Pomyślcie o marynarzach - list otwart ITF

90% towarów na świecie jest transportowanych drogą morską. Każdego dnia ponad 1,6 miliona marynarzy na całym świecie pracuje na pokładzie 70000 statków. Ci mężczyźni i kobiety przewożą ładunki i towary niezbędne dla firm i codziennego życia ludzi, które utrzymują społeczności i pozwalają na przeprowadzenie ich przez pandemię koronawirusa.
 Pomyślcie o marynarzach - list otwart ITF
/ fot.Wikimedia Commons

Statki transportują towary na wschód, zachód, północ i południe – od żywności i artykułów gospodarstwa domowego po surowce takie jak ropa naftowa, żelazo i ruda a także towary przemysłowe, takie jak sprzęt szpitalny czy wentylatory.

Chcemy abyście przez kilka minut zastanowili się nad życiem i dobrem pracowników, marynarzy na pokładach tych statków, którzy są daleko od domu lecz znajdują się na pierwszej linii tego globalnego zagrożenia.

Wyobraźcie sobie, że przebywacie na statku, na ograniczonej przestrzeni, przez 6, 8 lub 10 miesięcy, pracując po 10-12 godzin dziennie przez 7 dni w tygodniu. Wyobraźcie sobie, że przebywacie z dala od rodziny i przyjaciół przez wiele miesięcy, pływając po morzach, łącząc globalne łańcuchy dostaw, niewidoczni dla innych, po to aby zapewnić, że ludzie otrzymają codzienne, niezbędne towary.

A teraz wyobraźcie sobie, że po 10 miesiącach pracy, musicie pozostać na pokładzie przez nieokreślony czas ponieważ rządy zabraniają wam tranzytu przez ich kraj aby dostać się do domu lub zezwalają wam tylko na dostęp do statku pomocniczego. Albo, co gorsza, wyobraźcie sobie, że zostajecie porzuceni w porcie bez pieniędzy i odesłani do domu ponieważ pracodawca wstrzymał wasze zarobki.

Niełatwo to sobie wyobrazić, chyba że jesteś marynarzem.

W środku kryzysu COVID-19 każdego dnia ITF zajmuje się przypadkami i sytuacjami, w których marynarze nie mogą spokojnie się przemieszczać aby bezpiecznie wchodzić i schodzić ze statków z powodu rosnącej liczby ograniczeń nakładanych przez rządy krajowe na przemieszczanie się ludzi w ich krajach i poza nimi.

Ironią tej sytuacji jest to, że rządy zależne od transportu podstawowych towarów drogą morską, które to towary pomagają obywatelom w przetrwaniu tego bezprecedensowego kryzysu, to niektóre z tych samych rządów, które odmawiają marynarzom prawa do powrotu do domu i ograniczają podmiany załóg.

ITF apeluje o uznanie kluczowej roli marynarzy w tym nadzwyczajnym kryzysie oraz o traktowanie ich jako „kluczowych pracowników”, niezależnie od narodowości.

ITF i jej morscy partnerzy wzywają rządy, polityków, władze portowe i państwa bandery, pracodawców i ogół konsumentów aby pamiętali, że nasza zdolność reagowania na tę pandemię zależy od transportu towarów przez marynarzy z całego świata.

Ci marynarze są również ludźmi, ich zdrowie i bezpieczeństwo są tak samo ważne jak zdrowie i bezpieczeństwo wszystkich innych. Poświęćcie więc chwilę na uświadomienie sobie ich poświęcenia i upewnijcie się, że są traktowani z szacunkiem i godnością na jaki zasługują, tak aby mogli nadal świadczyć usługi niezbędne do utrzymania świata w ruchu.

Tłumaczenie artykułu ze strony internetowej ITF z dnia 24 marca 2020 roku.

Oceń artykuł
Wczytuję ocenę...

 

POLECANE
Waldemar Krysiak: Rozpad polskiego środowiska LGBT? Wiadomości
Waldemar Krysiak: Rozpad polskiego środowiska LGBT?

Zaczęło się od homoseksualnego podrywu, a skończyło się na zarzutach defraudacji ponad 100 tys. złotych przez działaczy LGBT. Na naszych oczach dochodzi do rozpadu w polskim środowisku tęczy.

Przełomowe badania: Polak wpadł na trop życia na Wenus? Wiadomości
Przełomowe badania: Polak wpadł na trop życia na Wenus?

Polak przeprowadził jedne z najbardziej przełomowych w historii podboju wszechświata badania nad poszukiwaniem życia! W chmurach Wenus dr Janusz Pętkowski wraz z zespołem MIT odkrył fosfinę.

Jarosław Kaczyński: PiS wystawi na wybory do PE listy śmierci z ostatniej chwili
Jarosław Kaczyński: PiS wystawi na wybory do PE listy śmierci

– Te listy, które układamy do Europarlamentu, będą listami śmierci. Wszystko co mocne będzie tam włożone – powiedział w rozmowie z Anitą Gargas prezes PiS Jarosław Kaczyński.

Kierwiński: Będzie nowa wersja ustawy o pomocy obywatelom Ukrainy w Polsce z ostatniej chwili
Kierwiński: Będzie nowa wersja ustawy o pomocy obywatelom Ukrainy w Polsce

Minister spraw wewnętrznych Marcin Kierwiński poinformował w czwartek, że za kilka dni przedłożona zostanie nowa wersja ustawy o pomocy obywatelom Ukrainy, którzy przebywają na terenie Polski.

Józefaciuk porównał religię do męskiego przyrodzenia. Nawet Czarzasty nie wytrzymał z ostatniej chwili
Józefaciuk porównał religię do męskiego przyrodzenia. Nawet Czarzasty nie wytrzymał

- Religia jest jak pewien męski organ. Jest całkiem w porządku, gdy ktoś go ma i jest z niego dumny. Ale jeśli ktoś wyciąga go na zewnątrz i macha nim przed nosem, to już mamy pewien problem  - powiedział poseł Marcin Józefaciuk z sejmowej mównicy.

Książę Harry zostanie deportowany? Polityczna burza wokół monarchy narasta z ostatniej chwili
Książę Harry zostanie deportowany? Polityczna burza wokół monarchy narasta

Administracja prezydenta Joe Bidena odrzuciła wezwanie do ujawnienia dokumentów wizowych księcia Harry'ego.

Rozważałem odebranie sobie życia - szokujące wyznanie byłego reprezentanta Anglii z ostatniej chwili
"Rozważałem odebranie sobie życia" - szokujące wyznanie byłego reprezentanta Anglii

Były reprezentant Anglii Stephen Warnock przyznał, że rozważał popełnienie samobójstwa po tym, jak skorzystał on ze złych porad finansowych.

WP: Kurski i Obajtek z jedynkami w ważnych regionach. Jest decyzja PiS z ostatniej chwili
WP: Kurski i Obajtek z "jedynkami" w ważnych regionach. Jest decyzja PiS

Komitet Polityczny PiS w czwartek po południu zatwierdził start Jacka Kurskiego i Daniela Obajtka w wyborach do Parlamentu Europejskiego – twierdzi serwis Wirtualna Polska.

Ukraiński minister rolnictwa podejrzany o korupcję: zapadła decyzja w sprawie jego przyszłości z ostatniej chwili
Ukraiński minister rolnictwa podejrzany o korupcję: zapadła decyzja w sprawie jego przyszłości

Podejrzany w sprawie korupcyjnej ukraiński minister polityki rolnej i żywności Mykoła Solski podał się do dymisji – poinformował w czwartek przewodniczący Rady Najwyższej (parlamentu) Ukrainy Rusłan Stefanczuk.

Tusk ma problem? PE poparł listę projektów, na której znajduje się CPK z ostatniej chwili
Tusk ma problem? PE poparł listę projektów, na której znajduje się CPK

PE w głosowaniu w Strasburgu poparł zaktualizowaną listę strategicznych projektów infrastrukturalnych w Unii Europejskiej. Znalazł się na niej Centralny Port Komunikacyjny. Oznacza to, że budowa CPK będzie współfinansowana ze środków UE.

REKLAMA

Pomyślcie o marynarzach - list otwart ITF

90% towarów na świecie jest transportowanych drogą morską. Każdego dnia ponad 1,6 miliona marynarzy na całym świecie pracuje na pokładzie 70000 statków. Ci mężczyźni i kobiety przewożą ładunki i towary niezbędne dla firm i codziennego życia ludzi, które utrzymują społeczności i pozwalają na przeprowadzenie ich przez pandemię koronawirusa.
 Pomyślcie o marynarzach - list otwart ITF
/ fot.Wikimedia Commons

Statki transportują towary na wschód, zachód, północ i południe – od żywności i artykułów gospodarstwa domowego po surowce takie jak ropa naftowa, żelazo i ruda a także towary przemysłowe, takie jak sprzęt szpitalny czy wentylatory.

Chcemy abyście przez kilka minut zastanowili się nad życiem i dobrem pracowników, marynarzy na pokładach tych statków, którzy są daleko od domu lecz znajdują się na pierwszej linii tego globalnego zagrożenia.

Wyobraźcie sobie, że przebywacie na statku, na ograniczonej przestrzeni, przez 6, 8 lub 10 miesięcy, pracując po 10-12 godzin dziennie przez 7 dni w tygodniu. Wyobraźcie sobie, że przebywacie z dala od rodziny i przyjaciół przez wiele miesięcy, pływając po morzach, łącząc globalne łańcuchy dostaw, niewidoczni dla innych, po to aby zapewnić, że ludzie otrzymają codzienne, niezbędne towary.

A teraz wyobraźcie sobie, że po 10 miesiącach pracy, musicie pozostać na pokładzie przez nieokreślony czas ponieważ rządy zabraniają wam tranzytu przez ich kraj aby dostać się do domu lub zezwalają wam tylko na dostęp do statku pomocniczego. Albo, co gorsza, wyobraźcie sobie, że zostajecie porzuceni w porcie bez pieniędzy i odesłani do domu ponieważ pracodawca wstrzymał wasze zarobki.

Niełatwo to sobie wyobrazić, chyba że jesteś marynarzem.

W środku kryzysu COVID-19 każdego dnia ITF zajmuje się przypadkami i sytuacjami, w których marynarze nie mogą spokojnie się przemieszczać aby bezpiecznie wchodzić i schodzić ze statków z powodu rosnącej liczby ograniczeń nakładanych przez rządy krajowe na przemieszczanie się ludzi w ich krajach i poza nimi.

Ironią tej sytuacji jest to, że rządy zależne od transportu podstawowych towarów drogą morską, które to towary pomagają obywatelom w przetrwaniu tego bezprecedensowego kryzysu, to niektóre z tych samych rządów, które odmawiają marynarzom prawa do powrotu do domu i ograniczają podmiany załóg.

ITF apeluje o uznanie kluczowej roli marynarzy w tym nadzwyczajnym kryzysie oraz o traktowanie ich jako „kluczowych pracowników”, niezależnie od narodowości.

ITF i jej morscy partnerzy wzywają rządy, polityków, władze portowe i państwa bandery, pracodawców i ogół konsumentów aby pamiętali, że nasza zdolność reagowania na tę pandemię zależy od transportu towarów przez marynarzy z całego świata.

Ci marynarze są również ludźmi, ich zdrowie i bezpieczeństwo są tak samo ważne jak zdrowie i bezpieczeństwo wszystkich innych. Poświęćcie więc chwilę na uświadomienie sobie ich poświęcenia i upewnijcie się, że są traktowani z szacunkiem i godnością na jaki zasługują, tak aby mogli nadal świadczyć usługi niezbędne do utrzymania świata w ruchu.

Tłumaczenie artykułu ze strony internetowej ITF z dnia 24 marca 2020 roku.


Oceń artykuł
Wczytuję ocenę...

 

Polecane
Emerytury
Stażowe