„To koniec branży motoryzacyjnej w Polsce”

KONIEC BRANŻY MOTORYZACYJNEJ W POLSCE. Kolejne firmy zamykają swoje fabryki samochodowe w Polsce – twierdzi w mediach społecznościowych europoseł PiS Beata Szydło.
 „To koniec branży motoryzacyjnej w Polsce”
/ fot. Creative Commons Attribution-Share Alike 4.0 International / MarcoAlfa

Była premier zwróciła uwagę, że „tylko w tym tygodniu ogłoszone zostały decyzje o likwidacji pracującej dla Fiata fabryki silników w Bielsku-Białej oraz wielkiej fabryki autobusów Scania w Słupsku”. „Pod koniec zeszłego roku Volvo zlikwidowało swoją fabrykę autobusów we Wrocławiu. Pracę tracą tysiące osób, a w kłopoty popadają firmy polskich podwykonawców i dostawców’ – dodaje.

„Wszystkie te zakłady radziły sobie bardzo dobrze. Dlaczego znikają? Właściciele nie kryją, że jest to reakcja na wprowadzony przez Unię Europejską zakaz używania pojazdów napędzanych silnikami spalinowymi. Od 2035 roku nie będzie możliwe zarejestrowanie w UE pojazdu z silnikiem spalinowym. Z punktu widzenia korporacji motoryzacyjnych, to bardzo mało czasu. Dlatego już zabrały się za «porządki»” – zaznacza Szydło.

Czytaj również: „Negatywne i nieodwracalne skutki prawne”. Miażdżące oświadczenie prokuratury po decyzji Adama Bodnara

Co oznaczają „porządki” dla Polski?

Europoseł PiS uważa, że owe „porządki” oznaczają dla Polski „likwidacje kolejnych fabryk, masowe zwolnienia, upadki firm powiązanych z przemysłem motoryzacyjnym”.

„Owszem, niektóre korporacje obiecują szybkie przestawienie się na produkcję pojazdów elektrycznych, ale - jak na razie - pozostaje to zwykle w sferze planów. Zresztą już teraz staje się jasne, że masowa produkcja elektryków w UE może się nigdy nie rozpocząć - bo już teraz Unia gwałtownie traci konkurencyjność wobec innych światowych potęg gospodarczych” – twierdzi była premier.

„Branża motoryzacyjna nie będzie jedyną, którą czeka w najbliższym czasie załamanie. Brukseli poprzez swoją szaleńczą politykę przyspieszonej transformacji energetycznej «udało się» doprowadzić do postępującego kryzysu europejskiego przemysłu. Unia Europejska na własne życzenie zmienia się w skansen” – podsumowuje.

Czytaj również: Marszałek Sejmu Szymon Hołownia wywołał skandal. Jest oświadczenie Sądu Najwyższego

Koniec motoryzacji w Bielsku-Białej? Stellantis likwiduje zakład

3 stycznia br. zakład FCA Powertrain w Bielsku-Białej został postawiony w stan likwidacji. Zwolnienia grupowe obejmą prawie 500 pracowników fabryki.

W środę odbyło się spotkanie organizacji związkowych z dotychczasowym dyrektorem FCA Powertrain, a obecnie likwidatorem Andrzejem Tokarzem, który poinformował o przejściu Spółki w stan likwidacji.

– Jest to dla nas spodziewana, ale przez to nie mniej gorzka wiadomość – powiedziała Wanda Stróżyk, przewodnicząca Solidarności w polskich zakładach Stellantis. – O problemach spółki wiedzieliśmy doskonale od dłuższego czasu, sami ich doświadczaliśmy podczas wymuszonych przestojów w produkcji. Ta decyzja kończy długi okres niepewności, w którym funkcjonowaliśmy od kilku lat.


 

POLECANE
W związku z zabójstwem lekarza Bodnar odwołuje szefa Służby Więziennej Wiadomości
W związku z zabójstwem lekarza Bodnar odwołuje szefa Służby Więziennej

- 35-latek zatrzymany ws. zabójstwa lekarza okazał się funkcjonariuszem Służby Więziennej – poinformował minister sprawiedliwości Adam Bodnar. Jako początek "głębszych zmian" w SW zapowiedział wniosek o odwołanie dyrektora generalnego płk. Andrzeja Pecki.

Symboliczne zdjęcie liderów Trójmorza zgromadzonych wokół Włóczni św. Maurycego i wizerunku Chrobrego z ostatniej chwili
Symboliczne zdjęcie liderów Trójmorza zgromadzonych wokół Włóczni św. Maurycego i wizerunku Chrobrego

We wtorek po południu na Zamku Królewskim w Warszawie rozpoczęło się spotkanie liderów państw Inicjatywy Trójmorza, podczas którego wykonano niezwykle symboliczną fotografię.

Nowa fala oszustw telefonicznych. Co zrobić, aby nie dać się nabrać? Wiadomości
Nowa fala oszustw telefonicznych. Co zrobić, aby nie dać się nabrać?

Coraz więcej Polaków otrzymuje połączenia z nieznanych, zagranicznych numerów – najczęściej z Wielkiej Brytanii, Hiszpanii i Portugalii. Choć na pierwszy rzut oka mogą wyglądać jak oferta pracy lub kontakt od znajomego, to w rzeczywistości mamy do czynienia z próbą oszustwa.

Ministerstwo Klimatu tworzy serwis do walki z... dezinformacją klimatyczną z ostatniej chwili
Ministerstwo Klimatu tworzy serwis do walki z... dezinformacją klimatyczną

Ministerstwo klimatu i środowiska tworzy serwis poświęcony walce z dezinformacją klimatyczną – poinformowała we wtorek minister Paulina Hennig-Kloska. Zjawisko dezinformacji klimatycznej było jednym z tematów nieformalnego spotkania ministrów środowiska i klimatu w Warszawie.

To OZE mogą stać za blackoutem w Hiszpanii i Portugalii tylko u nas
To OZE mogą stać za blackoutem w Hiszpanii i Portugalii

Od 12 godzin pod pełną parą pracuja hiszpańscy śledczy i analitycy rynku energii, aby ustalić, co było faktycznym powodem pierwszego tak dużego w Europie blackoutu. Wstępnie wykluczono atak terrorystyczny. Niemal na pewno nie był to sabotaż pracownika lub pracowników spółek energetycznych. Czy za problemem stoi miks energetyczny kraju Cervantesa? Liczby i eksperci sugerują, że to najbardziej prawdopodobne.

Rosja szykuje się do wojny nad Bałtykiem. To realny scenariusz tylko u nas
Rosja szykuje się do wojny nad Bałtykiem. To realny scenariusz

To nie strachy na Lachy, ale bardzo realny scenariusz. Wojnę z NATO – zapewne początkowo na jak najniższym poziomie eskalacji, by dać pretekst USA i „starej Europie” do wstrzymania się od pełnej odpowiedzi – Rosja rozpocznie nad Bałtykiem.

Ujawniono szczegóły zatrzymania księdza, który miał krytykować aborterkę z Oleśnicy z ostatniej chwili
Ujawniono szczegóły zatrzymania księdza, który miał krytykować aborterkę z Oleśnicy

W rozmowie z RatujŻycie.pl siostra zatrzymanego ks. Grzegorza opisała, w jaki sposób jej brat został zatrzymany przez służby w związku z mailem, jakiego wysłał do dr Gizeli Jagielskiej.

Karol Nawrocki: Zwierzchnik sił zbrojnych musi być stabilny emocjonalnie z ostatniej chwili
Karol Nawrocki: Zwierzchnik sił zbrojnych musi być stabilny emocjonalnie

Popierany przez PiS kandydat Karol Nawrocki stwierdził we wtorek w Nowej Dębie, że Polska potrzebuje zwierzchnika sił zbrojnych, "który będzie stabilny emocjonalnie i stabilny pod względem swoich poglądów". Wskazał, że chodzi o osobę, która m.in. zadba o nasz sojusz z USA i o pozycję Polski w NATO.

Bezpieczeństwo energetyczne Polski. Andrzej Duda zwoła Radę Bezpieczeństwa Narodowego z ostatniej chwili
Bezpieczeństwo energetyczne Polski. Andrzej Duda zwoła Radę Bezpieczeństwa Narodowego

Zwołanie Rady Bezpieczeństwa Narodowego ws. bezpieczeństwa energetycznego Polski zapowiedział prezydent Andrzej Duda po spotkaniu liderów Trójmorza. Jak powiedział, wydarzenia w Hiszpanii i Portugalii to "sygnał alarmowy", aby zadbać o stan sieci energetycznych regionu.

Dariusz Matecki wskazuje: Najbardziej obrzydliwy specjalista od kłamstw polityka
Dariusz Matecki wskazuje: "Najbardziej obrzydliwy specjalista od kłamstw"

"Najbardziej obrzydliwy specjalista od kłamstw wyborczych" – pisze na platformie X poseł PiS Dariusz Matecki o parlamentarzyście PO Sławomirze Nitrasie. W opublikowanym komentarzu Matecki opisał sytuację z 2006 roku, gdy Nitras był szefem sztabu wyborczego kandydata PO Piotr Krzystka na prezydenta Szczecina.

REKLAMA

„To koniec branży motoryzacyjnej w Polsce”

KONIEC BRANŻY MOTORYZACYJNEJ W POLSCE. Kolejne firmy zamykają swoje fabryki samochodowe w Polsce – twierdzi w mediach społecznościowych europoseł PiS Beata Szydło.
 „To koniec branży motoryzacyjnej w Polsce”
/ fot. Creative Commons Attribution-Share Alike 4.0 International / MarcoAlfa

Była premier zwróciła uwagę, że „tylko w tym tygodniu ogłoszone zostały decyzje o likwidacji pracującej dla Fiata fabryki silników w Bielsku-Białej oraz wielkiej fabryki autobusów Scania w Słupsku”. „Pod koniec zeszłego roku Volvo zlikwidowało swoją fabrykę autobusów we Wrocławiu. Pracę tracą tysiące osób, a w kłopoty popadają firmy polskich podwykonawców i dostawców’ – dodaje.

„Wszystkie te zakłady radziły sobie bardzo dobrze. Dlaczego znikają? Właściciele nie kryją, że jest to reakcja na wprowadzony przez Unię Europejską zakaz używania pojazdów napędzanych silnikami spalinowymi. Od 2035 roku nie będzie możliwe zarejestrowanie w UE pojazdu z silnikiem spalinowym. Z punktu widzenia korporacji motoryzacyjnych, to bardzo mało czasu. Dlatego już zabrały się za «porządki»” – zaznacza Szydło.

Czytaj również: „Negatywne i nieodwracalne skutki prawne”. Miażdżące oświadczenie prokuratury po decyzji Adama Bodnara

Co oznaczają „porządki” dla Polski?

Europoseł PiS uważa, że owe „porządki” oznaczają dla Polski „likwidacje kolejnych fabryk, masowe zwolnienia, upadki firm powiązanych z przemysłem motoryzacyjnym”.

„Owszem, niektóre korporacje obiecują szybkie przestawienie się na produkcję pojazdów elektrycznych, ale - jak na razie - pozostaje to zwykle w sferze planów. Zresztą już teraz staje się jasne, że masowa produkcja elektryków w UE może się nigdy nie rozpocząć - bo już teraz Unia gwałtownie traci konkurencyjność wobec innych światowych potęg gospodarczych” – twierdzi była premier.

„Branża motoryzacyjna nie będzie jedyną, którą czeka w najbliższym czasie załamanie. Brukseli poprzez swoją szaleńczą politykę przyspieszonej transformacji energetycznej «udało się» doprowadzić do postępującego kryzysu europejskiego przemysłu. Unia Europejska na własne życzenie zmienia się w skansen” – podsumowuje.

Czytaj również: Marszałek Sejmu Szymon Hołownia wywołał skandal. Jest oświadczenie Sądu Najwyższego

Koniec motoryzacji w Bielsku-Białej? Stellantis likwiduje zakład

3 stycznia br. zakład FCA Powertrain w Bielsku-Białej został postawiony w stan likwidacji. Zwolnienia grupowe obejmą prawie 500 pracowników fabryki.

W środę odbyło się spotkanie organizacji związkowych z dotychczasowym dyrektorem FCA Powertrain, a obecnie likwidatorem Andrzejem Tokarzem, który poinformował o przejściu Spółki w stan likwidacji.

– Jest to dla nas spodziewana, ale przez to nie mniej gorzka wiadomość – powiedziała Wanda Stróżyk, przewodnicząca Solidarności w polskich zakładach Stellantis. – O problemach spółki wiedzieliśmy doskonale od dłuższego czasu, sami ich doświadczaliśmy podczas wymuszonych przestojów w produkcji. Ta decyzja kończy długi okres niepewności, w którym funkcjonowaliśmy od kilku lat.



 

Polecane
Emerytury
Stażowe