Francja wycofuje się ze stref czystego transportu, Polska w nie brnie

Mimo sprzeciwu rządu francuskie Zgromadzenie Narodowe przegłosowało dwie poprawki dotyczące skasowania stref niskiej emisji, czyli ograniczenia ruchu dla pojazdów mających najbardziej zanieczyszczać środowisko.
strefa czystego transportu Francja wycofuje się ze stref czystego transportu, Polska w nie brnie
strefa czystego transportu / screen YT povagowani

Jak informuje Le Monde, mimo sprzeciwu francuskiego rządu, przyjęto dwie poprawki do ustawy dotyczącej wprowadzania stref niskiej emisji (ZFE), będącej kamieniem węgielnym rządowej polityki przeciwdziałania zanieczyszczeniom powietrza. 

Francja wycofuje się ze stref czystego transportu, Polska w nie brnie

Podczas dyskusji nad projektem tzw. ustawy upraszczającej w komisji specjalnej zdecydowaną większością głosów (26 głosów za, 11 przeciw i 9 wstrzymujących się) przegłosowano dwie poprawki proponujące wycofanie się z tej inicjatywy. Na ich mocy francuskie miasta będą mogły wycofać się z wprowadzonych zmian, co oznacza, że strefy czystego transportu będą kasowane.

– Strefy te pogłębiają nierówności, zmuszając gospodarstwa domowe o niskich dochodach do wyboru między znacznymi dodatkowymi kosztami zakupu nowego, ekologicznego pojazdu a rezygnacją z podróżowania 

– powiedział Ian Boucard, poseł prawicowej partii Droite républicaine.

– Są one bezużyteczne w kwestii poprawy jakości powietrza i powodują silne rany społeczne, separatyzm terytorialny 

– twierdzi Pierre Meurin, poseł Zjednoczenia Narodowego i jeden z autorów poprawki.

Teraz ustawa będzie rozpatrywana przez parlament 8 kwietnia.

Tymczasem w Polsce kilka miast planuje wprowadzenie tzw. stref czystego transportu – także z powodu obowiązku, jaki nałożył na nie ustawodawca. 

Strefy w Polsce

W Polsce samorządy pracują nad wprowadzaniem Stref Czystego Transportu w większych miastach. Takie strefy wprowadzono już w Warszawie; według przyjętej przez Radę m.st. Warszawy uchwały 7 grudnia 2023 r., warszawska strefa czystego transportu obejmie większość Śródmieścia i fragmenty otaczających je dzielnic. Będzie obowiązywała od 1 lipca 2024 r., a wymagania stawiane samochodom będą systematycznie zaostrzane, począwszy od 2026 r. co dwa lata. 

Z kolei w Krakowie SCT wchodzi w życie 1 lipca tego roku.


 

POLECANE
Karol Nawrocki o sytuacji na granicy z Niemcami: Zwołam Radę Gabinetową Wiadomości
Karol Nawrocki o sytuacji na granicy z Niemcami: Zwołam Radę Gabinetową

Prezydent elekt Karol Nawrocki zapowiedział w poniedziałek, że po zaprzysiężeniu na prezydenta, czyli po 6 sierpnia, zwoła Radę Gabinetową w sprawie sytuacji na zachodniej granicy z Niemcami. Podkreślił, że będzie chciał poznać wszelkie dane statystyczne dot. nielegalnych migrantów.

Starcie Donalda Tuska z Samuelem Pereirą Wiadomości
Starcie Donalda Tuska z Samuelem Pereirą

Podczas poniedziałkowej konferencji prasowej doszło do starcia między Donaldem Tuskiem z Samuelem Pereirą. Dziennikarz wPolsce24 zapytał się szefa rządu na temat nagrań udostępnionych przez jego stację. Chodzi o taśmy z udziałem Romana Giertycha.

Pokojowe cuda Trumpa tylko u nas
Pokojowe cuda Trumpa

Nie wiemy, ilu ludziom ocalił życie w ostatnich tygodniach Donald Trump. Nie da się tego policzyć. Jednak jest pewne, że wielu mieszkańcom Afryki i Azji.

Nie dam się zastraszyć. Robert Bąkiewicz odpowiada Tuskowi ws. Ruchu Obrony Granic Wiadomości
"Nie dam się zastraszyć". Robert Bąkiewicz odpowiada Tuskowi ws. Ruchu Obrony Granic

Lider Ruchu Obrony Granic Robert Bąkiewicz zamieścił oświadczenie ws. wypowiedzi premiera Donalda Tuska na temat sytuacji na granicy z Niemcami.

Kto będzie w Kancelarii Prezydenta odpowiadał za sprawy międzynarodowe? Karol Nawrocki ujawnił nazwisko polityka
Kto będzie w Kancelarii Prezydenta odpowiadał za sprawy międzynarodowe? Karol Nawrocki ujawnił nazwisko

Prezydent elekt Karol Nawrocki w rozmowie na antenie Polsat News poinformował, kto w jego kancelarii będzie odpowiadał za sprawy międzynarodowe.

Jacek Sasin o sytuacji w PiS: Nie zmienia się zwycięskiego lidera polityka
Jacek Sasin o sytuacji w PiS: Nie zmienia się zwycięskiego lidera

– Nie zmienia się zwycięskiego lidera w czasie wyścigu wyborczego, a my jesteśmy na początku drogi – podkreślił Jacek Sasin, komentując kongres PiS oraz wybór Jarosława Kaczyńskiego na prezesa ugrupowania.

Teheran nie zrezygnuje ze wzbogacania uranu? Jest komunikat ambasadora Iranu Wiadomości
Teheran nie zrezygnuje ze wzbogacania uranu? Jest komunikat ambasadora Iranu

Ambasador Iranu przy ONZ Amir Said Irawani zadeklarował, że jego kraj "nigdy nie przestanie wzbogacać uranu". Dyplomata argumentował w wywiadzie dla amerykańskiej telewizji CBS, że Teheran ma do tego "niezbywalne prawo" jako państwo-strona traktatu o nierozprzestrzenianiu broni jądrowej (NPT).

Andrzej Duda: Dziękuje wszystkim, którzy zaangażowali się w ochronę granicy Wiadomości
Andrzej Duda: Dziękuje wszystkim, którzy zaangażowali się w ochronę granicy

Prezydent Andrzej Duda podziękował wszystkim, którzy działają na granicy z Niemcami, m.in. tym osobom, które zaangażowały się w Ruch Obrony Granic.

Nowy komunikat Sądu Najwyższego. Tak wyglądała część protestów wyborczych Wiadomości
Nowy komunikat Sądu Najwyższego. Tak wyglądała część "protestów wyborczych"

Sąd Najwyższy opublikował dokumenty, którymi nie zajmie się w ramach protestów wyborczych. W komunikacie podkreśla, że otrzymał na przykład wydruki wiadomości mailowej od Romana Giertycha, w której znajdowała się instrukcja składania protestu wyborczego.

Kim był Tadeusz Duda? Sąsiedzi mordercy spod Limanowej przerywają milczenie z ostatniej chwili
Kim był Tadeusz Duda? Sąsiedzi mordercy spod Limanowej przerywają milczenie

Tadeusz Duda, 57-latek ze Starej Wsi pod Limanową, zabił swoją córkę i zięcia, a także ciężko ranił teściową. Choć dramatyczne wydarzenia rozegrały się w piątek 27 czerwca, z każdym dniem na jaw wychodzą kolejne szczegóły. Mieszkańcy Starej Wsi, Zalesia i Młyńczysk opowiadają o tym, kim był Duda i jak doszło do koszmaru, którym od kilku dni żyje cała Polska.

REKLAMA

Francja wycofuje się ze stref czystego transportu, Polska w nie brnie

Mimo sprzeciwu rządu francuskie Zgromadzenie Narodowe przegłosowało dwie poprawki dotyczące skasowania stref niskiej emisji, czyli ograniczenia ruchu dla pojazdów mających najbardziej zanieczyszczać środowisko.
strefa czystego transportu Francja wycofuje się ze stref czystego transportu, Polska w nie brnie
strefa czystego transportu / screen YT povagowani

Jak informuje Le Monde, mimo sprzeciwu francuskiego rządu, przyjęto dwie poprawki do ustawy dotyczącej wprowadzania stref niskiej emisji (ZFE), będącej kamieniem węgielnym rządowej polityki przeciwdziałania zanieczyszczeniom powietrza. 

Francja wycofuje się ze stref czystego transportu, Polska w nie brnie

Podczas dyskusji nad projektem tzw. ustawy upraszczającej w komisji specjalnej zdecydowaną większością głosów (26 głosów za, 11 przeciw i 9 wstrzymujących się) przegłosowano dwie poprawki proponujące wycofanie się z tej inicjatywy. Na ich mocy francuskie miasta będą mogły wycofać się z wprowadzonych zmian, co oznacza, że strefy czystego transportu będą kasowane.

– Strefy te pogłębiają nierówności, zmuszając gospodarstwa domowe o niskich dochodach do wyboru między znacznymi dodatkowymi kosztami zakupu nowego, ekologicznego pojazdu a rezygnacją z podróżowania 

– powiedział Ian Boucard, poseł prawicowej partii Droite républicaine.

– Są one bezużyteczne w kwestii poprawy jakości powietrza i powodują silne rany społeczne, separatyzm terytorialny 

– twierdzi Pierre Meurin, poseł Zjednoczenia Narodowego i jeden z autorów poprawki.

Teraz ustawa będzie rozpatrywana przez parlament 8 kwietnia.

Tymczasem w Polsce kilka miast planuje wprowadzenie tzw. stref czystego transportu – także z powodu obowiązku, jaki nałożył na nie ustawodawca. 

Strefy w Polsce

W Polsce samorządy pracują nad wprowadzaniem Stref Czystego Transportu w większych miastach. Takie strefy wprowadzono już w Warszawie; według przyjętej przez Radę m.st. Warszawy uchwały 7 grudnia 2023 r., warszawska strefa czystego transportu obejmie większość Śródmieścia i fragmenty otaczających je dzielnic. Będzie obowiązywała od 1 lipca 2024 r., a wymagania stawiane samochodom będą systematycznie zaostrzane, począwszy od 2026 r. co dwa lata. 

Z kolei w Krakowie SCT wchodzi w życie 1 lipca tego roku.



 

Polecane
Emerytury
Stażowe