PKP CARGOTABOR likwiduje Sekcję napraw taboru w Olsztynie. Solidarność i WRDS protestują

Na wniosek Przewodniczącego Warmińsko-Mazurskiej Solidarności Józefa Dzikiego 26 września Wojewódzka Rada Dialogu Społecznego podjęła stanowisko w sprawie likwidacji CARGOTABOR Sp. z. o. o. Sekcji Olsztyn.
Protest pracowników PKP Cargo PKP CARGOTABOR likwiduje Sekcję napraw taboru w Olsztynie. Solidarność i WRDS protestują
Protest pracowników PKP Cargo / fot. tysol.pl

Zarząd Regionu Warmińsko-Mazurskiego NSZZ "Solidarność" już 28 czerwca 2024 podjął stanowisko w sprawie PKP Cargo, które zostało wysłane do Posłów z okręgu olsztyńskiego ze wszystkich partii oraz do Wojewody i Spółki PKP Cargo. "Dopiero w dniu 11 września Posłanka Iwona Arent z Prawa i Sprawiedliwości złożyła interpelację poselską w tej sprawie. W dniu 16 września miało się odbyć spotkanie załogi z Wojewodą Warmińsko-Mazurskim. Dzięki staraniom Solidarności na spotkanie przybyły media. Byli też przedstawiciele Solidarności - przewodniczący Józef Dziki oraz zastępca przewodniczącego Krzysztof Krzyżaniak. Wypowiedzieli się przedstawiciele załogi, przewodniczący "S" Józef Dziki, a także przedstawiciel Wojewody, który stwierdził, że Wojewoda nie ma wpływu na tę Spółkę"

- relacjonują związkowcy z Warmińsko-Mazurskiej Solidarności.

WRDS zaniepokojona planami likwidacji

17 września w trybie pilnym odbyło się posiedzenie Prezydium Wojewódzkiej Rady Dialogu Społecznego Województwa Warmińsko-Mazurskiego w sprawie sytuacji pracowników PKP CARGOTABOR sp. z o.o. Północny Zakład Napraw Taboru w związku z wnioskiem z 9 września z prośbą o interwencję w sprawie "niepokojących informacji o likwidacji Sekcji napraw taboru w Olsztynie" złożonym przez pracowników zakładu oraz pismem Wojewody Warmińsko-Mazurskiego z prośbą o podjęcie działań w tej sprawie.

W efekcie, Wojewódzka Rada Dialogu Społecznego Województwa Warmińsko-Mazurskiego wyraziła zaniepokojenie planami likwidacji oraz przyszłością pracowników PKP CARGOTABOR sp. z o.o. Północny Zakład Napraw Taboru - Sekcja napraw taboru w Olsztynie i przyjęła stanowisko w tej sprawie.

"Likwidacja sekcji w Olsztynie jest nieuzasadniona logistycznie i strategicznie"

Jak przekonują, sekcja w Olsztynie i w Braniewie zatrudnia ponad 100 osób, z których większość stanowią wykwalifikowani pracownicy z wieloletnim (często ponad 30-letnim) stażem pracy na kolei, którzy swoją wiedzą i doświadczeniem gwarantują profesjonalne wykonywanie napraw taboru kolejowego na najwyższym poziomie w kraju.

"Uważamy, że likwidacja sekcji w Olsztynie jest nieuzasadniona logistycznie, jak i strategicznie, zarówno dla województwa warmińsko-mazurskiego, jak i dla naszego kraju. Sekcja w Olsztynie obsługuje w zakresie napraw taboru kolejowego i reklamacji na naprawy wukonywane przez spółkę PKP CARGOTABOR sp. z o.o. (w tym inne zakłady spółki) całą północno-wschodnią Polskę: wliczając w to całość województwa warmińsko-mazurskiego, województwo podlaskie, część wojeówdztwa kujawsko-pomorskiego, wojeództwa mazowieckiego, a także realizuje naprawy taboru w województwie lubelskim"

- piszą w stanowisku.

W ich ocenie likwidacja sekcji w Olsztynie jest zagrożeniem nie tylko dla ewentualnej realizacji napraw taboru kolejowego w północno-wschodniej części Polski, ale przede wszystkim z punktu widzenia strategicznego i bezpieczeństwa województwa warmińsko-mazurskiego ze względu na ewentualne potrzeby naszego państwa w zakresie transportu sprzętu wojskowego w rejon północno-wschodni. "Bulwersujące są tego typu plany w sytuacji toczącego się konfliktu zbrojnego na Ukrainie" - przekonują.

"Wojewódzka Rada Dialogu Społecznego Województwa Warmińsko-Mazurskiego, mając na uwadze rozwój społeczno-gospodarczy naszego regionu, bezpieczeństwo kraju, utrzymanie miejsc pracy oraz zachowanie pokoju społecznego, apeluje o podjęcie działań zapobiegających likwidacji Sekcji napraw taboru w Olsztynie. Oczekujemy przeanalizowania sytuacji w PKP CARGOTABOR sp. z o.o. Północny Zakład Napraw Taboru oraz podjęcia ewentualnych działań naprawczych w ramach dialogu społecznego"

- kończą członkowie WRDS Województwa Warmińsko-Mazurskiego.

CZYTAJ TAKŻE: "Ekspert od zwalniania". Rafał Woś odpowiada prezesowi PKP Cargo


 

POLECANE
Zabił żonę i dzieci. Teraz zapragnął być kobietą tylko u nas
Zabił żonę i dzieci. Teraz zapragnął być kobietą

Gwałciciele i mordercy w wielu miejscach na Zachodzie mogą wybierać swoje więzienia: jeżeli identyfikują się jako „trans kobiety”, to lądują w żeńskich zakładach karnych. Do takich absurdów doprowadziła ideologia gender. Obecnie trwa też jeden z najbardziej szokujących procesów ostatnich lat w Kanadzie, który zdecyduje, czy transseksualista-morderca będzie mógł ukryć się za swoją nową tożsamością wśród przedstawicielek płci przeciwnej.

Ukraina gotowa do produkcji broni jądrowej? pilne
Ukraina gotowa do produkcji broni jądrowej?

Jak informuje "The Times", powołując się na raport ukraińskiego think-tanku, Ukraińcy są w stanie stworzyć bombę jądrową nawet w ciągu kilku miesięcy.

Nie pamiętam, nie jestem politykiem. Józefaciuk zapytany o wybory prezydenckie w 2020 roku Wiadomości
"Nie pamiętam, nie jestem politykiem". Józefaciuk zapytany o wybory prezydenckie w 2020 roku

– Nie pamiętam (…) Nie jestem politykiem i nie byłem wtedy w Platformie – odpowiedział na pytanie, czy pamięta prawybory, które odbyły się w PO w roku 2019 poseł Marcin Józefaciuk.

Alarm do ewakuacji dla tysięcy mieszkańców Lublina z ostatniej chwili
Alarm do ewakuacji dla tysięcy mieszkańców Lublina

Na telefony mieszkańców Lublina trafił alert RCB i szczegółowa instrukcja postępowania w związku z planowaną na piątek ewakuacją kilku ulic.

Polskie porty w tym roku ze spadkami. Powodem brak inwestycji pilne
Polskie porty w tym roku ze spadkami. Powodem brak inwestycji

Po 10-proc. wzroście przeładunków w 2023 r., największe krajowe obiekty - Gdańsk, Gdynia i Szczecin-Świnoujście - w trzech pierwszych kwartałach 2024 r. zanotowały spadki.

Jacek Sutryk zatrzymany przez CBA. Doszło do konfrontacji gorące
Jacek Sutryk zatrzymany przez CBA. "Doszło do konfrontacji"

W siedzibie prokuratury w Katowicach doszło do konfrontacji zeznań zatrzymanego prezydenta Jacka Sutryka oraz byłego rektora Collegium Humanum Pawła C. – donosi Gazeta Wrocławska.

Sędzia na kokainie podczas Euro 2024. UEFA wszczęła śledztwo gorące
Sędzia na kokainie podczas Euro 2024. UEFA wszczęła śledztwo

UEFA wszczęła śledztwo wobec sędziego Davida Coote'a, który miał zażywać kokainę podczas Euro 2024. "The Sun" opublikował nagranie, na którym widać, jak angielski arbiter wciąga narkotyk za pomocą zwiniętego banknotu.

Minister Sikorski wypiął w Redzikowie pierś do orderów. Minister Waszczykowski opowiedział nam jak było naprawdę tylko u nas
Minister Sikorski wypiął w Redzikowie pierś do orderów. Minister Waszczykowski opowiedział nam jak było naprawdę

- Baza stałej obecności amerykańskiej, nie powstała dzięki nim, lecz szczęśliwie wbrew ich knowaniom. Oni nigdy nie doceniali znaczenia stałej obecności Amerykanów dla bezpieczeństwa Polski. To ja mam prawo do osobistego wzruszenia - mówi nam były minister spraw zagranicznych Witold Waszczykowski, dzięki zaangażowaniu którego powstała amerykańska baza antyrakietowa w Redzikowie.

Kolejne podwyżki dla urzędników UE. Von der Leyen z rekordową pensją z ostatniej chwili
Kolejne podwyżki dla urzędników UE. Von der Leyen z rekordową pensją

Gdy w Europie trwa zaciskanie pasa, unijni urzędnicy cieszą się kolejną podwyżką wynagrodzeń – donosi niemiecki Bild.

Nad Europę nadciąga potężny orkan Wiadomości
Nad Europę nadciąga potężny orkan

Prognozy dla Europy na początek przyszłego tygodnia budzą grozę. Wszystko przez spodziewaną gwałtowną wichurę o sile orkanu, podczas której wiatr może osiągnąć prędkość nawet 150 km na godz.

REKLAMA

PKP CARGOTABOR likwiduje Sekcję napraw taboru w Olsztynie. Solidarność i WRDS protestują

Na wniosek Przewodniczącego Warmińsko-Mazurskiej Solidarności Józefa Dzikiego 26 września Wojewódzka Rada Dialogu Społecznego podjęła stanowisko w sprawie likwidacji CARGOTABOR Sp. z. o. o. Sekcji Olsztyn.
Protest pracowników PKP Cargo PKP CARGOTABOR likwiduje Sekcję napraw taboru w Olsztynie. Solidarność i WRDS protestują
Protest pracowników PKP Cargo / fot. tysol.pl

Zarząd Regionu Warmińsko-Mazurskiego NSZZ "Solidarność" już 28 czerwca 2024 podjął stanowisko w sprawie PKP Cargo, które zostało wysłane do Posłów z okręgu olsztyńskiego ze wszystkich partii oraz do Wojewody i Spółki PKP Cargo. "Dopiero w dniu 11 września Posłanka Iwona Arent z Prawa i Sprawiedliwości złożyła interpelację poselską w tej sprawie. W dniu 16 września miało się odbyć spotkanie załogi z Wojewodą Warmińsko-Mazurskim. Dzięki staraniom Solidarności na spotkanie przybyły media. Byli też przedstawiciele Solidarności - przewodniczący Józef Dziki oraz zastępca przewodniczącego Krzysztof Krzyżaniak. Wypowiedzieli się przedstawiciele załogi, przewodniczący "S" Józef Dziki, a także przedstawiciel Wojewody, który stwierdził, że Wojewoda nie ma wpływu na tę Spółkę"

- relacjonują związkowcy z Warmińsko-Mazurskiej Solidarności.

WRDS zaniepokojona planami likwidacji

17 września w trybie pilnym odbyło się posiedzenie Prezydium Wojewódzkiej Rady Dialogu Społecznego Województwa Warmińsko-Mazurskiego w sprawie sytuacji pracowników PKP CARGOTABOR sp. z o.o. Północny Zakład Napraw Taboru w związku z wnioskiem z 9 września z prośbą o interwencję w sprawie "niepokojących informacji o likwidacji Sekcji napraw taboru w Olsztynie" złożonym przez pracowników zakładu oraz pismem Wojewody Warmińsko-Mazurskiego z prośbą o podjęcie działań w tej sprawie.

W efekcie, Wojewódzka Rada Dialogu Społecznego Województwa Warmińsko-Mazurskiego wyraziła zaniepokojenie planami likwidacji oraz przyszłością pracowników PKP CARGOTABOR sp. z o.o. Północny Zakład Napraw Taboru - Sekcja napraw taboru w Olsztynie i przyjęła stanowisko w tej sprawie.

"Likwidacja sekcji w Olsztynie jest nieuzasadniona logistycznie i strategicznie"

Jak przekonują, sekcja w Olsztynie i w Braniewie zatrudnia ponad 100 osób, z których większość stanowią wykwalifikowani pracownicy z wieloletnim (często ponad 30-letnim) stażem pracy na kolei, którzy swoją wiedzą i doświadczeniem gwarantują profesjonalne wykonywanie napraw taboru kolejowego na najwyższym poziomie w kraju.

"Uważamy, że likwidacja sekcji w Olsztynie jest nieuzasadniona logistycznie, jak i strategicznie, zarówno dla województwa warmińsko-mazurskiego, jak i dla naszego kraju. Sekcja w Olsztynie obsługuje w zakresie napraw taboru kolejowego i reklamacji na naprawy wukonywane przez spółkę PKP CARGOTABOR sp. z o.o. (w tym inne zakłady spółki) całą północno-wschodnią Polskę: wliczając w to całość województwa warmińsko-mazurskiego, województwo podlaskie, część wojeówdztwa kujawsko-pomorskiego, wojeództwa mazowieckiego, a także realizuje naprawy taboru w województwie lubelskim"

- piszą w stanowisku.

W ich ocenie likwidacja sekcji w Olsztynie jest zagrożeniem nie tylko dla ewentualnej realizacji napraw taboru kolejowego w północno-wschodniej części Polski, ale przede wszystkim z punktu widzenia strategicznego i bezpieczeństwa województwa warmińsko-mazurskiego ze względu na ewentualne potrzeby naszego państwa w zakresie transportu sprzętu wojskowego w rejon północno-wschodni. "Bulwersujące są tego typu plany w sytuacji toczącego się konfliktu zbrojnego na Ukrainie" - przekonują.

"Wojewódzka Rada Dialogu Społecznego Województwa Warmińsko-Mazurskiego, mając na uwadze rozwój społeczno-gospodarczy naszego regionu, bezpieczeństwo kraju, utrzymanie miejsc pracy oraz zachowanie pokoju społecznego, apeluje o podjęcie działań zapobiegających likwidacji Sekcji napraw taboru w Olsztynie. Oczekujemy przeanalizowania sytuacji w PKP CARGOTABOR sp. z o.o. Północny Zakład Napraw Taboru oraz podjęcia ewentualnych działań naprawczych w ramach dialogu społecznego"

- kończą członkowie WRDS Województwa Warmińsko-Mazurskiego.

CZYTAJ TAKŻE: "Ekspert od zwalniania". Rafał Woś odpowiada prezesowi PKP Cargo



 

Polecane
Emerytury
Stażowe