loading
Proszę czekać...
reklama_pozioma
Angielscy kibice mają dość promocji LGBT w sporcie
Opublikowano dnia 03.12.2019 23:00
Jak co roku, w okresie pomiędzy końcem listopada, a początkiem grudnia, brytyjskie boiska zaczynają mienić się w kolorach tęczy. Propagatorzy ruchu LGBT prowadzą wtedy bodaj najbardziej medialną kampanię „Rainbow laces” (ang. tęczowe sznurowadła), mającą na celu walkę z "jeszcze stale obecną w brytyjskim sporcie homofobią”. Tymczasem, wśród kibiców coraz większą popularność zdobywa kampania "Let All Play", która to sprzeciwia się promocji LGBT na meczach piłkarskich.

pixabay.com
Akcja ,,Rainbow Laces” – czyli wsparcie dla środowiska LGBT – jest prowadzona od 2013 r. przez organizację Stonewall. W akcję włączeni zostali piłkarze, rugbiści, krykieciści i inni przedstawiciele brytyjskiego sportu. Spośród wymienionych dyscyplin, największą popularnością cieszy się oczywiście piłka nożna. Każdy zawodnik musi założyć tęczowe sznurówki, lub – w przypadku sprawowania funkcji kapitańskiej w zespole – założyć opaski w tęczowych barwach. W akcję zaangażowane są wszystkie kluby biorące udział w rozgrywkach Premier League, a zawodnik jako ich pracownik musi wypełniać każdy warunek podpisanej przez siebie umowy. Tegoroczna kampania trwa do 3 grudnia.


Akcja od samego początku podzieliła angielskich kibiców. Wśród tych, którzy otwarcie nie zgadzają się z jej promocją, jest Jennifer Bryson, inicjatorka zdobywającej coraz większy rozgłos akcji "Let All Play" (ang. niech grają wszyscy), która zachęca do zrezygnowania z promowania LGBT.


– Symbol tęczy lesbijek, gejów, osób biseksualnych, zmiennopłciowych (LGBT) nie jest elementem boiska, ani ubioru zawodników w piłce nożnej. Zgodnie z Przepisami Gry Międzynarodowego Związku Piłki Nożnej (IFAB) na ubiorze nie mogą znajdować się żadne treści o charakterze politycznym, religijnym, osobistym lub oświadczenia czy ilustracje (Artykuł 04.5). Przepisy FIFA dotyczące sprzętu dodają, że zakaz obejmuje jakiegokolwiek symbole polityczne lub podobne (Artykuł 8.3). FIFA powinna egzekwować swoje własne zasady mówi inicjatorka akcji.

– to fragment manifestu znajdującego się na stronie akcji.

Nie wszyscy zgadzają się z treściami reprezentowanymi przez tęczę LGBT. Gracze, którzy odmówili noszenia symbolu tęczy LGBT w międzynarodowych i ligowych rozgrywkach, byli nękani i teraz ryzykują, że będą w gorszej sytuacji zawodowej.

FIFA i IFAB mają obowiązek zapewnić, aby gracze byli oceniani na podstawie ich umiejętności piłkarskich, a nie ich poglądów politycznych lub religijnych. Nikt nie powinien być zobowiązany do noszenia symbolu politycznego, z którym się nie zgadza.


- czytamy dalej.
 
/ Źródło: stefczykinfo.pl, nczas.com, lifesitenews.com, letallplay.org


pec
Wydarzenia
więcej
Opinie
więcej
Najnowszy numer

--> POBIERZ WYDANIE CYFROWE


Skorzystaj z poniższego linku aby dowiedzieć się gdzie możesz kupić "Tygodnik Solidarność" w wersji papierowej:
https://www.poczyta.pl/tygodnik-solidarnosc-nr-102020,1517,czasopismo.html

Związek
więcej
Wideo Konferencja "Układy zbiorowe drogą do społecznej gospodarki rynkowej" - Piotr Duda
Blogi
avatar
Dariusz
Łaszyca

Dariusz Łaszyca: Głosowanie korespondencyjne dla wszystkich
Trwa walka z epidemią koronawirusa. Pomysł korespondencyjnego głosowania dla wszystkich to dobra metoda na powszechny udział Polek i Polaków w majowych prezydenckich wyborach. Trzeba wprowadzić zmiany w kodeksie wyborczym.
avatar
dr hab. Błażej
Kmieciak

Dr hab. Błażej Kmieciak: Albo będzie źle, albo będzie dobrze
Pakiety i tarcze antykryzysowe muszą uwzględniać nie tylko problemy finansowe naszego portfela, ale także lęk i obawy w naszej głowie.
avatar
Jerzy
Bukowski

Wyjątkowe rekolekcje
Każda nadzwyczajna, a szczególnie mająca tragiczny wymiar sytuacja skłania do poważnego zastanowienia się nad sensem życia, także w aspekcie religijnym.

Drogi Użytkowniku,

Nasz Serwis korzysta z plików cookies. Przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem, przeglądanie Serwisu z otwartym komunikatem) bez zmian ustawień Twojej przeglądarki, wyrażasz zgodę na:
• przetwarzanie danych osobowych przez Tysol Sp. z o.o. i naszych zaufanych partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Wyrażenie zgody jest dobrowolne a wyrażoną zgodę możesz w każdej chwili cofnąć, niezależnie od zgód wyrażonych na pozostałe rodzaje przetwarzania danych. Dowiedz się więcej o zgodzie marketingowej w naszej Polityce prywatności / Cofnij zgodę.

• na zapisywanie plików cookies w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych. Ten rodzaj plików cookies pozwala nam na dopasowanie treści dostępnych w Serwisie do Twoich preferencji, utrzymywania sesji po zalogowaniu oraz zapewnienia optymalnej funkcjonalności Serwisu. Więcej o plikach cookies i sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych dowiesz się w naszej Polityce prywatności.