PKP CARGOTABOR likwiduje Sekcję napraw taboru w Olsztynie. Solidarność i WRDS protestują

Na wniosek Przewodniczącego Warmińsko-Mazurskiej Solidarności Józefa Dzikiego 26 września Wojewódzka Rada Dialogu Społecznego podjęła stanowisko w sprawie likwidacji CARGOTABOR Sp. z. o. o. Sekcji Olsztyn.
Protest pracowników PKP Cargo PKP CARGOTABOR likwiduje Sekcję napraw taboru w Olsztynie. Solidarność i WRDS protestują
Protest pracowników PKP Cargo / fot. tysol.pl

Zarząd Regionu Warmińsko-Mazurskiego NSZZ "Solidarność" już 28 czerwca 2024 podjął stanowisko w sprawie PKP Cargo, które zostało wysłane do Posłów z okręgu olsztyńskiego ze wszystkich partii oraz do Wojewody i Spółki PKP Cargo. "Dopiero w dniu 11 września Posłanka Iwona Arent z Prawa i Sprawiedliwości złożyła interpelację poselską w tej sprawie. W dniu 16 września miało się odbyć spotkanie załogi z Wojewodą Warmińsko-Mazurskim. Dzięki staraniom Solidarności na spotkanie przybyły media. Byli też przedstawiciele Solidarności - przewodniczący Józef Dziki oraz zastępca przewodniczącego Krzysztof Krzyżaniak. Wypowiedzieli się przedstawiciele załogi, przewodniczący "S" Józef Dziki, a także przedstawiciel Wojewody, który stwierdził, że Wojewoda nie ma wpływu na tę Spółkę"

- relacjonują związkowcy z Warmińsko-Mazurskiej Solidarności.

WRDS zaniepokojona planami likwidacji

17 września w trybie pilnym odbyło się posiedzenie Prezydium Wojewódzkiej Rady Dialogu Społecznego Województwa Warmińsko-Mazurskiego w sprawie sytuacji pracowników PKP CARGOTABOR sp. z o.o. Północny Zakład Napraw Taboru w związku z wnioskiem z 9 września z prośbą o interwencję w sprawie "niepokojących informacji o likwidacji Sekcji napraw taboru w Olsztynie" złożonym przez pracowników zakładu oraz pismem Wojewody Warmińsko-Mazurskiego z prośbą o podjęcie działań w tej sprawie.

W efekcie, Wojewódzka Rada Dialogu Społecznego Województwa Warmińsko-Mazurskiego wyraziła zaniepokojenie planami likwidacji oraz przyszłością pracowników PKP CARGOTABOR sp. z o.o. Północny Zakład Napraw Taboru - Sekcja napraw taboru w Olsztynie i przyjęła stanowisko w tej sprawie.

"Likwidacja sekcji w Olsztynie jest nieuzasadniona logistycznie i strategicznie"

Jak przekonują, sekcja w Olsztynie i w Braniewie zatrudnia ponad 100 osób, z których większość stanowią wykwalifikowani pracownicy z wieloletnim (często ponad 30-letnim) stażem pracy na kolei, którzy swoją wiedzą i doświadczeniem gwarantują profesjonalne wykonywanie napraw taboru kolejowego na najwyższym poziomie w kraju.

"Uważamy, że likwidacja sekcji w Olsztynie jest nieuzasadniona logistycznie, jak i strategicznie, zarówno dla województwa warmińsko-mazurskiego, jak i dla naszego kraju. Sekcja w Olsztynie obsługuje w zakresie napraw taboru kolejowego i reklamacji na naprawy wukonywane przez spółkę PKP CARGOTABOR sp. z o.o. (w tym inne zakłady spółki) całą północno-wschodnią Polskę: wliczając w to całość województwa warmińsko-mazurskiego, województwo podlaskie, część wojeówdztwa kujawsko-pomorskiego, wojeództwa mazowieckiego, a także realizuje naprawy taboru w województwie lubelskim"

- piszą w stanowisku.

W ich ocenie likwidacja sekcji w Olsztynie jest zagrożeniem nie tylko dla ewentualnej realizacji napraw taboru kolejowego w północno-wschodniej części Polski, ale przede wszystkim z punktu widzenia strategicznego i bezpieczeństwa województwa warmińsko-mazurskiego ze względu na ewentualne potrzeby naszego państwa w zakresie transportu sprzętu wojskowego w rejon północno-wschodni. "Bulwersujące są tego typu plany w sytuacji toczącego się konfliktu zbrojnego na Ukrainie" - przekonują.

"Wojewódzka Rada Dialogu Społecznego Województwa Warmińsko-Mazurskiego, mając na uwadze rozwój społeczno-gospodarczy naszego regionu, bezpieczeństwo kraju, utrzymanie miejsc pracy oraz zachowanie pokoju społecznego, apeluje o podjęcie działań zapobiegających likwidacji Sekcji napraw taboru w Olsztynie. Oczekujemy przeanalizowania sytuacji w PKP CARGOTABOR sp. z o.o. Północny Zakład Napraw Taboru oraz podjęcia ewentualnych działań naprawczych w ramach dialogu społecznego"

- kończą członkowie WRDS Województwa Warmińsko-Mazurskiego.

CZYTAJ TAKŻE: "Ekspert od zwalniania". Rafał Woś odpowiada prezesowi PKP Cargo


 

POLECANE
To podważenie przywództwa Ameryki. Mocne oświadczenie NVIDIA ws. objęcia restrykcjami przez USA m.in Polski z ostatniej chwili
"To podważenie przywództwa Ameryki". Mocne oświadczenie NVIDIA ws. objęcia restrykcjami przez USA m.in Polski

"Uważamy, że nowa zasada rozpowszechniania sztucznej inteligencji wykolei postęp sztucznej inteligencji dla gałęzi przemysłu w kraju i sojuszników za granicą" – pisze w oświadczeniu NVIDIA, otwarcie krytykując rząd Stanów Zjednoczonych za nowe restrykcje ograniczające dostęp do zaawansowanych technologii AI.

Niemieckie media zaskoczone. Jest najnowszy sondaż partyjny Wiadomości
Niemieckie media zaskoczone. Jest najnowszy sondaż partyjny

Prawicowa partia Alternatywa dla Niemiec (AfD) w najnowszym sondażu dla stacji RTL/ntv poprawiła swój wynik o jeden punkt procentowy. Tak wysokie poparcie, partia odnotowała ostatni raz w styczniu 2024 roku.

Politico: Polska najbardziej znaczącą ofiarą decyzji USA z ostatniej chwili
Politico: Polska najbardziej znaczącą ofiarą decyzji USA

Serwis "Politico" w środowej publikacji komentuje decyzję ustępującego rządu USA o nałożeniu na 17 krajów UE, w tym Polskę, restrykcji w zakresie rozwoju sztucznej inteligencji.

Sabotaż konkursów na stanowiska sędziowskie gorące
Sabotaż konkursów na stanowiska sędziowskie

Jak określimy zachowanie osoby działającej w imieniu jakiegokolwiek podmiotu, która nawołuje do paraliżu jego działania? Przykładowo Prezes spółki rekomenduje podległym kierownikom działów wstrzymywanie konkursów na wolne wakaty pracownicze. Spółka świadczy usługi w zakresie obsługi ludzi, pracownicy się skarżą, że są przeciążeni, czas wykonania usług wydłuża się.

Ukraina w NATO. Prezydent Andrzej Duda zabrał głos z ostatniej chwili
Ukraina w NATO. Prezydent Andrzej Duda zabrał głos

Tak naprawdę tylko kraje NATO mogą udzielić Ukrainie gwarancji bezpieczeństwa, a największą byłoby przyjęcie jej do NATO – podkreślił prezydent Andrzej Duda po spotkaniu z prezydentem Ukrainy Wołodymyrem Zełenskim. Dodał, że wierzy, iż Ukraina stanie się członkiem Sojuszu.

Burmistrz Głogówka oferuje Elonowi Muskowi zamek gorące
Burmistrz Głogówka oferuje Elonowi Muskowi zamek

Czy Elon Musk zdecyduje się na zakup historycznego zamku w Głogówku? Burmistrz miasta liczy na sukces i pisze list do amerykańskiego miliardera.

Kliko Sutryka, idź precz. Wrocławianie mają dość, chcą odwołania prezydenta z ostatniej chwili
"Kliko Sutryka, idź precz". Wrocławianie mają dość, chcą odwołania prezydenta

Wrocławianie stracili cierpliwość do prezydenta miasta Jacka Sutryka. Powstało Stowarzyszenie - SOS Wrocław - którego celem jest przeprowadzenie referendum ws. odwołania prezydenta. Aktywiści na zwołanej w środę konferencji prasowej podkreślali, że Sutryk nie spełnia deklarowanych obietnic, a ponadto ciążą na nim prokuratorskie zarzuty ws. Collegium Humanum.

Hołownia przyznaje wprost: Wiele rzeczy robimy źle. (...) To jest dramat gorące
Hołownia przyznaje wprost: "Wiele rzeczy robimy źle. (...) To jest dramat"

Marszałek Sejmu Szymon Hołownia podzielił się w mediach społecznościowych swoimi spostrzeżeniami na temat nie najlepszej kondycji państwa polskiego, u którego steru sam zresztą przebywa. Od razu jednak znalazł dla siebie i swoich koalicjantów "usprawiedliwienie".

Napięta sytuacja na zachodniej granicy Niemiec. Sąsiedzi wściekli tylko u nas
Napięta sytuacja na zachodniej granicy Niemiec. Sąsiedzi wściekli

Niemcy w obliczu zbliżających się przedwczesnych wyborów do Bundestagu, które odbędą się 23 lutego, chętnie trąbią o sukcesie, który polega na bardzo znaczącym spadku wniosków o azyl w Niemczech. Mniej azylantów w Niemczech oznacza mniejsze koszty zjawiska niekontrolowanej migracji dla Niemiec. Ten sukces realizowany jest jednak kosztem krajów sąsiedzkich takich jak Polska, ale także Francja, Luksemburg i Belgia.

Kto stoi za pobiciem prof. Malickiego? Historyk przypomniał sobie ważny szczegół pilne
Kto stoi za pobiciem prof. Malickiego? Historyk przypomniał sobie ważny szczegół

– Jak mi wrócił kolejny obraz do pamięci, to wywnioskowałem z tego, że w tym jest element wschodni, bo w tym jest błąd składniowy... – mówił na antenie Polsat News prof. Jan Malicki, dyrektor Studium Europy Wschodniej Uniwersytetu Warszawskiego, który w grudniu 2024 roku został brutalnie pobity.

REKLAMA

PKP CARGOTABOR likwiduje Sekcję napraw taboru w Olsztynie. Solidarność i WRDS protestują

Na wniosek Przewodniczącego Warmińsko-Mazurskiej Solidarności Józefa Dzikiego 26 września Wojewódzka Rada Dialogu Społecznego podjęła stanowisko w sprawie likwidacji CARGOTABOR Sp. z. o. o. Sekcji Olsztyn.
Protest pracowników PKP Cargo PKP CARGOTABOR likwiduje Sekcję napraw taboru w Olsztynie. Solidarność i WRDS protestują
Protest pracowników PKP Cargo / fot. tysol.pl

Zarząd Regionu Warmińsko-Mazurskiego NSZZ "Solidarność" już 28 czerwca 2024 podjął stanowisko w sprawie PKP Cargo, które zostało wysłane do Posłów z okręgu olsztyńskiego ze wszystkich partii oraz do Wojewody i Spółki PKP Cargo. "Dopiero w dniu 11 września Posłanka Iwona Arent z Prawa i Sprawiedliwości złożyła interpelację poselską w tej sprawie. W dniu 16 września miało się odbyć spotkanie załogi z Wojewodą Warmińsko-Mazurskim. Dzięki staraniom Solidarności na spotkanie przybyły media. Byli też przedstawiciele Solidarności - przewodniczący Józef Dziki oraz zastępca przewodniczącego Krzysztof Krzyżaniak. Wypowiedzieli się przedstawiciele załogi, przewodniczący "S" Józef Dziki, a także przedstawiciel Wojewody, który stwierdził, że Wojewoda nie ma wpływu na tę Spółkę"

- relacjonują związkowcy z Warmińsko-Mazurskiej Solidarności.

WRDS zaniepokojona planami likwidacji

17 września w trybie pilnym odbyło się posiedzenie Prezydium Wojewódzkiej Rady Dialogu Społecznego Województwa Warmińsko-Mazurskiego w sprawie sytuacji pracowników PKP CARGOTABOR sp. z o.o. Północny Zakład Napraw Taboru w związku z wnioskiem z 9 września z prośbą o interwencję w sprawie "niepokojących informacji o likwidacji Sekcji napraw taboru w Olsztynie" złożonym przez pracowników zakładu oraz pismem Wojewody Warmińsko-Mazurskiego z prośbą o podjęcie działań w tej sprawie.

W efekcie, Wojewódzka Rada Dialogu Społecznego Województwa Warmińsko-Mazurskiego wyraziła zaniepokojenie planami likwidacji oraz przyszłością pracowników PKP CARGOTABOR sp. z o.o. Północny Zakład Napraw Taboru - Sekcja napraw taboru w Olsztynie i przyjęła stanowisko w tej sprawie.

"Likwidacja sekcji w Olsztynie jest nieuzasadniona logistycznie i strategicznie"

Jak przekonują, sekcja w Olsztynie i w Braniewie zatrudnia ponad 100 osób, z których większość stanowią wykwalifikowani pracownicy z wieloletnim (często ponad 30-letnim) stażem pracy na kolei, którzy swoją wiedzą i doświadczeniem gwarantują profesjonalne wykonywanie napraw taboru kolejowego na najwyższym poziomie w kraju.

"Uważamy, że likwidacja sekcji w Olsztynie jest nieuzasadniona logistycznie, jak i strategicznie, zarówno dla województwa warmińsko-mazurskiego, jak i dla naszego kraju. Sekcja w Olsztynie obsługuje w zakresie napraw taboru kolejowego i reklamacji na naprawy wukonywane przez spółkę PKP CARGOTABOR sp. z o.o. (w tym inne zakłady spółki) całą północno-wschodnią Polskę: wliczając w to całość województwa warmińsko-mazurskiego, województwo podlaskie, część wojeówdztwa kujawsko-pomorskiego, wojeództwa mazowieckiego, a także realizuje naprawy taboru w województwie lubelskim"

- piszą w stanowisku.

W ich ocenie likwidacja sekcji w Olsztynie jest zagrożeniem nie tylko dla ewentualnej realizacji napraw taboru kolejowego w północno-wschodniej części Polski, ale przede wszystkim z punktu widzenia strategicznego i bezpieczeństwa województwa warmińsko-mazurskiego ze względu na ewentualne potrzeby naszego państwa w zakresie transportu sprzętu wojskowego w rejon północno-wschodni. "Bulwersujące są tego typu plany w sytuacji toczącego się konfliktu zbrojnego na Ukrainie" - przekonują.

"Wojewódzka Rada Dialogu Społecznego Województwa Warmińsko-Mazurskiego, mając na uwadze rozwój społeczno-gospodarczy naszego regionu, bezpieczeństwo kraju, utrzymanie miejsc pracy oraz zachowanie pokoju społecznego, apeluje o podjęcie działań zapobiegających likwidacji Sekcji napraw taboru w Olsztynie. Oczekujemy przeanalizowania sytuacji w PKP CARGOTABOR sp. z o.o. Północny Zakład Napraw Taboru oraz podjęcia ewentualnych działań naprawczych w ramach dialogu społecznego"

- kończą członkowie WRDS Województwa Warmińsko-Mazurskiego.

CZYTAJ TAKŻE: "Ekspert od zwalniania". Rafał Woś odpowiada prezesowi PKP Cargo



 

Polecane
Emerytury
Stażowe