PKO Bank Polski liderem mobilnej bankowości – 7 mln aktywnych aplikacji IKO

W Polsce szybko rośnie zainteresowanie nowoczesnymi usługami bankowymi, klienci banków chcą bowiem zarządzać swoimi pieniędzmi o każdej porze, w każdym miejscu i „spod palca”. Szybko przybywa więc osób korzystających z bankowych aplikacji mobilnych, przy pomocy których można dzisiaj załatwić większość spraw, które wcześniej wymagały wizyty w placówce bankowej lub zalogowania się do „klasycznej” bankowości internetowej na komputerze. Liderem bankowości mobilnej na polskim rynku jest PKO Bank Polski z rekordową liczbą ponad 7 mln aktywnych aplikacji IKO.
 PKO Bank Polski liderem mobilnej bankowości – 7 mln aktywnych aplikacji IKO
/ fot. PKO Bank Polski

Od momentu uruchomienia aplikacji IKO, w marcu 2013 roku, użytkownicy logowali się do niej ponad 5,7 mld razy. Statystki pokazują mocno rosnące zainteresowanie bankowaniem w smartfonie, bo patrząc przekrojowo klienci PKO Banku Polskiego obecnie logują się do aplikacji IKO co godzinę średnio 217 tys. razy. Dla porównania – w pierwszym pełnym roku działania aplikacji (2014) takich logowań było ponad 1,6 tys., w 2018 roku - już 59 tys., a w ubiegłym roku 171 tys. W ciągu ponad 9 lat użytkownicy wykonali za pomocą IKO ponad 1,5 mld transakcji na łączną kwotę ponad 417 mld zł. Porównując początki z czasami obecnymi – w ciągu prawie 10 miesięcy 2013 roku w IKO wykonano ponad 260 tys. transakcji, w 2018 - ponad 88 mln, zaś w całym roku 2021 było ich już ponad 468 mln. Średnio codziennie w IKO realizowanych jest obecnie prawie 2 mln różnych transakcji; najczęściej użytkownicy robią przelew na rachunek - to 32 proc. z całości wykonywanych w IKO transakcji, płacą BLIKIEM w internecie (27 proc.) i płacą zbliżeniowo telefonem za pomocą HCE (16 proc.). Dziś użytkownicy IKO płacą w sieci 11 razy co dwie sekundy, w każdej minucie zlecają 292 przelewy, a w ciągu doby bank notuje 20 mln interakcji (tapnięć) w aplikacji.

Dużą popularnością cieszy się możliwość zakupu biletów komunikacyjnych. Od startu usługi w lipcu 2019 roku użytkownicy IKO kupili w ten sposób prawie 26 mln biletów – najczęściej w Warszawie i Krakowie. Natomiast od momentu wprowadzenia w IKO opłat za autostrady (październik 2020 roku) kierowcy zapłacili za ponad 1,5 mln przejazdów przez bramki bez konieczności zatrzymywania się. 

Użytkownicy IKO chętnie korzystają też z Asystenta głosowego, czyli narzędzia ułatwiającego codzienne bankowanie za pomocą mówionych (i pisanych) poleceń, który działa w aplikacji od ponad dwóch lat. Od momentu uruchomienia przeprowadził już 2,15 mln rozmów z klientami, obecnie jest to 150 tys. dialogów miesięcznie. Odnotowano w nim też 4,15 mln wypowiedzi użytkowników. Na początku rozumiał ponad 70, a obecnie 320 tematów rozmów prowadzonych językiem naturalnym (wystarczy powiedzieć np. „pchnij stówkę do Janka”) i nadal będzie ich przybywać. Asystent ma prawie 800 tys. unikalnych użytkowników. To najbardziej zaawansowany voicebot na polskim rynku finansowym i rozwiązanie technologiczne, które powstało w PKO Banku Polskim; do tej pory żadna instytucja finansowa w Polsce nie oferuje klientom asystenta głosowego z tak zaawansowanym zakresem realizowanych poleceń.

Artykuł powstał we współpracy z PKO Bankiem Polskim S.A.


 

POLECANE
Fala odrażającego hejtu na punkcie choroby Zbigniewa Ziobro. Burza w sieci polityka
Fala odrażającego hejtu na punkcie choroby Zbigniewa Ziobro. Burza w sieci

Już od ponad roku wiadomo, że były minister sprawiedliwości Zbigniew Ziobro zachorował na ciężki nowotwór i stan jego zdrowia mimo leczenia pozostaje poważny. Nie przeszkodziło to posłowi KO Witoldowi Zembaczyńskiemu naśmiewać się z jego słabej kondycji zdrowia; wtórował mu w tym były przewodniczący PO Borys Budka. 

Będzie okrągły stół ws. wyborów w Polsce? Jest reakcja Macieja Wąsika polityka
Będzie "okrągły stół" ws. wyborów w Polsce? Jest reakcja Macieja Wąsika

- Oczekuję natychmiastowego zaprzestania ingerencji w polskie wybory - napisał europoseł Maciej Wąsik w interpelacji skierowanej do Komisji Europejskiej. W ten sposób odniósł się do wypowiedzi wiceprzewodniczącej Komisji Europejskiej ds. suwerenności technologicznej, bezpieczeństwa i demokracji Henny Virkkunen, że w ciągu najbliższych tygodni odbędzie się okrągły stół w sprawie wyborów prezydenckich w Polsce.

Jest decyzja TK ws. rozporządzenia Adama Bodnara dotyczącego sędziów funkcyjnych pilne
Jest decyzja TK ws. rozporządzenia Adama Bodnara dotyczącego sędziów funkcyjnych

W czwartek Trybunał Konstytucyjny orzekł, że rozporządzenie szefa MS Adama Bodnara z września ub.r. zwiększające przydziały spraw dla części tzw. sędziów funkcyjnych, w tym członków KRS, rzecznika dyscyplinarnego sędziów i jego zastępców jest niekonstytucyjne.

Komunikat dla mieszkańców Łodzi z ostatniej chwili
Komunikat dla mieszkańców Łodzi

W związku z ostatnim etapem przebudowy wodociągu na ul. Gdańskiej, od piątku 7 marca, do 10 marca włącznie, wprowadzono zmiany w kursowaniu tramwajów MPK Łódź.

Grecja odmawia przyjmowania relokowanych imigrantów Wiadomości
Grecja odmawia przyjmowania relokowanych imigrantów

Minister ds. migracji i azylu Nikos Panagiotopoulos stwierdził, że Grecja nie zaakceptuje powrotu dużej liczby migrantów z Europy Zachodniej, którzy pierwotnie przybyli do Unii Europejskiej przez jego kraj.

Dariusz Matecki zrzekł się immunitetu. Jest decyzja komisji sejmowej z ostatniej chwili
Dariusz Matecki zrzekł się immunitetu. Jest decyzja komisji sejmowej

W środę wieczorem poseł PiS Dariusz Matecki poinformował, że zrzekł się immunitetu. Komisja regulaminowa Sejmu przekazała, że oświadczenie posła spełnia wymogi formalne.

Jest decyzja Europejskiego Trybunału Praw Człowieka ws. unieważnienia wyborów w Rumunii polityka
Jest decyzja Europejskiego Trybunału Praw Człowieka ws. unieważnienia wyborów w Rumunii

Europejski Trybunał Praw Człowieka odrzucił definitywnie zażalenie złożone przez Calina Georgescu, dotyczące unieważnienia pierwszej tury wyborów prezydenckich w Rumunii przez Sąd Konstytucyjny w grudniu zeszłego roku.

Jest niewdzięcznikiem. Marek Jakubiak ostro o prezydencie Ukrainy polityka
"Jest niewdzięcznikiem". Marek Jakubiak ostro o prezydencie Ukrainy

Kandydat na Prezydenta RP podczas rozmowy w programie "Debata Gozdyry" na antenie Polsat News skrytykował prezydenta Ukrainy Wołodymyra Zełenskiego. Zarzucił mu brak okazywania wdzięczności krajom, które udzielały wsparcia w wojnie z Rosją.

Szef MSZ Izraela: Nie wiedzieliśmy o pomnikach i ulicach banderowców na Ukrainie Wiadomości
Szef MSZ Izraela: Nie wiedzieliśmy o pomnikach i ulicach banderowców na Ukrainie

Podczas konferencji prasowej szef MSZ Izraela Gideon Sa’ar został zapytany o brak reakcji w kwestii kultu Stepana Bandery oraz organizacji OUN-UPA m.in. wśród przedstawicieli władz Ukrainy. – Po pierwsze, potępialiśmy każde takie stanowisko, ale ja nie słyszałem – odpowiedział dyplomata.

Sejm zakończył tajne obrady ws. Mariusza Błaszczaka. Były szef MON zabiera głos z ostatniej chwili
Sejm zakończył tajne obrady ws. Mariusza Błaszczaka. Były szef MON zabiera głos

Sejm zakończył rozpatrywanie wniosku o uchylenie immunitetu posłowi PiS Mariuszowi Błaszczakowi, które odbyło się w trybie tajnym. Głosowanie ws. wniosku o uchylenie immunitetu byłemu szefowi MON ma się odbyć w bloku głosowań od godz. 15.30.

REKLAMA

PKO Bank Polski liderem mobilnej bankowości – 7 mln aktywnych aplikacji IKO

W Polsce szybko rośnie zainteresowanie nowoczesnymi usługami bankowymi, klienci banków chcą bowiem zarządzać swoimi pieniędzmi o każdej porze, w każdym miejscu i „spod palca”. Szybko przybywa więc osób korzystających z bankowych aplikacji mobilnych, przy pomocy których można dzisiaj załatwić większość spraw, które wcześniej wymagały wizyty w placówce bankowej lub zalogowania się do „klasycznej” bankowości internetowej na komputerze. Liderem bankowości mobilnej na polskim rynku jest PKO Bank Polski z rekordową liczbą ponad 7 mln aktywnych aplikacji IKO.
 PKO Bank Polski liderem mobilnej bankowości – 7 mln aktywnych aplikacji IKO
/ fot. PKO Bank Polski

Od momentu uruchomienia aplikacji IKO, w marcu 2013 roku, użytkownicy logowali się do niej ponad 5,7 mld razy. Statystki pokazują mocno rosnące zainteresowanie bankowaniem w smartfonie, bo patrząc przekrojowo klienci PKO Banku Polskiego obecnie logują się do aplikacji IKO co godzinę średnio 217 tys. razy. Dla porównania – w pierwszym pełnym roku działania aplikacji (2014) takich logowań było ponad 1,6 tys., w 2018 roku - już 59 tys., a w ubiegłym roku 171 tys. W ciągu ponad 9 lat użytkownicy wykonali za pomocą IKO ponad 1,5 mld transakcji na łączną kwotę ponad 417 mld zł. Porównując początki z czasami obecnymi – w ciągu prawie 10 miesięcy 2013 roku w IKO wykonano ponad 260 tys. transakcji, w 2018 - ponad 88 mln, zaś w całym roku 2021 było ich już ponad 468 mln. Średnio codziennie w IKO realizowanych jest obecnie prawie 2 mln różnych transakcji; najczęściej użytkownicy robią przelew na rachunek - to 32 proc. z całości wykonywanych w IKO transakcji, płacą BLIKIEM w internecie (27 proc.) i płacą zbliżeniowo telefonem za pomocą HCE (16 proc.). Dziś użytkownicy IKO płacą w sieci 11 razy co dwie sekundy, w każdej minucie zlecają 292 przelewy, a w ciągu doby bank notuje 20 mln interakcji (tapnięć) w aplikacji.

Dużą popularnością cieszy się możliwość zakupu biletów komunikacyjnych. Od startu usługi w lipcu 2019 roku użytkownicy IKO kupili w ten sposób prawie 26 mln biletów – najczęściej w Warszawie i Krakowie. Natomiast od momentu wprowadzenia w IKO opłat za autostrady (październik 2020 roku) kierowcy zapłacili za ponad 1,5 mln przejazdów przez bramki bez konieczności zatrzymywania się. 

Użytkownicy IKO chętnie korzystają też z Asystenta głosowego, czyli narzędzia ułatwiającego codzienne bankowanie za pomocą mówionych (i pisanych) poleceń, który działa w aplikacji od ponad dwóch lat. Od momentu uruchomienia przeprowadził już 2,15 mln rozmów z klientami, obecnie jest to 150 tys. dialogów miesięcznie. Odnotowano w nim też 4,15 mln wypowiedzi użytkowników. Na początku rozumiał ponad 70, a obecnie 320 tematów rozmów prowadzonych językiem naturalnym (wystarczy powiedzieć np. „pchnij stówkę do Janka”) i nadal będzie ich przybywać. Asystent ma prawie 800 tys. unikalnych użytkowników. To najbardziej zaawansowany voicebot na polskim rynku finansowym i rozwiązanie technologiczne, które powstało w PKO Banku Polskim; do tej pory żadna instytucja finansowa w Polsce nie oferuje klientom asystenta głosowego z tak zaawansowanym zakresem realizowanych poleceń.

Artykuł powstał we współpracy z PKO Bankiem Polskim S.A.



 

Polecane
Emerytury
Stażowe