KFC zachęciło konsumentów do upamiętnienia Nocy Kryształowej... "delikatniejszym serem". Skandal na cały świat

9 listopada KFC opublikowano wpis reklamowy o następującej treści:
- Upamiętnienie nocy kryształowej. Podaruj sobie delikatny ser z chrupiącym kurczakiem. Teraz w KFC! - czytamy.
Kontrowersyjne jest łączenie daty pogromu przeprowadzonego przez nazistów z reklamą jedzenia. Przypomnijmy, że noc kryształowa miała miejsce z 9 na 10 listopada 1938 roku w Niemczech. Została zainicjowana przez władze państwowe. Wówczas niemieccy naziści niszczyli żydowskie sklepy i domy, a przede wszystkim krzywdzili ludzi. W wyniku tych działań śmierć poniosło 91 osób pochodzenia żydowskiego. Spalono 171 synagog, a także zniszczono 171 domów i ponad 7 tys sklepów. Nie oszczędzono nawet cmentarzy.
W dodatku do obozów koncentracyjnych po nocy kryształowej trafiło ok. 26 tysięcy osób.
Dlaczego Noc Kryształowa?
Są dwa wytłumaczenia dla tej nazwy. Pierwszym z nich jest nawiązanie do rozbitego szkła z okien sklepów i domów, natomiast drugie to "krystalizacja społeczeństwa". Chodzi o wypędzenie innych i obcych nacji, które zwalczał reżim Adolfa Hitlera.
Wpis marki KFC nie pozostał niezauważony. Wręcz przeciwnie, został dosadnie skomentowany przez media.
- KFC wstydź się! - napisała Daria Grinfeld, wicedyrektor ds. europejskich w Lidze Przeciw Zniesławieniu.
Post został szybko usunięty, a KFC próbowało się tłumaczyć, że był to jedynie błąd w systemie. Obiecano również, że zostaną podjęte działania w celu wyjaśnienia całej sprawy.
😂 KFC w Niemczech ma małą wtopę - ustawili reklamy, żeby automatycznie pobierały wydarzenia z kalendarza i dziś ludzie dostali zachętę do domówienia sobie dodatkowej porcji sera do kurczaka z okazji Nocy Kryształowej 👌🏼
— Patrycja Anna Tepper (@tepper_anna) November 9, 2022
Jerusalem Post już to odnotowało https://t.co/ljXxnAHqYv
Wie daneben kann man eigentlich sein an #Reichspogromnacht, @KFCDeutschland (@kfc )?! Schämt euch! https://t.co/nJvE15Nn0X
— Dalia Grinfeld (@DaliaGrinfeld) November 9, 2022