Polskie kolarstwo zyskało silnego sponsora strategicznego
Ta strategiczna współpraca wpisuje się w Kodeks Dobrych Praktyk Sponsoringowych przygotowany przez Ministerstwo Sportu i Turystki.
Dążymy do podnoszenia standardów w polskim sporcie. Właśnie po to powstał Kodeks Dobrych Praktyk Sponsoringowych. Tylko nowoczesne i profesjonalne spojrzenie na zawodowy sport oraz wysoki poziom zarządzania przyciągają biznes. Cieszy mnie, że nasze działania przynoszą skutek i kolejna dyscyplina zyskała silnego partnera. Polscy kolarze swoimi wynikami udowadniają, że warto na nich stawiać. Wierzę, że rozpoczynająca się współpraca PKN ORLEN z Polskim Związkiem Kolarskim to zapowiedź jeszcze większych sukcesów – powiedział w czasie oficjalnej konferencji Witold Bańka, Minister Sportu i Turystyki.
Na podstawie umowy PKN ORLEN otrzymał prawo do tytułu Sponsora Strategicznego Polskiego Związku Kolarskiego stając się tym samym najważniejszym partnerem PZKol. Spółka pozyskała także prawa do wizerunków reprezentantów Reprezentacji Polski i może je wykorzystać w kampaniach produktowych, promocyjnych oraz wizerunkowych. Logotyp spółki pojawi się także na flocie reprezentacji Polski oraz na strojach reprezentantów podczas wszystkich najważniejszych wyścigów kolarskich w kraju i za granicą, w tym na mistrzostwach świata i Europy.
Kolarstwo profesjonalne stoi w Polsce na coraz wyższym poziomie, o czym świadczą wspaniałe wyniki osiągane przez naszych mistrzów. Jednak sport ten zyskuje coraz większą popularność również wśród amatorów. Można się o tym przekonać obserwując nasze drogi i ulice miast. Sponsorując Polski Związek Kolarski chcemy wpisywać się w ten trend, wspierać sukcesy osiągane przez najlepszych zawodników, a także zachęcać Polaków do uprawiania tej pięknej dyscypliny. To część działań z zakresu naszej społecznej odpowiedzialności, którą zadeklarowaliśmy w strategii rozwoju Koncernu – powiedział w czasie konferencji Mirosław Kochalski, Wiceprezes Zarządu PKN ORLEN.
Na konferencji obecni byli kolarka Maja Włoszczowska, dwókrotna wicemistrzyni olimpijska w kolarstwie górskim i Adrian Tekliński, mistrz świata w kolarstwie torowym w wyścigu scratch.
To wielki dzień dla polskiego kolarstwa. Pozyskanie takiego wsparcia to milowy krok w naszej historii. Jestem pewien, że nasi kolarze odwdzięczą się sukcesami i nie zawiodą oczekiwań sponsorów. Igrzyska Olimpijskie w Tokio to na pewno główny cel, ale po drodze mamy również mistrzostwa Europy oraz świata, z których również chcemy wracać z medalami – podsumował Dariusz Banaszek, Prezes Polskiego Związku Kolarskiego.