Niemieckie samochody elektryczne miały podbić Chiny, teraz chińskie podbijają rynek europejski

Jak podkreślono, obecnie trwa rozładunek około 3 tys. samochodów elektrycznych. Dodano, że wcześniej w holenderskim Vlissingen frachtowiec wysadził 1,5 tys. pojazdów. „Jako jeden z największych portów samochodowych na świecie, Bremerhaven ma stać się w przyszłości ważnym ośrodkiem dla BYD na rynku europejskim” – czytamy.
Tagesschau podkreśla, że póki co liczby te są nadal „do opanowania”, ale ambicje chińskiej firmy są „ogromne”.
Medium zwróciło uwagę, że podczas ostatnich targów motoryzacyjnych IAA w Monachium to właśnie chiński BYD wynajął największe stanowisko i chwalił się, że „po 11 miesiącach jest już w 15 krajach europejskich”.
CZYTAJ TAKŻE: Renata Beger zapytana o śmierć Andrzeja Leppera. „Wiemy, że miał dokumenty…”
BYD podbije niemiecki rynek?
Warto zaznaczyć, że podczas tegorocznych Mistrzostw Europy w piłce nożnej, które odbędą się w Niemczech, oficjalnym partnerem reklamowym przestanie być Volkswagen. Jego miejsce zajmie… BYD.
BYD jest już reprezentowany przez salony samochodowe w większości dużych miast, z docelową liczbą około 100 sklepów. W przyszłości 90 procent Niemców powinno być w stanie dotrzeć do sklepu BYD w mniej niż 30 minut samochodem
– czytamy.
CZYTAJ TAKŻE: Politico przerażone skalą buntu przeciwko Zielonemu Ładowi
Niemcy spoglądają w stronę Brukseli
Tagesschau podkreśla, że producenci coraz częściej spoglądają w stronę Brukseli.
Zwrócono uwagę, że „podczas gdy 25 proc. cło importowe w USA wciąż powstrzymuje chińskich dostawców przed wejściem na rynek, w Europie dopiero zaczynają pojawiać się nowe mechanizmy ochronne”.