Wielka, cyfrowa awaria w administracji usunięta, ale przyczyny niejasne

Kilkadziesiąt minut temu udało się przywrócić sprawność serwisu obywatel.gov.pl, który jest podstawowym narzędziem rządowych e-usług.
Na chwilę obecną ministerstwo i Centralny Ośrodek Informatyki nie potrafią wyjaśnić, na czym polegała awaria.
Awaria zaczęła się dziś około 8 rano. Awaria dotyczyła m.in. Systemu Rejestrów Państwowych, elektronicznej Platformy Usług
Administracji Publicznej (e-PUAP) i serwisu obywatel.gov.pl, który zawiera usługi, jakie państwo świadczy swoim obywatelom.
Dzisiejsza awaria systemów została usunięta. Wszystkie systemy dziedzinowe i serwisy www oraz e-usługi działają prawidłowo. Działanie serwisu https://t.co/Ewm9j9K5HS oraz e-usług dla obywateli zostało przywrócone.
— Ministerstwo Cyfryzacji (@MC_GOV_PL) 12 czerwca 2018
Źródło: rmf24.plDziałanie SRP, CEPiK oraz platformy ePUAP zostało przywrócone. Oznacza to, że obsługa w urzędach może być prowadzona normalnie. Nadal trwają prace na przywróceniem działania e-usług oraz stron www: https://t.co/MFJ2jnTvKk, https://t.co/kGXSWYoYhr, oraz https://t.co/5gE0nCYNTk. pic.twitter.com/IUSzh0wOYA
— Ministerstwo Cyfryzacji (@MC_GOV_PL) 12 czerwca 2018
kos