Zakupy przez internet w social media – jak robić je z głową?

Wpływ na decyzje e-konsumentów oraz to, który sklep wybiorą, ma bardzo wiele czynników. Do tych najważniejszych internauci zaliczają atrakcyjną cenę produktu, niskie koszt dostawy, pozytywne doświadczenia podczas wcześniejszych zakupów online oraz promocje i oferty specjalne1. Jednak sporo osób podejmuje decyzje również w oparciu o opinie na portalach społecznościowych1. Warto je weryfikować i wybierać oferty z głową. Sprawdźmy jak robić zakupy przez internet w social media bez ryzyka!
 Zakupy przez internet w social media – jak robić je z głową?
/ fot. materiał partnera

Opinie na portalach społecznościowych – czy mają wpływ na nasze decyzje?

Na podstawie opinii, które znaleźć można na portalach społecznościowych, serwisy internetowe wybiera 11% Polaków1. Największy wpływ mają one na młodych ludzi z przedziału wiekowego 15–24 – po przeczytaniu opinii na wybór danego sklepu decyduje się 15% osób. Jeszcze więcej, bo 17% e-konsumentów kierujących się opiniami w mediach społecznościowych, to osoby, które w ciągu ostatnich 2 lat w ogóle nie robiły zakupów przez internet2.

Warto również dodać, że spora część polskich internautów korzysta z mediów społecznościowych, gdzie nie tylko można poznać opinie czy produkty, ale także zamówić konkretny towar3. Aby uniknąć błędnych decyzji, warto robić zakupy w social mediach z głową.

Robisz zakupy w social media? Skorzystaj z 4 wskazówek!

Jeżeli regularnie robimy zakupy w internecie i chcemy wybierać odpowiednie oferty, warto  skorzystać z 4 sprawdzonych wskazówek.

  1. Porównanie ofert. Szybkość zakupów w social media i wiele pozytywnych opinii może powodować decyzję bez porównania oferty do innych, również tych poza mediami społecznościowymi. To z kolei może narazić nas na zapłacenie wyższej ceny albo niewłaściwy wybór. Dlatego zawsze porównujmy oferty z tymi, które znajdują się w sklepach online i innych miejscach4.
  2. Przemyślenie decyzji. Spontaniczne podejmowanie decyzji nie jest niczym złym, jednak nie zawsze przekłada się na odpowiedni zakup. Badania w Wielkiej Brytanii wykazały, że co druga osoba nie jest zadowolona ze swojego wyboru. Dlatego warto wstrzymać się z decyzją i dokładnie zastanowić nad tym, czy dany produkt lub usługa rzeczywiście spełni oczekiwania4.
  3. Dokładna weryfikacja oferty. Podczas zakupów przez internet można trafić na produkty i usługi niskiej jakości. Dlatego warto dokładnie zapoznać się z parametrami oferowanego rozwiązania, a także poczytać komentarze innych konsumentów. Dodatkowo, podawać swoje dane wyłącznie na zaszyfrowanych stronach („https://”)4.
  4. Korzystanie z bezpiecznych form płatności. Aby uniknąć oszustwa, warto płacić za zakupy w internecie bezpiecznie. Np. za pomocą aplikacji mobilnej Visa Mobile, służącej do potwierdzania płatności online, dzięki której nie musimy w każdym sklepie podawać danych osobowych czy karty płatniczej4. Aplikację w każdej chwili mogą sprawdzić użytkownicy telefonów z różnymi systemami, dlatego warto pobrać Visa Mobile i zacząć korzystać z bezpiecznych płatności online.

Bezpieczne zakupy w social media z Visa Mobile

Zakupy w social media mogą być przyjemne, efektywne i bezpieczne, a dodatkowo dzięki Visa Mobile dokonywanie płatności przebiegnie sprawnie i bezpiecznie, a my zyskujemy więcej czasu dla siebie. Dane karty wpisujemy w aplikacji tylko raz – po rejestracji są przechowywane w bezpiecznych systemach Visa. Aktualną listę banków, których klienci już teraz skorzystają z Visa Mobile, można znaleźć na stronie https://www.visa.pl/plac-z-visa/polecane-technologie/visa-mobile.html. Kiedy już posiadamy aplikację, możemy korzystać z niej bez ograniczeń,  wystarczy podczas zakupów online wybrać odpowiednią opcję w sklepie, wpisać numer telefonu i potwierdzić transakcję w smartfonie5.

Artykuł powstał przy współpracy z Visa.

 

Bibliografia:

  1. Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 129-130.
  2. Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 134-136.
  3. Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 73.
  4. VISA, Zakupy w mediach społecznościowych - 5 porad jak robić to z głową 23.11.2020, online: https://www.visa.pl/visa-everywhere/blog/bdp/2020/11/23/zakupy-media-spolecznosciowe-1606141081436.html, dostęp: 13.03.2022.
  5. VISA, Visa Mobile – jak działa i jak skorzystać? 10.09.2021, online: https://www.visa.pl/visa-everywhere/blog/bdp/2021/09/10/visa-mobile-coto-1631263092784.html, dostęp: 13.03.2022.

 

POLECANE
Warszawska policja odpowiada na artykuł Tysol.pl. Internauci w śmiech z ostatniej chwili
Warszawska policja odpowiada na artykuł Tysol.pl. Internauci w śmiech

"Policjanci nie wchodzili wczoraj wieczorem do siedziby KRRiT! Takie informacje to wprowadzanie opinii publicznej w błąd" – pisze stołeczna policja w odpowiedzi na artykuł opublikowany w niedzielę wieczorem na portalu Tysol.pl. Publikujemy pełną treść zaskakującego oświadczenia i komentarze internautów, którzy nie pozostawili na policji suchej nitki.

Zmiany w popularnym programie TVN. W sieci zawrzało gorące
Zmiany w popularnym programie TVN. W sieci zawrzało

Po jednym z ostatnich odcinków popularnej telewizji śniadaniowej stacji TVN – "Dzień dobry TVN" – w sieci zawrzało.

Minister z rządu Tuska mówi o naciskach na marszałka Hołownię ws. wyborów i zachowaniu KO Wiadomości
Minister z rządu Tuska mówi o naciskach na marszałka Hołownię ws. wyborów i zachowaniu KO

Minister funduszy i polityki regionalnej, Katarzyna Pełczyńska-Nałęcz, przyznała, że na marszałka Sejmu Szymona Hołownię wywierano naciski, by nie zwoływał Zgromadzenia Narodowego, co mogłoby opóźnić zaprzysiężenie prezydenta elekta, Karola Nawrockiego. Jej zdaniem była to próba rozhuśtania nastrojów społecznych i wzburzenia opinii publicznej wokół wyborów.

Niemcy i Francja dopinają deal ws. energii jądrowej i umowy z Mercosur tylko u nas
Niemcy i Francja dopinają deal ws. energii jądrowej i umowy z Mercosur

Marc Ferracci, francuski minister ds. przemysłu i energii odwiedził Berlin 21 lipca 2025 roku, aby przygotować międzyrządowe posiedzenia Niemcy-Francja, zaplanowane na koniec sierpnia. Wraz z niemiecką minister Katheriną Reiche omówił kluczowe dla Francji kwestie, w tym koszty energii, Zielony Ład oraz ochronę miejsc pracy w przemyśle. Podkreślono potrzebę rozbudowy infrastruktury przesyłowej dla energii elektrycznej i wodoru.

Ważne zmiany dla kierowców ws. ubezpieczenia OC. Nowe przepisy weszły w życie z ostatniej chwili
Ważne zmiany dla kierowców ws. ubezpieczenia OC. Nowe przepisy weszły w życie

Polscy kierowcy muszą przygotować się na nowe zasady dotyczące obowiązkowego ubezpieczenia OC. Od 24 lipca 2025 r. weszły w życie zmiany, które mogą mieć realny wpływ zarówno na wysokość odszkodowań, jak i na kontrole drogowe. Sprawdź, co się zmieniło.

Ważny komunikat dla mieszkańców Krakowa pilne
Ważny komunikat dla mieszkańców Krakowa

Od 28 lipca w Krakowie ważne zmiany. W związku z zakończeniem remontu tunelu pod Dworcem Głównym na swoją trasę wraca Krakowski Szybki Tramwaj (KST).

Atak na rosyjski Aerofłot. 40 lotów odwołanych z ostatniej chwili
Atak na rosyjski Aerofłot. 40 lotów odwołanych

Ponad 40 lotów odwołano z powodu awarii systemu informatycznego Aerofłotu - podała w poniedziałek agencja Reutera, powołując się na media rosyjskie. Grupa hakerska Cichy Kruk opublikowała oświadczenie, w którym wzięła na siebie odpowiedzialność za atak na systemy największych rosyjskich linii lotniczych.

Maciej Świrski: Nie poddam się presji z ostatniej chwili
Maciej Świrski: Nie poddam się presji

Przewodniczący KRRiT Maciej Świrski powiedział w poniedziałek, że będzie trwał na swoim stanowisku oraz nie podda się presji. Zapowiedział także, że Krajowa Rada będzie działała tak, jak do tej pory.

Nie można oderwać wzroku. Komunikat wrocławskiego zoo Wiadomości
"Nie można oderwać wzroku". Komunikat wrocławskiego zoo

Wrocławskie zoo chętnie dzieli się informacjami o swoich podopiecznych, licząc, że zainteresuje ich losem jak największą rzeszę ludzi, którym na sercu leży ich dobro. Dziś ma szczególny komunikat.

Napastnik zaatakował ratowników, którzy chcieli mu pomóc. Dostał wyrok w ekspresowym tempie z ostatniej chwili
Napastnik zaatakował ratowników, którzy chcieli mu pomóc. Dostał wyrok w ekspresowym tempie

W toruńskiej dzielnicy Kaszczorek 43-letni mężczyzna zaatakował ratowników medycznych podczas interwencji. Dzień później zapadł już wyrok. Napastnik trafił do więzienia.

REKLAMA

Zakupy przez internet w social media – jak robić je z głową?

Wpływ na decyzje e-konsumentów oraz to, który sklep wybiorą, ma bardzo wiele czynników. Do tych najważniejszych internauci zaliczają atrakcyjną cenę produktu, niskie koszt dostawy, pozytywne doświadczenia podczas wcześniejszych zakupów online oraz promocje i oferty specjalne1. Jednak sporo osób podejmuje decyzje również w oparciu o opinie na portalach społecznościowych1. Warto je weryfikować i wybierać oferty z głową. Sprawdźmy jak robić zakupy przez internet w social media bez ryzyka!
 Zakupy przez internet w social media – jak robić je z głową?
/ fot. materiał partnera

Opinie na portalach społecznościowych – czy mają wpływ na nasze decyzje?

Na podstawie opinii, które znaleźć można na portalach społecznościowych, serwisy internetowe wybiera 11% Polaków1. Największy wpływ mają one na młodych ludzi z przedziału wiekowego 15–24 – po przeczytaniu opinii na wybór danego sklepu decyduje się 15% osób. Jeszcze więcej, bo 17% e-konsumentów kierujących się opiniami w mediach społecznościowych, to osoby, które w ciągu ostatnich 2 lat w ogóle nie robiły zakupów przez internet2.

Warto również dodać, że spora część polskich internautów korzysta z mediów społecznościowych, gdzie nie tylko można poznać opinie czy produkty, ale także zamówić konkretny towar3. Aby uniknąć błędnych decyzji, warto robić zakupy w social mediach z głową.

Robisz zakupy w social media? Skorzystaj z 4 wskazówek!

Jeżeli regularnie robimy zakupy w internecie i chcemy wybierać odpowiednie oferty, warto  skorzystać z 4 sprawdzonych wskazówek.

  1. Porównanie ofert. Szybkość zakupów w social media i wiele pozytywnych opinii może powodować decyzję bez porównania oferty do innych, również tych poza mediami społecznościowymi. To z kolei może narazić nas na zapłacenie wyższej ceny albo niewłaściwy wybór. Dlatego zawsze porównujmy oferty z tymi, które znajdują się w sklepach online i innych miejscach4.
  2. Przemyślenie decyzji. Spontaniczne podejmowanie decyzji nie jest niczym złym, jednak nie zawsze przekłada się na odpowiedni zakup. Badania w Wielkiej Brytanii wykazały, że co druga osoba nie jest zadowolona ze swojego wyboru. Dlatego warto wstrzymać się z decyzją i dokładnie zastanowić nad tym, czy dany produkt lub usługa rzeczywiście spełni oczekiwania4.
  3. Dokładna weryfikacja oferty. Podczas zakupów przez internet można trafić na produkty i usługi niskiej jakości. Dlatego warto dokładnie zapoznać się z parametrami oferowanego rozwiązania, a także poczytać komentarze innych konsumentów. Dodatkowo, podawać swoje dane wyłącznie na zaszyfrowanych stronach („https://”)4.
  4. Korzystanie z bezpiecznych form płatności. Aby uniknąć oszustwa, warto płacić za zakupy w internecie bezpiecznie. Np. za pomocą aplikacji mobilnej Visa Mobile, służącej do potwierdzania płatności online, dzięki której nie musimy w każdym sklepie podawać danych osobowych czy karty płatniczej4. Aplikację w każdej chwili mogą sprawdzić użytkownicy telefonów z różnymi systemami, dlatego warto pobrać Visa Mobile i zacząć korzystać z bezpiecznych płatności online.

Bezpieczne zakupy w social media z Visa Mobile

Zakupy w social media mogą być przyjemne, efektywne i bezpieczne, a dodatkowo dzięki Visa Mobile dokonywanie płatności przebiegnie sprawnie i bezpiecznie, a my zyskujemy więcej czasu dla siebie. Dane karty wpisujemy w aplikacji tylko raz – po rejestracji są przechowywane w bezpiecznych systemach Visa. Aktualną listę banków, których klienci już teraz skorzystają z Visa Mobile, można znaleźć na stronie https://www.visa.pl/plac-z-visa/polecane-technologie/visa-mobile.html. Kiedy już posiadamy aplikację, możemy korzystać z niej bez ograniczeń,  wystarczy podczas zakupów online wybrać odpowiednią opcję w sklepie, wpisać numer telefonu i potwierdzić transakcję w smartfonie5.

Artykuł powstał przy współpracy z Visa.

 

Bibliografia:

  1. Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 129-130.
  2. Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 134-136.
  3. Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 73.
  4. VISA, Zakupy w mediach społecznościowych - 5 porad jak robić to z głową 23.11.2020, online: https://www.visa.pl/visa-everywhere/blog/bdp/2020/11/23/zakupy-media-spolecznosciowe-1606141081436.html, dostęp: 13.03.2022.
  5. VISA, Visa Mobile – jak działa i jak skorzystać? 10.09.2021, online: https://www.visa.pl/visa-everywhere/blog/bdp/2021/09/10/visa-mobile-coto-1631263092784.html, dostęp: 13.03.2022.


 

Polecane
Emerytury
Stażowe