Ordo Iuris apeluje o właściwą pozycję małżeństwa w programie szkolnym

Małżeństwo rozumiane jako związek kobiety i mężczyzny stanowi fundament życia rodzinnego, dlatego marginalizowanie tego zagadnienia w programie jest co najmniej niezrozumiałe i budzi poważne obawy – czytamy w petycji.
W petycji do MEN (O właściwą pozycję małżeństwa w programie szkolnym) Ordo Iuris zwraca uwagę na problem marginalizacji instytucji małżeństwa, podczas gdy przywrócenie mu właściwej pozycji w programie nauczania jest nie tylko wymogiem konstytucyjnym, ale również wymogiem obecnych czasów. Właściwe rozumienie i nadanie mu odpowiedniej rangi jest niezwykle istotne w obliczu obecnego kryzysu rodziny, ciągłego wzrostu liczby rozwodów i spadku zawieranych małżeństw.
Dlatego Instytut apeluje o modyfikację treści podstawy programowej, tak by konsekwentnie afirmowała małżeństwo i ukazywała faktyczną rolę tej wspólnoty. W świetle art. 18 Konstytucji RP, małżeństwo jako związek kobiety i mężczyzny wymaga szczególnej ochrony i nie może być to ignorowane w podstawie programowej „Wychowania do życia w rodzinie”.
Źródło: Ordo Iuris