Umowa podpisana. To ważna droga dla Polski północnej

Pierwszy odcinek zrealizuje firma PORR SA za kwotę 338 mln zł w ciągu 31 miesięcy od podpisania umowy (z wyłączeniem okresów zimowych od 15 grudnia do 15 marca). Na trasie zostaną wybudowane trzy węzły drogowe: Bożepole Wielkie (połączenie z istniejącą drogą krajową nr 6), Strzebielino i Luzino. Przy węźle Luzino powstanie Obwód Utrzymania Drogi Ekspresowej służący do zarządzania odcinkiem drogi ekspresowej S6.
Realizacji drugiego zadania między Luzinem a Szemudem podjęła się firma Budimex SA, za kwotę 336 mln zł. Na projekt i budowę tego odcinka przewidziano 34 miesiące (z wyłączeniem okresów zimowych). Na tym odcinku zostanie wybudowany jeden węzeł drogowy ¦ Szemud.
Podstawowym celem budowy drogi ekspresowej S6 jest stworzenie bezpiecznego i sprawnego połączenia Trójmiasta ze Szczecinem, przebiegającego z zachodu na wschód, równolegle do wybrzeża Bałtyku.
Dzięki budowie drogi ekspresowej poprawi się płynność ruchu, skróci czasu przejazdu, odciążony zostanie układ dróg lokalnych. Dla mieszkańców miejscowości leżących przy drodze krajowej nr 6, szczególnie Wejherowa, Redy i Rumi, nowa droga będzie oznaczać zmniejszenie uciążliwości ruchu drogowego.
Pod koniec marca 2018 r. została podpisana umowa z firmą Polaqua Sp. z o.o. na projekt budowlany i wykonawczy oraz budowę odcinka drogi ekspresowej S6 między Szemudem a Gdynią o długości ok. 20 km. Oznacza to, że cały odcinek Trasy Kaszubskiej pomiędzy Bożympolem Wielkim a Gdynią wszedł w fazę realizacji.
Trasa S6 jest już budowana w woj. zachodniopomorskim. Prace są prowadzone na 7 odcinkach od Goleniowa (połączenie z S3) do Koszalina, wraz z obwodnicą Koszalina i Sianowa. Łącznie to ok. 140 km nowej, dwujezdniowej drogi ekspresowej. Całkowita wartość inwestycji to ponad 3,5 mld zł. W przyszłym roku powinny być gotowe odcinki od Goleniowa do Koszalina, o długości ok. 120 km. Zakończenie wszystkich prac na obwodnicy Koszalina i Sianowa przewidywane jest w 2020 roku.
Źródło: mi.gov.pl