Fatalne wiadomości dla „Gazety Wyborczej”. Dziennik na czele niechlubnego zestawienia

Liderem średniej sprzedaży w I kwartale tego roku jest dziennik „Fakt”. Średnia sprzedaż dziennika należącego do Ringier Axel Springer Polska wyniosła 130 783 egzemplarze. Choć tabloid pełni palmę pierwszeństwa na polskim rynku, obecny wynik jest aż o 13,36 proc. niższy w odniesieniu do ubiegłego roku.
Drugie miejsce zajął „Super Express”. Tabloid należący do Grupy ZPR Media SA sprzedaje dziennie średnio 74 968 egzemplarzy pisma. Jest to spadek o 14,89 proc.
„Gazeta Wyborcza” z największym spadkiem
Trzecie miejsce w zestawieniu zajęła „Gazeta Wyborcza”. Średnia sprzedaż pisma wydawanego przez Agorę wynosi średnio 42 338 egzemplarzy. Oznacza to wynik gorszy w porównaniu z ubiegłym rokiem aż o 18,34 proc. i jest to największy spadek w zestawieniu.
Dalsze miejsca zajął dziennik „Rzeczpospolita” (30 963 egz., spadek o 8,77 proc.), a także „Dziennik Gazeta Prawna” (28 267 egz., spadek o 15,4 proc.).
Ciekawym przypadkiem jest należący do RASP „Przegląd Sportowy”. Tytuł awansował z miejsca siódmego na szóste (sprzedaż średnio 19 119 egz.) i uzyskał bardzo duży wzrost – 27,93 proc. Od stycznia pismo ukazuje się nie pięć, a dwa razy w tygodniu.
Jak podają Wirtualne Media, łączna średnia sprzedaż wydania dzienników spadła o 12 proc.