Już 7 grudnia Hackathon TECHGENERATION – konkurs dla młodych talentów na rozwiązania AI

W sobotę 7 grudnia 2024 r. na Politechnice Warszawskiej odbędzie się trzecia edycja konkursu Hackathon TECHGENERATION – wydarzenia organizowanego przez Stowarzyszenie Wspierania Edukacji i Rodziny STERNIK oraz Wydział Elektroniki i Technik Informacyjnych Politechniki Warszawskiej. Idea konkursu opiera się na tworzeniu projektów odpowiadających na aktualne wyzwania społeczne. Hackaton jest okazją do rozwijania zainteresowań w obszarze sztucznej inteligencji, inżynierii internetu rzeczy, elektroniki, matematyki i informatyki.
Sztuczna Inteligencja. Ilustracja poglądowa Już 7 grudnia Hackathon TECHGENERATION – konkurs dla młodych talentów na rozwiązania AI
Sztuczna Inteligencja. Ilustracja poglądowa / Pixabay.com

Wydarzenie jest bezpłatne i skierowane do uczniów ósmych klas szkół podstawowych, uczniów szkół średnich oraz studentów studiów licencjackich i magisterskich. W poprzednich edycjach udział wzięło ponad 200 uczestników. 

W tym roku zgłosiły się m.in. zespoły ze szkół podstawowych i wyższych z Warszawy, Lublina, Poznania, Białegostoku i Żarnowca, a także z Politechniki Warszawskiej, Politechniki Gdańskiej, Wojskowej Akademii Technicznej, Szkoły Głównej Handlowej, a nawet Uniwersytetu Technicznego w niemieckim Würzburgu.

Uczestnicy będą pracować w zespołach składających się z dwóch do czterech osób. Ich zadaniem będzie stworzenie projektu technologicznego odpowiadającego na wyzwanie przedstawione przez organizatorów w dniu wydarzenia. Poprzednie edycje obejmowały takie tematy jak „Złodzieje czasu” – wyzwanie polegało na opracowaniu urządzeń ułatwiających codzienne zarządzanie czasem, oraz „Tempo życia” – zadanie wymagające stworzenia technologii wspierających łączenie pracy z wypoczynkiem. 

Kreatywne myślenie i praca zespołowa doprowadziły do powstania niezwykle ciekawych rozwiązań, takich jak czujnik w skrzynce pocztowej rozpoznający rodzaj korespondencji i wysyłający powiadomienia sms, kołyska dla niemowląt reagująca na płacz dziecka czy też aplikacja chmurowa informująca o liczbie osób oczekujących w kolejkach. Tegoroczna edycja również będzie dotyczyła rozwiązywania problemów wielkich metropolii, natomiast szczegółowy temat zostanie zaprezentowany uczestnikom w dniu wydarzenia.

Po zakończeniu prac zespoły zaprezentują swoje rozwiązania przed jury, które oceni je pod kątem innowacyjności, zgodności z tematem, poziomu technicznego, jakości wykonania prototypu oraz sposobu prezentacji. Najlepsze projekty w poszczególnych kategoriach zostaną wyróżnione nagrodami rzeczowymi ufundowanymi przez organizatorów i partnerów Hackathonu.

W ramach przygotowań do konkursu organizowane są także warsztaty, podczas których uczestnicy zdobywają wiedzę niezbędną do pracy z Arduino – popularną platformą programistyczną pozwalającą tworzyć projekty elektroniczne i sterować urządzeniami za pomocą kodu. Zajęcia odbywają się pod okiem pracowników naukowych z Wydziału Elektroniki i Technik Informacyjnych Politechniki Warszawskiej. 

Wszystkie miejsca w tegorocznym konkursie są już wyczerpane, ale organizatorzy uruchomili listę rezerwową. Zainteresowani mogą zgłaszać się na oficjalnej stronie wydarzenia: https://techgeneration.pl/.


Nowoczesne podejście do edukacji

Hackathon TECHGENERATION organizowany jest przez szkołę ŻAGLE, działającą w ramach Stowarzyszenia Wspierania Edukacji i Rodziny STERNIK, we współpracy z Wydziałem EiTI Politechniki Warszawskiej. Celem organizatorów jest promowanie nowoczesnego podejścia do edukacji i rozwoju technologicznego oraz wspieranie środowiska edukacyjnego we wprowadzaniu do zajęć lekcyjnych elementów inżynierii, tak, aby mogło inspirować uczniów do rozwoju poprzez doświadczenie i tworzenie projektów praktycznych. 

Badanie „Pokolenie Z w pracy” przeprowadzone w marcu 2024 r. przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie serwisu Pracuj.pl pokazuje, że młodzi ludzie nie czują się wystarczająco przygotowani do wejścia na rynek pracy. W przypadku liceów, zaledwie 16% respondentów wskazało, że dostarczają one jakiejkolwiek wiedzy przydatnej na rynku pracy, a z przygotowania w technikach i szkołach zawodowych zadowolonych było tylko 35% uczestników badania. Dzięki projektom takim jak TECHGENERATION oraz wsparciu merytorycznemu ze strony Politechniki Warszawskiej, szkoły Stowarzyszenia STERNIK zapewniają swoim uczniom wiedzę i umiejętności niezbędne do odnalezienia się w szybko zmieniającym się środowisku zawodowym.

„Udział w hackathonie ma nie tylko inspirować młodych ludzi do odkrywania pasji do technologii, ale także daje im wyjątkową możliwość stawiania pierwszych kroków w środowisku naukowym i technologicznym na bardzo wczesnym etapie edukacji” – mówi Dariusz Justyniarski, dyrektor szkoły ŻAGLE. „Uczestnicy wydarzenia zyskują nie tylko dostęp do zaawansowanych narzędzi, takich jak platforma Arduino, ale przede wszystkim mogą czerpać z wiedzy i doświadczenia osób zawodowo zajmujących się innowacją i badaniami naukowymi. Działanie pod okiem mentorów i ekspertów pozwala młodym uczestnikom na lepsze zrozumienie, jak wygląda rzeczywista praca nad projektami inżynieryjnymi – od etapu koncepcyjnego po tworzenie prototypu” – dodaje Dariusz Justyniarski. 

Według raportu Polskiego Instytutu Ekonomicznego „AI na polskim rynku pracy” z 2024 roku, zastosowanie sztucznej inteligencji znacząco zmienia wymagania wobec pracowników, a także zwiększa presję na zdobywanie nowych umiejętności. Specjaliści muszą więc łączyć wiedzę technologiczną z umiejętnościami interpersonalnymi. W odpowiedzi na te potrzeby, hackathon uczy młodzież efektywnej pracy zespołowej, wnioskowania, empatii, kreatywności, dynamicznego reagowania na wyzwania i tworzenia nieszablonowych rozwiązań czyli kompetencji przydatnych na rynku pracy, niezależnie od branży. 

„Udział w TECHGENERATION to dla uczniów warszawskich i podwarszawskich szkół wyjątkowa okazja do wyjścia poza podręczniki i zmierzenia się z realnymi wyzwaniami technologicznymi. Innowacyjne podejście szkół Stowarzyszenia STERNIK i Politechniki Warszawskiej do edukacji, łączące doskonalenie kompetencji technologicznych z rozwijaniem umiejętności społecznych i etycznym podejściem do pracy, stanowi odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie rynku na wszechstronnych, zaangażowanych przyszłych liderów i specjalistów” – mówi Kamil Wołoszka, wicedyrektor ds. operacyjnych szkoły ŻAGLE. 

 

Innowacyjny profil szkół Stowarzyszenia STERNIK

Szkoła ŻAGLE to pierwsza w Warszawie męska szkoła, która integruje wartości chrześcijańskie z nowoczesną, dostosowaną do dynamicznie zmieniających się potrzeb rynku pracy, ofertą edukacyjną. W Józefowie k. Warszawy prowadzona jest Szkoła Podstawowa i Liceum Ogólnokształcące dla dziewcząt STRUMIENIE. Podstawą kształcenia i wychowania w placówkach Stowarzyszenia STERNIK jest edukacja spersonalizowana, a program szkół nastawiony jest na rozwijanie myślenia krytycznego i samodzielności, co daje młodym ludziom solidne podstawy do realizacji ambitnych projektów w przyszłości. Bardzo przydatnym narzędziem jest w tym przypadku tutoring rodzinny, w ramach którego w roku szkolnym 2023/2024 odbyło się blisko 10000 spotkań z uczniami i ich rodzicami.

Badania przeprowadzone przez Departament Edukacji Wielkiej Brytanii (DfE) w 2022 roku pokazują, że spersonalizowane wsparcie, jakie otrzymują uczniowie w ramach tej formy nauczania, znacząco wpływa na ich wyniki w nauce oraz ogólny rozwój. Szkoły  ŻAGLE i STRUMIENIE, które stawiają na indywidualne podejście do każdego ucznia, korzystają z tego modelu, wspierając rozwój zarówno w zakresie wiedzy akademickiej, jak i umiejętności miękkich. Program tutoringu pozwala również identyfikować indywidualne talenty i zainteresowania, co sprzyja kształtowaniu silnej motywacji do nauki i realizacji własnych celów edukacyjnych. 

Jak wskazuje raport The Future of Jobs  opublikowany przez Światowe Forum Ekonomiczne w 2020 roku, większość pracowników będzie musiała zdobyć nowe kwalifikacje do 2025 roku, a zmiany na globalnym rynku pracy będą wymagały od ludzi innych umiejętności niż te, które posiadają obecnie. Zgodnie z tym badaniem, ponad miliard miejsc pracy, czyli niemal jedna trzecia wszystkich stanowisk na świecie, prawdopodobnie zostanie w jakiś sposób przekształcona przez technologię w ciągu najbliższej dekady. W tym kontekście STERNIK, oferując swoim uczniom interdyscyplinarną edukację, a także angażując się w różne przedsięwzięcia związane z IoT i programowaniem, zapewniają im przewagę w rozwijaniu zdolności technicznych i społecznych, które są niezwykle cenione przez pracodawców, niezależnie od branży. 

Liczne sukcesy absolwentów szkół świadczą o ich doskonałym przygotowaniu zarówno do kontynuacji nauki na najlepszych uczelniach, jak i do przyszłych wyzwań zawodowych w dynamicznie zmieniającym się świecie pracy. Bernard to przykład młodego, zdolnego ucznia, który, dzięki odpowiedniemu wsparciu edukacyjnemu, odniósł już wiele sukcesów w obszarze innowacyjnych technologii. Tegoroczny maturzysta i absolwent Liceum Ogólnokształcącego ŻAGLE, od października studiuje informatykę na renomowanym Wydziale Matematyki, Informatyki i Mechaniki Uniwersytetu Warszawskiego. Bernard już w trakcie nauki w liceum wyróżniał się niezwykłymi osiągnięciami. W marcu 2023 roku wziął udział w warsztatach IoT przygotowujących do pierwszej edycji Warszawskiego Hackathonu TechGeneration, rozwijając swoje umiejętności programistyczne i współpracując z innymi młodymi talentami z branży IT. Na maturze Bernard zdawał matematykę, informatykę i język angielski na poziomie rozszerzonym, osiągając imponujące wyniki. Z matematyki uzyskał 92%, co plasuje go w gronie 2% najlepszych maturzystów w Polsce, natomiast z informatyki zdobył aż 98%, znajdując się w elitarnej grupie 1% najlepszych wyników w kraju. Dzięki tak wybitnym osiągnięciom miał możliwość wyboru studiów informatycznych na dowolnym wydziale w Polsce.
 


 

POLECANE
Znany stronnik Donalda Trumpa Charlie Kirk nie żyje z ostatniej chwili
Znany stronnik Donalda Trumpa Charlie Kirk nie żyje

Donald Trump przekazał, ze postrzelony podczas przemówienia w Utah Valley University Charlie Kirk nie żyje

Co ma przykryć europejski sąd nad Danielem Obajtkiem, Patrykiem Jakim i Grzegorzem Braunem? tylko u nas
Co ma przykryć europejski sąd nad Danielem Obajtkiem, Patrykiem Jakim i Grzegorzem Braunem?

Parlament Europejski znów staje się areną walki politycznej, tym razem w sprawie trzech głośnych nazwisk polskiej prawicy: Daniela Obajtka, Patryka Jakiego i Grzegorza Brauna. Parlament Europejski rozpoczął proces uchylania im immunitetów. Trzy różne sprawy, trzy różne konteksty, ale przynajmniej w przypadku Obajtka i Jakiego wspólny mianownik – próba uderzenia w polityków, którzy nie boją się bronić wyższych wartości i głośno mówić o swoich poglądach.

Gen. Kukuła: Białoruś uprzedziła nas o lecących na Polskę dronach z ostatniej chwili
Gen. Kukuła: Białoruś uprzedziła nas o lecących na Polskę dronach

W nocy z wtorku na środę polska przestrzeń powietrzna została wielokrotnie naruszona przez drony. Część z nich zestrzelono. Generał Wiesław Kukuła, szef Sztabu Generalnego WP, podkreślił, że koszty użytej amunicji nie mają znaczenia wobec wartości ludzkiego życia. Zaskoczeniem były ostrzeżenia płynące z Białorusi, która poinformowała Warszawę o dronach zmierzających w stronę Polski.

Znany stronnik Donalda Trumpa Charlie Kirk postrzelony w Utah z ostatniej chwili
Znany stronnik Donalda Trumpa Charlie Kirk postrzelony w Utah

Znany działacz związanego z Donaldem Trumpem ruchu MAGA, Charlie Kirk w środę został postrzelony podczas wystąpienia na uniwersytecie w Utah. Mężczyzna został przewieziony do szpitala, jego stan nie jest dotąd znany. Prezydent USA wezwał do modlitwy za niego.

Drony nad Polską. Prezydent Nawrocki: Rozmawiałem z prezydentem Trumpem  z ostatniej chwili
Drony nad Polską. Prezydent Nawrocki: Rozmawiałem z prezydentem Trumpem 

Prezydent Karol Nawrocki poinformował o swojej rozmowie telefonicznej z prezydentem USA. Przywódcy rozmawiali na temat wielokrotnego naruszenia polskiej przestrzeni powietrznej przez rosyjskie drony. Rozmowy potwierdziły jedność sojuszniczą.

Trwa rozmowa Donalda Trumpa z Karolem Nawrockim z ostatniej chwili
Trwa rozmowa Donalda Trumpa z Karolem Nawrockim

Trwającą rozmowę prezydenta Karola Nawrockiego i prezydenta USA Donalda Trumpa potwierdził w środę wieczorem na antenie Polsat News Zbigniew Bogucki. Jak podkreślił Zbigniew Bogucki, to czwarta rozmowa obu polityków, jeśli liczyć telekonferencje w szerszym gronie. Szef Kancelarii Prezydenta poinformował też, że prezydent zwołał Radę Bezpieczeństwa Narodowego na czwartek o godz. 17.

Donald Tusk po rozmowach z przywódcami kluczowych krajów NATO w Europie z ostatniej chwili
Donald Tusk po rozmowach z przywódcami kluczowych krajów NATO w Europie

Premier Donald Tusk poinformował, że Polska nie tylko otrzymała zapewnienia solidarności od sojuszników, ale także konkretne propozycje wsparcia w zakresie obrony powietrznej. W tle trwają rozmowy na najwyższym szczeblu, w tym planowana rozmowa online prezydenta Karola Nawrockiego z prezydentem USA Donaldem Trumpem. 

Drony nad Polską. Gen. Leon Komornicki: Gdybyśmy mieli system SkyCTRL ryzyko mogłoby być dużo mniejsze tylko u nas
Drony nad Polską. Gen. Leon Komornicki: Gdybyśmy mieli system SkyCTRL ryzyko mogłoby być dużo mniejsze

- Wszystkie systemy obrony przeciwlotniczej, które są do dyspozycji wojsk lądowych trzeba przybliżyć maksymalnie do granicy – mówi w rozmowie z Mateuszem Kosińskim gen. Leonem Komornicki, generał dywizji Wojska Polskiego w stanie spoczynku.

Prokuratura: Znalezione drony bez materiałów wybuchowych z ostatniej chwili
Prokuratura: Znalezione drony bez materiałów wybuchowych

Szczątki kolejnego drona odnaleziono w miejscowości Zabłocie-Kolonia w powiecie bialskim (Lubelskie) – poinformowała prokuratura. Spośród znalezionych wcześniej dronów w siedmiu innych miejscach na Lubelszczyźnie trzy zidentyfikowano jako drony typu Gerbera. Nie znaleziono materiałów wybuchowych.

Zaczynamy. Jest reakcja Donalda Trumpa ws. ataku rosyjskich dronów z ostatniej chwili
"Zaczynamy". Jest reakcja Donalda Trumpa ws. ataku rosyjskich dronów

"O co chodzi z naruszaniem przez Rosję polskiej przestrzeni powietrznej za pomocą dronów? Zaczynamy!" – napisał Donald Trump we wtorek po południu czasu polskiego na platformie Truth Social.

REKLAMA

Już 7 grudnia Hackathon TECHGENERATION – konkurs dla młodych talentów na rozwiązania AI

W sobotę 7 grudnia 2024 r. na Politechnice Warszawskiej odbędzie się trzecia edycja konkursu Hackathon TECHGENERATION – wydarzenia organizowanego przez Stowarzyszenie Wspierania Edukacji i Rodziny STERNIK oraz Wydział Elektroniki i Technik Informacyjnych Politechniki Warszawskiej. Idea konkursu opiera się na tworzeniu projektów odpowiadających na aktualne wyzwania społeczne. Hackaton jest okazją do rozwijania zainteresowań w obszarze sztucznej inteligencji, inżynierii internetu rzeczy, elektroniki, matematyki i informatyki.
Sztuczna Inteligencja. Ilustracja poglądowa Już 7 grudnia Hackathon TECHGENERATION – konkurs dla młodych talentów na rozwiązania AI
Sztuczna Inteligencja. Ilustracja poglądowa / Pixabay.com

Wydarzenie jest bezpłatne i skierowane do uczniów ósmych klas szkół podstawowych, uczniów szkół średnich oraz studentów studiów licencjackich i magisterskich. W poprzednich edycjach udział wzięło ponad 200 uczestników. 

W tym roku zgłosiły się m.in. zespoły ze szkół podstawowych i wyższych z Warszawy, Lublina, Poznania, Białegostoku i Żarnowca, a także z Politechniki Warszawskiej, Politechniki Gdańskiej, Wojskowej Akademii Technicznej, Szkoły Głównej Handlowej, a nawet Uniwersytetu Technicznego w niemieckim Würzburgu.

Uczestnicy będą pracować w zespołach składających się z dwóch do czterech osób. Ich zadaniem będzie stworzenie projektu technologicznego odpowiadającego na wyzwanie przedstawione przez organizatorów w dniu wydarzenia. Poprzednie edycje obejmowały takie tematy jak „Złodzieje czasu” – wyzwanie polegało na opracowaniu urządzeń ułatwiających codzienne zarządzanie czasem, oraz „Tempo życia” – zadanie wymagające stworzenia technologii wspierających łączenie pracy z wypoczynkiem. 

Kreatywne myślenie i praca zespołowa doprowadziły do powstania niezwykle ciekawych rozwiązań, takich jak czujnik w skrzynce pocztowej rozpoznający rodzaj korespondencji i wysyłający powiadomienia sms, kołyska dla niemowląt reagująca na płacz dziecka czy też aplikacja chmurowa informująca o liczbie osób oczekujących w kolejkach. Tegoroczna edycja również będzie dotyczyła rozwiązywania problemów wielkich metropolii, natomiast szczegółowy temat zostanie zaprezentowany uczestnikom w dniu wydarzenia.

Po zakończeniu prac zespoły zaprezentują swoje rozwiązania przed jury, które oceni je pod kątem innowacyjności, zgodności z tematem, poziomu technicznego, jakości wykonania prototypu oraz sposobu prezentacji. Najlepsze projekty w poszczególnych kategoriach zostaną wyróżnione nagrodami rzeczowymi ufundowanymi przez organizatorów i partnerów Hackathonu.

W ramach przygotowań do konkursu organizowane są także warsztaty, podczas których uczestnicy zdobywają wiedzę niezbędną do pracy z Arduino – popularną platformą programistyczną pozwalającą tworzyć projekty elektroniczne i sterować urządzeniami za pomocą kodu. Zajęcia odbywają się pod okiem pracowników naukowych z Wydziału Elektroniki i Technik Informacyjnych Politechniki Warszawskiej. 

Wszystkie miejsca w tegorocznym konkursie są już wyczerpane, ale organizatorzy uruchomili listę rezerwową. Zainteresowani mogą zgłaszać się na oficjalnej stronie wydarzenia: https://techgeneration.pl/.


Nowoczesne podejście do edukacji

Hackathon TECHGENERATION organizowany jest przez szkołę ŻAGLE, działającą w ramach Stowarzyszenia Wspierania Edukacji i Rodziny STERNIK, we współpracy z Wydziałem EiTI Politechniki Warszawskiej. Celem organizatorów jest promowanie nowoczesnego podejścia do edukacji i rozwoju technologicznego oraz wspieranie środowiska edukacyjnego we wprowadzaniu do zajęć lekcyjnych elementów inżynierii, tak, aby mogło inspirować uczniów do rozwoju poprzez doświadczenie i tworzenie projektów praktycznych. 

Badanie „Pokolenie Z w pracy” przeprowadzone w marcu 2024 r. przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie serwisu Pracuj.pl pokazuje, że młodzi ludzie nie czują się wystarczająco przygotowani do wejścia na rynek pracy. W przypadku liceów, zaledwie 16% respondentów wskazało, że dostarczają one jakiejkolwiek wiedzy przydatnej na rynku pracy, a z przygotowania w technikach i szkołach zawodowych zadowolonych było tylko 35% uczestników badania. Dzięki projektom takim jak TECHGENERATION oraz wsparciu merytorycznemu ze strony Politechniki Warszawskiej, szkoły Stowarzyszenia STERNIK zapewniają swoim uczniom wiedzę i umiejętności niezbędne do odnalezienia się w szybko zmieniającym się środowisku zawodowym.

„Udział w hackathonie ma nie tylko inspirować młodych ludzi do odkrywania pasji do technologii, ale także daje im wyjątkową możliwość stawiania pierwszych kroków w środowisku naukowym i technologicznym na bardzo wczesnym etapie edukacji” – mówi Dariusz Justyniarski, dyrektor szkoły ŻAGLE. „Uczestnicy wydarzenia zyskują nie tylko dostęp do zaawansowanych narzędzi, takich jak platforma Arduino, ale przede wszystkim mogą czerpać z wiedzy i doświadczenia osób zawodowo zajmujących się innowacją i badaniami naukowymi. Działanie pod okiem mentorów i ekspertów pozwala młodym uczestnikom na lepsze zrozumienie, jak wygląda rzeczywista praca nad projektami inżynieryjnymi – od etapu koncepcyjnego po tworzenie prototypu” – dodaje Dariusz Justyniarski. 

Według raportu Polskiego Instytutu Ekonomicznego „AI na polskim rynku pracy” z 2024 roku, zastosowanie sztucznej inteligencji znacząco zmienia wymagania wobec pracowników, a także zwiększa presję na zdobywanie nowych umiejętności. Specjaliści muszą więc łączyć wiedzę technologiczną z umiejętnościami interpersonalnymi. W odpowiedzi na te potrzeby, hackathon uczy młodzież efektywnej pracy zespołowej, wnioskowania, empatii, kreatywności, dynamicznego reagowania na wyzwania i tworzenia nieszablonowych rozwiązań czyli kompetencji przydatnych na rynku pracy, niezależnie od branży. 

„Udział w TECHGENERATION to dla uczniów warszawskich i podwarszawskich szkół wyjątkowa okazja do wyjścia poza podręczniki i zmierzenia się z realnymi wyzwaniami technologicznymi. Innowacyjne podejście szkół Stowarzyszenia STERNIK i Politechniki Warszawskiej do edukacji, łączące doskonalenie kompetencji technologicznych z rozwijaniem umiejętności społecznych i etycznym podejściem do pracy, stanowi odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie rynku na wszechstronnych, zaangażowanych przyszłych liderów i specjalistów” – mówi Kamil Wołoszka, wicedyrektor ds. operacyjnych szkoły ŻAGLE. 

 

Innowacyjny profil szkół Stowarzyszenia STERNIK

Szkoła ŻAGLE to pierwsza w Warszawie męska szkoła, która integruje wartości chrześcijańskie z nowoczesną, dostosowaną do dynamicznie zmieniających się potrzeb rynku pracy, ofertą edukacyjną. W Józefowie k. Warszawy prowadzona jest Szkoła Podstawowa i Liceum Ogólnokształcące dla dziewcząt STRUMIENIE. Podstawą kształcenia i wychowania w placówkach Stowarzyszenia STERNIK jest edukacja spersonalizowana, a program szkół nastawiony jest na rozwijanie myślenia krytycznego i samodzielności, co daje młodym ludziom solidne podstawy do realizacji ambitnych projektów w przyszłości. Bardzo przydatnym narzędziem jest w tym przypadku tutoring rodzinny, w ramach którego w roku szkolnym 2023/2024 odbyło się blisko 10000 spotkań z uczniami i ich rodzicami.

Badania przeprowadzone przez Departament Edukacji Wielkiej Brytanii (DfE) w 2022 roku pokazują, że spersonalizowane wsparcie, jakie otrzymują uczniowie w ramach tej formy nauczania, znacząco wpływa na ich wyniki w nauce oraz ogólny rozwój. Szkoły  ŻAGLE i STRUMIENIE, które stawiają na indywidualne podejście do każdego ucznia, korzystają z tego modelu, wspierając rozwój zarówno w zakresie wiedzy akademickiej, jak i umiejętności miękkich. Program tutoringu pozwala również identyfikować indywidualne talenty i zainteresowania, co sprzyja kształtowaniu silnej motywacji do nauki i realizacji własnych celów edukacyjnych. 

Jak wskazuje raport The Future of Jobs  opublikowany przez Światowe Forum Ekonomiczne w 2020 roku, większość pracowników będzie musiała zdobyć nowe kwalifikacje do 2025 roku, a zmiany na globalnym rynku pracy będą wymagały od ludzi innych umiejętności niż te, które posiadają obecnie. Zgodnie z tym badaniem, ponad miliard miejsc pracy, czyli niemal jedna trzecia wszystkich stanowisk na świecie, prawdopodobnie zostanie w jakiś sposób przekształcona przez technologię w ciągu najbliższej dekady. W tym kontekście STERNIK, oferując swoim uczniom interdyscyplinarną edukację, a także angażując się w różne przedsięwzięcia związane z IoT i programowaniem, zapewniają im przewagę w rozwijaniu zdolności technicznych i społecznych, które są niezwykle cenione przez pracodawców, niezależnie od branży. 

Liczne sukcesy absolwentów szkół świadczą o ich doskonałym przygotowaniu zarówno do kontynuacji nauki na najlepszych uczelniach, jak i do przyszłych wyzwań zawodowych w dynamicznie zmieniającym się świecie pracy. Bernard to przykład młodego, zdolnego ucznia, który, dzięki odpowiedniemu wsparciu edukacyjnemu, odniósł już wiele sukcesów w obszarze innowacyjnych technologii. Tegoroczny maturzysta i absolwent Liceum Ogólnokształcącego ŻAGLE, od października studiuje informatykę na renomowanym Wydziale Matematyki, Informatyki i Mechaniki Uniwersytetu Warszawskiego. Bernard już w trakcie nauki w liceum wyróżniał się niezwykłymi osiągnięciami. W marcu 2023 roku wziął udział w warsztatach IoT przygotowujących do pierwszej edycji Warszawskiego Hackathonu TechGeneration, rozwijając swoje umiejętności programistyczne i współpracując z innymi młodymi talentami z branży IT. Na maturze Bernard zdawał matematykę, informatykę i język angielski na poziomie rozszerzonym, osiągając imponujące wyniki. Z matematyki uzyskał 92%, co plasuje go w gronie 2% najlepszych maturzystów w Polsce, natomiast z informatyki zdobył aż 98%, znajdując się w elitarnej grupie 1% najlepszych wyników w kraju. Dzięki tak wybitnym osiągnięciom miał możliwość wyboru studiów informatycznych na dowolnym wydziale w Polsce.
 



 

Polecane
Emerytury
Stażowe