Boeinga lot w dół. Czy lotniczy gigant się podniesie?

Problemy w Boeingu, spotęgowane trwającym od września strajkiem mechaników, doprowadziły do znaczących opóźnień i przestojów produkcyjnych, w efekcie których w październiku producent dostarczył tylko 14 nowych samolotów pozostając daleko w tyle za Airbusem, pogrążając się tym samym w wizerunkowym kryzysie.
samolot wnętrze Boeinga lot w dół. Czy lotniczy gigant się podniesie?
samolot wnętrze / pixabay

Z powodu problemów finansowych spółka opóźniła premierę swojego samolotu 777X, a jej wyniki sprzedażowe za trzeci kwartał będą prawdopodobnie dużo niższe, niż zakładają prognozy analityków z Wall Street. Boeing ogłosił więc falę zwolnień, która ma objąć ok. 10 proc. personelu, czyli 17 tys. osób. Osoby, którym teraz wręczane są wypowiedzenia, pozostaną na liście płac do stycznia. Zwolnienia mają przynieść Boeingowi ok. 1,7 mld oszczędności.

Boeinga lot w dół. Czy lotniczy gigant się podniesie?

Boeing kolejny etap poważnego kryzysu, tym razem spowodowanego strajkiem mechaników w głównych zakładach firmy. Skutki odczuli nie tylko pracownicy, ale także klienci i cały rynek lotniczy. Kryzys w Boeingu wpłynął bowiem na liczbę wyprodukowanych samolotów, która to diametralnie spadła. W proteście wzięło udział ok. 33 tys. pracowników dwóch kluczowych fabryk z Waszyngtonu, gdzie produkowane są m.in. najlepiej sprzedające się samoloty na świecie boeingi 737, a także 777, 767 oraz realizowanych jest kilka programów wojskowych. Firma zgodziła się ostatecznie na 35-proc. podwyżkę płac rozłożoną na cztery lata. Będzie to kosztować Boeinga ponad miliard dolarów.

Porozumienie z mechanikami

Dojście do porozumienia z tą grupą zawodową pozwoliło na wznowienie pełnej produkcji. Jednak skutki przerwy w pracy odczuwalne są nadal i będą miały swoje konsekwencje w nadchodzących miesiącach.

Kryzys wywołany strajkiem mechaników ma bowiem potężny wpływ na postrzeganie Boeinga w oczach klientów. Wielu z nich, zwłaszcza w branży lotniczej, ceni sobie z oczywistych względów terminowość dostaw i stałą współpracę. Opóźnienia mogą skutkować przesunięciami w harmonogramach linii lotniczych, które oczekują nowych maszyn.

Airbus wygrywa wizerunkowo

W takich sytuacjach wzrasta ryzyko utraty lojalności klientów na rzecz konkurencyjnego Airbusa który w tym okresie nie odnotował takich opóźnień produkcyjnych.

Łączna liczba dostaw Boeinga w całym roku wzrosła do 305 sztuk, jednak producent nadal pozostaje daleko w tyle za Airbusem, który dostarczył o 254 samoloty więcej. Dla Boeinga oznacza to nie tylko problemy z realizacją zamówień, ale także spadek pozycji konkurencyjnej na rynku.

Kluczowym elementem strategii Boeinga musi stać się zwiększenie efektywności produkcji i nadrobienie opóźnień w dostawach, konieczne jest odzyskanie zaufania klientów.


 

POLECANE
Porażka Bodnara. Jest opinia TSUE w sprawie statusu sędziów z ostatniej chwili
Porażka Bodnara. Jest opinia TSUE w sprawie statusu sędziów

Sam udział w procesie nominacyjnym sędziego organu niedającego gwarancji niezawisłości nie uzasadnia konieczności wyłączenia go z rozpoznania sprawy – brzmi opinia rzecznika TSUE

Trump: Byłbym po stronie Ukrainy, niekoniecznie Zełenskiego Wiadomości
Trump: Byłbym po stronie Ukrainy, niekoniecznie Zełenskiego

Prezydent USA Donald Trump powiedział w wywiadzie dla magazynu "The Atlantic", że może dojść do sytuacji, w której jasno poprze Ukrainę. Zaznaczył jednak, że niekoniecznie opowie się po stronie Wołodymyra Zełenskiego, bo "ma z nim ciężko".

Paraliż w stolicy. Rannych 18 osób pilne
Paraliż w stolicy. Rannych 18 osób

Do groźnego wypadku doszło w Warszawie z udziałem dwóch tramwajów, w którym ucierpiało aż 18 osób. W związku ze zdarzeniem ruch tramwajowy w okolicy został sparaliżowany.

Komunikat dla mieszkańców Warszawy pilne
Komunikat dla mieszkańców Warszawy

W związku ze zbliżającą się majówką mieszkańcy Warszawy powinni liczyć się ze zmianami w komunikacji miejskiej i ograniczeniami w organizacji ruchu.

Niepokojące informacje z granicy. Komunikat Straży Granicznej pilne
Niepokojące informacje z granicy. Komunikat Straży Granicznej

Straż Graniczna regularnie publikuje raporty dotyczące wydarzeń na granicy polsko-białoruskiej. Według ostatnich doniesień doszło do ataku na polskich funkcjonariuszy.

Konsternacja w studiu TVN po komentarzu eksperta: Niestety, najlepszy Nawrocki Wiadomości
Konsternacja w studiu TVN po komentarzu eksperta: "Niestety, najlepszy Nawrocki"

Prof. Karolina Wigura w studiu TVN bez wahania wskazała zwycięzcę poniedziałkowej debaty prezydenckiej "Super Expressu". Choć nie przyszło jej to łatwo. – Z przykrością muszę to powiedzieć, uważam, że wygrał Karol Nawrocki – stwierdziła. 

Zablokowana droga szybkiego ruchu po groźnym wypadku autokaru. Komunikat policji z ostatniej chwili
Zablokowana droga szybkiego ruchu po groźnym wypadku autokaru. Komunikat policji

W Warszawie trasa S2 od ul. Przyczółkowej do zjazdu na S79 jest zablokowana – podała policja. Wyznaczono objazdy. To efekt groźnego wypadku, jaki miał miejsce we wtorek nad ranem.

Rzecznik MSZ Iranu o czerwonych liniach. Chodzi o rozmowy z USA ws. programu nuklearnego Wiadomości
Rzecznik MSZ Iranu o "czerwonych liniach". Chodzi o rozmowy z USA ws. programu nuklearnego

Rzecznik irańskiego ministerstwa spraw zagranicznych Esmaeil Baghaei przypomniał o "czerwonych liniach" Teheranu w kwestii rozmów z USA ws. programu nuklearnego. Podkreślił, że negocjacje muszą odbywać się w "uzgodnionych wcześniej ramach".

Nawrocki przypomniał, jak głosował Trzaskowski. Czemu kazał pan to kobietom? z ostatniej chwili
Nawrocki przypomniał, jak głosował Trzaskowski. "Czemu kazał pan to kobietom?"

Podczas debaty "Super Expressu" Karol Nawrocki przypomniał Rafałowi Trzaskowskiemu, że głosował przeciwko ustawie, która obniżała wiek emerytalny dla kobiet. W odpowiedzi Trzaskowski wymieniał inicjatywy skierowane dla kobiet, realizowane podczas jego rządów w Warszawie.

Rafał Trzaskowski się zaplątał tylko u nas
Rafał Trzaskowski się zaplątał

"Najgorsze, co może być, to ten sam rząd, ten sam prezydent - z jednej partii, którzy tylko słuchają jednej osoby w trudnych czasach." Który polityk jest autorem tych słów?

REKLAMA

Boeinga lot w dół. Czy lotniczy gigant się podniesie?

Problemy w Boeingu, spotęgowane trwającym od września strajkiem mechaników, doprowadziły do znaczących opóźnień i przestojów produkcyjnych, w efekcie których w październiku producent dostarczył tylko 14 nowych samolotów pozostając daleko w tyle za Airbusem, pogrążając się tym samym w wizerunkowym kryzysie.
samolot wnętrze Boeinga lot w dół. Czy lotniczy gigant się podniesie?
samolot wnętrze / pixabay

Z powodu problemów finansowych spółka opóźniła premierę swojego samolotu 777X, a jej wyniki sprzedażowe za trzeci kwartał będą prawdopodobnie dużo niższe, niż zakładają prognozy analityków z Wall Street. Boeing ogłosił więc falę zwolnień, która ma objąć ok. 10 proc. personelu, czyli 17 tys. osób. Osoby, którym teraz wręczane są wypowiedzenia, pozostaną na liście płac do stycznia. Zwolnienia mają przynieść Boeingowi ok. 1,7 mld oszczędności.

Boeinga lot w dół. Czy lotniczy gigant się podniesie?

Boeing kolejny etap poważnego kryzysu, tym razem spowodowanego strajkiem mechaników w głównych zakładach firmy. Skutki odczuli nie tylko pracownicy, ale także klienci i cały rynek lotniczy. Kryzys w Boeingu wpłynął bowiem na liczbę wyprodukowanych samolotów, która to diametralnie spadła. W proteście wzięło udział ok. 33 tys. pracowników dwóch kluczowych fabryk z Waszyngtonu, gdzie produkowane są m.in. najlepiej sprzedające się samoloty na świecie boeingi 737, a także 777, 767 oraz realizowanych jest kilka programów wojskowych. Firma zgodziła się ostatecznie na 35-proc. podwyżkę płac rozłożoną na cztery lata. Będzie to kosztować Boeinga ponad miliard dolarów.

Porozumienie z mechanikami

Dojście do porozumienia z tą grupą zawodową pozwoliło na wznowienie pełnej produkcji. Jednak skutki przerwy w pracy odczuwalne są nadal i będą miały swoje konsekwencje w nadchodzących miesiącach.

Kryzys wywołany strajkiem mechaników ma bowiem potężny wpływ na postrzeganie Boeinga w oczach klientów. Wielu z nich, zwłaszcza w branży lotniczej, ceni sobie z oczywistych względów terminowość dostaw i stałą współpracę. Opóźnienia mogą skutkować przesunięciami w harmonogramach linii lotniczych, które oczekują nowych maszyn.

Airbus wygrywa wizerunkowo

W takich sytuacjach wzrasta ryzyko utraty lojalności klientów na rzecz konkurencyjnego Airbusa który w tym okresie nie odnotował takich opóźnień produkcyjnych.

Łączna liczba dostaw Boeinga w całym roku wzrosła do 305 sztuk, jednak producent nadal pozostaje daleko w tyle za Airbusem, który dostarczył o 254 samoloty więcej. Dla Boeinga oznacza to nie tylko problemy z realizacją zamówień, ale także spadek pozycji konkurencyjnej na rynku.

Kluczowym elementem strategii Boeinga musi stać się zwiększenie efektywności produkcji i nadrobienie opóźnień w dostawach, konieczne jest odzyskanie zaufania klientów.



 

Polecane
Emerytury
Stażowe