TVP1 liderem oglądalności. Duży spadek TVN

O najchętniej oglądanych programach telewizyjnych pisze portal Wirtualnemedia.pl. Według portalu największą widownię zgromadził w zeszłym tygodniu finał kolejnego sezonu programu reality show „Rolnik szuka żony”. Obejrzało go 3,75 mln widzów, co stanowiło prawie 1/3 wszystkich Polaków powyżej 4 lat, którzy zasiedli w tym czasie przed telewizorami.
Z danych Nielsen Audience Measurement, na których opiera się portal Wirtualnemedia.pl, wynika, że w pierwszej czwórce najchętniej oglądanych programów w zeszłym tygodniu znalazły się aż cztery produkcje TVP. Dużym sukcesem okazał się koncert „#Murem za polskim mundurem”, który znalazł się na czwartym miejscu, a który oglądało ponad trzy miliony telewidzów. Na koncercie zagrali m.in. Edyta Górniak, Viki Gabor i Lou Bega.
Problem TVN
Poza pierwszą czwórkę wypadły Fakty TVN. Co więcej, zostały one wyprzedzone przez Wiadomości TVP1. W zestawieniu 20 najchętniej oglądanych programów zeszłego tygodnia znalazły się jeszcze tylko 2 produkcje TVN – „Milionerzy” (9. miejsce) i… prognoza pogody (18. miejsce). Resztę stawki wypełniły programy TVP.
Nieco lepiej TVN wypada w grupie 16–49. W zestawieniu 20 najchętniej oglądanych programów znalazło się 8 produkcji tej stacji. TVN przegrywa jednak i w tej grupie odbiorców, bo TVP zdobyła 10 miejsc w zestawieniu, w tym miejsce pierwsze dla reality show „Rolnik szuka żony” i drugie miejsce dla serialu „M jak miłość”.
Najgorszą wiadomością dla TVN jest to, że spadł on z podium najchętniej oglądanych stacji. Na pierwszym miejscu pozostaje TVP1, drugą pozycję zajmuje Polsat, trzecią TVP2, a TVN zaledwie czwartą pozycję.