Rafał Górski: Wspólnie przenieśmy tiry na tory

"PKP SA, PKP Cargo SA oraz Instytut Spraw Obywatelskich (INSPRO) – twórca kampanii obywatelskiej Tiry na tory – chcą rozwijać transport intermodalny na polskim rynku.” To początek komunikatu prasowego, który wysłaliśmy do mediów po spotkaniu 28 sierpnia w siedzibie INSPRO w Łodzi. Celem narady było ustalenie wspólnego planu działań wspierających transport intermodalny w Polsce
mat. prasowe Rafał Górski: Wspólnie przenieśmy  tiry na tory
mat. prasowe / mat. prasowe
Spotkaliśmy się z przedstawicielami PKP SA i PKP Cargo SA. Spółkom kolejowym chodzi o zwiększenie wolumenu transportowanych koleją ładunków – zwłaszcza tranzytowych, oraz wykorzystanie posiadanej infrastruktury bocznicowej i przeładunkowej. Z kolei INSPRO akcentuje przede wszystkim bezpieczeństwo użytkowników dróg oraz ochronę mieszkańców miejscowości położonych przy drogach tranzytowych.

Jednym z głównych celów tworzonej strategii PKP powinno być dążenie do powrotu na tory transportu towarowego.
„Aby to osiągnąć, musimy nie tylko zaoferować opłacalną dla przedsiębiorcy, wysokiej jakości usługę transportową, ale także współpracować z samorządami i organizacjami przedsiębiorców, tak aby dostosowywać infrastrukturę transportową, przeładunkową czy terminale do ich potrzeb. Skoro w ostatnich dekadach zmieniła się struktura transportu, wymaga to także odpowiednich działań na kolei, a przykład Szwajcarii, Austrii czy Niemiec, gdzie ładunki wracają na tory, pokazuje, że jest to możliwe” – mówi dr Michał Beim z Zarządu PKP SA.

PKP jest posiadaczem ponad 500 bocznic, a także ponad100 tys. działek często położonych bezpośrednio przy torach kolejowych. Ta infrastruktura, odpowiednio doinwestowana, może stać się atrakcyjnym rozwiązaniem, z którego będą korzystać firmy do przewozu swoich towarów. Swojej szansy w transporcie intermodalnym upatruje także PKP CARGO SA.
Adam Zyzman podkreśla, iż „elementy transportu intermodalnego będą miały coraz większe znaczenie w polityce handlowej i strategii spółki. Dodatkowo, minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk jest nie tylko otwarty na postulaty związane z ułatwieniem dostępu do transportu intermodalnego, ale wręcz inspiruje tego typu działania na kolei”.

Cieszy, że po 20 latach kampanii obywatelskiej „Tiry na tory”, rząd chce realizować jej założenia w praktyce. Współpraca PKP i INSPRO ma opierać się na działaniach edukacyjnych i społecznych skierowanych zarówno do przedsiębiorców, jak i samorządów czy opinii publicznej, ale także na działaniach kolei zmierzających do szybkiego stworzenia atrakcyjnej oferty intermodalnej. Cdn.

Rafał Górski

 

 

POLECANE
Nowy Pokój Socjalny: Niemcy wybierają Polsce prezydenta. Niesmaczny naleśnik. Kononowicz, Matecki, Hołownia, Ziobro Wiadomości
Nowy Pokój Socjalny: Niemcy wybierają Polsce prezydenta. Niesmaczny naleśnik. Kononowicz, Matecki, Hołownia, Ziobro

To tutaj dwóch publicystów Tygodnika Solidarność: Krzysztof Karnkowski i Ludwik Pęzioł kontynuują zaczęte na kolegium rozmowy i próbują wspólnie ustalić, co dalej. A że łatwo zapomnieć, że ktoś to wszystko nagrywa, w ferworze dyskusji czasem puszczają im wszelkie hamulce.

Samuel Pereira: Tarcza Wschód - przykrywka dla zdrady tylko u nas
Samuel Pereira: Tarcza Wschód - przykrywka dla zdrady

Polityka zagraniczna zawsze była testem na zdolność obrony narodowych interesów. W przypadku obecnych rządów w Polsce coraz częściej staje się jednak pokazem gotowości do ich poświęcenia w imię partykularnych celów politycznych i zdobycia przychylności unijnych elit albo wprost – realizacji cudzych interesów.

Maciej Świrski: KRRiT będzie monitorować kampanię wyborczą Wiadomości
Maciej Świrski: KRRiT będzie monitorować kampanię wyborczą

– Będziemy monitorować kampanię wyborczą, żeby wszyscy mieli równe szanse, żeby informacja o kandydatach była równo dostępna i żeby nie wprowadzono cenzury w przedstawianiu poglądów kandydatów – powiedział w środę przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji Maciej Świrski.

Prezydent powoła ambasadora przy NATO. Padło nazwisko pilne
Prezydent powoła ambasadora przy NATO. Padło nazwisko

W najbliższym czasie można spodziewać się, że prezydent Andrzej Duda zaakceptuje Jacka Najdera jako przedstawiciela RP przy NATO - wynika z nieoficjalnych informacji ze źródeł w KPRP. Ponadto, do Pałacu wpłynęły cztery kandydatury na ambasadorów - w tym przy UE - zgodnie ze wskazaną przez prezydenta procedurą.

Niemiecki wywiad odkrył prawdę o koronawirusie? Tajny raport gorące
Niemiecki wywiad odkrył prawdę o koronawirusie? Tajny raport

Ustalenia niemieckiego wywiadu wskazują na wypadek w laboratorium w Wuhan jako możliwe źródło pandemii COVID-19. "Urząd Kanclerski zdecydował się zachować tę ocenę pod kluczem" – pisze "Sueddeutsche Zeitung".

PZN wydał niespodziewany komunikat. Znany skoczek nie wystąpi Wiadomości
PZN wydał niespodziewany komunikat. Znany skoczek nie wystąpi

Piotr Żyła nie wystąpi w prestiżowych zawodach Raw Air w Norwegii. Decyzja trenera Thomasa Thurnbichlera zaskoczyła wielu kibiców.

Spotkanie Trump–Putin. Padła potencjalna data polityka
Spotkanie Trump–Putin. Padła potencjalna data

„Kreml omawia możliwość zorganizowania spotkania prezydentów Rosji i USA, Władimira Putina i Donalda Trumpa w kwietniu albo w maju” – napisał w środę portal Moscow Times, powołując się na przedstawicieli rosyjskich władz. Najwięcej mówi się o terminie wielkanocnym.

Pałac Buckingham: Nowe doniesienia ws. księżnej Kate Wiadomości
Pałac Buckingham: Nowe doniesienia ws. księżnej Kate

Księżna Kate i książę William znów pojawiają się publicznie, a ich pierwsze wspólne podróże po Anglii po przerwie nie przeszły bez echa. Choć Kate wróciła do obowiązków, widać, że ostatnie miesiące wiele zmieniły – zarówno w jej podejściu do życia, jak i w relacji z Williamem. Ekspert od rodziny królewskiej ujawniła, dlaczego te zmiany są tak istotne.

Likwidacja Komisji Europejskiej i TSUE, zmiana nazwy. Zaprezentowano projekt reformy Unii Europejskiej gorące
Likwidacja Komisji Europejskiej i TSUE, zmiana nazwy. Zaprezentowano projekt reformy Unii Europejskiej

W Waszyngtonie 11 marca miała miejsce prezentacja raportu „Wielki reset. Pilna potrzeba reformy Unii Europejskiej” przygotowanego przez Instytut Ordo Iuris i węgierską uczelnię Mathias Corvinus Collegium (MCC).

Zembaczyński: Pokazywałem środkowy palec Prigożynowi w Bachmucie. Strzelała do nas ruska artyleria Wiadomości
Zembaczyński: "Pokazywałem środkowy palec Prigożynowi w Bachmucie. Strzelała do nas ruska artyleria"

Premier Donald Tusk zapowiedział program szkoleń wojskowych dla mężczyzn w Polsce. O pomysł szefa polskiego rządu został zapytany na antenie Polskiego Radia poseł KO Witold Zembaczyński.

REKLAMA

Rafał Górski: Wspólnie przenieśmy tiry na tory

"PKP SA, PKP Cargo SA oraz Instytut Spraw Obywatelskich (INSPRO) – twórca kampanii obywatelskiej Tiry na tory – chcą rozwijać transport intermodalny na polskim rynku.” To początek komunikatu prasowego, który wysłaliśmy do mediów po spotkaniu 28 sierpnia w siedzibie INSPRO w Łodzi. Celem narady było ustalenie wspólnego planu działań wspierających transport intermodalny w Polsce
mat. prasowe Rafał Górski: Wspólnie przenieśmy  tiry na tory
mat. prasowe / mat. prasowe
Spotkaliśmy się z przedstawicielami PKP SA i PKP Cargo SA. Spółkom kolejowym chodzi o zwiększenie wolumenu transportowanych koleją ładunków – zwłaszcza tranzytowych, oraz wykorzystanie posiadanej infrastruktury bocznicowej i przeładunkowej. Z kolei INSPRO akcentuje przede wszystkim bezpieczeństwo użytkowników dróg oraz ochronę mieszkańców miejscowości położonych przy drogach tranzytowych.

Jednym z głównych celów tworzonej strategii PKP powinno być dążenie do powrotu na tory transportu towarowego.
„Aby to osiągnąć, musimy nie tylko zaoferować opłacalną dla przedsiębiorcy, wysokiej jakości usługę transportową, ale także współpracować z samorządami i organizacjami przedsiębiorców, tak aby dostosowywać infrastrukturę transportową, przeładunkową czy terminale do ich potrzeb. Skoro w ostatnich dekadach zmieniła się struktura transportu, wymaga to także odpowiednich działań na kolei, a przykład Szwajcarii, Austrii czy Niemiec, gdzie ładunki wracają na tory, pokazuje, że jest to możliwe” – mówi dr Michał Beim z Zarządu PKP SA.

PKP jest posiadaczem ponad 500 bocznic, a także ponad100 tys. działek często położonych bezpośrednio przy torach kolejowych. Ta infrastruktura, odpowiednio doinwestowana, może stać się atrakcyjnym rozwiązaniem, z którego będą korzystać firmy do przewozu swoich towarów. Swojej szansy w transporcie intermodalnym upatruje także PKP CARGO SA.
Adam Zyzman podkreśla, iż „elementy transportu intermodalnego będą miały coraz większe znaczenie w polityce handlowej i strategii spółki. Dodatkowo, minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk jest nie tylko otwarty na postulaty związane z ułatwieniem dostępu do transportu intermodalnego, ale wręcz inspiruje tego typu działania na kolei”.

Cieszy, że po 20 latach kampanii obywatelskiej „Tiry na tory”, rząd chce realizować jej założenia w praktyce. Współpraca PKP i INSPRO ma opierać się na działaniach edukacyjnych i społecznych skierowanych zarówno do przedsiębiorców, jak i samorządów czy opinii publicznej, ale także na działaniach kolei zmierzających do szybkiego stworzenia atrakcyjnej oferty intermodalnej. Cdn.

Rafał Górski

 


 

Polecane
Emerytury
Stażowe