PKP CARGOTABOR likwiduje Sekcję napraw taboru w Olsztynie. Solidarność i WRDS protestują
Zarząd Regionu Warmińsko-Mazurskiego NSZZ "Solidarność" już 28 czerwca 2024 podjął stanowisko w sprawie PKP Cargo, które zostało wysłane do Posłów z okręgu olsztyńskiego ze wszystkich partii oraz do Wojewody i Spółki PKP Cargo. "Dopiero w dniu 11 września Posłanka Iwona Arent z Prawa i Sprawiedliwości złożyła interpelację poselską w tej sprawie. W dniu 16 września miało się odbyć spotkanie załogi z Wojewodą Warmińsko-Mazurskim. Dzięki staraniom Solidarności na spotkanie przybyły media. Byli też przedstawiciele Solidarności - przewodniczący Józef Dziki oraz zastępca przewodniczącego Krzysztof Krzyżaniak. Wypowiedzieli się przedstawiciele załogi, przewodniczący "S" Józef Dziki, a także przedstawiciel Wojewody, który stwierdził, że Wojewoda nie ma wpływu na tę Spółkę"
- relacjonują związkowcy z Warmińsko-Mazurskiej Solidarności.
WRDS zaniepokojona planami likwidacji
17 września w trybie pilnym odbyło się posiedzenie Prezydium Wojewódzkiej Rady Dialogu Społecznego Województwa Warmińsko-Mazurskiego w sprawie sytuacji pracowników PKP CARGOTABOR sp. z o.o. Północny Zakład Napraw Taboru w związku z wnioskiem z 9 września z prośbą o interwencję w sprawie "niepokojących informacji o likwidacji Sekcji napraw taboru w Olsztynie" złożonym przez pracowników zakładu oraz pismem Wojewody Warmińsko-Mazurskiego z prośbą o podjęcie działań w tej sprawie.
W efekcie, Wojewódzka Rada Dialogu Społecznego Województwa Warmińsko-Mazurskiego wyraziła zaniepokojenie planami likwidacji oraz przyszłością pracowników PKP CARGOTABOR sp. z o.o. Północny Zakład Napraw Taboru - Sekcja napraw taboru w Olsztynie i przyjęła stanowisko w tej sprawie.
"Likwidacja sekcji w Olsztynie jest nieuzasadniona logistycznie i strategicznie"
Jak przekonują, sekcja w Olsztynie i w Braniewie zatrudnia ponad 100 osób, z których większość stanowią wykwalifikowani pracownicy z wieloletnim (często ponad 30-letnim) stażem pracy na kolei, którzy swoją wiedzą i doświadczeniem gwarantują profesjonalne wykonywanie napraw taboru kolejowego na najwyższym poziomie w kraju.
"Uważamy, że likwidacja sekcji w Olsztynie jest nieuzasadniona logistycznie, jak i strategicznie, zarówno dla województwa warmińsko-mazurskiego, jak i dla naszego kraju. Sekcja w Olsztynie obsługuje w zakresie napraw taboru kolejowego i reklamacji na naprawy wukonywane przez spółkę PKP CARGOTABOR sp. z o.o. (w tym inne zakłady spółki) całą północno-wschodnią Polskę: wliczając w to całość województwa warmińsko-mazurskiego, województwo podlaskie, część wojeówdztwa kujawsko-pomorskiego, wojeództwa mazowieckiego, a także realizuje naprawy taboru w województwie lubelskim"
- piszą w stanowisku.
W ich ocenie likwidacja sekcji w Olsztynie jest zagrożeniem nie tylko dla ewentualnej realizacji napraw taboru kolejowego w północno-wschodniej części Polski, ale przede wszystkim z punktu widzenia strategicznego i bezpieczeństwa województwa warmińsko-mazurskiego ze względu na ewentualne potrzeby naszego państwa w zakresie transportu sprzętu wojskowego w rejon północno-wschodni. "Bulwersujące są tego typu plany w sytuacji toczącego się konfliktu zbrojnego na Ukrainie" - przekonują.
"Wojewódzka Rada Dialogu Społecznego Województwa Warmińsko-Mazurskiego, mając na uwadze rozwój społeczno-gospodarczy naszego regionu, bezpieczeństwo kraju, utrzymanie miejsc pracy oraz zachowanie pokoju społecznego, apeluje o podjęcie działań zapobiegających likwidacji Sekcji napraw taboru w Olsztynie. Oczekujemy przeanalizowania sytuacji w PKP CARGOTABOR sp. z o.o. Północny Zakład Napraw Taboru oraz podjęcia ewentualnych działań naprawczych w ramach dialogu społecznego"
- kończą członkowie WRDS Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
CZYTAJ TAKŻE: "Ekspert od zwalniania". Rafał Woś odpowiada prezesowi PKP Cargo