Niemiecki gigant oszukiwał klientów w Korei Południowej? Jest pozew zbiorowy

Elektryczny Mercedes-Benz zapalił się w podziemnym parkingu kompleksu mieszkalnego w Incheon w dniu 1 sierpnia. Właściciel Mercedesa poinformował, że pojazd przeszedł rutynową konserwację w zeszłym roku i był zaparkowany przez trzy dni przed pożarem, bez żadnych widocznych problemów. Pożar wybuchł około 6 rano. Policja w Incheon podała, że ucierpiało 23 osób na zdrowiu.
Koło Mercedesa. Ilustracja poglądowa Niemiecki gigant oszukiwał klientów w Korei Południowej? Jest pozew zbiorowy
Koło Mercedesa. Ilustracja poglądowa / Pixabay.com

Mercedes-Benz Korea ujawnił dostawców baterii do wszystkich swoich samochodów elektrycznych sprzedawanych w Korei na swojej oficjalnej stronie internetowej i ogłosił bezpłatne kontrole dla wszystkich właścicieli pojazdów elektrycznych. 

 

Chińskie tanie baterie? 

Model EQE 350+  wyposażone są w baterie firmy Farasis, małego chińskiego producenta. Inne modele z rodziny EQE, takie jak AMG EQE 53 4MATIC+ i EQE 350 4MATIC, również korzystają z  Farasis. W gamie EQE, EQE 300 jest jedynym modelem wyposażonym w baterie wielkiej chińskiej firmy CATL, największego na świecie producenta akumulatorów.

Pojazd sportowo-użytkowy EQE 500 4MATIC i sedan EQS 350 również korzystają z akumulatorów Farasis, podczas gdy SUV EQS i SUV Maybach EQS są wyposażone w akumulatory CATL.

Sama bateria to blisko 40% całych kosztów samochodu elektrycznego. Są obawy, ze Mercedes chciał zaoszczędzić na jakości i dlatego wybrał Farasis. Chińskie baterie są o około 30% do 40% tańsze niż baterie produkowane w Korei, głównie ze względu na łatwą dostępność surowców. 

— Mercedes musiał wybrać tańsze baterie, ponieważ wydał ogromną ilość pieniędzy na rozwój pojazdów elektrycznych na swojej drodze do elektryfikacji

- powiedział Lee Jung-doo, dyrektor programu baterii w Korea Planning & Evaluation Institute of Industrial Technology (KEIT).

Koreańskie media podają, że baterie niklowo-kobaltowo-manganowe Farasisa  zostały wycofane w Chinach w 2021 roku ze względu na ryzyko pożaru. 

W odpowiedzi na wydarzenia z 1 sierpnia koreańskie ministerstwo przestrzeni, infrastruktury i transportu zaleciło, aby Mercedes-Benz przeprowadził inspekcje swoich samochodów  elektrycznych, w których umieszczone są ogniwa bateryjne Farasis. Mercedes od tego czasu  w swoich warsztatach serwisowych w całym kraju oferuje bezpłatne kontrole dla wszystkich właścicieli pojazdów elektrycznych.

 

Pozew zbiorowy przeciwko niemieckiemu gigantowi

Po wybuchu skandalu wokół elektrycznych Mercedesów w Korei Południowej  w gronie klientów tej ekskluzywnej marki zaczął się tworzyć głośny sprzeciwu, który organizuje się obecnie w formie komitetu kryzysowego. Już ponad 300 właścicieli elektrycznych Mercedesów chce występować w pozwie zbiorowym przeciw niemieckiemu koncernowi. 

— To zdecydowanie zamiar oszukania klientów. Jak taka luksusowa marka jak Mercedes może korzystać z baterii firmy, o której nikt nie słyszał i nigdy nam o tym nie poinformować?  - powiedział Jeon Kang-hwan, który działa w komitecie kryzysowym. — Nigdy nie kupiłbym Mercedesa, gdybym wiedział, że mój samochód jest zasilany bateriami od Farasis (...). Kupiłem samochód tylko dlatego, że był sprzedawany jako wyposażony w akumulatory CATL.
 


 

POLECANE
Nie żyje polska pięściarka. Miała zaledwie 21 lat z ostatniej chwili
Nie żyje polska pięściarka. Miała zaledwie 21 lat

Media obiegła wiadomość o śmierci dobrze zapowiadającej się polskiej pięściarki. Emilia Kuskowska miała zaledwie 21 lat.

85. lat temu Związek Sowiecki wbił nóż w plecy walczącej z Niemcami Polsce z ostatniej chwili
85. lat temu Związek Sowiecki wbił nóż w plecy walczącej z Niemcami Polsce

85 lat temu, przed świtem 17 września 1939 r., Armia Czerwona, wypełniając sowieckie zobowiązania zawarte w tajnym protokole dodatkowym do paktu Ribbentrop-Mołotow, zaatakowała Polskę. Sowiecka agresja zapoczątkowała dramat setek tysięcy Polaków zesłanych przez okupantów na „nieludzką ziemię”.

Dramat pod Świdnicą. Kilkadziesiąt osób poszkodowanych z ostatniej chwili
Dramat pod Świdnicą. Kilkadziesiąt osób poszkodowanych

22 osoby zostały we wtorek ranne w wypadku autobusu na drodze krajowej nr 35 pod Świdnicą – wynika z informacji przekazanych przez GDDKiA.

Niepokojące doniesienia z granicy. Straż Graniczna wydała komunikat pilne
Niepokojące doniesienia z granicy. Straż Graniczna wydała komunikat

Straż Graniczna regularnie publikuje raporty dotyczące wydarzeń na granicy polsko-białoruskiej.

Kulminacja fali powodziowej na Odrze. Jest komunikat z ostatniej chwili
Kulminacja fali powodziowej na Odrze. Jest komunikat

– W najbliższych dniach kulminacja fali powodziowej na Odrze będzie miała miejsce poniżej Zbiornika Racibórz – poinformował we wtorek dyrektor Centrum Hydrologicznej Osłony Kraju Paweł Przygrodzki podczas posiedzenia sztabu kryzysowego we Wrocławiu.

Złe wieści w sprawie potężnej inwestycji Intela w Polsce z ostatniej chwili
Złe wieści w sprawie potężnej inwestycji Intela w Polsce

Intel zmienia plany inwestycyjne i wstrzymuje na dwa lata projekt budowy fabryk w Niemczech i Polsce; decyzja ta wynika z pogarszającej się globalnej sytuacji finansowej firmy – poinformował w poniedziałek wieczorem resort cyfryzacji.

Powódź. Otwarto polder Oława-Lipki. Mieszkańcy protestują z ostatniej chwili
Powódź. Otwarto polder Oława-Lipki. Mieszkańcy protestują

„Otwarto polder Oława-Lipki. Oznacza to, że w ciągu kilku godzin woda z Odry zaleje lasy i pola w okolicach Oławy, a potem także dwie wsie zamieszkałe łącznie przez około 350 osób. Policja wezwała mieszkańców do natychmiastowej ewakuacji” – donosi lokalne medium TuWroclaw.com. Policja wzywa do ewakuacji.

Kosiniak-Kamysz zapowiada ustawę dotyczącą odbudowy po powodzi z ostatniej chwili
Kosiniak-Kamysz zapowiada ustawę dotyczącą odbudowy po powodzi

Wicepremier, szef MON Władysław Kosiniak-Kamysz zapowiedział, że będzie specjalna ustawa dotycząca odbudowy po powodzi. Zapewnił, że zabezpieczony 1 mld zł to rezerwa "na teraz".

To tak Tusk będzie przykrywał sprawę powodzi? gorące
To tak Tusk będzie przykrywał sprawę powodzi?

Południową Polskę dotykają katastrofalne powodzie. Powszechnie uważa się to za poważny kłopot wizerunkowy rządu Donalda Tuska. Komentatorzy zastanawiają się, w jaki sposób szef rządu Koalicji 13 grudnia będzie chciał przykryć pasmo wizerunkowych porażek. Być może odpowiedzią są informacje nt. immunitetów europosłów PiS.

Trudna sytuacja w Nysie. Nowe informacje gorące
Trudna sytuacja w Nysie. Nowe informacje

– Chcemy zorganizować łańcuch ludzi, którzy będą rzucać piasek i elementy betonowe, by powstrzymać zburzenie wału przeciwpowodziowego – powiedział w poniedziałek burmistrz Nysy Kordian Kolbiarz.

REKLAMA

Niemiecki gigant oszukiwał klientów w Korei Południowej? Jest pozew zbiorowy

Elektryczny Mercedes-Benz zapalił się w podziemnym parkingu kompleksu mieszkalnego w Incheon w dniu 1 sierpnia. Właściciel Mercedesa poinformował, że pojazd przeszedł rutynową konserwację w zeszłym roku i był zaparkowany przez trzy dni przed pożarem, bez żadnych widocznych problemów. Pożar wybuchł około 6 rano. Policja w Incheon podała, że ucierpiało 23 osób na zdrowiu.
Koło Mercedesa. Ilustracja poglądowa Niemiecki gigant oszukiwał klientów w Korei Południowej? Jest pozew zbiorowy
Koło Mercedesa. Ilustracja poglądowa / Pixabay.com

Mercedes-Benz Korea ujawnił dostawców baterii do wszystkich swoich samochodów elektrycznych sprzedawanych w Korei na swojej oficjalnej stronie internetowej i ogłosił bezpłatne kontrole dla wszystkich właścicieli pojazdów elektrycznych. 

 

Chińskie tanie baterie? 

Model EQE 350+  wyposażone są w baterie firmy Farasis, małego chińskiego producenta. Inne modele z rodziny EQE, takie jak AMG EQE 53 4MATIC+ i EQE 350 4MATIC, również korzystają z  Farasis. W gamie EQE, EQE 300 jest jedynym modelem wyposażonym w baterie wielkiej chińskiej firmy CATL, największego na świecie producenta akumulatorów.

Pojazd sportowo-użytkowy EQE 500 4MATIC i sedan EQS 350 również korzystają z akumulatorów Farasis, podczas gdy SUV EQS i SUV Maybach EQS są wyposażone w akumulatory CATL.

Sama bateria to blisko 40% całych kosztów samochodu elektrycznego. Są obawy, ze Mercedes chciał zaoszczędzić na jakości i dlatego wybrał Farasis. Chińskie baterie są o około 30% do 40% tańsze niż baterie produkowane w Korei, głównie ze względu na łatwą dostępność surowców. 

— Mercedes musiał wybrać tańsze baterie, ponieważ wydał ogromną ilość pieniędzy na rozwój pojazdów elektrycznych na swojej drodze do elektryfikacji

- powiedział Lee Jung-doo, dyrektor programu baterii w Korea Planning & Evaluation Institute of Industrial Technology (KEIT).

Koreańskie media podają, że baterie niklowo-kobaltowo-manganowe Farasisa  zostały wycofane w Chinach w 2021 roku ze względu na ryzyko pożaru. 

W odpowiedzi na wydarzenia z 1 sierpnia koreańskie ministerstwo przestrzeni, infrastruktury i transportu zaleciło, aby Mercedes-Benz przeprowadził inspekcje swoich samochodów  elektrycznych, w których umieszczone są ogniwa bateryjne Farasis. Mercedes od tego czasu  w swoich warsztatach serwisowych w całym kraju oferuje bezpłatne kontrole dla wszystkich właścicieli pojazdów elektrycznych.

 

Pozew zbiorowy przeciwko niemieckiemu gigantowi

Po wybuchu skandalu wokół elektrycznych Mercedesów w Korei Południowej  w gronie klientów tej ekskluzywnej marki zaczął się tworzyć głośny sprzeciwu, który organizuje się obecnie w formie komitetu kryzysowego. Już ponad 300 właścicieli elektrycznych Mercedesów chce występować w pozwie zbiorowym przeciw niemieckiemu koncernowi. 

— To zdecydowanie zamiar oszukania klientów. Jak taka luksusowa marka jak Mercedes może korzystać z baterii firmy, o której nikt nie słyszał i nigdy nam o tym nie poinformować?  - powiedział Jeon Kang-hwan, który działa w komitecie kryzysowym. — Nigdy nie kupiłbym Mercedesa, gdybym wiedział, że mój samochód jest zasilany bateriami od Farasis (...). Kupiłem samochód tylko dlatego, że był sprzedawany jako wyposażony w akumulatory CATL.
 



 

Polecane
Emerytury
Stażowe