„Na powstaniu CPK skorzysta nawet emerytka z Ustrzyk Dolnych”
Maciej Wilk, były wiceprezes LOT w latach 2013–2023, był gościem porannej audycji na antenie RMF FM, gdzie komentował bieżące działania rządu w sprawie Centralnego Portu Komunikacyjnego, a także zwracał uwagę na plusy inwestycji.
– To jest kwestia nowych aspiracji, które pojawiły się w społeczeństwie. Aspiracji prowadzących do tego, żeby powstała w Polsce nowa, dobra infrastruktura – w tym przypadku lotnicza, która pomoże nam się połączyć z całym światem. Nasza łączność lotnicza ze światem jest ułomna, a to jest dźwignia całej gospodarki. Łączność lotnicza ściąga handel, inwestycje, turystów. Jest jednym z kluczowych kryteriów wyboru danego miejsca pod inwestycje – uważa Maciej Wilk.
CZYTAJ TAKŻE: Znany biznesmen jednoznacznie i stanowczo o CPK
Każdy skorzysta na CPK?
Były wiceszef LOT zwrócił także uwagę, że CPK nie powinno być przedmiotem politycznego sporu, bo – jak przypomniał – „został zapoczątkowany ponad 20 lat temu za rządów SLD, a później PO wraz z PSL wydały 11 milionów złotych na opracowanie, które potwierdziło, że należy budować nowy port lotniczy”.
– Te pomysły przejął PiS i utworzył projekt pod nazwą Centralny Port Komunikacyjny – zwrócił uwagę.
Maciej Wilk podkreślił również, że wzrost łączności lotniczej o 10 proc. to około pół procent dodatkowego PKB.
Nawet emerytka z Ustrzyk Dolnych skorzysta na tym, że ten port powstanie. (…) Będzie większa łączność lotnicza, więcej handlu, więcej inwestycji, więcej turystyki. Każdy z nas będzie miał więcej pieniędzy w portfelu
– podkreślił prezes Stowarzyszenia TAK dla CPK.
CZYTAJ TAKŻE: Tak Donald Tusk uciekł przed pytaniem o benzynę po 5,19 zł [WIDEO]
Centralny Port Komunikacyjny
Centralny Port Komunikacyjny to planowany węzeł przesiadkowy między Warszawą i Łodzią, który ma zintegrować transport lotniczy, kolejowy i drogowy. W ramach tego projektu w odległości 37 km na zachód od Warszawy, na obszarze ok. 3 tys. hektarów ma być wybudowany port lotniczy.
W skład CPK mają wejść też inwestycje kolejowe: węzeł przy porcie lotniczym i połączenia na terenie kraju, które powinny umożliwić przejazd między Warszawą a największymi polskimi miastami w czasie nie dłuższym niż 2,5 godz.
CPK jest w 100 proc. własnością Skarbu Państwa.