Już 7 grudnia Hackathon TECHGENERATION – konkurs dla młodych talentów na rozwiązania AI

W sobotę 7 grudnia 2024 r. na Politechnice Warszawskiej odbędzie się trzecia edycja konkursu Hackathon TECHGENERATION – wydarzenia organizowanego przez Stowarzyszenie Wspierania Edukacji i Rodziny STERNIK oraz Wydział Elektroniki i Technik Informacyjnych Politechniki Warszawskiej. Idea konkursu opiera się na tworzeniu projektów odpowiadających na aktualne wyzwania społeczne. Hackaton jest okazją do rozwijania zainteresowań w obszarze sztucznej inteligencji, inżynierii internetu rzeczy, elektroniki, matematyki i informatyki.
Sztuczna Inteligencja. Ilustracja poglądowa Już 7 grudnia Hackathon TECHGENERATION – konkurs dla młodych talentów na rozwiązania AI
Sztuczna Inteligencja. Ilustracja poglądowa / Pixabay.com

Wydarzenie jest bezpłatne i skierowane do uczniów ósmych klas szkół podstawowych, uczniów szkół średnich oraz studentów studiów licencjackich i magisterskich. W poprzednich edycjach udział wzięło ponad 200 uczestników. 

W tym roku zgłosiły się m.in. zespoły ze szkół podstawowych i wyższych z Warszawy, Lublina, Poznania, Białegostoku i Żarnowca, a także z Politechniki Warszawskiej, Politechniki Gdańskiej, Wojskowej Akademii Technicznej, Szkoły Głównej Handlowej, a nawet Uniwersytetu Technicznego w niemieckim Würzburgu.

Uczestnicy będą pracować w zespołach składających się z dwóch do czterech osób. Ich zadaniem będzie stworzenie projektu technologicznego odpowiadającego na wyzwanie przedstawione przez organizatorów w dniu wydarzenia. Poprzednie edycje obejmowały takie tematy jak „Złodzieje czasu” – wyzwanie polegało na opracowaniu urządzeń ułatwiających codzienne zarządzanie czasem, oraz „Tempo życia” – zadanie wymagające stworzenia technologii wspierających łączenie pracy z wypoczynkiem. 

Kreatywne myślenie i praca zespołowa doprowadziły do powstania niezwykle ciekawych rozwiązań, takich jak czujnik w skrzynce pocztowej rozpoznający rodzaj korespondencji i wysyłający powiadomienia sms, kołyska dla niemowląt reagująca na płacz dziecka czy też aplikacja chmurowa informująca o liczbie osób oczekujących w kolejkach. Tegoroczna edycja również będzie dotyczyła rozwiązywania problemów wielkich metropolii, natomiast szczegółowy temat zostanie zaprezentowany uczestnikom w dniu wydarzenia.

Po zakończeniu prac zespoły zaprezentują swoje rozwiązania przed jury, które oceni je pod kątem innowacyjności, zgodności z tematem, poziomu technicznego, jakości wykonania prototypu oraz sposobu prezentacji. Najlepsze projekty w poszczególnych kategoriach zostaną wyróżnione nagrodami rzeczowymi ufundowanymi przez organizatorów i partnerów Hackathonu.

W ramach przygotowań do konkursu organizowane są także warsztaty, podczas których uczestnicy zdobywają wiedzę niezbędną do pracy z Arduino – popularną platformą programistyczną pozwalającą tworzyć projekty elektroniczne i sterować urządzeniami za pomocą kodu. Zajęcia odbywają się pod okiem pracowników naukowych z Wydziału Elektroniki i Technik Informacyjnych Politechniki Warszawskiej. 

Wszystkie miejsca w tegorocznym konkursie są już wyczerpane, ale organizatorzy uruchomili listę rezerwową. Zainteresowani mogą zgłaszać się na oficjalnej stronie wydarzenia: https://techgeneration.pl/.


Nowoczesne podejście do edukacji

Hackathon TECHGENERATION organizowany jest przez szkołę ŻAGLE, działającą w ramach Stowarzyszenia Wspierania Edukacji i Rodziny STERNIK, we współpracy z Wydziałem EiTI Politechniki Warszawskiej. Celem organizatorów jest promowanie nowoczesnego podejścia do edukacji i rozwoju technologicznego oraz wspieranie środowiska edukacyjnego we wprowadzaniu do zajęć lekcyjnych elementów inżynierii, tak, aby mogło inspirować uczniów do rozwoju poprzez doświadczenie i tworzenie projektów praktycznych. 

Badanie „Pokolenie Z w pracy” przeprowadzone w marcu 2024 r. przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie serwisu Pracuj.pl pokazuje, że młodzi ludzie nie czują się wystarczająco przygotowani do wejścia na rynek pracy. W przypadku liceów, zaledwie 16% respondentów wskazało, że dostarczają one jakiejkolwiek wiedzy przydatnej na rynku pracy, a z przygotowania w technikach i szkołach zawodowych zadowolonych było tylko 35% uczestników badania. Dzięki projektom takim jak TECHGENERATION oraz wsparciu merytorycznemu ze strony Politechniki Warszawskiej, szkoły Stowarzyszenia STERNIK zapewniają swoim uczniom wiedzę i umiejętności niezbędne do odnalezienia się w szybko zmieniającym się środowisku zawodowym.

„Udział w hackathonie ma nie tylko inspirować młodych ludzi do odkrywania pasji do technologii, ale także daje im wyjątkową możliwość stawiania pierwszych kroków w środowisku naukowym i technologicznym na bardzo wczesnym etapie edukacji” – mówi Dariusz Justyniarski, dyrektor szkoły ŻAGLE. „Uczestnicy wydarzenia zyskują nie tylko dostęp do zaawansowanych narzędzi, takich jak platforma Arduino, ale przede wszystkim mogą czerpać z wiedzy i doświadczenia osób zawodowo zajmujących się innowacją i badaniami naukowymi. Działanie pod okiem mentorów i ekspertów pozwala młodym uczestnikom na lepsze zrozumienie, jak wygląda rzeczywista praca nad projektami inżynieryjnymi – od etapu koncepcyjnego po tworzenie prototypu” – dodaje Dariusz Justyniarski. 

Według raportu Polskiego Instytutu Ekonomicznego „AI na polskim rynku pracy” z 2024 roku, zastosowanie sztucznej inteligencji znacząco zmienia wymagania wobec pracowników, a także zwiększa presję na zdobywanie nowych umiejętności. Specjaliści muszą więc łączyć wiedzę technologiczną z umiejętnościami interpersonalnymi. W odpowiedzi na te potrzeby, hackathon uczy młodzież efektywnej pracy zespołowej, wnioskowania, empatii, kreatywności, dynamicznego reagowania na wyzwania i tworzenia nieszablonowych rozwiązań czyli kompetencji przydatnych na rynku pracy, niezależnie od branży. 

„Udział w TECHGENERATION to dla uczniów warszawskich i podwarszawskich szkół wyjątkowa okazja do wyjścia poza podręczniki i zmierzenia się z realnymi wyzwaniami technologicznymi. Innowacyjne podejście szkół Stowarzyszenia STERNIK i Politechniki Warszawskiej do edukacji, łączące doskonalenie kompetencji technologicznych z rozwijaniem umiejętności społecznych i etycznym podejściem do pracy, stanowi odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie rynku na wszechstronnych, zaangażowanych przyszłych liderów i specjalistów” – mówi Kamil Wołoszka, wicedyrektor ds. operacyjnych szkoły ŻAGLE. 

 

Innowacyjny profil szkół Stowarzyszenia STERNIK

Szkoła ŻAGLE to pierwsza w Warszawie męska szkoła, która integruje wartości chrześcijańskie z nowoczesną, dostosowaną do dynamicznie zmieniających się potrzeb rynku pracy, ofertą edukacyjną. W Józefowie k. Warszawy prowadzona jest Szkoła Podstawowa i Liceum Ogólnokształcące dla dziewcząt STRUMIENIE. Podstawą kształcenia i wychowania w placówkach Stowarzyszenia STERNIK jest edukacja spersonalizowana, a program szkół nastawiony jest na rozwijanie myślenia krytycznego i samodzielności, co daje młodym ludziom solidne podstawy do realizacji ambitnych projektów w przyszłości. Bardzo przydatnym narzędziem jest w tym przypadku tutoring rodzinny, w ramach którego w roku szkolnym 2023/2024 odbyło się blisko 10000 spotkań z uczniami i ich rodzicami.

Badania przeprowadzone przez Departament Edukacji Wielkiej Brytanii (DfE) w 2022 roku pokazują, że spersonalizowane wsparcie, jakie otrzymują uczniowie w ramach tej formy nauczania, znacząco wpływa na ich wyniki w nauce oraz ogólny rozwój. Szkoły  ŻAGLE i STRUMIENIE, które stawiają na indywidualne podejście do każdego ucznia, korzystają z tego modelu, wspierając rozwój zarówno w zakresie wiedzy akademickiej, jak i umiejętności miękkich. Program tutoringu pozwala również identyfikować indywidualne talenty i zainteresowania, co sprzyja kształtowaniu silnej motywacji do nauki i realizacji własnych celów edukacyjnych. 

Jak wskazuje raport The Future of Jobs  opublikowany przez Światowe Forum Ekonomiczne w 2020 roku, większość pracowników będzie musiała zdobyć nowe kwalifikacje do 2025 roku, a zmiany na globalnym rynku pracy będą wymagały od ludzi innych umiejętności niż te, które posiadają obecnie. Zgodnie z tym badaniem, ponad miliard miejsc pracy, czyli niemal jedna trzecia wszystkich stanowisk na świecie, prawdopodobnie zostanie w jakiś sposób przekształcona przez technologię w ciągu najbliższej dekady. W tym kontekście STERNIK, oferując swoim uczniom interdyscyplinarną edukację, a także angażując się w różne przedsięwzięcia związane z IoT i programowaniem, zapewniają im przewagę w rozwijaniu zdolności technicznych i społecznych, które są niezwykle cenione przez pracodawców, niezależnie od branży. 

Liczne sukcesy absolwentów szkół świadczą o ich doskonałym przygotowaniu zarówno do kontynuacji nauki na najlepszych uczelniach, jak i do przyszłych wyzwań zawodowych w dynamicznie zmieniającym się świecie pracy. Bernard to przykład młodego, zdolnego ucznia, który, dzięki odpowiedniemu wsparciu edukacyjnemu, odniósł już wiele sukcesów w obszarze innowacyjnych technologii. Tegoroczny maturzysta i absolwent Liceum Ogólnokształcącego ŻAGLE, od października studiuje informatykę na renomowanym Wydziale Matematyki, Informatyki i Mechaniki Uniwersytetu Warszawskiego. Bernard już w trakcie nauki w liceum wyróżniał się niezwykłymi osiągnięciami. W marcu 2023 roku wziął udział w warsztatach IoT przygotowujących do pierwszej edycji Warszawskiego Hackathonu TechGeneration, rozwijając swoje umiejętności programistyczne i współpracując z innymi młodymi talentami z branży IT. Na maturze Bernard zdawał matematykę, informatykę i język angielski na poziomie rozszerzonym, osiągając imponujące wyniki. Z matematyki uzyskał 92%, co plasuje go w gronie 2% najlepszych maturzystów w Polsce, natomiast z informatyki zdobył aż 98%, znajdując się w elitarnej grupie 1% najlepszych wyników w kraju. Dzięki tak wybitnym osiągnięciom miał możliwość wyboru studiów informatycznych na dowolnym wydziale w Polsce.
 


 

POLECANE
Zastępca Prokuratora Generalnego wszczął śledztwo ws. podejrzenia o zamach stanu pilne
Zastępca Prokuratora Generalnego wszczął śledztwo ws. podejrzenia o zamach stanu

Prokurator Michał Ostrowski wszczął śledztwo z zawiadomienia prezesa Trybunału Konstytucyjnego O tej decyzji powiadomił prokuratora generalnego Adama Bodnara – informuje serwis niezalezna.pl.

Argentyna wycofuje się z WHO. Jest decyzja Wiadomości
Argentyna wycofuje się z WHO. Jest decyzja

– Prezydent Argentyny Javier Milei wycofa ten kraj ze Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) – poinformował w środę rzecznik prezydenta Manuel Adorni, tłumacząc to "głębokimi różnicami w sferze zarządzania opieką zdrowotną" oraz "wpływami politycznymi niektórych państw".

Znany sportowiec ogłosił radosną nowinę. Lawina komentarzy Wiadomości
Znany sportowiec ogłosił radosną nowinę. Lawina komentarzy

Jerzy Janowicz podzielił się z fanami wyjątkowym momentem w swoim życiu. 4 lutego tenisista poinformował o narodzinach córki, publikując na swoim profilu w mediach społecznościowych wzruszające zdjęcie ze szpitala.

Prezes TK oskarżył Donalda Tuska o zamach stanu. Jest zawiadomienie pilne
Prezes TK oskarżył Donalda Tuska o zamach stanu. Jest zawiadomienie

Prezes Trybunału Konstytucyjnego Bogdan Święczkowski złożył zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa zamachu stanu przez m.in. Donalda Tuska. – To nie jest zamach stanu polegający na wyprowadzeniu wojska na ulice, jest to pełzający, ustrojowy zamach stanu – powiedział w oświadczeniu wygłoszonym w środę.

Rewolucja w Familiadzie. Kultowy element znika po 30 latach Wiadomości
Rewolucja w "Familiadzie". Kultowy element znika po 30 latach

"Familiada", jeden z najbardziej rozpoznawalnych teleturniejów w Polsce, przechodzi istotne zmiany. Po 30 latach emisji program czeka nowa odsłona - i to nie tylko pod względem wizualnym.

Specjalny salonik VIP na dworcu dla Hennig-Kloski. Konsternacja w PKP Wiadomości
Specjalny "salonik VIP" na dworcu dla Hennig-Kloski. Konsternacja w PKP

Ministerstwo Klimatu i Środowiska żądało od PKP wydzielenia ekskluzywnego miejsca dla minister Hennig-Kloski, podczas gdy ta będzie oczekiwać na pociąg – wynika z ustaleń Radia ZET.

Ogromny pożar w Gdańsku. Jest nagranie z lotu ptaka z ostatniej chwili
Ogromny pożar w Gdańsku. Jest nagranie z lotu ptaka

W dawnych Zakładach Naprawczych Taboru Kolejowego na gdańskiej Przeróbce wybuchł pożar. Przed przyjazdem służb z budynku ewakuowało się ok. 60 osób. Media społecznościowe obiegło dramatyczne nagranie, na którym widać skalę zdarzenia.

Nowe ostrzeżenie GIS. Chodzi o popularny produkt Wiadomości
Nowe ostrzeżenie GIS. Chodzi o popularny produkt

Główny Inspektorat Sanitarny wydał w środę ostrzeżenie dotyczące odżywki białkowej "Whey Protein". Doszło do ponownego wprowadzenia do obrotu wycofanej partii produktu, w której wcześniej wykryto obecność metalicznego ciała obcego.

Zaginął samorządowiec i muzyk disco polo. Policja prosi o pomoc z ostatniej chwili
Zaginął samorządowiec i muzyk disco polo. Policja prosi o pomoc

Policja apeluje do osób, które w ostatnim czasie mogły spotkać zaginionego samorządowca i muzyka disco polo z pow. zwoleńskiego (Mazowieckie). 38-letni Łukasz Wnuk wyszedł z domu w niedzielę po południu i do tej pory nie skontaktował się z rodziną. Dotychczasowe poszukiwania nie przyniosły rezultatu.

Trzaskowski: Mamy dwie płcie polityka
Trzaskowski: Mamy dwie płcie

– Ja jestem politykiem zdrowego rozsądku, a według polskiego prawa mamy dwie płcie biologiczne, wszyscy o tym wiemy – mówił na antenie Polsat News kandydat KO na prezydenta Rafał Trzaskowski. 

REKLAMA

Już 7 grudnia Hackathon TECHGENERATION – konkurs dla młodych talentów na rozwiązania AI

W sobotę 7 grudnia 2024 r. na Politechnice Warszawskiej odbędzie się trzecia edycja konkursu Hackathon TECHGENERATION – wydarzenia organizowanego przez Stowarzyszenie Wspierania Edukacji i Rodziny STERNIK oraz Wydział Elektroniki i Technik Informacyjnych Politechniki Warszawskiej. Idea konkursu opiera się na tworzeniu projektów odpowiadających na aktualne wyzwania społeczne. Hackaton jest okazją do rozwijania zainteresowań w obszarze sztucznej inteligencji, inżynierii internetu rzeczy, elektroniki, matematyki i informatyki.
Sztuczna Inteligencja. Ilustracja poglądowa Już 7 grudnia Hackathon TECHGENERATION – konkurs dla młodych talentów na rozwiązania AI
Sztuczna Inteligencja. Ilustracja poglądowa / Pixabay.com

Wydarzenie jest bezpłatne i skierowane do uczniów ósmych klas szkół podstawowych, uczniów szkół średnich oraz studentów studiów licencjackich i magisterskich. W poprzednich edycjach udział wzięło ponad 200 uczestników. 

W tym roku zgłosiły się m.in. zespoły ze szkół podstawowych i wyższych z Warszawy, Lublina, Poznania, Białegostoku i Żarnowca, a także z Politechniki Warszawskiej, Politechniki Gdańskiej, Wojskowej Akademii Technicznej, Szkoły Głównej Handlowej, a nawet Uniwersytetu Technicznego w niemieckim Würzburgu.

Uczestnicy będą pracować w zespołach składających się z dwóch do czterech osób. Ich zadaniem będzie stworzenie projektu technologicznego odpowiadającego na wyzwanie przedstawione przez organizatorów w dniu wydarzenia. Poprzednie edycje obejmowały takie tematy jak „Złodzieje czasu” – wyzwanie polegało na opracowaniu urządzeń ułatwiających codzienne zarządzanie czasem, oraz „Tempo życia” – zadanie wymagające stworzenia technologii wspierających łączenie pracy z wypoczynkiem. 

Kreatywne myślenie i praca zespołowa doprowadziły do powstania niezwykle ciekawych rozwiązań, takich jak czujnik w skrzynce pocztowej rozpoznający rodzaj korespondencji i wysyłający powiadomienia sms, kołyska dla niemowląt reagująca na płacz dziecka czy też aplikacja chmurowa informująca o liczbie osób oczekujących w kolejkach. Tegoroczna edycja również będzie dotyczyła rozwiązywania problemów wielkich metropolii, natomiast szczegółowy temat zostanie zaprezentowany uczestnikom w dniu wydarzenia.

Po zakończeniu prac zespoły zaprezentują swoje rozwiązania przed jury, które oceni je pod kątem innowacyjności, zgodności z tematem, poziomu technicznego, jakości wykonania prototypu oraz sposobu prezentacji. Najlepsze projekty w poszczególnych kategoriach zostaną wyróżnione nagrodami rzeczowymi ufundowanymi przez organizatorów i partnerów Hackathonu.

W ramach przygotowań do konkursu organizowane są także warsztaty, podczas których uczestnicy zdobywają wiedzę niezbędną do pracy z Arduino – popularną platformą programistyczną pozwalającą tworzyć projekty elektroniczne i sterować urządzeniami za pomocą kodu. Zajęcia odbywają się pod okiem pracowników naukowych z Wydziału Elektroniki i Technik Informacyjnych Politechniki Warszawskiej. 

Wszystkie miejsca w tegorocznym konkursie są już wyczerpane, ale organizatorzy uruchomili listę rezerwową. Zainteresowani mogą zgłaszać się na oficjalnej stronie wydarzenia: https://techgeneration.pl/.


Nowoczesne podejście do edukacji

Hackathon TECHGENERATION organizowany jest przez szkołę ŻAGLE, działającą w ramach Stowarzyszenia Wspierania Edukacji i Rodziny STERNIK, we współpracy z Wydziałem EiTI Politechniki Warszawskiej. Celem organizatorów jest promowanie nowoczesnego podejścia do edukacji i rozwoju technologicznego oraz wspieranie środowiska edukacyjnego we wprowadzaniu do zajęć lekcyjnych elementów inżynierii, tak, aby mogło inspirować uczniów do rozwoju poprzez doświadczenie i tworzenie projektów praktycznych. 

Badanie „Pokolenie Z w pracy” przeprowadzone w marcu 2024 r. przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie serwisu Pracuj.pl pokazuje, że młodzi ludzie nie czują się wystarczająco przygotowani do wejścia na rynek pracy. W przypadku liceów, zaledwie 16% respondentów wskazało, że dostarczają one jakiejkolwiek wiedzy przydatnej na rynku pracy, a z przygotowania w technikach i szkołach zawodowych zadowolonych było tylko 35% uczestników badania. Dzięki projektom takim jak TECHGENERATION oraz wsparciu merytorycznemu ze strony Politechniki Warszawskiej, szkoły Stowarzyszenia STERNIK zapewniają swoim uczniom wiedzę i umiejętności niezbędne do odnalezienia się w szybko zmieniającym się środowisku zawodowym.

„Udział w hackathonie ma nie tylko inspirować młodych ludzi do odkrywania pasji do technologii, ale także daje im wyjątkową możliwość stawiania pierwszych kroków w środowisku naukowym i technologicznym na bardzo wczesnym etapie edukacji” – mówi Dariusz Justyniarski, dyrektor szkoły ŻAGLE. „Uczestnicy wydarzenia zyskują nie tylko dostęp do zaawansowanych narzędzi, takich jak platforma Arduino, ale przede wszystkim mogą czerpać z wiedzy i doświadczenia osób zawodowo zajmujących się innowacją i badaniami naukowymi. Działanie pod okiem mentorów i ekspertów pozwala młodym uczestnikom na lepsze zrozumienie, jak wygląda rzeczywista praca nad projektami inżynieryjnymi – od etapu koncepcyjnego po tworzenie prototypu” – dodaje Dariusz Justyniarski. 

Według raportu Polskiego Instytutu Ekonomicznego „AI na polskim rynku pracy” z 2024 roku, zastosowanie sztucznej inteligencji znacząco zmienia wymagania wobec pracowników, a także zwiększa presję na zdobywanie nowych umiejętności. Specjaliści muszą więc łączyć wiedzę technologiczną z umiejętnościami interpersonalnymi. W odpowiedzi na te potrzeby, hackathon uczy młodzież efektywnej pracy zespołowej, wnioskowania, empatii, kreatywności, dynamicznego reagowania na wyzwania i tworzenia nieszablonowych rozwiązań czyli kompetencji przydatnych na rynku pracy, niezależnie od branży. 

„Udział w TECHGENERATION to dla uczniów warszawskich i podwarszawskich szkół wyjątkowa okazja do wyjścia poza podręczniki i zmierzenia się z realnymi wyzwaniami technologicznymi. Innowacyjne podejście szkół Stowarzyszenia STERNIK i Politechniki Warszawskiej do edukacji, łączące doskonalenie kompetencji technologicznych z rozwijaniem umiejętności społecznych i etycznym podejściem do pracy, stanowi odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie rynku na wszechstronnych, zaangażowanych przyszłych liderów i specjalistów” – mówi Kamil Wołoszka, wicedyrektor ds. operacyjnych szkoły ŻAGLE. 

 

Innowacyjny profil szkół Stowarzyszenia STERNIK

Szkoła ŻAGLE to pierwsza w Warszawie męska szkoła, która integruje wartości chrześcijańskie z nowoczesną, dostosowaną do dynamicznie zmieniających się potrzeb rynku pracy, ofertą edukacyjną. W Józefowie k. Warszawy prowadzona jest Szkoła Podstawowa i Liceum Ogólnokształcące dla dziewcząt STRUMIENIE. Podstawą kształcenia i wychowania w placówkach Stowarzyszenia STERNIK jest edukacja spersonalizowana, a program szkół nastawiony jest na rozwijanie myślenia krytycznego i samodzielności, co daje młodym ludziom solidne podstawy do realizacji ambitnych projektów w przyszłości. Bardzo przydatnym narzędziem jest w tym przypadku tutoring rodzinny, w ramach którego w roku szkolnym 2023/2024 odbyło się blisko 10000 spotkań z uczniami i ich rodzicami.

Badania przeprowadzone przez Departament Edukacji Wielkiej Brytanii (DfE) w 2022 roku pokazują, że spersonalizowane wsparcie, jakie otrzymują uczniowie w ramach tej formy nauczania, znacząco wpływa na ich wyniki w nauce oraz ogólny rozwój. Szkoły  ŻAGLE i STRUMIENIE, które stawiają na indywidualne podejście do każdego ucznia, korzystają z tego modelu, wspierając rozwój zarówno w zakresie wiedzy akademickiej, jak i umiejętności miękkich. Program tutoringu pozwala również identyfikować indywidualne talenty i zainteresowania, co sprzyja kształtowaniu silnej motywacji do nauki i realizacji własnych celów edukacyjnych. 

Jak wskazuje raport The Future of Jobs  opublikowany przez Światowe Forum Ekonomiczne w 2020 roku, większość pracowników będzie musiała zdobyć nowe kwalifikacje do 2025 roku, a zmiany na globalnym rynku pracy będą wymagały od ludzi innych umiejętności niż te, które posiadają obecnie. Zgodnie z tym badaniem, ponad miliard miejsc pracy, czyli niemal jedna trzecia wszystkich stanowisk na świecie, prawdopodobnie zostanie w jakiś sposób przekształcona przez technologię w ciągu najbliższej dekady. W tym kontekście STERNIK, oferując swoim uczniom interdyscyplinarną edukację, a także angażując się w różne przedsięwzięcia związane z IoT i programowaniem, zapewniają im przewagę w rozwijaniu zdolności technicznych i społecznych, które są niezwykle cenione przez pracodawców, niezależnie od branży. 

Liczne sukcesy absolwentów szkół świadczą o ich doskonałym przygotowaniu zarówno do kontynuacji nauki na najlepszych uczelniach, jak i do przyszłych wyzwań zawodowych w dynamicznie zmieniającym się świecie pracy. Bernard to przykład młodego, zdolnego ucznia, który, dzięki odpowiedniemu wsparciu edukacyjnemu, odniósł już wiele sukcesów w obszarze innowacyjnych technologii. Tegoroczny maturzysta i absolwent Liceum Ogólnokształcącego ŻAGLE, od października studiuje informatykę na renomowanym Wydziale Matematyki, Informatyki i Mechaniki Uniwersytetu Warszawskiego. Bernard już w trakcie nauki w liceum wyróżniał się niezwykłymi osiągnięciami. W marcu 2023 roku wziął udział w warsztatach IoT przygotowujących do pierwszej edycji Warszawskiego Hackathonu TechGeneration, rozwijając swoje umiejętności programistyczne i współpracując z innymi młodymi talentami z branży IT. Na maturze Bernard zdawał matematykę, informatykę i język angielski na poziomie rozszerzonym, osiągając imponujące wyniki. Z matematyki uzyskał 92%, co plasuje go w gronie 2% najlepszych maturzystów w Polsce, natomiast z informatyki zdobył aż 98%, znajdując się w elitarnej grupie 1% najlepszych wyników w kraju. Dzięki tak wybitnym osiągnięciom miał możliwość wyboru studiów informatycznych na dowolnym wydziale w Polsce.
 



 

Polecane
Emerytury
Stażowe