Asystent głosowy – rewolucja w bankowości mobilnej

Komunikacja głosowa to przyszłościowe rozwiązanie i wygodna forma korzystania z aplikacji bankowej w telefonie – podkreślają eksperci PKO Banku Polskiego. Asystent głosowy IKO daje możliwość m.in.: polecenia przelewu, sprawdzenia historii i stanu konta czy płatności BLIKIEM.
 Asystent głosowy – rewolucja w bankowości mobilnej
/ grafika: PKO BP

Asystent głosowy PKO Banku Polskiego wykorzystuje zaawansowaną analitykę i algorytmy sztucznej inteligencji, aby zrozumieć wypowiedź klienta i odpowiedzieć na nią, a także w razie potrzeby zlecić dyspozycję. Komunikuje się w języku naturalnym, m.in. rozumie słowa i wyrażenia potoczne. Do uczenia go za pomocą algorytmów sztucznej inteligencji użyto 90 tys. zwrotów. To wygodny, nowoczesny i bezpieczny kanał kontaktu z bankiem, ułatwiający załatwienie codziennych spraw finansowych.
Zdaniem, zajmujących się rozwojem sztucznej inteligencji i voicebotów, ekspertów PKO Banku Polskiego komunikacja głosowa to przyszłościowe rozwiązanie i wygodna forma korzystania z aplikacji bankowej w telefonie. Smartfon jest urządzeniem, które zdominowało nasze życie i mobilna bankowość dynamicznie się rozwija. Bankom zależy na  wygodzie i bezpieczeństwie klientów oraz spełnianiu ich oczekiwaniach związanych z nowoczesnymi technologiami. Dlatego PKO Bank Polski udoskonala swoją aplikację IKO tak, by była maksymalnie prosta i intuicyjna w obsłudze,  bo staje się ona najważniejszym sposobem kontaktu z bankiem i podstawowym miejscem podejmowania rozmaitych działań i decyzji przez klientów banku .

 

Powiedz, a aplikacja wykona operację

Asystent głosowy rozumie, co do niego mówisz lub piszesz. Możesz sprawdzić, jak wyszukiwanie głosowe działa na przykładach: by zrobić przelew, wystarczy powiedzieć: „Przelej 100 zł do Janka”; by wyszukać transakcje w historii, filtrując je według kwoty, daty i typu, wystarczy powiedzieć: „Pokaż mi przelewy z ubiegłego miesiąca”; by użyć kodu BLIK, należy wypowiedzieć komendę, np. „Podaj mi kod BLIK”, zaś by doładować telefon na kartę – „Doładuj telefon Szymona za 50 zł”. Możesz również sprawdzić stan konta, pytając: „Ile mam kasy na koncie?”, a także zmienić limit karty, mówiąc: „Zmień limit karty”. Wypowiadając odpowiednią komendę, możesz także przy pomocy asystenta głosowego spłacić kartę kredytową.

Jeśli asystent głosowy czegoś nie umie, może przenieść cię do miejsca w IKO, gdzie wykonasz odpowiednią operację samodzielnie . Na przykład gdy powiesz: „Chyba zgubiłem kartę” – asystent głosowy przeniesie cię do ekranu, na którym możesz ją zastrzec; „Chcę kupić 100 euro” – asystent głosowy przekieruje cię do kantoru w IKO; lub „Chciałabym logować się do IKO odciskiem palca” – asystent głosowy przeniesie cię do „Ustawień”.

Jeśli dziś operacji, którą chcesz wykonać, nie można zrealizować za pomocą głosu, być może niedługo się to zmieni. Voicebot ciągle się uczy i będzie zdobywać nowe umiejętności.

 

Asystent poinformuje cię o stanie twoich finansów

Chcesz wiedzieć, ile wydajesz i oszczędzasz? Asystent głosowy w IKO umie przeanalizować twoje wydatki i oszczędności w podziale na waluty, okresy i konta. Jeśli będziesz tego potrzebował, pokaże też podsumowanie twoich płatności kartą u wybranego sprzedawcy. Wystarczy, że powiesz: „Ile wydałem?”, wówczas asystent głosowy zaproponuje dwie opcje: pokaże, ile wydajesz łącznie oraz w podziale na: operacje kartą debetową, przelewy wychodzące, zobowiązania kredytowe i wypłaty z bankomatu oraz pozostałe płatności lub podsumuje płatności kartą u wskazanego przez ciebie sprzedawcy. Gdy z kolei zapytasz: „Ile oszczędzam?” – asystent głosowy podsumuje twoje przychody i wydatki oraz pokaże, ile ostatnio zaoszczędziłeś.

Jeśli korzystasz z iPhone’a, możesz dodać w asystencie głosowym skróty dla Siri i jeszcze szybciej wydawać polecenia. Sam wybierzesz, czy chcesz ustawić własne komendy do wywoływania asystenta głosowego, czy zaakceptujesz te zaproponowane domyślnie, takie jak: „Hey Siri, Talk to IKO”, za pomocą której uruchomisz asystenta głosowego, „Hey Siri, Talk to IKO – transfer”, aby wykonać przelew: „Hey Siri, Talk to IKO – Blik”, aby otrzymać kod BLIK, czy: „Hey Siri, Talk to IKO – history”, dzięki której sprawdzisz historię konta.
 

To proste!

Aby zacząć korzystać z wyszukiwania głosowego, kliknij ikonę asystenta na ekranie głównym IKO („chmurka dialogowa” na górze po prawej stronie). Jeśli jej nie widzisz, sprawdź, czy masz aktualną wersję aplikacji IKO. Wyraź zgodę na rejestrowanie i przetwarzanie danych. Dzięki niej asystent będzie mógł odpowiadać na twoje pytania. Wybierz, czy wolisz mówić, czy pisać – możesz to zmienić w każdym momencie.

Asystent głosowy jest równie bezpieczny, jak cała aplikacja IKO. Bank nie przekazuje nikomu informacji o twoich rozmowach. Asystent słucha cię tylko wtedy, kiedy go włączysz. Gdy zamkniesz jego okno, mikrofon wyłączy się. Jeśli nie chcesz, żeby Twój głos był rejestrowany, możesz komunikować się z asystentem za pomocą tekstu.

By korzystać z Asystenta głosowego IKO, nie musisz nic instalować. Otrzymujesz go razem z aktualną wersją aplikacji IKO. Co więcej, używanie wirtualnego asystenta nie jest konieczne do korzystania z IKO. Dopóki nie klikniesz w jego ikonę, nie zostanie uruchomiony. Zamykając okno asystenta, automatycznie go wyłączysz.

Jeśli masz problem lub pytania związane z asystentem głosowym, napisz na adres: [email protected]. W aplikacji IKO możesz też przekazać swoje uwagi asystentowi głosowemu bezpośrednio w trakcie rozmowy – żeby to zrobić, wystarczy powiedzieć na przykład: „Hej, chyba coś nie działa…”. Twoje sugestie trafią do eksperta banku.

Osoby poniżej 16. roku życia mogą korzystać z Asystenta głosowego jedynie w wersji tekstowej.

 

Artykuł powstał we współpracy z PKO Bankiem Polskim S.A.


 

POLECANE
Niespodziewana decyzja Trumpa. Tusk reaguje Wiadomości
Niespodziewana decyzja Trumpa. Tusk reaguje

Donald Trump ogłosił w środę 90-dniową przerwę w obowiązywaniu nowych taryf celnych dla wszystkich krajów z wyjątkiem Chin. Do tej decyzji prezydenta USA odniósł się szef polskiego rządu Donald Tusk.

Jest umowa koalicyjna w Niemczech. Wspominano w niej o Polsce polityka
Jest umowa koalicyjna w Niemczech. Wspominano w niej o Polsce

Sześć tygodni po wyborach do Bundestagu partie chadeckie CDU i CSU oraz SPD uzgodniły tekst umowy koalicyjnej, otwierając drogę do powstania rządu z kanclerzem Friedrichem Merzem. Nowy rząd ma rozpocząć pracę na początku maja.

Samuel Pereira: Czas na solidarność. Teraz tylko u nas
Samuel Pereira: Czas na solidarność. Teraz

Minęło 477 dni. To więcej niż rok, ale nie aż tyle, by zapomnieć, jak wyglądała Polska, zanim koalicja 13 grudnia postanowiła z buta, siłą przejąć medialną kontrolę. Wbrew prawu, wbrew własnym deklaracjom. Właśnie tyle czasu upłynęło od chwili, gdy ci, którzy w kampanii wyborczej obiecywali „przywrócenie praworządności”, rozpoczęli metodyczne łamanie prawa, by uciszyć głosy, które im nie klaskały.

Jest nowy sondaż prezydencki Wiadomości
Jest nowy sondaż prezydencki

Rafał Trzaskowski prowadzi w najnowszym sondażu pracowni Opinia24 dla TVN. Według badania kandydat KO wygrałby z Karolem Nawrockim zarówno w pierwszej, jak i drugiej turze.

Trump znosi cła na 90 dni. Wyjątkiem są Chiny z ostatniej chwili
Trump znosi cła na 90 dni. Wyjątkiem są Chiny

Prezydent USA Donald Trump ogłosił w środę 90-dniową przerwę w obowiązywaniu nowych taryf celnych dla wszystkich krajów. Wyjątkiem są Chiny, na które podniósł cła do 125 proc.

Tusk straciłby władzę. Jest nowy sondaż gorące
Tusk straciłby władzę. Jest nowy sondaż

Koalicja Obywatelska liderem najnowszego sondażu United Surveys dla Wirtualnej Polski. To jednak jedyna pozytywna wiadomość dla premiera Donalda Tuska, bowiem według tego badania obecna koalicja rządząca nie miałaby większości.

Rząd Tuska po cichu przesunie Polakom wiatraki bliżej domów tylko u nas
Rząd Tuska po cichu przesunie Polakom wiatraki bliżej domów

W zalewie politycznych tematów nie zauważyliście pewnie, że rząd po cichu przesuwa elektrownie wiatrowe bliżej waszych domów. Jeżeli do niedawna miały znajdować się co najmniej 700 metrów od zabudowań, teraz w projekcie ustawy ta odległość zmniejszyła się do 500 metrów. I będzie można go postawić pomimo protestów właściciela, jeżeli będzie zlokalizowany zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego.

Zachowajcie spokój. Donald Trump wystosował apel gorące
"Zachowajcie spokój". Donald Trump wystosował apel

P​​​​​​​rezydent USA Donald Trump zaapelował w środę o zachowanie spokoju, co interpretuje się jako odniesienie do napięć na giełdzie w reakcji na wprowadzone przez niego cła. Podkreślił, że to "wspaniały czas" na to, by kupować.

Prokurator opublikował szokujące pismo, jakie dostali prokuratorzy ws. prokurator Ewy Wrzosek z ostatniej chwili
Prokurator opublikował szokujące pismo, jakie dostali prokuratorzy ws. prokurator Ewy Wrzosek

Do prokuratorów trafiają pisma od szerzej nieznanej fundacji, w których wezwano do zaprzestania krytyki prokurator Ewy Wrzosek. "Kto za to płaci? Jaką drogą to w ogóle wpłynęło do prokuratury?" – pyta dr Piotr Turek z Prokuratury Okręgowej w Krakowie.

Putin to wykorzystuje. Szef brytyjskiej dyplomacji ostrzega polityka
"Putin to wykorzystuje". Szef brytyjskiej dyplomacji ostrzega

– Putin chce utrzymywać region Bałkanów w stanie destabilizacji, wykorzystując skupienie Europy na Ukrainie – powiedział w opublikowanym w środę wywiadzie dla Politico brytyjski minister spraw zagranicznych David Lammy. Polityk spotkał się w ubiegłym tygodniu z przywódcami Serbii i Kosowa.

REKLAMA

Asystent głosowy – rewolucja w bankowości mobilnej

Komunikacja głosowa to przyszłościowe rozwiązanie i wygodna forma korzystania z aplikacji bankowej w telefonie – podkreślają eksperci PKO Banku Polskiego. Asystent głosowy IKO daje możliwość m.in.: polecenia przelewu, sprawdzenia historii i stanu konta czy płatności BLIKIEM.
 Asystent głosowy – rewolucja w bankowości mobilnej
/ grafika: PKO BP

Asystent głosowy PKO Banku Polskiego wykorzystuje zaawansowaną analitykę i algorytmy sztucznej inteligencji, aby zrozumieć wypowiedź klienta i odpowiedzieć na nią, a także w razie potrzeby zlecić dyspozycję. Komunikuje się w języku naturalnym, m.in. rozumie słowa i wyrażenia potoczne. Do uczenia go za pomocą algorytmów sztucznej inteligencji użyto 90 tys. zwrotów. To wygodny, nowoczesny i bezpieczny kanał kontaktu z bankiem, ułatwiający załatwienie codziennych spraw finansowych.
Zdaniem, zajmujących się rozwojem sztucznej inteligencji i voicebotów, ekspertów PKO Banku Polskiego komunikacja głosowa to przyszłościowe rozwiązanie i wygodna forma korzystania z aplikacji bankowej w telefonie. Smartfon jest urządzeniem, które zdominowało nasze życie i mobilna bankowość dynamicznie się rozwija. Bankom zależy na  wygodzie i bezpieczeństwie klientów oraz spełnianiu ich oczekiwaniach związanych z nowoczesnymi technologiami. Dlatego PKO Bank Polski udoskonala swoją aplikację IKO tak, by była maksymalnie prosta i intuicyjna w obsłudze,  bo staje się ona najważniejszym sposobem kontaktu z bankiem i podstawowym miejscem podejmowania rozmaitych działań i decyzji przez klientów banku .

 

Powiedz, a aplikacja wykona operację

Asystent głosowy rozumie, co do niego mówisz lub piszesz. Możesz sprawdzić, jak wyszukiwanie głosowe działa na przykładach: by zrobić przelew, wystarczy powiedzieć: „Przelej 100 zł do Janka”; by wyszukać transakcje w historii, filtrując je według kwoty, daty i typu, wystarczy powiedzieć: „Pokaż mi przelewy z ubiegłego miesiąca”; by użyć kodu BLIK, należy wypowiedzieć komendę, np. „Podaj mi kod BLIK”, zaś by doładować telefon na kartę – „Doładuj telefon Szymona za 50 zł”. Możesz również sprawdzić stan konta, pytając: „Ile mam kasy na koncie?”, a także zmienić limit karty, mówiąc: „Zmień limit karty”. Wypowiadając odpowiednią komendę, możesz także przy pomocy asystenta głosowego spłacić kartę kredytową.

Jeśli asystent głosowy czegoś nie umie, może przenieść cię do miejsca w IKO, gdzie wykonasz odpowiednią operację samodzielnie . Na przykład gdy powiesz: „Chyba zgubiłem kartę” – asystent głosowy przeniesie cię do ekranu, na którym możesz ją zastrzec; „Chcę kupić 100 euro” – asystent głosowy przekieruje cię do kantoru w IKO; lub „Chciałabym logować się do IKO odciskiem palca” – asystent głosowy przeniesie cię do „Ustawień”.

Jeśli dziś operacji, którą chcesz wykonać, nie można zrealizować za pomocą głosu, być może niedługo się to zmieni. Voicebot ciągle się uczy i będzie zdobywać nowe umiejętności.

 

Asystent poinformuje cię o stanie twoich finansów

Chcesz wiedzieć, ile wydajesz i oszczędzasz? Asystent głosowy w IKO umie przeanalizować twoje wydatki i oszczędności w podziale na waluty, okresy i konta. Jeśli będziesz tego potrzebował, pokaże też podsumowanie twoich płatności kartą u wybranego sprzedawcy. Wystarczy, że powiesz: „Ile wydałem?”, wówczas asystent głosowy zaproponuje dwie opcje: pokaże, ile wydajesz łącznie oraz w podziale na: operacje kartą debetową, przelewy wychodzące, zobowiązania kredytowe i wypłaty z bankomatu oraz pozostałe płatności lub podsumuje płatności kartą u wskazanego przez ciebie sprzedawcy. Gdy z kolei zapytasz: „Ile oszczędzam?” – asystent głosowy podsumuje twoje przychody i wydatki oraz pokaże, ile ostatnio zaoszczędziłeś.

Jeśli korzystasz z iPhone’a, możesz dodać w asystencie głosowym skróty dla Siri i jeszcze szybciej wydawać polecenia. Sam wybierzesz, czy chcesz ustawić własne komendy do wywoływania asystenta głosowego, czy zaakceptujesz te zaproponowane domyślnie, takie jak: „Hey Siri, Talk to IKO”, za pomocą której uruchomisz asystenta głosowego, „Hey Siri, Talk to IKO – transfer”, aby wykonać przelew: „Hey Siri, Talk to IKO – Blik”, aby otrzymać kod BLIK, czy: „Hey Siri, Talk to IKO – history”, dzięki której sprawdzisz historię konta.
 

To proste!

Aby zacząć korzystać z wyszukiwania głosowego, kliknij ikonę asystenta na ekranie głównym IKO („chmurka dialogowa” na górze po prawej stronie). Jeśli jej nie widzisz, sprawdź, czy masz aktualną wersję aplikacji IKO. Wyraź zgodę na rejestrowanie i przetwarzanie danych. Dzięki niej asystent będzie mógł odpowiadać na twoje pytania. Wybierz, czy wolisz mówić, czy pisać – możesz to zmienić w każdym momencie.

Asystent głosowy jest równie bezpieczny, jak cała aplikacja IKO. Bank nie przekazuje nikomu informacji o twoich rozmowach. Asystent słucha cię tylko wtedy, kiedy go włączysz. Gdy zamkniesz jego okno, mikrofon wyłączy się. Jeśli nie chcesz, żeby Twój głos był rejestrowany, możesz komunikować się z asystentem za pomocą tekstu.

By korzystać z Asystenta głosowego IKO, nie musisz nic instalować. Otrzymujesz go razem z aktualną wersją aplikacji IKO. Co więcej, używanie wirtualnego asystenta nie jest konieczne do korzystania z IKO. Dopóki nie klikniesz w jego ikonę, nie zostanie uruchomiony. Zamykając okno asystenta, automatycznie go wyłączysz.

Jeśli masz problem lub pytania związane z asystentem głosowym, napisz na adres: [email protected]. W aplikacji IKO możesz też przekazać swoje uwagi asystentowi głosowemu bezpośrednio w trakcie rozmowy – żeby to zrobić, wystarczy powiedzieć na przykład: „Hej, chyba coś nie działa…”. Twoje sugestie trafią do eksperta banku.

Osoby poniżej 16. roku życia mogą korzystać z Asystenta głosowego jedynie w wersji tekstowej.

 

Artykuł powstał we współpracy z PKO Bankiem Polskim S.A.



 

Polecane
Emerytury
Stażowe