„To koniec branży motoryzacyjnej w Polsce”

KONIEC BRANŻY MOTORYZACYJNEJ W POLSCE. Kolejne firmy zamykają swoje fabryki samochodowe w Polsce – twierdzi w mediach społecznościowych europoseł PiS Beata Szydło.
 „To koniec branży motoryzacyjnej w Polsce”
/ fot. Creative Commons Attribution-Share Alike 4.0 International / MarcoAlfa

Była premier zwróciła uwagę, że „tylko w tym tygodniu ogłoszone zostały decyzje o likwidacji pracującej dla Fiata fabryki silników w Bielsku-Białej oraz wielkiej fabryki autobusów Scania w Słupsku”. „Pod koniec zeszłego roku Volvo zlikwidowało swoją fabrykę autobusów we Wrocławiu. Pracę tracą tysiące osób, a w kłopoty popadają firmy polskich podwykonawców i dostawców’ – dodaje.

„Wszystkie te zakłady radziły sobie bardzo dobrze. Dlaczego znikają? Właściciele nie kryją, że jest to reakcja na wprowadzony przez Unię Europejską zakaz używania pojazdów napędzanych silnikami spalinowymi. Od 2035 roku nie będzie możliwe zarejestrowanie w UE pojazdu z silnikiem spalinowym. Z punktu widzenia korporacji motoryzacyjnych, to bardzo mało czasu. Dlatego już zabrały się za «porządki»” – zaznacza Szydło.

Czytaj również: „Negatywne i nieodwracalne skutki prawne”. Miażdżące oświadczenie prokuratury po decyzji Adama Bodnara

Co oznaczają „porządki” dla Polski?

Europoseł PiS uważa, że owe „porządki” oznaczają dla Polski „likwidacje kolejnych fabryk, masowe zwolnienia, upadki firm powiązanych z przemysłem motoryzacyjnym”.

„Owszem, niektóre korporacje obiecują szybkie przestawienie się na produkcję pojazdów elektrycznych, ale - jak na razie - pozostaje to zwykle w sferze planów. Zresztą już teraz staje się jasne, że masowa produkcja elektryków w UE może się nigdy nie rozpocząć - bo już teraz Unia gwałtownie traci konkurencyjność wobec innych światowych potęg gospodarczych” – twierdzi była premier.

„Branża motoryzacyjna nie będzie jedyną, którą czeka w najbliższym czasie załamanie. Brukseli poprzez swoją szaleńczą politykę przyspieszonej transformacji energetycznej «udało się» doprowadzić do postępującego kryzysu europejskiego przemysłu. Unia Europejska na własne życzenie zmienia się w skansen” – podsumowuje.

Czytaj również: Marszałek Sejmu Szymon Hołownia wywołał skandal. Jest oświadczenie Sądu Najwyższego

Koniec motoryzacji w Bielsku-Białej? Stellantis likwiduje zakład

3 stycznia br. zakład FCA Powertrain w Bielsku-Białej został postawiony w stan likwidacji. Zwolnienia grupowe obejmą prawie 500 pracowników fabryki.

W środę odbyło się spotkanie organizacji związkowych z dotychczasowym dyrektorem FCA Powertrain, a obecnie likwidatorem Andrzejem Tokarzem, który poinformował o przejściu Spółki w stan likwidacji.

– Jest to dla nas spodziewana, ale przez to nie mniej gorzka wiadomość – powiedziała Wanda Stróżyk, przewodnicząca Solidarności w polskich zakładach Stellantis. – O problemach spółki wiedzieliśmy doskonale od dłuższego czasu, sami ich doświadczaliśmy podczas wymuszonych przestojów w produkcji. Ta decyzja kończy długi okres niepewności, w którym funkcjonowaliśmy od kilku lat.


 

POLECANE
Niemieckie medium, w którym publikowano instrukcję stosowania wobec PiS metod policyjnych na liście niemieckich służb gorące
Niemieckie medium, w którym publikowano "instrukcję" stosowania wobec PiS "metod policyjnych" na liście niemieckich służb

Bawarski Urząd Ochrony Konstytucji opublikował analizę rosyjskiej kampanii dezinformacyjnej nazywanej w dokumencie "DOPPELGÄNGER". Co ciekawe przewija się w niej nazwa medium, które publikowało artykuły Klausa Bachmanna, który wzywał do stosowania "metod policyjnych" wobec PiS i Andrzeja Dudy.

Czarna seria. Nie żyje następny żołnierz z ostatniej chwili
Czarna seria. Nie żyje następny żołnierz

Armię dotyka seria tragicznych wydarzeń. Tym razem o śmierci żołnierza poinformowała 18. Dywizja Zmechanizowana.

Adam Bodnar podziękował za przewrócenie państwa konstytucyjnego gorące
Adam Bodnar podziękował za "przewrócenie państwa konstytucyjnego"

Donald Tusk i Adam Bodnar odbyli wielogodzinne spotkanie z przedstawicielami ściśle wyselekcjonowanych i najbardziej upolitycznionych środowisk sędziowskich.

Niemieccy pracodawcy gorzej opłacają obcokrajowców tylko u nas
Niemieccy pracodawcy gorzej opłacają obcokrajowców

Niemiecki rząd przyznaje w publikacji Bundestagu, ze w Niemczech średnie miesięczne wynagrodzenie dla pracujących na pełen etat wynosi 3 945 euro dla Niemców i 3 034 euro dla obcokrajowców. Mediana wynagrodzeń obcokrajowców była zatem o 911 euro lub 23 procent niższa niż w przypadku Niemców.

Dramat nad jeziorem Ukiel w Olsztynie z ostatniej chwili
Dramat nad jeziorem Ukiel w Olsztynie

W sobotę na niestrzeżonej plaży nad jeziorem Ukiel w Olsztynie doszło do tragicznego wypadku. 36-letni mężczyzna stracił życie, próbując uratować swojego siedmioletniego syna, który wpadł do wody podczas zabawy na pontonie.

Nie żyje znany piłkarz z ostatniej chwili
Nie żyje znany piłkarz

Media obiegła informacja o śmierci byłego piłkarza reprezentacji Szkocji. Ron Yeats miał 86 lat.

Technicy działają. Potężna awaria na niemieckiej kolei z ostatniej chwili
"Technicy działają". Potężna awaria na niemieckiej kolei

W sobotę, 7 września doszło do poważnej awarii systemu łączności Deutsche Bahn, która sparaliżowała ruch kolejowy w środkowych Niemczech.

Nowa prognoza IMGW. Oto co nas czeka w najbliższych dniach z ostatniej chwili
Nowa prognoza IMGW. Oto co nas czeka w najbliższych dniach

Jak poinformował IMGW, Europa wschodnia, północna oraz częściowo centralna znajdują się w zasięgu słabnącego wyżu znad zachodniej Rosji, pozostała część kontynentu pod wpływem rozległego niżu z ośrodkiem nad Wielką Brytanią. Zachodnia i centralna Polska będzie w zasięgu zatoki niżu z ośrodkiem nad Wielką Brytanią, a wschodnie obszary kraju pozostaną na skraju wyżu z centrum nad zachodnią Rosją. Na przeważający obszar kraju z południa będzie napływać powietrze pochodzenia zwrotnikowego, jedynie wschód pozostanie w powietrzu polarnym, kontynentalnym.

Anna Lewandowska podzieliła się radosną wiadomością. W sieci lawina gratulacji z ostatniej chwili
Anna Lewandowska podzieliła się radosną wiadomością. W sieci lawina gratulacji

Anna Lewandowska podzieliła się w mediach społecznościowych radosną wiadomością.

Kiedy się Pan dowiedział? Niemcy budują swoje CPK. Jest interpelacja do Tuska z ostatniej chwili
"Kiedy się Pan dowiedział?" Niemcy budują swoje CPK. Jest interpelacja do Tuska

Lufthansa w niedawnym komunikacie prasowym informowała, że firma ma planach poczynić wielką wartą 600 milionów euro inwestycję. Chodzi o gruntowną modernizację hubu cargo na lotnisku we Frankfurcie. Wszystko miałoby odbyć się do 2030 roku. W związku z tymi ambitnymi planami poseł PiS Sebastian Łukaszewicz zwrócił się do Premiera Donalda Tuska z interpelacją w której zawarł 4 ważne pytania.

REKLAMA

„To koniec branży motoryzacyjnej w Polsce”

KONIEC BRANŻY MOTORYZACYJNEJ W POLSCE. Kolejne firmy zamykają swoje fabryki samochodowe w Polsce – twierdzi w mediach społecznościowych europoseł PiS Beata Szydło.
 „To koniec branży motoryzacyjnej w Polsce”
/ fot. Creative Commons Attribution-Share Alike 4.0 International / MarcoAlfa

Była premier zwróciła uwagę, że „tylko w tym tygodniu ogłoszone zostały decyzje o likwidacji pracującej dla Fiata fabryki silników w Bielsku-Białej oraz wielkiej fabryki autobusów Scania w Słupsku”. „Pod koniec zeszłego roku Volvo zlikwidowało swoją fabrykę autobusów we Wrocławiu. Pracę tracą tysiące osób, a w kłopoty popadają firmy polskich podwykonawców i dostawców’ – dodaje.

„Wszystkie te zakłady radziły sobie bardzo dobrze. Dlaczego znikają? Właściciele nie kryją, że jest to reakcja na wprowadzony przez Unię Europejską zakaz używania pojazdów napędzanych silnikami spalinowymi. Od 2035 roku nie będzie możliwe zarejestrowanie w UE pojazdu z silnikiem spalinowym. Z punktu widzenia korporacji motoryzacyjnych, to bardzo mało czasu. Dlatego już zabrały się za «porządki»” – zaznacza Szydło.

Czytaj również: „Negatywne i nieodwracalne skutki prawne”. Miażdżące oświadczenie prokuratury po decyzji Adama Bodnara

Co oznaczają „porządki” dla Polski?

Europoseł PiS uważa, że owe „porządki” oznaczają dla Polski „likwidacje kolejnych fabryk, masowe zwolnienia, upadki firm powiązanych z przemysłem motoryzacyjnym”.

„Owszem, niektóre korporacje obiecują szybkie przestawienie się na produkcję pojazdów elektrycznych, ale - jak na razie - pozostaje to zwykle w sferze planów. Zresztą już teraz staje się jasne, że masowa produkcja elektryków w UE może się nigdy nie rozpocząć - bo już teraz Unia gwałtownie traci konkurencyjność wobec innych światowych potęg gospodarczych” – twierdzi była premier.

„Branża motoryzacyjna nie będzie jedyną, którą czeka w najbliższym czasie załamanie. Brukseli poprzez swoją szaleńczą politykę przyspieszonej transformacji energetycznej «udało się» doprowadzić do postępującego kryzysu europejskiego przemysłu. Unia Europejska na własne życzenie zmienia się w skansen” – podsumowuje.

Czytaj również: Marszałek Sejmu Szymon Hołownia wywołał skandal. Jest oświadczenie Sądu Najwyższego

Koniec motoryzacji w Bielsku-Białej? Stellantis likwiduje zakład

3 stycznia br. zakład FCA Powertrain w Bielsku-Białej został postawiony w stan likwidacji. Zwolnienia grupowe obejmą prawie 500 pracowników fabryki.

W środę odbyło się spotkanie organizacji związkowych z dotychczasowym dyrektorem FCA Powertrain, a obecnie likwidatorem Andrzejem Tokarzem, który poinformował o przejściu Spółki w stan likwidacji.

– Jest to dla nas spodziewana, ale przez to nie mniej gorzka wiadomość – powiedziała Wanda Stróżyk, przewodnicząca Solidarności w polskich zakładach Stellantis. – O problemach spółki wiedzieliśmy doskonale od dłuższego czasu, sami ich doświadczaliśmy podczas wymuszonych przestojów w produkcji. Ta decyzja kończy długi okres niepewności, w którym funkcjonowaliśmy od kilku lat.



 

Polecane
Emerytury
Stażowe