PKO Bank Polski liderem mobilnej bankowości – 7 mln aktywnych aplikacji IKO

W Polsce szybko rośnie zainteresowanie nowoczesnymi usługami bankowymi, klienci banków chcą bowiem zarządzać swoimi pieniędzmi o każdej porze, w każdym miejscu i „spod palca”. Szybko przybywa więc osób korzystających z bankowych aplikacji mobilnych, przy pomocy których można dzisiaj załatwić większość spraw, które wcześniej wymagały wizyty w placówce bankowej lub zalogowania się do „klasycznej” bankowości internetowej na komputerze. Liderem bankowości mobilnej na polskim rynku jest PKO Bank Polski z rekordową liczbą ponad 7 mln aktywnych aplikacji IKO.
 PKO Bank Polski liderem mobilnej bankowości – 7 mln aktywnych aplikacji IKO
/ fot. PKO Bank Polski

Od momentu uruchomienia aplikacji IKO, w marcu 2013 roku, użytkownicy logowali się do niej ponad 5,7 mld razy. Statystki pokazują mocno rosnące zainteresowanie bankowaniem w smartfonie, bo patrząc przekrojowo klienci PKO Banku Polskiego obecnie logują się do aplikacji IKO co godzinę średnio 217 tys. razy. Dla porównania – w pierwszym pełnym roku działania aplikacji (2014) takich logowań było ponad 1,6 tys., w 2018 roku - już 59 tys., a w ubiegłym roku 171 tys. W ciągu ponad 9 lat użytkownicy wykonali za pomocą IKO ponad 1,5 mld transakcji na łączną kwotę ponad 417 mld zł. Porównując początki z czasami obecnymi – w ciągu prawie 10 miesięcy 2013 roku w IKO wykonano ponad 260 tys. transakcji, w 2018 - ponad 88 mln, zaś w całym roku 2021 było ich już ponad 468 mln. Średnio codziennie w IKO realizowanych jest obecnie prawie 2 mln różnych transakcji; najczęściej użytkownicy robią przelew na rachunek - to 32 proc. z całości wykonywanych w IKO transakcji, płacą BLIKIEM w internecie (27 proc.) i płacą zbliżeniowo telefonem za pomocą HCE (16 proc.). Dziś użytkownicy IKO płacą w sieci 11 razy co dwie sekundy, w każdej minucie zlecają 292 przelewy, a w ciągu doby bank notuje 20 mln interakcji (tapnięć) w aplikacji.

Dużą popularnością cieszy się możliwość zakupu biletów komunikacyjnych. Od startu usługi w lipcu 2019 roku użytkownicy IKO kupili w ten sposób prawie 26 mln biletów – najczęściej w Warszawie i Krakowie. Natomiast od momentu wprowadzenia w IKO opłat za autostrady (październik 2020 roku) kierowcy zapłacili za ponad 1,5 mln przejazdów przez bramki bez konieczności zatrzymywania się. 

Użytkownicy IKO chętnie korzystają też z Asystenta głosowego, czyli narzędzia ułatwiającego codzienne bankowanie za pomocą mówionych (i pisanych) poleceń, który działa w aplikacji od ponad dwóch lat. Od momentu uruchomienia przeprowadził już 2,15 mln rozmów z klientami, obecnie jest to 150 tys. dialogów miesięcznie. Odnotowano w nim też 4,15 mln wypowiedzi użytkowników. Na początku rozumiał ponad 70, a obecnie 320 tematów rozmów prowadzonych językiem naturalnym (wystarczy powiedzieć np. „pchnij stówkę do Janka”) i nadal będzie ich przybywać. Asystent ma prawie 800 tys. unikalnych użytkowników. To najbardziej zaawansowany voicebot na polskim rynku finansowym i rozwiązanie technologiczne, które powstało w PKO Banku Polskim; do tej pory żadna instytucja finansowa w Polsce nie oferuje klientom asystenta głosowego z tak zaawansowanym zakresem realizowanych poleceń.

Artykuł powstał we współpracy z PKO Bankiem Polskim S.A.


 

POLECANE
Niebezpieczna jazda na hulajnodze. 13-latek ukarany przez sąd Wiadomości
Niebezpieczna jazda na hulajnodze. 13-latek ukarany przez sąd

Sąd Rodzinny i Nieletnich w Słupcy wydał wyrok w sprawie 13-latka, który spowodował wypadek na hulajnodze elektrycznej. Chłopiec nie będzie już mógł prowadzić tego typu pojazdów.

Plan pokojowy dla Ukrainy. Wysłannicy Trumpa przylecą do Genewy z ostatniej chwili
Plan pokojowy dla Ukrainy. Wysłannicy Trumpa przylecą do Genewy

W niedziele w Genewie w Szwajcarii odbędzie się spotkanie doradców bezpieczeństwa nieformalnej grupy E3 Wielkiej Brytanii, Francji i Niemiec z przedstawicielami Ukrainy, Unii Europejskiej i Stanów Zjednoczonych – poinformowała w sobotę agencja Reutera, powołują się na oficjeli, biorących udział w szczycie G20 w RPA.

„Idę na policję!. Burza w nowym sezonie „Barw szczęścia” Wiadomości
„Idę na policję!". Burza w nowym sezonie „Barw szczęścia”

Nieoczekiwane wydarzenia czekają widzów „Barw szczęścia”. Sonia postanawia sprawdzić, co naprawdę dzieje się w jej domu, i odkrywa sekret, którego nie spodziewał się nikt.

Komunikat dla mieszkańców woj. podkarpackiego z ostatniej chwili
Komunikat dla mieszkańców woj. podkarpackiego

Podkarpacie zmaga się ze skutkami gwałtownych opadów śniegu i silnego wiatru. Tysiące mieszkańców pozbawionych jest prądu, a służby wciąż usuwają skutki nocnej śnieżycy. IMGW wydał ostrzeżenia dla niemal całego regionu na niedzielę 23 listopada 2025 r.

Europa reaguje na plan USA ws. Ukrainy. Von der Leyen zabiera głos z ostatniej chwili
Europa reaguje na plan USA ws. Ukrainy. Von der Leyen zabiera głos

Wierzymy, że 28-punktowy projekt planu USA dla Ukrainy stanowi podstawę wymagającą dalszej pracy - ogłosiła w sobotę podczas szczytu G20 w Republice Południowej Afryki przewodnicząca Komisji Europejskiej, Ursula von der Leyen po rozmowach europejskich liderów ws. Ukrainy.

Droższy prąd od nowego roku. Polacy zapłacą więcej Wiadomości
Droższy prąd od nowego roku. Polacy zapłacą więcej

Już w przyszłym roku Polaków czeka podwyżka rachunków za prąd. Głównym powodem są wyższe stawki tzw. opłaty mocowej, jednego z kluczowych składników kosztów energii elektrycznej. Do tego dochodzi też wzrost opłaty kogeneracyjnej.

Tusk rozmawiał z Zełenskim. Jest komunikat z ostatniej chwili
Tusk rozmawiał z Zełenskim. Jest komunikat

Prezydent Ukrainy Wołodymyr Zełenski i premier Donald Tusk omówili amerykański plan pokojowy dla Ukrainy oraz rolę Polski i Europy w dalszych negocjacjach.

Zima uderzy na południu Polski. Ostrzeżenia dla mieszkańców Wiadomości
Zima uderzy na południu Polski. Ostrzeżenia dla mieszkańców

Weekend przyniesie zróżnicowaną pogodę. W zachodniej i północnej części kraju pogodnie, na południu intensywne opady śniegu z przyrostem pokrywy śnieżnej nawet o 25 cm – poinformowała synoptyczka IMGW Magdalena Pękala. RCB ostrzega o intensywnych opadach śniegu na południu Małopolski.

Afera korupcyjna nie złamała Zełenskiego. Zachód błędnie ocenia sytuację w Kijowie? z ostatniej chwili
Afera korupcyjna nie złamała Zełenskiego. Zachód błędnie ocenia sytuację w Kijowie?

Jak wskazuje red. Tatiana Kolesnychenko na łamach "Wirtualnej Polski", afera korupcyjna z udziałem bliskich współpracowników Wołodymyra Zełenskiego nie osłabiła prezydenta Ukrainy tak mocno, jak jest to przedstawiane w zachodnich mediach. 

Niedoszły transfer Lewandowskiego. Były agent ujawnia kulisy Wiadomości
Niedoszły transfer Lewandowskiego. Były agent ujawnia kulisy

Robert Lewandowski od lat uchodzi za jednego z najbardziej rozpoznawalnych polskich piłkarzy. Jego przejście z Lecha Poznań do Borussii Dortmund w 2010 roku uznawane jest za punkt zwrotny w karierze. Jak się jednak okazuje, w tamtym okresie pojawiła się również możliwość gry we Włoszech - choć ostatecznie nie doszło do żadnych rozmów.

REKLAMA

PKO Bank Polski liderem mobilnej bankowości – 7 mln aktywnych aplikacji IKO

W Polsce szybko rośnie zainteresowanie nowoczesnymi usługami bankowymi, klienci banków chcą bowiem zarządzać swoimi pieniędzmi o każdej porze, w każdym miejscu i „spod palca”. Szybko przybywa więc osób korzystających z bankowych aplikacji mobilnych, przy pomocy których można dzisiaj załatwić większość spraw, które wcześniej wymagały wizyty w placówce bankowej lub zalogowania się do „klasycznej” bankowości internetowej na komputerze. Liderem bankowości mobilnej na polskim rynku jest PKO Bank Polski z rekordową liczbą ponad 7 mln aktywnych aplikacji IKO.
 PKO Bank Polski liderem mobilnej bankowości – 7 mln aktywnych aplikacji IKO
/ fot. PKO Bank Polski

Od momentu uruchomienia aplikacji IKO, w marcu 2013 roku, użytkownicy logowali się do niej ponad 5,7 mld razy. Statystki pokazują mocno rosnące zainteresowanie bankowaniem w smartfonie, bo patrząc przekrojowo klienci PKO Banku Polskiego obecnie logują się do aplikacji IKO co godzinę średnio 217 tys. razy. Dla porównania – w pierwszym pełnym roku działania aplikacji (2014) takich logowań było ponad 1,6 tys., w 2018 roku - już 59 tys., a w ubiegłym roku 171 tys. W ciągu ponad 9 lat użytkownicy wykonali za pomocą IKO ponad 1,5 mld transakcji na łączną kwotę ponad 417 mld zł. Porównując początki z czasami obecnymi – w ciągu prawie 10 miesięcy 2013 roku w IKO wykonano ponad 260 tys. transakcji, w 2018 - ponad 88 mln, zaś w całym roku 2021 było ich już ponad 468 mln. Średnio codziennie w IKO realizowanych jest obecnie prawie 2 mln różnych transakcji; najczęściej użytkownicy robią przelew na rachunek - to 32 proc. z całości wykonywanych w IKO transakcji, płacą BLIKIEM w internecie (27 proc.) i płacą zbliżeniowo telefonem za pomocą HCE (16 proc.). Dziś użytkownicy IKO płacą w sieci 11 razy co dwie sekundy, w każdej minucie zlecają 292 przelewy, a w ciągu doby bank notuje 20 mln interakcji (tapnięć) w aplikacji.

Dużą popularnością cieszy się możliwość zakupu biletów komunikacyjnych. Od startu usługi w lipcu 2019 roku użytkownicy IKO kupili w ten sposób prawie 26 mln biletów – najczęściej w Warszawie i Krakowie. Natomiast od momentu wprowadzenia w IKO opłat za autostrady (październik 2020 roku) kierowcy zapłacili za ponad 1,5 mln przejazdów przez bramki bez konieczności zatrzymywania się. 

Użytkownicy IKO chętnie korzystają też z Asystenta głosowego, czyli narzędzia ułatwiającego codzienne bankowanie za pomocą mówionych (i pisanych) poleceń, który działa w aplikacji od ponad dwóch lat. Od momentu uruchomienia przeprowadził już 2,15 mln rozmów z klientami, obecnie jest to 150 tys. dialogów miesięcznie. Odnotowano w nim też 4,15 mln wypowiedzi użytkowników. Na początku rozumiał ponad 70, a obecnie 320 tematów rozmów prowadzonych językiem naturalnym (wystarczy powiedzieć np. „pchnij stówkę do Janka”) i nadal będzie ich przybywać. Asystent ma prawie 800 tys. unikalnych użytkowników. To najbardziej zaawansowany voicebot na polskim rynku finansowym i rozwiązanie technologiczne, które powstało w PKO Banku Polskim; do tej pory żadna instytucja finansowa w Polsce nie oferuje klientom asystenta głosowego z tak zaawansowanym zakresem realizowanych poleceń.

Artykuł powstał we współpracy z PKO Bankiem Polskim S.A.



 

Polecane
Emerytury
Stażowe