"Trudno w 1,5 minuty zmieścić tyle niedorzecznych bredni". Ekspert zmasakrował posła KO

"Proszę Państwa, oto przed Wami Dariusz Joński, do niedawna szef podkomisji LOTNICTWA w ramach Sejmowej Komisji Infrastruktury" – pisze na platformie X Maciej Wilk, ekspert ds. lotniczych, obecnie dyrektor operacyjny Flair Airlines, rozkładając na "czynniki pierwsze" wypowiedź polityka dla Radia Plus.
Dariusz Joński
Dariusz Joński / PAP/Paweł Supernak

Choć wypowiedz sprzed kilku dni, warto ją przypomnieć bo naprawdę trudno w 1.5 minuty zmieścić tyle niedorzecznych bredni na temat projektu #CPK

– wskazuje Maciej Wilk.

Czytaj także: Policja użyła gazu przeciwko rolnikom [WIDEO]

Joński: "Mamy dzisiaj wystarczającą liczbę lotnisk"

To nie chodzi tylko i wyłącznie o wybudowanie samego lotniska. Trzeba jeszcze skądś te 300-400 samolotów wziąć. Dzisiaj LOT ma o krótkim zasięgu, leasingowanych, bo nie ma swoich, samolotów. Trzeba by 400 samolotów, bądź też przerzucić jakąś bazę innych samolotów. (...) Dlaczego lotnisko Chopina jest zapchane? Bo tam wszystkie low costy lądują. Niech pan zwróci uwagę, co się dzieje w Londynie. London city, w centrum miasta lotnisko, ma tylko i wyłącznie biznesowe i te, które są po Europie. Low costy, wszystko jest poza Londynem. Tak samo można by było low costy wyrzucić na Łódź, Radom, który stoi pusty. (...) czekam na audyt [w CPK – red.], co tam się w ogóle działo. Uważam, że mamy dzisiaj wystarczającą liczbę lotnisk. Z Okęcia i innych można się dostać na krańce świata

– mówił Dariusz Joński w rozmowie z red. Jackiem Prusinowskim. 

Czytaj również: "Kołodziejczak, ośle, rozmawiałeś czy nie?" [VIDEO]

Ekspert odpowiada

Choć wypowiedz sprzed kilku dni, warto ją przypomnieć bo naprawdę trudno w 1.5 minuty zmieścić tyle niedorzecznych bredni na temat projektu #CPK

– rozpoczyna swój wpis Maciej Wilk. Jak podkreślił odnosząc się do argumentu o 300-400 samolotów dla LOT, "flotę tej skali posiada Turkish Airlines, przewożący 83 mln pasażerów rocznie, operującym w hubie w Stambule o przepustowości 90 mln".

Celem LOT powinien być wzrost na CPK do skali ok. 25 mln pasażerów przy flocie 165 samolotów

– wskazał Wilk. Poseł Joński pomylił się zatem jedynie o 145/245 samolotów. 

Poseł Joński powiedział, że "LOT nie ma własnych samolotów, tylko leasingowane".

Nieprawda. LOT posiada na własność ok. 10 Embraerow i od tego roku również pierwszych B787-8. Leasing operacyjny jest absolutnym standardem - wielu przewoźników korzysta wyłącznie z takich struktur, np. przez długie lata Wizzair

– odpowiada Maciej Wilk. Odpowiadając na pomysł posła o "przerzuceniu bazy innych samolotów", stwierdza, że to "oczywista aberracja", ponieważ "żaden przewoźnik hubowy jak Lufthansa, KLM czy SAS nigdy nie otworzy bazy poza swoim rynkiem macierzystym".

Poseł Joński stwierdził również, iż "Lotnisko Chopina jest zapchane, bo tam wszystkie low costy lądują", a "London-City ma wyłącznie loty biznesowe".

Low costy i czartery to około 20% całości ruchu na Lotnisku Chopina. Lotnisko London-City nie jest w stanie technicznie przyjąć innych samolotów niż małe samoloty regionalne jak E190 czy A220-100

– punktuje ekspert. 

– Low costy można wyrzucić do Modlina czy Radomia – mówi Dariusz Joński. 

Wyrzucić to Pan Poseł może co najwyżej śmieci do zsypu. Administracyjny podział ruchu, czyli „siłowe” przesunięcie LCC i czarterów do innych portów lotniczych jest niewykonalne z powodow prawnych

– odpowiada Maciej Wilk. 

– Czekam na audyt [w CPK – red.], co tam się w ogóle działo – wskazuje poseł KO.

Cokolwiek miałoby się dziać, nie przekreśla to zasadności budowy nowego portu lotniczego

– odpowiada ekspert.

– Z Lotniska Chopina można się dostać na krańce świata – twierdzi Joński.

Tak, z przesiadka we Frankfurcie, Amsterdamie albo Dubaju. Wszystkie korzyści z łączności lotniczej oraz wpływy z przewozów cargo oddajemy innym. Ewidentnie widać, że Panu Przewodniczącemu to wystarcza. Otóż Drogi Panie Przewodniczący, Obywatelom to nie wystarcza

– stwierdza Maciej Wilk.

Zamiast opowiadać brednie, weźcie się lepiej za robotę i rozwijajcie ten kraj!

– mocno podsumował ekspert.

Czytaj więcej: [Tylko u nas] A. Banucha: Bez CPK nie wejdziemy na kolejny poziom rozwoju gospodarczego. Skończmy z kompleksami i działajmy

 


 

 


 

POLECANE
Rano przyszedł SS-man i wyczytał kilka nazwisk tylko u nas
"Rano przyszedł SS-man i wyczytał kilka nazwisk"

Po rozpracowaniu przez rybnickie gestapo (dzięki zdrajcy Jana Ziętka) organizacji konspiracyjnej rybnickiego ZWZ, ponad 60 osób aresztowano w dniach 11-13.02.1943 r. i przewieziono dnia 13.02.1943 r. do KL Auschwitz. Tam, po osadzeniu w bloku 2a, przetrzymywano więźniów przez okres śledztwa. Dodaję, ze w bloku tym rozdzielono przybyłych na „kobiety na prawo, mężczyźni na lewo” i na leżąco na betonowej posadzce oczekiwali na przesłuchania (a trwało to w niektórych przypadkach aż 3 miesiące).

Niemieckie media: Czy Niemcy będą jeździli do pracy do Polski? gorące
Niemieckie media: Czy Niemcy będą jeździli do pracy do Polski?

Niemiecki Nordkurier opisuje przypadek polskiego emigranta w Niemczech Bogumiła Pałki, który pracuje w Niemczech jako tłumacz przysięgły - "Czy Niemcy będą jeździli do pracy do Polski?" - czytamy w tytule artykułu.

Karol Nawrocki domaga się jednostronnego wypowiedzenia Paktu Migracyjnego polityka
Karol Nawrocki domaga się jednostronnego wypowiedzenia Paktu Migracyjnego

- Wszystkimi wstrząsnęły tragiczne informacje o zamachu w Magdeburgu. Łączę się w bólu z najbliższymi ofiar oraz modlę się o zdrowie dla wszystkich poszkodowanych - powiedział Karol Nawrocki na krótkim wideo, w którym skomentował wczorajszą tragedię w Niemczech.

Musiałem zacząć od zera. Znany dziennikarz przerwał milczenie Wiadomości
"Musiałem zacząć od zera". Znany dziennikarz przerwał milczenie

Artur Rawicz przez lata był jedną z kluczowych postaci polskiego dziennikarstwa muzycznego. Jego pasja do rozmów z artystami oraz ogromna wiedza o muzyce, zwłaszcza rapie, przyniosły mu dużą popularność. Niewielu jednak wiedziało, że w ostatnich latach zmagał się z poważnymi problemami, które doprowadziły go do kryzysu życiowego.

Francja: brutalny, zbiorowy gwałt na Polce Wiadomości
Francja: brutalny, zbiorowy gwałt na Polce

W miejscowości Gap we Francji doszło do dramatycznego zdarzenia. 42-letnia kobieta polskiego pochodzenia została zgwałcona przez trzech mężczyzn. Do zdarzenia doszło 13 grudnia, gdy przyjechała odwiedzić swoją córkę i przyjaciółkę.

Atak na jarmark w Magdeburgu. Nowe wstrząsające ustalenia Wiadomości
Atak na jarmark w Magdeburgu. Nowe wstrząsające ustalenia

Dziewięcioletnie dziecko i czworo dorosłych zginęło w piątkowym ataku na jarmark bożonarodzeniowy w Magdeburgu - poinformował szef prokuratury w tym mieście, Horst Walter Nopens. 200 osób zostało rannych.

Tragiczne odkrycie nad rzeką Oława. Trwa akcja służb Wiadomości
Tragiczne odkrycie nad rzeką Oława. Trwa akcja służb

Nad rzeką Oława na Dolnym Śląsku doszło do tragicznego odkrycia. Policja i służby ratunkowe znalazły ciało około 40-letniej kobiety. Kilka dni wcześniej, niedaleko miejsca zdarzenia, znaleziono jej rzeczy osobiste, w tym torebkę i tajemniczy list adresowany do rodziny.

Węgierskie MSZ: Europa powinna się wreszcie obudzić pilne
Węgierskie MSZ: Europa powinna się wreszcie obudzić

Europa powinna się wreszcie obudzić po tym, jak pochodzący z Arabii Saudyjskiej mężczyzna wjechał w tłum ludzi na jarmarku bożonarodzeniowym w niemieckim Magdeburgu - napisał w mediach społecznościowych minister spraw zagranicznych Węgier Peter Szijjarto.

Klaudia El Dursi ogłosiła radosną nowinę. W sieci lawina gratulacji Wiadomości
Klaudia El Dursi ogłosiła radosną nowinę. W sieci lawina gratulacji

W sobotni poranek widzowie „Dzień Dobry TVN” mieli okazję usłyszeć wyjątkową wiadomość od Klaudii El Dursi.

Rumuńscy dziennikarze śledczy po anulowaniu wyników wyborów: wiemy kto opłacił kampanię na TikToku i nie jest to Rosja z ostatniej chwili
Rumuńscy dziennikarze śledczy po anulowaniu wyników wyborów: wiemy kto opłacił kampanię na TikToku i nie jest to Rosja

Pierwszą turę wyborów prezydenckich w Rumunii wygrał Călin Georgescu. Jednak wyniki wyborów zostały anulowane, nawet nie z powodu fałszerstw wyborczych, ale niejasnych oskarżeń o finansowanie przez Rosję filmików na TikToku. Rumuńscy dziennikarze podają zupełnie inną wersję.

REKLAMA

"Trudno w 1,5 minuty zmieścić tyle niedorzecznych bredni". Ekspert zmasakrował posła KO

"Proszę Państwa, oto przed Wami Dariusz Joński, do niedawna szef podkomisji LOTNICTWA w ramach Sejmowej Komisji Infrastruktury" – pisze na platformie X Maciej Wilk, ekspert ds. lotniczych, obecnie dyrektor operacyjny Flair Airlines, rozkładając na "czynniki pierwsze" wypowiedź polityka dla Radia Plus.
Dariusz Joński
Dariusz Joński / PAP/Paweł Supernak

Choć wypowiedz sprzed kilku dni, warto ją przypomnieć bo naprawdę trudno w 1.5 minuty zmieścić tyle niedorzecznych bredni na temat projektu #CPK

– wskazuje Maciej Wilk.

Czytaj także: Policja użyła gazu przeciwko rolnikom [WIDEO]

Joński: "Mamy dzisiaj wystarczającą liczbę lotnisk"

To nie chodzi tylko i wyłącznie o wybudowanie samego lotniska. Trzeba jeszcze skądś te 300-400 samolotów wziąć. Dzisiaj LOT ma o krótkim zasięgu, leasingowanych, bo nie ma swoich, samolotów. Trzeba by 400 samolotów, bądź też przerzucić jakąś bazę innych samolotów. (...) Dlaczego lotnisko Chopina jest zapchane? Bo tam wszystkie low costy lądują. Niech pan zwróci uwagę, co się dzieje w Londynie. London city, w centrum miasta lotnisko, ma tylko i wyłącznie biznesowe i te, które są po Europie. Low costy, wszystko jest poza Londynem. Tak samo można by było low costy wyrzucić na Łódź, Radom, który stoi pusty. (...) czekam na audyt [w CPK – red.], co tam się w ogóle działo. Uważam, że mamy dzisiaj wystarczającą liczbę lotnisk. Z Okęcia i innych można się dostać na krańce świata

– mówił Dariusz Joński w rozmowie z red. Jackiem Prusinowskim. 

Czytaj również: "Kołodziejczak, ośle, rozmawiałeś czy nie?" [VIDEO]

Ekspert odpowiada

Choć wypowiedz sprzed kilku dni, warto ją przypomnieć bo naprawdę trudno w 1.5 minuty zmieścić tyle niedorzecznych bredni na temat projektu #CPK

– rozpoczyna swój wpis Maciej Wilk. Jak podkreślił odnosząc się do argumentu o 300-400 samolotów dla LOT, "flotę tej skali posiada Turkish Airlines, przewożący 83 mln pasażerów rocznie, operującym w hubie w Stambule o przepustowości 90 mln".

Celem LOT powinien być wzrost na CPK do skali ok. 25 mln pasażerów przy flocie 165 samolotów

– wskazał Wilk. Poseł Joński pomylił się zatem jedynie o 145/245 samolotów. 

Poseł Joński powiedział, że "LOT nie ma własnych samolotów, tylko leasingowane".

Nieprawda. LOT posiada na własność ok. 10 Embraerow i od tego roku również pierwszych B787-8. Leasing operacyjny jest absolutnym standardem - wielu przewoźników korzysta wyłącznie z takich struktur, np. przez długie lata Wizzair

– odpowiada Maciej Wilk. Odpowiadając na pomysł posła o "przerzuceniu bazy innych samolotów", stwierdza, że to "oczywista aberracja", ponieważ "żaden przewoźnik hubowy jak Lufthansa, KLM czy SAS nigdy nie otworzy bazy poza swoim rynkiem macierzystym".

Poseł Joński stwierdził również, iż "Lotnisko Chopina jest zapchane, bo tam wszystkie low costy lądują", a "London-City ma wyłącznie loty biznesowe".

Low costy i czartery to około 20% całości ruchu na Lotnisku Chopina. Lotnisko London-City nie jest w stanie technicznie przyjąć innych samolotów niż małe samoloty regionalne jak E190 czy A220-100

– punktuje ekspert. 

– Low costy można wyrzucić do Modlina czy Radomia – mówi Dariusz Joński. 

Wyrzucić to Pan Poseł może co najwyżej śmieci do zsypu. Administracyjny podział ruchu, czyli „siłowe” przesunięcie LCC i czarterów do innych portów lotniczych jest niewykonalne z powodow prawnych

– odpowiada Maciej Wilk. 

– Czekam na audyt [w CPK – red.], co tam się w ogóle działo – wskazuje poseł KO.

Cokolwiek miałoby się dziać, nie przekreśla to zasadności budowy nowego portu lotniczego

– odpowiada ekspert.

– Z Lotniska Chopina można się dostać na krańce świata – twierdzi Joński.

Tak, z przesiadka we Frankfurcie, Amsterdamie albo Dubaju. Wszystkie korzyści z łączności lotniczej oraz wpływy z przewozów cargo oddajemy innym. Ewidentnie widać, że Panu Przewodniczącemu to wystarcza. Otóż Drogi Panie Przewodniczący, Obywatelom to nie wystarcza

– stwierdza Maciej Wilk.

Zamiast opowiadać brednie, weźcie się lepiej za robotę i rozwijajcie ten kraj!

– mocno podsumował ekspert.

Czytaj więcej: [Tylko u nas] A. Banucha: Bez CPK nie wejdziemy na kolejny poziom rozwoju gospodarczego. Skończmy z kompleksami i działajmy

 


 

 



 

Polecane
Emerytury
Stażowe