Niemiecki gigant oszukiwał klientów w Korei Południowej? Jest pozew zbiorowy

Elektryczny Mercedes-Benz zapalił się w podziemnym parkingu kompleksu mieszkalnego w Incheon w dniu 1 sierpnia. Właściciel Mercedesa poinformował, że pojazd przeszedł rutynową konserwację w zeszłym roku i był zaparkowany przez trzy dni przed pożarem, bez żadnych widocznych problemów. Pożar wybuchł około 6 rano. Policja w Incheon podała, że ucierpiało 23 osób na zdrowiu.
Koło Mercedesa. Ilustracja poglądowa Niemiecki gigant oszukiwał klientów w Korei Południowej? Jest pozew zbiorowy
Koło Mercedesa. Ilustracja poglądowa / Pixabay.com

Mercedes-Benz Korea ujawnił dostawców baterii do wszystkich swoich samochodów elektrycznych sprzedawanych w Korei na swojej oficjalnej stronie internetowej i ogłosił bezpłatne kontrole dla wszystkich właścicieli pojazdów elektrycznych. 

 

Chińskie tanie baterie? 

Model EQE 350+  wyposażone są w baterie firmy Farasis, małego chińskiego producenta. Inne modele z rodziny EQE, takie jak AMG EQE 53 4MATIC+ i EQE 350 4MATIC, również korzystają z  Farasis. W gamie EQE, EQE 300 jest jedynym modelem wyposażonym w baterie wielkiej chińskiej firmy CATL, największego na świecie producenta akumulatorów.

Pojazd sportowo-użytkowy EQE 500 4MATIC i sedan EQS 350 również korzystają z akumulatorów Farasis, podczas gdy SUV EQS i SUV Maybach EQS są wyposażone w akumulatory CATL.

Sama bateria to blisko 40% całych kosztów samochodu elektrycznego. Są obawy, ze Mercedes chciał zaoszczędzić na jakości i dlatego wybrał Farasis. Chińskie baterie są o około 30% do 40% tańsze niż baterie produkowane w Korei, głównie ze względu na łatwą dostępność surowców. 

— Mercedes musiał wybrać tańsze baterie, ponieważ wydał ogromną ilość pieniędzy na rozwój pojazdów elektrycznych na swojej drodze do elektryfikacji

- powiedział Lee Jung-doo, dyrektor programu baterii w Korea Planning & Evaluation Institute of Industrial Technology (KEIT).

Koreańskie media podają, że baterie niklowo-kobaltowo-manganowe Farasisa  zostały wycofane w Chinach w 2021 roku ze względu na ryzyko pożaru. 

W odpowiedzi na wydarzenia z 1 sierpnia koreańskie ministerstwo przestrzeni, infrastruktury i transportu zaleciło, aby Mercedes-Benz przeprowadził inspekcje swoich samochodów  elektrycznych, w których umieszczone są ogniwa bateryjne Farasis. Mercedes od tego czasu  w swoich warsztatach serwisowych w całym kraju oferuje bezpłatne kontrole dla wszystkich właścicieli pojazdów elektrycznych.

 

Pozew zbiorowy przeciwko niemieckiemu gigantowi

Po wybuchu skandalu wokół elektrycznych Mercedesów w Korei Południowej  w gronie klientów tej ekskluzywnej marki zaczął się tworzyć głośny sprzeciwu, który organizuje się obecnie w formie komitetu kryzysowego. Już ponad 300 właścicieli elektrycznych Mercedesów chce występować w pozwie zbiorowym przeciw niemieckiemu koncernowi. 

— To zdecydowanie zamiar oszukania klientów. Jak taka luksusowa marka jak Mercedes może korzystać z baterii firmy, o której nikt nie słyszał i nigdy nam o tym nie poinformować?  - powiedział Jeon Kang-hwan, który działa w komitecie kryzysowym. — Nigdy nie kupiłbym Mercedesa, gdybym wiedział, że mój samochód jest zasilany bateriami od Farasis (...). Kupiłem samochód tylko dlatego, że był sprzedawany jako wyposażony w akumulatory CATL.
 


 

POLECANE
Minister z Polski 2050 rezygnuje. Hołownia wskazuje następcę z ostatniej chwili
Minister z Polski 2050 rezygnuje. Hołownia wskazuje następcę

Minister ds. społeczeństwa obywatelskiego Agnieszka Buczyńska rezygnuje ze sprawowanej funkcji; stanowisko to ma objąć obecna wiceprezydent m.st. Warszawy Adriana Porowska - potwierdził lider Polski 2050, marszałek Sejmu Szymon Hołownia w komunikacie przesłanym PAP przez biuro prasowe Polski 2050.

Amerykański gigant zapowiada zwolnienia. 17 tysięcy pracowników na bruk z ostatniej chwili
Amerykański gigant zapowiada zwolnienia. 17 tysięcy pracowników na bruk

Amerykański koncern lotniczy, zbrojeniowy i kosmiczny Boeing zapowiada zwolnienie 17 tysięcy pracowników i opóźnienie o rok pierwszych dostawy odrzutowca 777X. Straty przeżywającej kryzys firmy, w której od miesiąca trwa strajk, w trzecim kwartale wyniosły 5 mld dolarów.

Tadeusz Płużański: Bitwa pod Lenino i „Platerówki”. Gwałty, ciąże, skrobanki tylko u nas
Tadeusz Płużański: Bitwa pod Lenino i „Platerówki”. Gwałty, ciąże, skrobanki

12 października 1943 r. 1. Dywizja Piechoty im. Tadeusza Kościuszki rozpoczęła bój pod Lenino. W walkach zginęło ponad pół tysiąca żołnierzy polskich, a prawie 1800 odniosło rany, co stanowiło ok. 20 proc. stanu osobowego formacji.

Polski współtwórca Chata GPT: Gdy osiągniemy poziom ludzki, sięgniemy po poziom superludzki gorące
Polski współtwórca Chata GPT: Gdy osiągniemy poziom ludzki, sięgniemy po poziom superludzki

Umysł, który zmienił świat. Pierwsza rozmowa rzeka z polskim twórcą Chata GPT. Niedawno wręczono Nagrodę Nobla za przełomowe badania nad AI. W uzasadnieniu wskazano produkt, który stworzył Polak, dr Wojciech Zaremba. Chata GPT. Krok milowy w rozwoju ludzkości.

Kanclerz Scholz zapowiedział pakiet pomocy wojskowej dla Ukrainy z ostatniej chwili
Kanclerz Scholz zapowiedział pakiet pomocy wojskowej dla Ukrainy

Kanclerz Niemiec Olaf Scholz zapowiedział wsparcie militarne dla Ukrainy od zachodnich partnerów o wartości 1,4 mld euro. Obejmie ono systemy obrony powietrznej, artylerię i drony – ogłosił w piątek Scholz po spotkaniu z prezydentem Ukrainy Wołodymyrem Zełenskim w Berlinie.

Świat sportu w żałobie. Nie żyje legendarny piłkarz z ostatniej chwili
Świat sportu w żałobie. Nie żyje legendarny piłkarz

Nie żyje znany szkocki piłkarz.

Prezydent Duda przedstawił priorytety polskiej prezydencji w UE z ostatniej chwili
Prezydent Duda przedstawił priorytety polskiej prezydencji w UE

Więcej UE w Stanach Zjednoczonych, ale i więcej Stanów Zjednoczonych w UE to - hasłowo - jeden z priorytetów prezydencji Polski w Radzie Unii Europejskiej - podkreślił prezydent Andrzej Duda, który w piątek w Krakowie był gospodarzem spotkania Grupy Arraiolos. W rozmowach wzięli udział prezydenci 11 państw UE.

Mam tak wiele i płaczę. Gorzkie słowa znanej polskiej aktorki z ostatniej chwili
"Mam tak wiele i płaczę". Gorzkie słowa znanej polskiej aktorki

Znana polska aktorka i piosenkarka, Julia Wieniawa, postanowiła podzielić się szczerym wyznaniem podczas udziału w podcaście "Młode głowy".

Dramat w Gdańsku. Nie żyje kilkuletnie dziecko z ostatniej chwili
Dramat w Gdańsku. Nie żyje kilkuletnie dziecko

Tragiczne doniesienia z Gdańska.

Radosne nowiny ws. córki Donalda Trumpa. Gratulacje napływają z całego świata z ostatniej chwili
Radosne nowiny ws. córki Donalda Trumpa. Gratulacje napływają z całego świata

Donald Trump przekazał radosne nowiny. Jego najmłodsza córka Tiffany jest w ciąży.

REKLAMA

Niemiecki gigant oszukiwał klientów w Korei Południowej? Jest pozew zbiorowy

Elektryczny Mercedes-Benz zapalił się w podziemnym parkingu kompleksu mieszkalnego w Incheon w dniu 1 sierpnia. Właściciel Mercedesa poinformował, że pojazd przeszedł rutynową konserwację w zeszłym roku i był zaparkowany przez trzy dni przed pożarem, bez żadnych widocznych problemów. Pożar wybuchł około 6 rano. Policja w Incheon podała, że ucierpiało 23 osób na zdrowiu.
Koło Mercedesa. Ilustracja poglądowa Niemiecki gigant oszukiwał klientów w Korei Południowej? Jest pozew zbiorowy
Koło Mercedesa. Ilustracja poglądowa / Pixabay.com

Mercedes-Benz Korea ujawnił dostawców baterii do wszystkich swoich samochodów elektrycznych sprzedawanych w Korei na swojej oficjalnej stronie internetowej i ogłosił bezpłatne kontrole dla wszystkich właścicieli pojazdów elektrycznych. 

 

Chińskie tanie baterie? 

Model EQE 350+  wyposażone są w baterie firmy Farasis, małego chińskiego producenta. Inne modele z rodziny EQE, takie jak AMG EQE 53 4MATIC+ i EQE 350 4MATIC, również korzystają z  Farasis. W gamie EQE, EQE 300 jest jedynym modelem wyposażonym w baterie wielkiej chińskiej firmy CATL, największego na świecie producenta akumulatorów.

Pojazd sportowo-użytkowy EQE 500 4MATIC i sedan EQS 350 również korzystają z akumulatorów Farasis, podczas gdy SUV EQS i SUV Maybach EQS są wyposażone w akumulatory CATL.

Sama bateria to blisko 40% całych kosztów samochodu elektrycznego. Są obawy, ze Mercedes chciał zaoszczędzić na jakości i dlatego wybrał Farasis. Chińskie baterie są o około 30% do 40% tańsze niż baterie produkowane w Korei, głównie ze względu na łatwą dostępność surowców. 

— Mercedes musiał wybrać tańsze baterie, ponieważ wydał ogromną ilość pieniędzy na rozwój pojazdów elektrycznych na swojej drodze do elektryfikacji

- powiedział Lee Jung-doo, dyrektor programu baterii w Korea Planning & Evaluation Institute of Industrial Technology (KEIT).

Koreańskie media podają, że baterie niklowo-kobaltowo-manganowe Farasisa  zostały wycofane w Chinach w 2021 roku ze względu na ryzyko pożaru. 

W odpowiedzi na wydarzenia z 1 sierpnia koreańskie ministerstwo przestrzeni, infrastruktury i transportu zaleciło, aby Mercedes-Benz przeprowadził inspekcje swoich samochodów  elektrycznych, w których umieszczone są ogniwa bateryjne Farasis. Mercedes od tego czasu  w swoich warsztatach serwisowych w całym kraju oferuje bezpłatne kontrole dla wszystkich właścicieli pojazdów elektrycznych.

 

Pozew zbiorowy przeciwko niemieckiemu gigantowi

Po wybuchu skandalu wokół elektrycznych Mercedesów w Korei Południowej  w gronie klientów tej ekskluzywnej marki zaczął się tworzyć głośny sprzeciwu, który organizuje się obecnie w formie komitetu kryzysowego. Już ponad 300 właścicieli elektrycznych Mercedesów chce występować w pozwie zbiorowym przeciw niemieckiemu koncernowi. 

— To zdecydowanie zamiar oszukania klientów. Jak taka luksusowa marka jak Mercedes może korzystać z baterii firmy, o której nikt nie słyszał i nigdy nam o tym nie poinformować?  - powiedział Jeon Kang-hwan, który działa w komitecie kryzysowym. — Nigdy nie kupiłbym Mercedesa, gdybym wiedział, że mój samochód jest zasilany bateriami od Farasis (...). Kupiłem samochód tylko dlatego, że był sprzedawany jako wyposażony w akumulatory CATL.
 



 

Polecane
Emerytury
Stażowe