Łódź: Blamaż nowego połączenia kolejowego. Po ułożeniu torów okazało się, że szyny… nie mogą się połączyć

Piotr Rachwalski, ekspert ds. transportu i były szef Kolei Dolnośląskich, opisuje w mediach społecznościowy blamaż, do jakiego miało dojść w Łodzi w związku z inwestycją kolejową. „Budowane z dwóch stron odcinki [torów – przyp. red.] różnią się zarówno położeniem w pionie, jak i w poziomie” – wskazuje Rachwalski.
 Łódź: Blamaż nowego połączenia kolejowego. Po ułożeniu torów okazało się, że szyny… nie mogą się połączyć
/ fot. Travelarz - Wikipedia CC BY-SA 3.0 / screen Facebook

„NIE PYKŁO. Miód. Łódź, przebudowa trasy w rejonie al. Włókniarzy i ul. Srebrzyńskiej, pod wylot torów z tunelu średnicowego od strony Fabrycznej. Jakaś skucha projektowa związana ze zmianami lokalizacji torowisk. Tory położone są też na różnej wysokości” – napisał Piotr Rachwalski na Facebooku. Do wpisu dołączył zdjęcie, na którym widać wyraźnie kompromitującą wpadkę – faktycznie tory nie mają szansy się spotkać.

W rozmowie z Wirtualną Polską Rachwalski szerzej wyjaśnił, na czym może polegać problem. Jak przekazał, wyżej wymieniona inwestycja posiadała dwa opracowania i najwidoczniej z jednej strony korzystano ze starszej, a z drugiej z nowszej dokumentacji.

Nie powinno mieć to miejsca. Jednoznacznie pokazuje brak właściwego nadzoru i przygotowań do inwestycji kolejowych. To jest zmora polskiej kolei. Były dwa opracowania i z jednej strony korzystano ze starszej, a z drugiej z nowszej dokumentacji – skomentował ekspert. 

PKP Polskie Linie Kolejowe jak na razie nie odniosły się do medialnych publikacji na ten temat.


 

POLECANE
Friedrich Merz przedstawił ministrów nowego niemieckiego rządu z ostatniej chwili
Friedrich Merz przedstawił ministrów nowego niemieckiego rządu

Przyszły kanclerz Niemiec Friedrich Merz, który zostanie prawdopodobnie wybrany przez Bundestag już 6 maja, przedstawił swoich chadeckich ministrów. Z ramienia CDU i CSU w gabinecie Merza znajdzie się siedem osób, z czego czwórka to mężczyźni a trójka to kobiety.

Szefowa Krajowej Sekcji Młodych NSZZ „S”: Solidarność jest żywym etosem dla ludzi w każdym wieku tylko u nas
Szefowa Krajowej Sekcji Młodych NSZZ „S”: Solidarność jest żywym etosem dla ludzi w każdym wieku

- Solidarność jest żywym etosem dla ludzi w każdym wieku – podkreśliła w rozmowie z portalem Tysol.pl Alicja Skowron, przewodnicząca Krajowej Sekcji Młodych NSZZ „Solidarność”.

Liczba osób uczących się w Polsce języka niemieckiego znacząco spadła tylko u nas
Liczba osób uczących się w Polsce języka niemieckiego znacząco spadła

W bieżącym roku na całym świecie około 15,4 do 15,5 miliona ludzi uczy się niemieckiego jako języka obcego. Szacunki te opierają się na ankiecie przeprowadzonej przez Federalne Ministerstwo Spraw Zagranicznych i instytucji takich jak Goethe-Institut. W 2020 roku dotyczyło to 15,4 miliona osób, którzy uczyli się niemieckiego. Od blisko pięciu lat zalicza się niewielki wzrost liczby osób chcących znać język niemiecki biegle, zwłaszcza w Afryce i Azji, podczas gdy w Europie wygląda to już bardzo różnie.

Ławrow bez ogródek: Tego żąda Rosja z ostatniej chwili
Ławrow bez ogródek: Tego żąda Rosja

Szef MSZ Rosji Siergiej Ławrow oznajmił, że jeśli chodzi o "uregulowanie" konfliktu na Ukrainie, "imperatywem jest uznanie" przez społeczność międzynarodową, iż Krym i pozostałe tereny Ukrainy kontrolowane przez Rosję zostaną uznane za rosyjskie. Na tym jednak nie koniec.

Polacy przestali podziwiać Niemcy. Zaskoczenie w niemieckich mediach z ostatniej chwili
"Polacy przestali podziwiać Niemcy". Zaskoczenie w niemieckich mediach

Jeszcze niedawno dla wielu Polaków Niemcy były synonimem sukcesu, dobrobytu i nowoczesności. Jednak dziś obraz ten wyraźnie się zmienia. Niemieckie media zaczynają zauważać, że coraz więcej Polaków przestaje patrzeć na naszych zachodnich sąsiadów z uznaniem.

Nie pokazujcie publicznie takiego człowieka. Burza po emisji popularnego programu TVN gorące
"Nie pokazujcie publicznie takiego człowieka". Burza po emisji popularnego programu TVN

Po jednym z ostatnich wpisów w mediach społecznościowych popularnej telewizji śniadaniowej stacji TVN – "Dzień dobry TVN" – w sieci zawrzało.

Podpisano umowę pomostową z Westinghouse-Bechtel ws. pierwszej polskiej elektrowni jądrowej z ostatniej chwili
Podpisano umowę pomostową z Westinghouse-Bechtel ws. pierwszej polskiej elektrowni jądrowej

Spółka Polskie Elektrownie Jądrowe (PEJ) i konsorcjum Westinghouse-Bechtel podpisały w poniedziałek, w obecności premiera Donalda Tuska i sekretarza energii USA Chrisa Wrighta, umowę pomostową EDA, ustalającą ramy dalszej współpracy przy budowie elektrowni jądrowej na Pomorzu.

Zbigniew Kuźmiuk: Minęło 500 dni rządów Tuska. Gdzie te „100 konkretów na 100 dni rządzenia”? Wiadomości
Zbigniew Kuźmiuk: Minęło 500 dni rządów Tuska. Gdzie te „100 konkretów na 100 dni rządzenia”?

W tych dniach minęło już 500 dni rządzenia Tuska, a postępów w realizacji konkretów [przewidzianych na 100 dni] nie ma. Ba, staje się coraz bardziej jasne, że większość z nich została wpisana do tego programu bez specjalnego zastanawiania się, czy jest realna szansa na ich realizację, a nawet najprawdopodobniej z przeświadczeniem, że nie będą w ogóle realizowane.

Nie zbliżajcie się. Komunikat poznańskiego zoo pilne
"Nie zbliżajcie się". Komunikat poznańskiego zoo

Poznański ogród zoologiczny wydał niepokojący komunikat, w którym przestrzega przed zbliżającym się zagrożeniem.

Masowy atak dronów z Ukrainy. Cios w ważną fabrykę Rosji z ostatniej chwili
Masowy atak dronów z Ukrainy. Cios w ważną fabrykę Rosji

Władze regionalne w Rosji poinformowały o zmasowanym ataku ukraińskich dronów na Briańsk w zachodniej części kraju. Szef ukraińskiego Centrum Przeciwdziałania Dezinformacji (CPD) Andrij Kowałenko potwierdził, że zaatakowane zostały zakłady mikroelektroniki w Briańsku, które produkują komponenty m.in. do systemów rakietowych.

REKLAMA

Łódź: Blamaż nowego połączenia kolejowego. Po ułożeniu torów okazało się, że szyny… nie mogą się połączyć

Piotr Rachwalski, ekspert ds. transportu i były szef Kolei Dolnośląskich, opisuje w mediach społecznościowy blamaż, do jakiego miało dojść w Łodzi w związku z inwestycją kolejową. „Budowane z dwóch stron odcinki [torów – przyp. red.] różnią się zarówno położeniem w pionie, jak i w poziomie” – wskazuje Rachwalski.
 Łódź: Blamaż nowego połączenia kolejowego. Po ułożeniu torów okazało się, że szyny… nie mogą się połączyć
/ fot. Travelarz - Wikipedia CC BY-SA 3.0 / screen Facebook

„NIE PYKŁO. Miód. Łódź, przebudowa trasy w rejonie al. Włókniarzy i ul. Srebrzyńskiej, pod wylot torów z tunelu średnicowego od strony Fabrycznej. Jakaś skucha projektowa związana ze zmianami lokalizacji torowisk. Tory położone są też na różnej wysokości” – napisał Piotr Rachwalski na Facebooku. Do wpisu dołączył zdjęcie, na którym widać wyraźnie kompromitującą wpadkę – faktycznie tory nie mają szansy się spotkać.

W rozmowie z Wirtualną Polską Rachwalski szerzej wyjaśnił, na czym może polegać problem. Jak przekazał, wyżej wymieniona inwestycja posiadała dwa opracowania i najwidoczniej z jednej strony korzystano ze starszej, a z drugiej z nowszej dokumentacji.

Nie powinno mieć to miejsca. Jednoznacznie pokazuje brak właściwego nadzoru i przygotowań do inwestycji kolejowych. To jest zmora polskiej kolei. Były dwa opracowania i z jednej strony korzystano ze starszej, a z drugiej z nowszej dokumentacji – skomentował ekspert. 

PKP Polskie Linie Kolejowe jak na razie nie odniosły się do medialnych publikacji na ten temat.



 

Polecane
Emerytury
Stażowe