PKP Intercity wydał ważny komunikat

W środę 12 listopada PKP Intercity podpisało wartą miliardy złotych umowę z firmą Alstom Polska na dostawę nowoczesnych, dwupoziomowych pociągów. Produkcja ruszy w Chorzowie i Nadarzynie, a pierwsze składy mają trafić na tory za 3,5 roku. Będą to najszybsze i najpojemniejsze pojazdy w historii polskiego przewoźnika.
/ Tysol.pl

Co musisz wiedzieć:

  • PKP Intercity podpisało kontrakt wart 6,9 mld zł z firmą Alstom Polska na dostawę 42 nowoczesnych, dwupoziomowych pociągów oraz ich 30-letnie utrzymanie.
  • Pierwsze składy mają pojawić się na torach za 3,5 roku.
  • Każdy z pociągów pomieści ponad 550 pasażerów, będzie wyposażony w Wi-Fi, klimatyzację, porty USB, strefy ciszy, miejsca dla rodzin, rowerów i osób z niepełnosprawnościami.
  • Nowe piętrowe pociągi osiągną prędkość do 200 km/h i obsłużą główne najważniejsze krajowe trasy pomiędzy dużymi miastami.

 

42 piętrowe pociągi dla PKP Intercity

Podpisana umowa zakłada zakup 42 piętrowych elektrycznych zespołów trakcyjnych z rodziny Coradia Max, o prędkości do 200 km/h, wraz z 30-letnim okresem utrzymania. Spółka zachowała także opcję domówienia kolejnych 30 składów.

Wartość kontraktu to 4,1 mld zł za same pociągi i blisko 2,8 mld zł za ich utrzymanie. Jak poinformowało PKP Intercity, pierwsze składy mają pojawić się na torach za około 3,5 roku, a wszystkie zostaną przekazane przewoźnikowi do początku 2032 roku.

To przełomowa inwestycja dla komfortu podróżnych i polskiego przemysłu kolejowego

– podkreśla przewoźnik w komunikacie.

 

Produkcja w Chorzowie i Nadarzynie

Nowoczesne piętrusy zostaną wyprodukowane w zakładach Alstom Polska w Chorzowie, które zatrudniają około 2,5 tys. pracowników i należą do najbardziej zaawansowanych technologicznie fabryk producenta w Europie. Zakład w Chorzowie odpowiada m.in. za projektowanie i montaż wagonów metra, tramwajów oraz pociągów dalekobieżnych.

Wózki jezdne powstaną z kolei w fabryce Alstom w Nadarzynie pod Warszawą – pierwszym w Polsce centrum serwisowym wózków do pociągów dużych prędkości.

 

Co to oznacza dla pasażerów?

Każdy z pociągów będzie sześcioczłonowy, złożony z czterech wagonów piętrowych i dwóch jednopoziomowych. Łącznie zaoferuje ponad 550 miejsc siedzących, a w razie potrzeby będzie mógł kursować w trakcji podwójnej, co pozwoli przewieźć nawet ponad tysiąc pasażerów.

Wnętrza zostaną zaprojektowane z myślą o różnych grupach podróżnych – znajdą się tam:

  • strefy dla rodzin z dziećmi,
  • miejsca na rowery i duże bagaże,
  • przestrzeń dla osób z niepełnosprawnościami,
  • strefy ciszy w obu klasach,
  • automaty vendingowe oraz przestrzenie do spożywania posiłków.

Pociągi będą wyposażone w Wi-Fi, klimatyzację, gniazdka i porty USB, indywidualne lampki do czytania, a także system bezpieczeństwa ETCS poziomu 1 i 2, diagnostykę pokładową i monitoring.

 

Gdzie będą jeździły nowe składy?

Nowe piętrowe składy będą obsługiwać najpopularniejsze trasy krajowe, m.in. z Warszawy do Gdańska, Wrocławia, Krakowa, Łodzi, Białegostoku, Olsztyna i Terespola.

Dzięki zastosowaniu technologii dwunapięciowej pojazdy będą mogły kursować także poza granicami Polski – np. w Czechach.

To inwestycja w przyszłość polskiej kolei i w komfort milionów pasażerów

– podsumowuje PKP Intercity. 

Pierwsze nowe składy mają trafić na tory za 3,5 roku.


 

POLECANE
FIFA odsłania karty. Oto możliwi przeciwnicy biało-czerwonych z ostatniej chwili
FIFA odsłania karty. Oto możliwi przeciwnicy biało-czerwonych

Piłkarska reprezentacja Polski, w przypadku awansu z baraży do mistrzostw świata, rozegra pierwszy mecz mundialu 15 czerwca z Tunezją w Guadalupe/Monterrey w Meksyku. Pięć dni później czeka w Houston Holandia, a 26 czerwca w Arlington/Dallas - Japonia.

Znana polska piosenkarka w żałobie. Przekazała smutne wieści Wiadomości
Znana polska piosenkarka w żałobie. Przekazała smutne wieści

Małgorzata Ostrowska poinformowała o śmierci swojego męża, Jacka Gulczyńskiego. Artystka przekazała tę wiadomość w poruszającym wpisie na Instagramie. Kilka dni wcześniej opowiadała, że jej małżonek przebywa w poznańskim Hospicjum Palium.

Sezon grzewczy znowu zbiera żniwo. Strażacy apelują Wiadomości
Sezon grzewczy znowu zbiera żniwo. Strażacy apelują

Od 1 października do 5 grudnia strażacy odnotowali ponad 5 tys. pożarów w budynkach mieszkalnych, w wyniku których zmarły 82 osoby - przekazał w sobotę rzecznik prasowy komendanta głównego PSP st. bryg. Karol Kierzkowski. Strażacy apelują o stosowanie czujek dymu i czadu w domach.

Nowa strategia USA to przełom. Polska przed geopolitycznym testem tylko u nas
Nowa strategia USA to przełom. Polska przed geopolitycznym testem

Nowa strategia bezpieczeństwa USA to geopolityczny wstrząs, który zmienia układ sił na świecie. Waszyngton przenosi uwagę z Europy na Azję, a Polska dostaje wyraźny sygnał: możemy być ważnym elementem geopolitycznej układanki, ale czas samodzielnie zadbać o własne bezpieczeństwo.

Chaos na lotnisku w Wilnie. Rząd szykuje stan wyjątkowy Wiadomości
Chaos na lotnisku w Wilnie. Rząd szykuje stan wyjątkowy

Władze lotniska w Wilnie poinformowały w sobotę po południu o tymczasowym wstrzymaniu ruchu samolotów po wykryciu balonów przemytniczych nadlatujących z Białorusi. To kolejny taki incydent w ostatnich tygodniach.

Świąteczne zakupy w sieci. Policja radzi, na co uważać Wiadomości
Świąteczne zakupy w sieci. Policja radzi, na co uważać

Wraz z początkiem grudnia Polacy ruszyli na poszukiwania prezentów. Coraz więcej tych zakupów odbywa się w internecie, dlatego policja przypomina o podstawowych zasadach bezpieczeństwa. Wystarczy chwila nieuwagi, a możemy stracić pieniądze.

Nalot ABW na Profeto. Mec. Wąsowski: Mój mandant dostał zawału serca z ostatniej chwili
Nalot ABW na Profeto. Mec. Wąsowski: Mój mandant dostał zawału serca

Chodzi o pana Dariusza, dostawcę sprzętu do Fundacji Profeto, wobec którego ABW podjęło czynności bez udziału adwokata. W trakcie tych czynności pan Dariusz doznał zawału serca.

Wymagający konkurs w Wiśle. Jeden z biało-czerwonych uratował honor Wiadomości
Wymagający konkurs w Wiśle. Jeden z biało-czerwonych uratował honor

Sobotni konkurs Pucharu Świata w Wiśle ponownie okazał się trudny dla reprezentacji Polski. Po piątkowych kwalifikacjach, w których odpadło aż pięciu naszych zawodników, w konkursie wystartowało tylko pięciu biało-czerwonych. Najlepszym z nich był Piotr Żyła, który zajął 14. miejsce - to jego najlepszy wynik w tym sezonie.

Leżałam na ziemi i płakałam. Szczere wyznanie uczestniczki TzG Wiadomości
"Leżałam na ziemi i płakałam". Szczere wyznanie uczestniczki "TzG"

Decyzja Agnieszki Kaczorowskiej o odejściu z „Tańca z gwiazdami” wywołała szerokie poruszenie wśród fanów programu. Choć informację przekazała w emocjonalnym wpisie na Instagramie, dopiero teraz opowiedziała, co naprawdę działo się w ostatnich miesiącach.

Mgła i mżawka przez cały weekend. IMGW ostrzega Wiadomości
Mgła i mżawka przez cały weekend. IMGW ostrzega

Przez weekend będzie pochmurnie, ze słabymi opadami deszczu lub mżawki, cały czas będą utrzymywać się mgły - poinformował PAP synoptyk Instytutu Meteorologii i Gospodarki Wodnej Michał Kowalczuk.

REKLAMA

PKP Intercity wydał ważny komunikat

W środę 12 listopada PKP Intercity podpisało wartą miliardy złotych umowę z firmą Alstom Polska na dostawę nowoczesnych, dwupoziomowych pociągów. Produkcja ruszy w Chorzowie i Nadarzynie, a pierwsze składy mają trafić na tory za 3,5 roku. Będą to najszybsze i najpojemniejsze pojazdy w historii polskiego przewoźnika.
/ Tysol.pl

Co musisz wiedzieć:

  • PKP Intercity podpisało kontrakt wart 6,9 mld zł z firmą Alstom Polska na dostawę 42 nowoczesnych, dwupoziomowych pociągów oraz ich 30-letnie utrzymanie.
  • Pierwsze składy mają pojawić się na torach za 3,5 roku.
  • Każdy z pociągów pomieści ponad 550 pasażerów, będzie wyposażony w Wi-Fi, klimatyzację, porty USB, strefy ciszy, miejsca dla rodzin, rowerów i osób z niepełnosprawnościami.
  • Nowe piętrowe pociągi osiągną prędkość do 200 km/h i obsłużą główne najważniejsze krajowe trasy pomiędzy dużymi miastami.

 

42 piętrowe pociągi dla PKP Intercity

Podpisana umowa zakłada zakup 42 piętrowych elektrycznych zespołów trakcyjnych z rodziny Coradia Max, o prędkości do 200 km/h, wraz z 30-letnim okresem utrzymania. Spółka zachowała także opcję domówienia kolejnych 30 składów.

Wartość kontraktu to 4,1 mld zł za same pociągi i blisko 2,8 mld zł za ich utrzymanie. Jak poinformowało PKP Intercity, pierwsze składy mają pojawić się na torach za około 3,5 roku, a wszystkie zostaną przekazane przewoźnikowi do początku 2032 roku.

To przełomowa inwestycja dla komfortu podróżnych i polskiego przemysłu kolejowego

– podkreśla przewoźnik w komunikacie.

 

Produkcja w Chorzowie i Nadarzynie

Nowoczesne piętrusy zostaną wyprodukowane w zakładach Alstom Polska w Chorzowie, które zatrudniają około 2,5 tys. pracowników i należą do najbardziej zaawansowanych technologicznie fabryk producenta w Europie. Zakład w Chorzowie odpowiada m.in. za projektowanie i montaż wagonów metra, tramwajów oraz pociągów dalekobieżnych.

Wózki jezdne powstaną z kolei w fabryce Alstom w Nadarzynie pod Warszawą – pierwszym w Polsce centrum serwisowym wózków do pociągów dużych prędkości.

 

Co to oznacza dla pasażerów?

Każdy z pociągów będzie sześcioczłonowy, złożony z czterech wagonów piętrowych i dwóch jednopoziomowych. Łącznie zaoferuje ponad 550 miejsc siedzących, a w razie potrzeby będzie mógł kursować w trakcji podwójnej, co pozwoli przewieźć nawet ponad tysiąc pasażerów.

Wnętrza zostaną zaprojektowane z myślą o różnych grupach podróżnych – znajdą się tam:

  • strefy dla rodzin z dziećmi,
  • miejsca na rowery i duże bagaże,
  • przestrzeń dla osób z niepełnosprawnościami,
  • strefy ciszy w obu klasach,
  • automaty vendingowe oraz przestrzenie do spożywania posiłków.

Pociągi będą wyposażone w Wi-Fi, klimatyzację, gniazdka i porty USB, indywidualne lampki do czytania, a także system bezpieczeństwa ETCS poziomu 1 i 2, diagnostykę pokładową i monitoring.

 

Gdzie będą jeździły nowe składy?

Nowe piętrowe składy będą obsługiwać najpopularniejsze trasy krajowe, m.in. z Warszawy do Gdańska, Wrocławia, Krakowa, Łodzi, Białegostoku, Olsztyna i Terespola.

Dzięki zastosowaniu technologii dwunapięciowej pojazdy będą mogły kursować także poza granicami Polski – np. w Czechach.

To inwestycja w przyszłość polskiej kolei i w komfort milionów pasażerów

– podsumowuje PKP Intercity. 

Pierwsze nowe składy mają trafić na tory za 3,5 roku.



 

Polecane