odpowiedzialność za II wojnę światową”

Podczas wspólnej konferencji prasowej z kanclerzem Niemiec Friedrichem Merzem w Berlinie premier Donald Tusk zapowiedział, że będzie rozważał, by symboliczne zadośćuczynienie dla polskich ofiar zbrodni Niemiec w czasie II wojny światowej zapłaciła Polska.

Polacy ocenili rząd Tuska. Nowy sondaż OGB z ostatniej chwili
Polacy ocenili rząd Tuska. Nowy sondaż OGB

Rząd Donalda Tuska pozytywnie oceniło w listopadzie 34,2 proc. badanych. To wzrost o 9,7 pkt proc. w porównaniu do października – wynika z badania pracowni OGB.

Prezydent wetuje ustawę o kryptowalutach pilne
Prezydent wetuje ustawę o kryptowalutach

Prezydent odrzucił ustawę o kryptowalutach, wskazując na ryzyko zablokowania stron internetowych jednym kliknięciem oraz zagrożenie dla swobodnego dostępu Polaków do ich cyfrowych środków.

Francuski burmistrz skazany za szantażowanie rywala politycznego sekstaśmą z ostatniej chwili
Francuski burmistrz skazany za szantażowanie rywala politycznego sekstaśmą

Francuski sąd skazał burmistrza Saint-Étienne Gaëla Perdriaua na cztery lata więzienia za zorganizowanie spisku szantażowego przeciwko rywalowi politycznemu przy użyciu potajemnie nagranej sekstaśmy.

W nocy skradziono 20 tys. sztuk amunicji Bundeswehry. Sprawcy wciąż poszukiwani z ostatniej chwili
W nocy skradziono 20 tys. sztuk amunicji Bundeswehry. Sprawcy wciąż poszukiwani

Niemieckie wojsko potwierdziło, że z ciężarówki przewożącej uzbrojenie zniknęło blisko 20 tysięcy sztuk amunicji. Sprawa wywołała alarm, bo – jak przyznaje resort obrony – „taka amunicja nie może wpaść w niepowołane ręce”.

Makabra w Słupsku. Poćwiartowane ciało w walizce z ostatniej chwili
Makabra w Słupsku. Poćwiartowane ciało w walizce

W nocy z poniedziałku na wtorek w Słupsku dokonano wstrząsającego odkrycia. Policja odnalazła poćwiartowane ciało umieszczone w walizce i zakopane na terenie Parku Kultury i Wypoczynku – informuje Radio Gdańsk.

Komunikat dla mieszkańców Katowic z ostatniej chwili
Komunikat dla mieszkańców Katowic

Katowickie Wodociągi prowadzą modernizację kanalizacji w rejonie ulic Wilczej, Jankego i Tyskiej w Katowicach, wykorzystując metodę bezwykopową.

Rosyjsko-chińskie konsultacje w Moskwie w dniu przylotu amerykańskiej delegacji z ostatniej chwili
Rosyjsko-chińskie konsultacje w Moskwie w dniu przylotu amerykańskiej delegacji

Sekretarz rosyjskiej Rady Bezpieczeństwa Siergiej Szojgu spotkał się we wtorek w Moskwie z chińskim ministrem spraw zagranicznych Wangiem Yi, aby przedyskutować kwestie wojskowe i dotyczące bezpieczeństwa – podały rosyjskie media.

Tajemnicze zaginięcie Polaka w Niemczech. Policja apeluje z ostatniej chwili
Tajemnicze zaginięcie Polaka w Niemczech. Policja apeluje

Zaginął 18-letni Jakub Michalik ze Schweinfurtu w Bawarii. Od 30 października 2025 r. nastolatek nie daje znaku życia. Policja prowadzi szeroko zakrojone poszukiwania.

Szef węgierskiego MSZ: Unia Europejska nie jest już graczem w polityce globalnej z ostatniej chwili
Szef węgierskiego MSZ: Unia Europejska nie jest już graczem w polityce globalnej

– Miniony rok był rokiem izolacji Unii Europejskiej – powiedział minister spraw zagranicznych Péter Szijjártó na poniedziałkowym przesłuchaniu w komisji parlamentarnej, dodając, że frustracje Brukseli wobec Węgier wynikają z tego, że blok „nie jest już graczem w polityce światowej”.

REKLAMA

Polskie porty w tym roku ze spadkami. Powodem brak inwestycji

Po 10-proc. wzroście przeładunków w 2023 r. największe krajowe obiekty – Gdańsk, Gdynia i Szczecin-Świnoujście – w trzech pierwszych kwartałach 2024 r. zanotowały spadki.
Port Gdynia
Port Gdynia / CC BY-SA 3.0 joymaster wikimedia

W 2023 r. polskie porty przeładowały 145,7 mln ton towarów, co stanowiło wzrost o 10 proc. w porównaniu do poprzedniego roku. Jednak w pierwszych trzech kwartałach 2024 r. w trzech największych portach w Polsce – Gdańsku, Gdyni i Szczecinie-Świnoujściu – zanotowano spadki w przeładunkach. Największy spadek wystąpił w portach Szczecin i Świnoujście, gdzie wolumen przeładunków zmniejszył się o 11,4 proc. W Gdańsku i Gdyni spadki wyniosły odpowiednio 4,6 proc. i 7 proc.

Polskie porty w tym roku zanotowały spadki

Eksperci wskazują, że Polska musi inwestować w rozwój infrastruktury, przede wszystkim kolejowej, jeśli nasze porty mają być atrakcyjnymi hubami. A pod względem inwestycji w szybkim tempie uciekają nam chociażby porty nad Adriatykiem.
 

Problem skomentował na platformie X poseł PiS Marek Gróbarczyk, były minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej:

Po pierwszym roku rządów Tuska polskie porty zaliczyły znaczące straty. Osiem lat trwał ciągły wzrost przeładunków, a tym samym w 2023 roku budżet państwa z tego tytułu otrzymał 56 mld zł. Jak mówił m. Szymon Hołownia: „trzeba przekłuć ten nadmuchiwany balon”. Z tej dziury Tuska zaczął wylewać się najdroższy w Europie prąd, niebotycznie drogi gaz, wzrost cen żywności, podwyżki cen wody, załamanie finansowania służby zdrowia oraz zahamowanie inwestycji w Polsce. Obraz nędzy i rozpaczy i to tylko w przeciągu jednego roku. Jak to inaczej nazwać jak nie PATOWŁADZA!!!

 

 



 

Polecane