PKP CARGOTABOR likwiduje Sekcję napraw taboru w Olsztynie. Solidarność i WRDS protestują

Na wniosek Przewodniczącego Warmińsko-Mazurskiej Solidarności Józefa Dzikiego 26 września Wojewódzka Rada Dialogu Społecznego podjęła stanowisko w sprawie likwidacji CARGOTABOR Sp. z. o. o. Sekcji Olsztyn.
Protest pracowników PKP Cargo PKP CARGOTABOR likwiduje Sekcję napraw taboru w Olsztynie. Solidarność i WRDS protestują
Protest pracowników PKP Cargo / fot. tysol.pl

Zarząd Regionu Warmińsko-Mazurskiego NSZZ "Solidarność" już 28 czerwca 2024 podjął stanowisko w sprawie PKP Cargo, które zostało wysłane do Posłów z okręgu olsztyńskiego ze wszystkich partii oraz do Wojewody i Spółki PKP Cargo. "Dopiero w dniu 11 września Posłanka Iwona Arent z Prawa i Sprawiedliwości złożyła interpelację poselską w tej sprawie. W dniu 16 września miało się odbyć spotkanie załogi z Wojewodą Warmińsko-Mazurskim. Dzięki staraniom Solidarności na spotkanie przybyły media. Byli też przedstawiciele Solidarności - przewodniczący Józef Dziki oraz zastępca przewodniczącego Krzysztof Krzyżaniak. Wypowiedzieli się przedstawiciele załogi, przewodniczący "S" Józef Dziki, a także przedstawiciel Wojewody, który stwierdził, że Wojewoda nie ma wpływu na tę Spółkę"

- relacjonują związkowcy z Warmińsko-Mazurskiej Solidarności.

WRDS zaniepokojona planami likwidacji

17 września w trybie pilnym odbyło się posiedzenie Prezydium Wojewódzkiej Rady Dialogu Społecznego Województwa Warmińsko-Mazurskiego w sprawie sytuacji pracowników PKP CARGOTABOR sp. z o.o. Północny Zakład Napraw Taboru w związku z wnioskiem z 9 września z prośbą o interwencję w sprawie "niepokojących informacji o likwidacji Sekcji napraw taboru w Olsztynie" złożonym przez pracowników zakładu oraz pismem Wojewody Warmińsko-Mazurskiego z prośbą o podjęcie działań w tej sprawie.

W efekcie, Wojewódzka Rada Dialogu Społecznego Województwa Warmińsko-Mazurskiego wyraziła zaniepokojenie planami likwidacji oraz przyszłością pracowników PKP CARGOTABOR sp. z o.o. Północny Zakład Napraw Taboru - Sekcja napraw taboru w Olsztynie i przyjęła stanowisko w tej sprawie.

"Likwidacja sekcji w Olsztynie jest nieuzasadniona logistycznie i strategicznie"

Jak przekonują, sekcja w Olsztynie i w Braniewie zatrudnia ponad 100 osób, z których większość stanowią wykwalifikowani pracownicy z wieloletnim (często ponad 30-letnim) stażem pracy na kolei, którzy swoją wiedzą i doświadczeniem gwarantują profesjonalne wykonywanie napraw taboru kolejowego na najwyższym poziomie w kraju.

"Uważamy, że likwidacja sekcji w Olsztynie jest nieuzasadniona logistycznie, jak i strategicznie, zarówno dla województwa warmińsko-mazurskiego, jak i dla naszego kraju. Sekcja w Olsztynie obsługuje w zakresie napraw taboru kolejowego i reklamacji na naprawy wukonywane przez spółkę PKP CARGOTABOR sp. z o.o. (w tym inne zakłady spółki) całą północno-wschodnią Polskę: wliczając w to całość województwa warmińsko-mazurskiego, województwo podlaskie, część wojeówdztwa kujawsko-pomorskiego, wojeództwa mazowieckiego, a także realizuje naprawy taboru w województwie lubelskim"

- piszą w stanowisku.

W ich ocenie likwidacja sekcji w Olsztynie jest zagrożeniem nie tylko dla ewentualnej realizacji napraw taboru kolejowego w północno-wschodniej części Polski, ale przede wszystkim z punktu widzenia strategicznego i bezpieczeństwa województwa warmińsko-mazurskiego ze względu na ewentualne potrzeby naszego państwa w zakresie transportu sprzętu wojskowego w rejon północno-wschodni. "Bulwersujące są tego typu plany w sytuacji toczącego się konfliktu zbrojnego na Ukrainie" - przekonują.

"Wojewódzka Rada Dialogu Społecznego Województwa Warmińsko-Mazurskiego, mając na uwadze rozwój społeczno-gospodarczy naszego regionu, bezpieczeństwo kraju, utrzymanie miejsc pracy oraz zachowanie pokoju społecznego, apeluje o podjęcie działań zapobiegających likwidacji Sekcji napraw taboru w Olsztynie. Oczekujemy przeanalizowania sytuacji w PKP CARGOTABOR sp. z o.o. Północny Zakład Napraw Taboru oraz podjęcia ewentualnych działań naprawczych w ramach dialogu społecznego"

- kończą członkowie WRDS Województwa Warmińsko-Mazurskiego.

CZYTAJ TAKŻE: "Ekspert od zwalniania". Rafał Woś odpowiada prezesowi PKP Cargo


 

POLECANE
RKW: Uchwała PKW otwiera szeroko drzwi fałszerstwom wyborczym gorące
RKW: Uchwała PKW otwiera szeroko drzwi fałszerstwom wyborczym

W dniu 23 kwietnia br. została opublikowana przez Państwową Komisję Wyborczą Uchwała Nr 165/2025 w sprawie wytycznych dla Obwodowych Komisji Wyborczych (OKW) w wyborach Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej 2025.

Tȟašúŋke Witkó: Szyderczy śmiech rosyjskiej duszy tylko u nas
Tȟašúŋke Witkó: Szyderczy śmiech rosyjskiej duszy

Marco Antonio Rubio, 72. sekretarz stanu USA, jest obecnie jednym z moich większych rozczarowań, jeśli chodzi o ocenę kadr tworzących administrację Donalda Trumpa. Gorzej od niego wypada jedynie Steven Charles Witkoff, Specjalny Wysłannik Stanów Zjednoczonych na Bliski Wschód, ale żadne to pocieszenie dla Rubio – człowieka odpowiedzialnego za całokształt polityki zagranicznej atomowego mocarstwa i wciąż światowego hegemona, które ponownie aspiruje do bezdyskusyjnego przewodzenia wolnym narodom.

Grecja nie chce imigrantów z Niemiec. Twarde stanowisko po wyroku sądu z ostatniej chwili
Grecja nie chce imigrantów z Niemiec. Twarde stanowisko po wyroku sądu

Niemiecki sąd zezwala na deportacje migrantów do Grecji, ale Ateny odmawiają ich przyjęcia, żądając najpierw sprawiedliwego podziału odpowiedzialności w UE – informuje Die Welt.

Prognoza pogody na weekend. Oto, co nas czeka z ostatniej chwili
Prognoza pogody na weekend. Oto, co nas czeka

IMGW wydało komunikat dotyczący pogody na najbliższy weekend - 26 i 27 kwietnia 2025 r.

Wówczas nikt nie wierzył. Zestawiono kadry z wieców Dudy i Nawrockiego z ostatniej chwili
"Wówczas nikt nie wierzył". Zestawiono kadry z wieców Dudy i Nawrockiego

Kandydat na prezydenta Karol Nawrocki spotkał się w piątek z mieszkańcami Koszalina, gdzie witały go tłumy. Publicysta Wojciech Mucha przypomniał wiec wyborczy z lutego 2015 roku przyszłego prezydenta Andrzeja Dudy.

Senator Piotr Woźniak usunięty z klubu Lewicy z ostatniej chwili
Senator Piotr Woźniak usunięty z klubu Lewicy

Klub Lewicy podczas posiedzenia zdecydował o usunięciu ze swoich szeregów senatora Piotra Woźniaka.

Powinniśmy wtedy przesłuchać Ziobrę. Sroka przyznaje się do błędu z ostatniej chwili
"Powinniśmy wtedy przesłuchać Ziobrę". Sroka przyznaje się do błędu

– Dzisiaj analizując wstecz to, co się wydarzyło i w którym miejscu bylibyśmy dzisiaj — tak, uważam, że powinniśmy wtedy przesłuchać Zbigniewa Ziobrę – stwierdziła w piątek szefowa komisji ds. Pegasusa Magdalena Sroka.

Marcin Romanowski objął ważne stanowisko na Węgrzech z ostatniej chwili
Marcin Romanowski objął ważne stanowisko na Węgrzech

Były wiceminister sprawiedliwości Marcin Romanowski, który uzyskał azyl polityczny na Węgrzech, stanął na czele Polsko-Węgierskiego Instytutu Wolności w Budapeszcie.

Niespokojnie na granicy. Nowy komunikat Straży Granicznej Wiadomości
Niespokojnie na granicy. Nowy komunikat Straży Granicznej

Straż Graniczna regularnie publikuje raporty dotyczące wydarzeń na granicy polsko-białoruskiej. Jak donosi, nie ustają ataki agresywnych migrantów.

Kompromitacja Małgorzaty Kidawy-Błońskiej podczas obchodów 1000-lecia koronacji Bolesława Chrobrego Wiadomości
Kompromitacja Małgorzaty Kidawy-Błońskiej podczas obchodów 1000-lecia koronacji Bolesława Chrobrego

- Chcę przypomnieć dzisiaj matkę króla Mieszka I, Emnildę - powiedziała marszałek Senatu Małgorzata Kidawa-Błońska podczas uroczystego zgromadzenia parlamentu w Gnieźnie. W sieci pojawiło się wiele komentarzy, zwracających m.in. uwagę na to, że Mieszko I nie był królem, lecz pierwszym władcą Polski. Z kolei pierwszym królem był Bolesław Chrobry.

REKLAMA

PKP CARGOTABOR likwiduje Sekcję napraw taboru w Olsztynie. Solidarność i WRDS protestują

Na wniosek Przewodniczącego Warmińsko-Mazurskiej Solidarności Józefa Dzikiego 26 września Wojewódzka Rada Dialogu Społecznego podjęła stanowisko w sprawie likwidacji CARGOTABOR Sp. z. o. o. Sekcji Olsztyn.
Protest pracowników PKP Cargo PKP CARGOTABOR likwiduje Sekcję napraw taboru w Olsztynie. Solidarność i WRDS protestują
Protest pracowników PKP Cargo / fot. tysol.pl

Zarząd Regionu Warmińsko-Mazurskiego NSZZ "Solidarność" już 28 czerwca 2024 podjął stanowisko w sprawie PKP Cargo, które zostało wysłane do Posłów z okręgu olsztyńskiego ze wszystkich partii oraz do Wojewody i Spółki PKP Cargo. "Dopiero w dniu 11 września Posłanka Iwona Arent z Prawa i Sprawiedliwości złożyła interpelację poselską w tej sprawie. W dniu 16 września miało się odbyć spotkanie załogi z Wojewodą Warmińsko-Mazurskim. Dzięki staraniom Solidarności na spotkanie przybyły media. Byli też przedstawiciele Solidarności - przewodniczący Józef Dziki oraz zastępca przewodniczącego Krzysztof Krzyżaniak. Wypowiedzieli się przedstawiciele załogi, przewodniczący "S" Józef Dziki, a także przedstawiciel Wojewody, który stwierdził, że Wojewoda nie ma wpływu na tę Spółkę"

- relacjonują związkowcy z Warmińsko-Mazurskiej Solidarności.

WRDS zaniepokojona planami likwidacji

17 września w trybie pilnym odbyło się posiedzenie Prezydium Wojewódzkiej Rady Dialogu Społecznego Województwa Warmińsko-Mazurskiego w sprawie sytuacji pracowników PKP CARGOTABOR sp. z o.o. Północny Zakład Napraw Taboru w związku z wnioskiem z 9 września z prośbą o interwencję w sprawie "niepokojących informacji o likwidacji Sekcji napraw taboru w Olsztynie" złożonym przez pracowników zakładu oraz pismem Wojewody Warmińsko-Mazurskiego z prośbą o podjęcie działań w tej sprawie.

W efekcie, Wojewódzka Rada Dialogu Społecznego Województwa Warmińsko-Mazurskiego wyraziła zaniepokojenie planami likwidacji oraz przyszłością pracowników PKP CARGOTABOR sp. z o.o. Północny Zakład Napraw Taboru - Sekcja napraw taboru w Olsztynie i przyjęła stanowisko w tej sprawie.

"Likwidacja sekcji w Olsztynie jest nieuzasadniona logistycznie i strategicznie"

Jak przekonują, sekcja w Olsztynie i w Braniewie zatrudnia ponad 100 osób, z których większość stanowią wykwalifikowani pracownicy z wieloletnim (często ponad 30-letnim) stażem pracy na kolei, którzy swoją wiedzą i doświadczeniem gwarantują profesjonalne wykonywanie napraw taboru kolejowego na najwyższym poziomie w kraju.

"Uważamy, że likwidacja sekcji w Olsztynie jest nieuzasadniona logistycznie, jak i strategicznie, zarówno dla województwa warmińsko-mazurskiego, jak i dla naszego kraju. Sekcja w Olsztynie obsługuje w zakresie napraw taboru kolejowego i reklamacji na naprawy wukonywane przez spółkę PKP CARGOTABOR sp. z o.o. (w tym inne zakłady spółki) całą północno-wschodnią Polskę: wliczając w to całość województwa warmińsko-mazurskiego, województwo podlaskie, część wojeówdztwa kujawsko-pomorskiego, wojeództwa mazowieckiego, a także realizuje naprawy taboru w województwie lubelskim"

- piszą w stanowisku.

W ich ocenie likwidacja sekcji w Olsztynie jest zagrożeniem nie tylko dla ewentualnej realizacji napraw taboru kolejowego w północno-wschodniej części Polski, ale przede wszystkim z punktu widzenia strategicznego i bezpieczeństwa województwa warmińsko-mazurskiego ze względu na ewentualne potrzeby naszego państwa w zakresie transportu sprzętu wojskowego w rejon północno-wschodni. "Bulwersujące są tego typu plany w sytuacji toczącego się konfliktu zbrojnego na Ukrainie" - przekonują.

"Wojewódzka Rada Dialogu Społecznego Województwa Warmińsko-Mazurskiego, mając na uwadze rozwój społeczno-gospodarczy naszego regionu, bezpieczeństwo kraju, utrzymanie miejsc pracy oraz zachowanie pokoju społecznego, apeluje o podjęcie działań zapobiegających likwidacji Sekcji napraw taboru w Olsztynie. Oczekujemy przeanalizowania sytuacji w PKP CARGOTABOR sp. z o.o. Północny Zakład Napraw Taboru oraz podjęcia ewentualnych działań naprawczych w ramach dialogu społecznego"

- kończą członkowie WRDS Województwa Warmińsko-Mazurskiego.

CZYTAJ TAKŻE: "Ekspert od zwalniania". Rafał Woś odpowiada prezesowi PKP Cargo



 

Polecane
Emerytury
Stażowe