Władimir Putin nacjonalizuje setki zagranicznych samolotów

Zachodnie sankcje doprowadziły do olbrzymiego kryzysu w rosyjskim lotnictwie cywilnym. Większość samolotów należących do rosyjskich linii lotniczych należy do amerykańskiego Boeinga lub europejskiego Airbusa.
Rosjanie powinni oddać do 28 marca nawet kilkaset samolotów leasingowanych od zachodnich firm. Co więcej, nie mogą ich nawet serwisować.
Jak szacują eksperci, rosyjskie lotnictwo cywilne mogłoby zostać zlikwidowane w przeciągu 2–3 tygodni. Tym bardziej że Chiny miały odmówić Rosjanom sprzedaży części zamiennych do samolotów.
Czytaj więcej: Chiny miały odmówić pomocy Rosji. Chodzi o produkty objęte zachodnimi sankcjami
Rosjanie, żeby ratować swoje lotnictwo, postanowili przyjąć prawo, które pozwoli im na „nacjonalizację” samolotów. Nową ustawę o środkach wsparcia lotnictwa cywilnego już podpisał Władimir Putin.
Ustawa ma na celu umożliwienie rosyjskim liniom lotniczym zatrzymania floty zagranicznych samolotów. Ich certyfikacja ma być prowadzona przy udziale laboratoriów badawczych i centrów certyfikacji.