"Trudno w 1,5 minuty zmieścić tyle niedorzecznych bredni". Ekspert zmasakrował posła KO
Choć wypowiedz sprzed kilku dni, warto ją przypomnieć bo naprawdę trudno w 1.5 minuty zmieścić tyle niedorzecznych bredni na temat projektu #CPK
– wskazuje Maciej Wilk.
Czytaj także: Policja użyła gazu przeciwko rolnikom [WIDEO]
Joński: "Mamy dzisiaj wystarczającą liczbę lotnisk"
To nie chodzi tylko i wyłącznie o wybudowanie samego lotniska. Trzeba jeszcze skądś te 300-400 samolotów wziąć. Dzisiaj LOT ma o krótkim zasięgu, leasingowanych, bo nie ma swoich, samolotów. Trzeba by 400 samolotów, bądź też przerzucić jakąś bazę innych samolotów. (...) Dlaczego lotnisko Chopina jest zapchane? Bo tam wszystkie low costy lądują. Niech pan zwróci uwagę, co się dzieje w Londynie. London city, w centrum miasta lotnisko, ma tylko i wyłącznie biznesowe i te, które są po Europie. Low costy, wszystko jest poza Londynem. Tak samo można by było low costy wyrzucić na Łódź, Radom, który stoi pusty. (...) czekam na audyt [w CPK – red.], co tam się w ogóle działo. Uważam, że mamy dzisiaj wystarczającą liczbę lotnisk. Z Okęcia i innych można się dostać na krańce świata
– mówił Dariusz Joński w rozmowie z red. Jackiem Prusinowskim.
Czytaj również: "Kołodziejczak, ośle, rozmawiałeś czy nie?" [VIDEO]
Ekspert odpowiada
Choć wypowiedz sprzed kilku dni, warto ją przypomnieć bo naprawdę trudno w 1.5 minuty zmieścić tyle niedorzecznych bredni na temat projektu #CPK
– rozpoczyna swój wpis Maciej Wilk. Jak podkreślił odnosząc się do argumentu o 300-400 samolotów dla LOT, "flotę tej skali posiada Turkish Airlines, przewożący 83 mln pasażerów rocznie, operującym w hubie w Stambule o przepustowości 90 mln".
Celem LOT powinien być wzrost na CPK do skali ok. 25 mln pasażerów przy flocie 165 samolotów
– wskazał Wilk. Poseł Joński pomylił się zatem jedynie o 145/245 samolotów.
Poseł Joński powiedział, że "LOT nie ma własnych samolotów, tylko leasingowane".
Nieprawda. LOT posiada na własność ok. 10 Embraerow i od tego roku również pierwszych B787-8. Leasing operacyjny jest absolutnym standardem - wielu przewoźników korzysta wyłącznie z takich struktur, np. przez długie lata Wizzair
– odpowiada Maciej Wilk. Odpowiadając na pomysł posła o "przerzuceniu bazy innych samolotów", stwierdza, że to "oczywista aberracja", ponieważ "żaden przewoźnik hubowy jak Lufthansa, KLM czy SAS nigdy nie otworzy bazy poza swoim rynkiem macierzystym".
Poseł Joński stwierdził również, iż "Lotnisko Chopina jest zapchane, bo tam wszystkie low costy lądują", a "London-City ma wyłącznie loty biznesowe".
Low costy i czartery to około 20% całości ruchu na Lotnisku Chopina. Lotnisko London-City nie jest w stanie technicznie przyjąć innych samolotów niż małe samoloty regionalne jak E190 czy A220-100
– punktuje ekspert.
– Low costy można wyrzucić do Modlina czy Radomia – mówi Dariusz Joński.
Wyrzucić to Pan Poseł może co najwyżej śmieci do zsypu. Administracyjny podział ruchu, czyli „siłowe” przesunięcie LCC i czarterów do innych portów lotniczych jest niewykonalne z powodow prawnych
– odpowiada Maciej Wilk.
– Czekam na audyt [w CPK – red.], co tam się w ogóle działo – wskazuje poseł KO.
Cokolwiek miałoby się dziać, nie przekreśla to zasadności budowy nowego portu lotniczego
– odpowiada ekspert.
– Z Lotniska Chopina można się dostać na krańce świata – twierdzi Joński.
Tak, z przesiadka we Frankfurcie, Amsterdamie albo Dubaju. Wszystkie korzyści z łączności lotniczej oraz wpływy z przewozów cargo oddajemy innym. Ewidentnie widać, że Panu Przewodniczącemu to wystarcza. Otóż Drogi Panie Przewodniczący, Obywatelom to nie wystarcza
– stwierdza Maciej Wilk.
Zamiast opowiadać brednie, weźcie się lepiej za robotę i rozwijajcie ten kraj!
– mocno podsumował ekspert.
Proszę Państwa, oto przed Wami @Dariusz_Jonski, do niedawna szef podkomisji LOTNICTWA w ramach Sejmowej Komisji Infrastruktury
— Maciej Wilk ✈️🌎🇵🇱🇨🇦 (@MacVVilk) February 9, 2024
Choć wypowiedz sprzed kilku dni, warto ją przypomnieć bo naprawdę trudno w 1.5 minuty zmieścić tyle niedorzecznych bredni na temat projektu #CPK
💥… pic.twitter.com/WQoPuhV1VH