Będzie mniej mięsa w Lidlu? Sieć rozpoczęła współpracę z WWF i chce nas przekonać do fleksitarianizmu

Ograniczenie mięsa ma pomóc ratować planetę. Tak przynajmniej twierdzą Lidl i WWF, którzy chcą nas przekonać do ograniczenia jego spożycia.
Lidl Będzie mniej mięsa w Lidlu? Sieć rozpoczęła współpracę z WWF i chce nas przekonać do fleksitarianizmu
Lidl / Flickr/Duurzaam Bedrijfsleven

Globalny system żywieniowy jest odpowiedzialny za 27 proc. emisji gazów cieplarnianych. Tak przynajmniej twierdzi organizacja ekologiczna WWF (World Wide Fund for Nature), powołując się na swój własny raport – „Bending the curve: The restorative power of planet-based diet”.

Dlatego WWF nawołuje do usunięcia mięsa z menu, a przynajmniej jego ograniczenia. Teraz do ekologów przyłączyła się niemiecka sieć handlowa Lidl. Chcą oni razem przekonać Polaków – jeśli nie od razu do weganizmu (czyli wyrzucenia z diety produktów zwierzęcych) to – do fleksitarianizmu (ograniczenia spożycia produktów zwierzęcych).

Lidl a zmiana klimatu

Przedstawiciele sieci Lidl przekonują, że są w stanie walczyć ze zmianami klimatycznymi za pomocą akcji promocyjnej.

– Zmiana klimatu to jeden z najważniejszych problemów współczesnego świata. Dlatego w Lidl Polska wdrożyliśmy strategię klimatyczną oraz od lat podejmujemy proekologiczne działania. Jednym z nich jest współpraca z Fundacją WWF Polska, która jest ekspertem w dziedzinie ochrony środowiska naturalnego. Głęboko wierzymy, że dzięki naszej wspólnej akcji klienci dowiedzą się, jak duży wpływ na Ziemię ma rodzaj spożywanych przez nas posiłków

– mówi w oficjalnym oświadczeniu Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications and CSR Lidl Polska.

Najnowsza akcja promocyjna nie oznacza na razie, że w Lidlu będzie mniej mięsa. Sieć stawia na promocję warzyw i owoców. Przede wszystkim sezonowych. Na nich mają się też opierać promowane w ramach akcji przepisy kulinarne. Sieć zapewnia, że będzie promować żywność polskiego pochodzenia. 


 

POLECANE
Gorące komentarze po awanturze w Sejmie. W końcu ktoś powiedział prawdę w oczy Wiadomości
Gorące komentarze po awanturze w Sejmie. "W końcu ktoś powiedział prawdę w oczy"

W sieci pojawiła się lawina komentarzy po sejmowej awanturze i sprzeczki, która wywiązała się między prezesem PiS Jarosławem Kaczyńskim a posłem KO Romanem Giertychem.

Jakby był pod wpływem. Burza po emisji popularnego programu TVN gorące
"Jakby był pod wpływem". Burza po emisji popularnego programu TVN

Po jednym z ostatnich wpisów w mediach społecznościowych popularnej telewizji śniadaniowej stacji TVN – "Dzień dobry TVN" – w sieci zawrzało.

Taylor Swift świętuje powiększenie rodziny! To zdjęcie mówi wszystko Wiadomości
Taylor Swift świętuje powiększenie rodziny! To zdjęcie mówi wszystko

Rodzina Travisa Kelce rośnie, a Taylor Swift zostaje ciocią.

Awantura w Sejmie! Kaczyński do Giertycha: Nie jestem z tobą po imieniu, łobuzie gorące
Awantura w Sejmie! Kaczyński do Giertycha: "Nie jestem z tobą po imieniu, łobuzie"

W środę doszło do ostrej sprzeczki na mównicy sejmowej pomiędzy szefem PiS Jarosławem Kaczyńskim a posłem KO Romanem Giertychem.

Znana dziennikarka dołączyła do Kanału Zero Wiadomości
Znana dziennikarka dołączyła do Kanału Zero

Dziennikarka od lat związana z Radiem ZET Agnieszka Kołodziejska dołączyła do Kanału Zero.

Nowy niemiecki rząd chce używać UE do dyscyplinowania nieposłusznych rządów państw członkowskich gorące
Nowy niemiecki rząd chce używać UE do dyscyplinowania nieposłusznych rządów państw członkowskich

Niemcy chcą ostrzejszych sankcji dla państw naruszających demokrację. Przyszły kanclerz Niemiec Friedrich Merz uderzył w Węgry Viktora Orbana.

 Ranny lub przysypiający. Ważny komunikat warszawskiego zoo Wiadomości
"Ranny lub przysypiający". Ważny komunikat warszawskiego zoo

Działający przy warszawskim zoo Ptasi Azyl zwrócił się w mediach społecznościowych z ważnym apelem.

Nawet ponad 60 zł za osobę. Rosną opłaty za śmieci Wiadomości
Nawet ponad 60 zł za osobę. Rosną opłaty za śmieci

Wiadomo, jakie będą przez następny rok maksymalne dopuszczalne opłaty za odbiór i zagospodarowania odpadów.

Agresja na granicy. Straż Graniczna wydała komunikat pilne
Agresja na granicy. Straż Graniczna wydała komunikat

Straż Graniczna regularnie publikuje raporty dotyczące wydarzeń na granicy polsko-białoruskiej. Ich treść jest coraz bardziej niepokojąca. Wczoraj agresywni imigranci uszkodzili dwa pojazdy Straży.

Telewizja Republika deklasuje TVN24. Jest ranking oglądalności z ostatniej chwili
Telewizja Republika deklasuje TVN24. Jest ranking oglądalności

Sensacja! Telewizja Republika deklasuje TVN24 – wynika z najnowszego rankingu oglądalności.

REKLAMA

Będzie mniej mięsa w Lidlu? Sieć rozpoczęła współpracę z WWF i chce nas przekonać do fleksitarianizmu

Ograniczenie mięsa ma pomóc ratować planetę. Tak przynajmniej twierdzą Lidl i WWF, którzy chcą nas przekonać do ograniczenia jego spożycia.
Lidl Będzie mniej mięsa w Lidlu? Sieć rozpoczęła współpracę z WWF i chce nas przekonać do fleksitarianizmu
Lidl / Flickr/Duurzaam Bedrijfsleven

Globalny system żywieniowy jest odpowiedzialny za 27 proc. emisji gazów cieplarnianych. Tak przynajmniej twierdzi organizacja ekologiczna WWF (World Wide Fund for Nature), powołując się na swój własny raport – „Bending the curve: The restorative power of planet-based diet”.

Dlatego WWF nawołuje do usunięcia mięsa z menu, a przynajmniej jego ograniczenia. Teraz do ekologów przyłączyła się niemiecka sieć handlowa Lidl. Chcą oni razem przekonać Polaków – jeśli nie od razu do weganizmu (czyli wyrzucenia z diety produktów zwierzęcych) to – do fleksitarianizmu (ograniczenia spożycia produktów zwierzęcych).

Lidl a zmiana klimatu

Przedstawiciele sieci Lidl przekonują, że są w stanie walczyć ze zmianami klimatycznymi za pomocą akcji promocyjnej.

– Zmiana klimatu to jeden z najważniejszych problemów współczesnego świata. Dlatego w Lidl Polska wdrożyliśmy strategię klimatyczną oraz od lat podejmujemy proekologiczne działania. Jednym z nich jest współpraca z Fundacją WWF Polska, która jest ekspertem w dziedzinie ochrony środowiska naturalnego. Głęboko wierzymy, że dzięki naszej wspólnej akcji klienci dowiedzą się, jak duży wpływ na Ziemię ma rodzaj spożywanych przez nas posiłków

– mówi w oficjalnym oświadczeniu Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications and CSR Lidl Polska.

Najnowsza akcja promocyjna nie oznacza na razie, że w Lidlu będzie mniej mięsa. Sieć stawia na promocję warzyw i owoców. Przede wszystkim sezonowych. Na nich mają się też opierać promowane w ramach akcji przepisy kulinarne. Sieć zapewnia, że będzie promować żywność polskiego pochodzenia. 



 

Polecane
Emerytury
Stażowe