Ważny polityk KO o budowie CPK: „Gigantomanii mówimy «nie»”

Europoseł PO Andrzej Halicki był gościem na antenie Radia RMF FM. Polityk odniósł się do wielu nurtujących kwestii, m.in. protestów rolników, wojny na Ukrainie czy budowy CPK (Centralny Port Komunikacyjny). Stwierdził, że inicjatywa ta jest bardzo kosztowna, a polski rząd „gigantomanii” powinien powiedzieć stanowcze „nie”.
Koncepcja CPK Ważny polityk KO o budowie CPK: „Gigantomanii mówimy «nie»”
Koncepcja CPK / Screen TT Marcin Horała

Europoseł KO Andrzej Halicki podkreślił, że Polska zmaga się aktualnie z palącymi problemami, których nie należy lekceważyć. Wspomniał tu chociażby o protestach rolników, którzy od kilku tygodni organizują manifestacje w całej Polsce. Sprzeciwiają się sprowadzaniu produktów rolnych z Ukrainy, a także wdrożeniu w życie Europejskiego Zielonego Ładu

Wsłuchuję się dziś w argumenty rolników, w ich postulaty. Dziś to są realne problemy. Ja sam organizowałem spotkania panu wiceministrowi Kołodziejczakowi, kiedy przyjeżdżał do Strasburga czy Brukseli. Dziś trzeba być skutecznym w przekonywaniu swoich partnerów także do racji, które są po naszej stronie. Trzeba zacząć od tego, że musimy zacząć mówić jednym językiem z Ukraińcami

– wyjaśniał.

Dodał, że w rządzie prowadzone są negocjacje dotyczące rozwiązania tej kwestii. Nie ukrywał, że jest tutaj wiele elementów, które powinny zostać rozpatrzone. 

Jeżeli chodzi o embargo, to mamy dziś negocjacje i mam nadzieję, że będzie wspólne rozwiązanie, które w przypadku importu ukraińskiego będzie także zaakceptowane przez stronę ukraińską. To jest i certyfikacja, to są limity, to są kontrole, to jest kwestia jakości produktów, która też musi być sprawdzana. Mamy wiele elementów, które powinny być rozstrzygnięte. Nie tylko całkowite embargo jest rozwiązaniem 

– mówił Halicki.

Halicki: Gigantomanii mówimy „nie”

Polityk KO nawiązał również do budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego. Zaznaczył, że jest to wydatek, który wymaga rozsądnego podejścia. – Przecież to jest ogromny koszt – uświadamiał. 

– Dziś wydano już ponad 3 mld złotych i właściwie nie wiadomo na co. Dlaczego mamy tracić pieniądze na coś, bo przecież społeczeństwo je traci, zamiast wydać je na coś sensownego – mówił gość programu.

– Gigantomanii mówimy „nie”. O wielkości i sile państwa nie świadczy bowiem ilość wybetonowanych metrów kwadratowych pod lotnisko. Potrzebne są takie warunki, by uwierzyć, że ten hub będzie rzeczywiście hubem – wyjaśniał Halicki.
 


Internauci ponad podziałami politycznymi – #TakDlaCPK

Coraz więcej wskazuje na to, że rząd Donalda Tuska ma zamiar zamykać wielkie projekty inwestycyjne mające służyć rozwojowi Polski. I coraz więcej wskazuje na to, że hasła ich obrony łączą ludzi nawet w jego własnym obozie politycznym.
Sam premier Tusk wypowiadał się sceptycznie o budowie CPK wielokrotnie.

Wobec coraz bardziej nabrzmiałej sytuacji w mediach społecznościowych coraz szersze kręgi zatacza ruch społeczny w obronie strategicznych inwestycji pod hasłem #TakDlaCPK. Co ciekawe, ruch łączy nie tylko zwolenników PiS, ale również zwolenników lewicy, narodowców, a nawet… zwolenników Donalda Tuska i naczelnych krytyków Prawa i Sprawiedliwości. CPK popiera m.in. zajadle antypisowski Ruch Ośmiu Gwiazd, zaciekły zwolennik Tuska „Koneser Unii Europejskiej”, Młoda Lewica czy nawet pisarz Jakub Żulczyk, znany z tego, że nazwał prezydenta RP Andrzeja Dudę „debilem”.

Nowa wizytówka Polski

Na początku lipca spółka Centralny Port Komunikacyjny zaprezentowała publicznie koncepcję architektoniczną nowego lotniska przesiadkowego. Centralnym elementem węzła CPK będzie atrium, które pod jednym dachem w kształcie „diamentu” połączy przestrzeń przesiadkową dla pasażerów lotniska, dworca kolejowego i autobusowego. Atrium to swoisty przestronny „przedpokój portu lotniczego”. Spotka się tu większość pasażerów niezależnie od środka transportu, którym dotrą na lotnisko.

Szymon Kachniarz (senior project manager z Biura Projektowania i Inżynierii Podprogramu Lotniskowego w CPK) podkreśla, że będzie to wizytówka Polski. CPK będzie pierwszą rzeczą, którą zobaczą pasażerowie przylatujący do naszego kraju, ale również jedyną, z jaką zetkną się miliony turystów i biznesmenów, którzy będą się tu tylko przesiadać.

– Projektowaliśmy tę przestrzeń tak, by zachęcała do przebywania w tym miejscu. Myślimy o programie funkcjonalnym, który sprawi, że hub transportowy będzie żył własnym życiem. Chcemy, by ludzie spotykali się tam na kawę, robili zakupy i załatwiali interesy. Powierzchnia ogólnodostępnego atrium będzie porównywalna do wielkości Rynku Starego Miasta w Warszawie. Pojawi się dużo naturalnego światła i zieleni. Architektura będzie nowoczesna, ale ponadczasowa i nienarzucająca się. Mówimy o projekcie na wiele, wiele lat, więc nie możemy zastosować rozwiązań, które za dekadę uznano by za niemodne – wyjaśniał Kachniarz.

ZOBACZ RÓWNIEŻ: NATO: Dwa Mirage przechwyciły rosyjski samolot na północ od Polski [WIDEO]

ZOBACZ RÓWNIEŻ: Śledczy zajmujący się Qatargate miał zostać otruty


 

POLECANE
Mówił o sobie dziecko szczęścia. Nie żyje znany lekarz z ostatniej chwili
Mówił o sobie "dziecko szczęścia". Nie żyje znany lekarz

Media obiegły smutne wiadomości. Nie żyje lekarz kadry olimpijskiej i narodowej w piłce nożnej w latach 1970–1982. O śmierci poinformował jego brat.

Ten sondaż ujawnia dramatyczną prawdę pilne
Ten sondaż ujawnia dramatyczną prawdę

Pesymistyczne wnioski płyną z badań instytutu YouGov, opublikowanych w czwartek przez brytyjski dziennik "Guardian" w sprawie wojny na Ukrainie.

Sprawa Romanowskiego. Ziobro do Tuska: Zakłamany towariszcz Putina z ostatniej chwili
Sprawa Romanowskiego. Ziobro do Tuska: "Zakłamany towariszcz Putina"

Rosyjski atak na ukraińskie miasta stał się dla Donalda Tuska okazją do krytyki Viktora Orbana i Marcina Romanowskiego. Na wpis zareagował były minister sprawiedliwości Zbigniew Ziobro. Padły ostre słowa.

IMGW wydał ostrzeżenie. Oto co nas czeka z ostatniej chwili
IMGW wydał ostrzeżenie. Oto co nas czeka

IMGW ostrzega, że obecna pogoda nie poprawi nam samopoczucia. Ponadto na niektórych obszarach Polski wystąpią mgły znacznie utrudniające widoczność i marznące mżawki

Chiny planują największą zaporę wodną na świecie. To potężne zagrożenie Wiadomości
Chiny planują największą zaporę wodną na świecie. To potężne zagrożenie

Władze Chin zatwierdziły projekt budowy największej zapory wodnej na świecie – podała w czwartek Agencja Reutera. Obawy co do projektu wyraziły położone w dolnym biegu rzeki Indie i Bangladesz.

 Rozczarowania najgłębsze. Popularny aktor uderzył w TVN w rząd Tuska Wiadomości
"Rozczarowania najgłębsze". Popularny aktor uderzył w TVN w rząd Tuska

Trudno uciec od polityki nawet w święta. Ostatnio zupełnie nieoczekiwanie nawiązał do niej w telewizji śniadaniowej popularny polski aktor, który gościł w "Dzień dobry TVN" z żoną.

Uszkodzenie kabla EstLink 2. Fińskie służby wskazały podejrzanego z ostatniej chwili
Uszkodzenie kabla EstLink 2. Fińskie służby wskazały podejrzanego

Fińska policja poinformowała w czwartek, że ma powody, by podejrzewać, że tankowiec Eagle S ma związek z uszkodzeniem podmorskiego kabla elektroenergetycznego EstLink 2. Cytowana przez Reutersa służba celna Finlandii podała, że statek należy do rosyjskiej tzw. floty cieni.

Hanower: demonstracja pod hasłem Niemcy to g.wno gorące
Hanower: demonstracja pod hasłem "Niemcy to g.wno"

Przed jarmarkiem bożonarodzeniowym w Hanowerze miała miejsce demonstracja lewackich i imigranckich grup pod hasłem "Niemcy to g.wno".

Rosjanie próbują stworzyć na Łotwie nową separatystyczną republikę Wiadomości
Rosjanie próbują stworzyć na Łotwie nową separatystyczną "republikę"

Jak donosi telewizja Biełsat, Rosjanie próbują stworzyć na Łotwie kolejną separatystyczną republikę. "Rosjanie przekraczają kolejne granice" – komentuje ekspert ds. bezpieczeństwa i były rzecznik MSWiA Stanisław Żaryn.

Potężny wzrost liczebności partii Nigela Farage'a. Właśnie pokonała brytyjskich konserwatystów z ostatniej chwili
Potężny wzrost liczebności partii Nigela Farage'a. Właśnie pokonała brytyjskich konserwatystów

Nigel Farage pochwalił się w mediach społecznościowych sukcesem swojej partii. Ponad 130 000 osób dołączyło do partii Reform UK, przewyższając ostatnią znaną liczbę członków Partii Konserwatywnej.

REKLAMA

Ważny polityk KO o budowie CPK: „Gigantomanii mówimy «nie»”

Europoseł PO Andrzej Halicki był gościem na antenie Radia RMF FM. Polityk odniósł się do wielu nurtujących kwestii, m.in. protestów rolników, wojny na Ukrainie czy budowy CPK (Centralny Port Komunikacyjny). Stwierdził, że inicjatywa ta jest bardzo kosztowna, a polski rząd „gigantomanii” powinien powiedzieć stanowcze „nie”.
Koncepcja CPK Ważny polityk KO o budowie CPK: „Gigantomanii mówimy «nie»”
Koncepcja CPK / Screen TT Marcin Horała

Europoseł KO Andrzej Halicki podkreślił, że Polska zmaga się aktualnie z palącymi problemami, których nie należy lekceważyć. Wspomniał tu chociażby o protestach rolników, którzy od kilku tygodni organizują manifestacje w całej Polsce. Sprzeciwiają się sprowadzaniu produktów rolnych z Ukrainy, a także wdrożeniu w życie Europejskiego Zielonego Ładu

Wsłuchuję się dziś w argumenty rolników, w ich postulaty. Dziś to są realne problemy. Ja sam organizowałem spotkania panu wiceministrowi Kołodziejczakowi, kiedy przyjeżdżał do Strasburga czy Brukseli. Dziś trzeba być skutecznym w przekonywaniu swoich partnerów także do racji, które są po naszej stronie. Trzeba zacząć od tego, że musimy zacząć mówić jednym językiem z Ukraińcami

– wyjaśniał.

Dodał, że w rządzie prowadzone są negocjacje dotyczące rozwiązania tej kwestii. Nie ukrywał, że jest tutaj wiele elementów, które powinny zostać rozpatrzone. 

Jeżeli chodzi o embargo, to mamy dziś negocjacje i mam nadzieję, że będzie wspólne rozwiązanie, które w przypadku importu ukraińskiego będzie także zaakceptowane przez stronę ukraińską. To jest i certyfikacja, to są limity, to są kontrole, to jest kwestia jakości produktów, która też musi być sprawdzana. Mamy wiele elementów, które powinny być rozstrzygnięte. Nie tylko całkowite embargo jest rozwiązaniem 

– mówił Halicki.

Halicki: Gigantomanii mówimy „nie”

Polityk KO nawiązał również do budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego. Zaznaczył, że jest to wydatek, który wymaga rozsądnego podejścia. – Przecież to jest ogromny koszt – uświadamiał. 

– Dziś wydano już ponad 3 mld złotych i właściwie nie wiadomo na co. Dlaczego mamy tracić pieniądze na coś, bo przecież społeczeństwo je traci, zamiast wydać je na coś sensownego – mówił gość programu.

– Gigantomanii mówimy „nie”. O wielkości i sile państwa nie świadczy bowiem ilość wybetonowanych metrów kwadratowych pod lotnisko. Potrzebne są takie warunki, by uwierzyć, że ten hub będzie rzeczywiście hubem – wyjaśniał Halicki.
 


Internauci ponad podziałami politycznymi – #TakDlaCPK

Coraz więcej wskazuje na to, że rząd Donalda Tuska ma zamiar zamykać wielkie projekty inwestycyjne mające służyć rozwojowi Polski. I coraz więcej wskazuje na to, że hasła ich obrony łączą ludzi nawet w jego własnym obozie politycznym.
Sam premier Tusk wypowiadał się sceptycznie o budowie CPK wielokrotnie.

Wobec coraz bardziej nabrzmiałej sytuacji w mediach społecznościowych coraz szersze kręgi zatacza ruch społeczny w obronie strategicznych inwestycji pod hasłem #TakDlaCPK. Co ciekawe, ruch łączy nie tylko zwolenników PiS, ale również zwolenników lewicy, narodowców, a nawet… zwolenników Donalda Tuska i naczelnych krytyków Prawa i Sprawiedliwości. CPK popiera m.in. zajadle antypisowski Ruch Ośmiu Gwiazd, zaciekły zwolennik Tuska „Koneser Unii Europejskiej”, Młoda Lewica czy nawet pisarz Jakub Żulczyk, znany z tego, że nazwał prezydenta RP Andrzeja Dudę „debilem”.

Nowa wizytówka Polski

Na początku lipca spółka Centralny Port Komunikacyjny zaprezentowała publicznie koncepcję architektoniczną nowego lotniska przesiadkowego. Centralnym elementem węzła CPK będzie atrium, które pod jednym dachem w kształcie „diamentu” połączy przestrzeń przesiadkową dla pasażerów lotniska, dworca kolejowego i autobusowego. Atrium to swoisty przestronny „przedpokój portu lotniczego”. Spotka się tu większość pasażerów niezależnie od środka transportu, którym dotrą na lotnisko.

Szymon Kachniarz (senior project manager z Biura Projektowania i Inżynierii Podprogramu Lotniskowego w CPK) podkreśla, że będzie to wizytówka Polski. CPK będzie pierwszą rzeczą, którą zobaczą pasażerowie przylatujący do naszego kraju, ale również jedyną, z jaką zetkną się miliony turystów i biznesmenów, którzy będą się tu tylko przesiadać.

– Projektowaliśmy tę przestrzeń tak, by zachęcała do przebywania w tym miejscu. Myślimy o programie funkcjonalnym, który sprawi, że hub transportowy będzie żył własnym życiem. Chcemy, by ludzie spotykali się tam na kawę, robili zakupy i załatwiali interesy. Powierzchnia ogólnodostępnego atrium będzie porównywalna do wielkości Rynku Starego Miasta w Warszawie. Pojawi się dużo naturalnego światła i zieleni. Architektura będzie nowoczesna, ale ponadczasowa i nienarzucająca się. Mówimy o projekcie na wiele, wiele lat, więc nie możemy zastosować rozwiązań, które za dekadę uznano by za niemodne – wyjaśniał Kachniarz.

ZOBACZ RÓWNIEŻ: NATO: Dwa Mirage przechwyciły rosyjski samolot na północ od Polski [WIDEO]

ZOBACZ RÓWNIEŻ: Śledczy zajmujący się Qatargate miał zostać otruty



 

Polecane
Emerytury
Stażowe