Kolejny dobry sezon LOTOS Rally Team

Na 7 rund Rajdowych Mistrzostw Świata 2019 zawodnicy LOTOS Rally Team stawali na podium aż 5 razy, z czego raz zajęli pierwsze miejsce. Ostatecznie wywalczyli drugą lokatę, zostając wicemistrzami świata w kategorii WRC2. Tegoroczny sezon zakończyli w Warszawie, po raz siódmy z rzędu zwyciężając w Rajdzie Barbórki.
 Kolejny dobry sezon LOTOS Rally Team
/ mat. pras. LOTOS
Tegoroczny sezon Rajdowych Mistrzostw Świata w kategorii WRC2 Kajetana Kajetanowicza i Macieja Szczepaniaka rozpoczął się od asfaltowego Rajdu Korsyki, rozgrywanego pod koniec marca. Świetnie zadebiutowali wtedy w Volkswagenie Polo GTI R5, zajmując trzeci stopień podium. Kolejnym przystankiem na mapie była Ameryka Południowa i Rajd Argentyny, który niestety nie przebiegł po myśli duetu. Polacy liderowali, jednak po awarii zawieszenia zmuszeni zostali do wycofania się z rywalizacji. W połowie czerwca kawalkada Rajdowych Mistrzostw Świata przeniosła się na włoską wyspę Sardynia. Kajto i Maciek, wykorzystując możliwości regulaminowe, przesiedli się do Škody Fabii R5 i zanotowali kolejny fenomenalny debiut, kończąc zawody na drugiej pozycji.

Po krótkiej przerwie w kalendarzu duet wrócił do zmagań na asfaltowe trasy Rajdu Niemiec. Tutaj także poradził sobie bardzo dobrze, przywożąc do kraju puchary za trzecie miejsce. Załoga LOTOS Rally Team nie zwalniała tempa i już dwa tygodnie później walczyła na niezwykle wymagających i trudnych odcinkach Rajdu Turcji. Efekt? Pierwsza wspólna wygrana Kajetanowicza i Szczepaniaka w WRC2.

Na początku października Polacy wzięli udział jeszcze w Rajdzie Walii. Choć w walce o dobry wynik przeszkodziła awaria, zebrali wiele cennych doświadczeń. Sezon zakończyli w słonecznej Katalonii, gdzie ponownie stanęli na podium – piątym w tym roku. Dzięki punktom za trzecie miejsce Kajetanowicz ze Szczepaniakiem awansowali na drugą pozycję w klasyfikacji sezonu. Był to ostatni z siedmiu rajdów, w których Polacy mogli zbierać punkty.

Kajto i Maciek przejechali w tegorocznym czempionacie ponad 1840 km na 89 odcinkach specjalnych, z których 20 wygrali i aż 52 razy znaleźli się w pierwszej trójce. Tegoroczny sezon to 28 dni rywalizacji w rajdówce i blisko 40 dni testowych. Łącznie to prawie 21 godzin nieustannej, ekstremalnie szybkiej jazdy na czas, o której wyniku wielokrotnie decydowały ułamki sekund.

Testy w rafinerii Na początku grudnia zespół LOTOS Rally Team zawitał do rafinerii w Gdańsku. Świętując wielki sukces, jakim jest wicemistrzostwo świata, zespół otrzymał w prezencie mapę z zaznaczonymi miejscami rajdów. – To już jedenasty rok naszej współpracy z Kajto. Przeszliśmy przez rajdy Polski, Europy, teraz świat. To nie bierze się znikąd. Ich wyniki to ich praca, ale to, że oni są u nas, to wynik dobrej pracy naszych ludzi. Mamy cel na kolejny rok. Wiemy, że będziemy dalej razem – mówił Jarosław Wittstock, p.o. prezes Zarządu Grupy LOTOS.

Na terenie Grupy LOTOS zorganizowano tzw. co-drive, czyli pełen emocji i adrenaliny wspólny przejazd samochodem sportowym. Dla Kajto było to bardzo wyjątkowy test przed rajdem Barbórki. Warto dodać, że było to pierwsze takie wydarzenie w historii rafinerii w Gdańsku. – To dla mnie wyzwanie. Muszę jeździć po ciasnych uliczkach, najlepiej szybko i widowiskowo – podkreślał Kajetan Kajetanowicz. – Dziękujemy za te wszystkie lata i za organizację co-drive’u przed warszawską Barbórką. Dzięki waszemu zaangażowaniu udaje się pokazać kawałek naszego rajdowego świata. Mamy najlepsze auto na świecie i najlepszych kibiców – dodawał.

W ekstremalnym przejeździe w roli pilota wzięli udział – oprócz członków Zarządu Grupy LOTOS i przedstawicieli mediów – także zwycięzcy konkursu zorganizowanego wśród pracowników LOTOSU oraz 10-letni Jaś, podopieczny Fundacji LOTOS. – To najlepszy prezent na świecie – powiedział chłopiec po wyjściu z auta.

Mistrz Barbórki Testy w rafinerii nie poszły na marne. Załoga LOTOS Rally Team kolejny raz pokazała fanom swoją świetną formę. Kajto triumfował po raz siódmy z rzędu, zostając tym samym najbardziej utytułowanym zwycięzcą Barbórki. Do tej pory sześć wygranych miał również Tomasz Kuchar. Kajetan zdobył też kolejne, ósme trofeum z Kryterium Asów. Lepszego zakończenia sezonu LOTOS Rally Team nie mógł sobie wymarzyć!

Do stolicy Polski zjechała setka zawodników chcących walczyć o triumf w legendarnych zawodach. Tegoroczna edycja Rajdu Barbórka składała się z sześciu odcinków specjalnych – ich łączna długość wynosiła prawie 30 km. Chociaż pogoda nie sprzyjała, zawodników dopingowały duże grupy kibiców, którzy ostatni raz w tym roku chcieli zobaczyć ulubionych rajdowców w akcji.

Mimo że dopiero zakończyliśmy ten sezon, to już myślę o kolejnych startach. Jeszcze w grudniu
ruszamy z przygotowaniami do Mistrzostw Świata w przyszłym roku. Mam nadzieję, że będziemy mogli znów realizować założone cele – podsumował Kajto.

 

POLECANE
Dariusz Matecki: wiecie za co niemal skasowano moje konto na Facebooku? gorące
Dariusz Matecki: "wiecie za co niemal skasowano moje konto na Facebooku?"

- Właśnie odblokowano mi prywatnego Facebooka. Wiecie za co niemal skasowano moje konto? Za wpis o powrocie Janusza Walusia - poinformował poseł Dariusz Matecki, który w piątek opuścił areszt, w którym przebywał od 7 marca. Dodał także, że bez podjęcia odpowiednich kroków mógłby stracić konto na Facebooku.

W związku z zabójstwem lekarza Bodnar odwołuje szefa Służby Więziennej z ostatniej chwili
W związku z zabójstwem lekarza Bodnar odwołuje szefa Służby Więziennej

- 35-latek zatrzymany ws. zabójstwa lekarza okazał się funkcjonariuszem Służby Więziennej – poinformował minister sprawiedliwości Adam Bodnar. Jako początek "głębszych zmian" w SW zapowiedział wniosek o odwołanie dyrektora generalnego płk. Andrzeja Pecki.

Symboliczne zdjęcie liderów Trójmorza zgromadzonych wokół włóczni św. Maurycego i wizerunku Chrobrego z ostatniej chwili
Symboliczne zdjęcie liderów Trójmorza zgromadzonych wokół włóczni św. Maurycego i wizerunku Chrobrego

We wtorek po południu na Zamku Królewskim w Warszawie rozpoczęło się spotkanie liderów państw Inicjatywy Trójmorza, podczas którego wykonano niezwykle symboliczną fotografię.

Nowa fala oszustw telefonicznych. Co zrobić, aby nie dać się nabrać? Wiadomości
Nowa fala oszustw telefonicznych. Co zrobić, aby nie dać się nabrać?

Coraz więcej Polaków otrzymuje połączenia z nieznanych, zagranicznych numerów – najczęściej z Wielkiej Brytanii, Hiszpanii i Portugalii. Choć na pierwszy rzut oka mogą wyglądać jak oferta pracy lub kontakt od znajomego, to w rzeczywistości mamy do czynienia z próbą oszustwa.

Ministerstwo Klimatu tworzy serwis do walki z... dezinformacją klimatyczną z ostatniej chwili
Ministerstwo Klimatu tworzy serwis do walki z... dezinformacją klimatyczną

Ministerstwo klimatu i środowiska tworzy serwis poświęcony walce z dezinformacją klimatyczną – poinformowała we wtorek minister Paulina Hennig-Kloska. Zjawisko dezinformacji klimatycznej było jednym z tematów nieformalnego spotkania ministrów środowiska i klimatu w Warszawie.

To OZE mogą stać za blackoutem w Hiszpanii i Portugalii tylko u nas
To OZE mogą stać za blackoutem w Hiszpanii i Portugalii

Od 12 godzin pod pełną parą pracuja hiszpańscy śledczy i analitycy rynku energii, aby ustalić, co było faktycznym powodem pierwszego tak dużego w Europie blackoutu. Wstępnie wykluczono atak terrorystyczny. Niemal na pewno nie był to sabotaż pracownika lub pracowników spółek energetycznych. Czy za problemem stoi miks energetyczny kraju Cervantesa? Liczby i eksperci sugerują, że to najbardziej prawdopodobne.

Rosja szykuje się do wojny nad Bałtykiem. To realny scenariusz tylko u nas
Rosja szykuje się do wojny nad Bałtykiem. To realny scenariusz

To nie strachy na Lachy, ale bardzo realny scenariusz. Wojnę z NATO – zapewne początkowo na jak najniższym poziomie eskalacji, by dać pretekst USA i „starej Europie” do wstrzymania się od pełnej odpowiedzi – Rosja rozpocznie nad Bałtykiem.

Ujawniono szczegóły zatrzymania księdza, który miał krytykować aborterkę z Oleśnicy z ostatniej chwili
Ujawniono szczegóły zatrzymania księdza, który miał krytykować aborterkę z Oleśnicy

W rozmowie z RatujŻycie.pl siostra zatrzymanego ks. Grzegorza opisała, w jaki sposób jej brat został zatrzymany przez służby w związku z mailem, jakiego wysłał do dr Gizeli Jagielskiej.

Karol Nawrocki: Zwierzchnik sił zbrojnych musi być stabilny emocjonalnie z ostatniej chwili
Karol Nawrocki: Zwierzchnik sił zbrojnych musi być stabilny emocjonalnie

Popierany przez PiS kandydat Karol Nawrocki stwierdził we wtorek w Nowej Dębie, że Polska potrzebuje zwierzchnika sił zbrojnych, "który będzie stabilny emocjonalnie i stabilny pod względem swoich poglądów". Wskazał, że chodzi o osobę, która m.in. zadba o nasz sojusz z USA i o pozycję Polski w NATO.

Bezpieczeństwo energetyczne Polski. Andrzej Duda zwoła Radę Bezpieczeństwa Narodowego z ostatniej chwili
Bezpieczeństwo energetyczne Polski. Andrzej Duda zwoła Radę Bezpieczeństwa Narodowego

Zwołanie Rady Bezpieczeństwa Narodowego ws. bezpieczeństwa energetycznego Polski zapowiedział prezydent Andrzej Duda po spotkaniu liderów Trójmorza. Jak powiedział, wydarzenia w Hiszpanii i Portugalii to "sygnał alarmowy", aby zadbać o stan sieci energetycznych regionu.

REKLAMA

Kolejny dobry sezon LOTOS Rally Team

Na 7 rund Rajdowych Mistrzostw Świata 2019 zawodnicy LOTOS Rally Team stawali na podium aż 5 razy, z czego raz zajęli pierwsze miejsce. Ostatecznie wywalczyli drugą lokatę, zostając wicemistrzami świata w kategorii WRC2. Tegoroczny sezon zakończyli w Warszawie, po raz siódmy z rzędu zwyciężając w Rajdzie Barbórki.
 Kolejny dobry sezon LOTOS Rally Team
/ mat. pras. LOTOS
Tegoroczny sezon Rajdowych Mistrzostw Świata w kategorii WRC2 Kajetana Kajetanowicza i Macieja Szczepaniaka rozpoczął się od asfaltowego Rajdu Korsyki, rozgrywanego pod koniec marca. Świetnie zadebiutowali wtedy w Volkswagenie Polo GTI R5, zajmując trzeci stopień podium. Kolejnym przystankiem na mapie była Ameryka Południowa i Rajd Argentyny, który niestety nie przebiegł po myśli duetu. Polacy liderowali, jednak po awarii zawieszenia zmuszeni zostali do wycofania się z rywalizacji. W połowie czerwca kawalkada Rajdowych Mistrzostw Świata przeniosła się na włoską wyspę Sardynia. Kajto i Maciek, wykorzystując możliwości regulaminowe, przesiedli się do Škody Fabii R5 i zanotowali kolejny fenomenalny debiut, kończąc zawody na drugiej pozycji.

Po krótkiej przerwie w kalendarzu duet wrócił do zmagań na asfaltowe trasy Rajdu Niemiec. Tutaj także poradził sobie bardzo dobrze, przywożąc do kraju puchary za trzecie miejsce. Załoga LOTOS Rally Team nie zwalniała tempa i już dwa tygodnie później walczyła na niezwykle wymagających i trudnych odcinkach Rajdu Turcji. Efekt? Pierwsza wspólna wygrana Kajetanowicza i Szczepaniaka w WRC2.

Na początku października Polacy wzięli udział jeszcze w Rajdzie Walii. Choć w walce o dobry wynik przeszkodziła awaria, zebrali wiele cennych doświadczeń. Sezon zakończyli w słonecznej Katalonii, gdzie ponownie stanęli na podium – piątym w tym roku. Dzięki punktom za trzecie miejsce Kajetanowicz ze Szczepaniakiem awansowali na drugą pozycję w klasyfikacji sezonu. Był to ostatni z siedmiu rajdów, w których Polacy mogli zbierać punkty.

Kajto i Maciek przejechali w tegorocznym czempionacie ponad 1840 km na 89 odcinkach specjalnych, z których 20 wygrali i aż 52 razy znaleźli się w pierwszej trójce. Tegoroczny sezon to 28 dni rywalizacji w rajdówce i blisko 40 dni testowych. Łącznie to prawie 21 godzin nieustannej, ekstremalnie szybkiej jazdy na czas, o której wyniku wielokrotnie decydowały ułamki sekund.

Testy w rafinerii Na początku grudnia zespół LOTOS Rally Team zawitał do rafinerii w Gdańsku. Świętując wielki sukces, jakim jest wicemistrzostwo świata, zespół otrzymał w prezencie mapę z zaznaczonymi miejscami rajdów. – To już jedenasty rok naszej współpracy z Kajto. Przeszliśmy przez rajdy Polski, Europy, teraz świat. To nie bierze się znikąd. Ich wyniki to ich praca, ale to, że oni są u nas, to wynik dobrej pracy naszych ludzi. Mamy cel na kolejny rok. Wiemy, że będziemy dalej razem – mówił Jarosław Wittstock, p.o. prezes Zarządu Grupy LOTOS.

Na terenie Grupy LOTOS zorganizowano tzw. co-drive, czyli pełen emocji i adrenaliny wspólny przejazd samochodem sportowym. Dla Kajto było to bardzo wyjątkowy test przed rajdem Barbórki. Warto dodać, że było to pierwsze takie wydarzenie w historii rafinerii w Gdańsku. – To dla mnie wyzwanie. Muszę jeździć po ciasnych uliczkach, najlepiej szybko i widowiskowo – podkreślał Kajetan Kajetanowicz. – Dziękujemy za te wszystkie lata i za organizację co-drive’u przed warszawską Barbórką. Dzięki waszemu zaangażowaniu udaje się pokazać kawałek naszego rajdowego świata. Mamy najlepsze auto na świecie i najlepszych kibiców – dodawał.

W ekstremalnym przejeździe w roli pilota wzięli udział – oprócz członków Zarządu Grupy LOTOS i przedstawicieli mediów – także zwycięzcy konkursu zorganizowanego wśród pracowników LOTOSU oraz 10-letni Jaś, podopieczny Fundacji LOTOS. – To najlepszy prezent na świecie – powiedział chłopiec po wyjściu z auta.

Mistrz Barbórki Testy w rafinerii nie poszły na marne. Załoga LOTOS Rally Team kolejny raz pokazała fanom swoją świetną formę. Kajto triumfował po raz siódmy z rzędu, zostając tym samym najbardziej utytułowanym zwycięzcą Barbórki. Do tej pory sześć wygranych miał również Tomasz Kuchar. Kajetan zdobył też kolejne, ósme trofeum z Kryterium Asów. Lepszego zakończenia sezonu LOTOS Rally Team nie mógł sobie wymarzyć!

Do stolicy Polski zjechała setka zawodników chcących walczyć o triumf w legendarnych zawodach. Tegoroczna edycja Rajdu Barbórka składała się z sześciu odcinków specjalnych – ich łączna długość wynosiła prawie 30 km. Chociaż pogoda nie sprzyjała, zawodników dopingowały duże grupy kibiców, którzy ostatni raz w tym roku chcieli zobaczyć ulubionych rajdowców w akcji.

Mimo że dopiero zakończyliśmy ten sezon, to już myślę o kolejnych startach. Jeszcze w grudniu
ruszamy z przygotowaniami do Mistrzostw Świata w przyszłym roku. Mam nadzieję, że będziemy mogli znów realizować założone cele – podsumował Kajto.


 

Polecane
Emerytury
Stażowe