Potężny atak hakerski w Krakowie. Kupowałeś na tej stronie – koniecznie zastrzeż PESEL
MPK wskazuje, że cyberprzestępcom chodziło o sparaliżowanie krakowskiej komunikacji miejskiej. Jednocześnie spółka zapewnia, że utrzymano "niezakłócone działanie zajezdni oraz stacji obsług".
Mieszkańcy zgłaszają też, że zakupione wcześniej bilety okresowe zniknęły z aplikacji mobilnych. W tej sytuacji MPK informuje, że zamiast biletu można okazać jakiekolwiek potwierdzenie jego zakupu, w tym mailowe.
Jak poinformowało MPK w komunikacie – za sprawą stoi "międzynarodowa grupa hakerska przeprowadzająca na zlecenie ataki na przedsiębiorstwa".
Potężny atak hakerski w Krakowie. Kupowałeś na tej stronie – koniecznie zastrzeż PESEL
Pasażerowie oprócz problemów z zakupem czy okazaniem biletów mierzą się również z zagrożeniem dla swoich danych. Dotyczy to również danych pracowników krakowskiego MPK.
Ważne ostrzeżenie dotyczy wszystkich, którzy – jak wskazano – "posiadają dane" w systemie MPK. Przedsiębiorstwo prosi wszystkich swoich klientów, współpracowników i pracowników "o zwrócenie szczególnej uwagi na dziwne i nietypowe maile, telefony, próby kontaktu". Zaleca również zastrzeżenie numeru PESEL.
Spółka uspokaja, że nie potwierdzono do tej pory przypadku kradzieży i jej działanie jest prewencyjne, ale o sprawie powiadomiono prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.