Deutsche Bahn z problemami. Coraz więcej opóźnień na niemieckich torach

W kwietniu punktualność dalekobieżnych pociągów Deutsche Bahn wyraźnie się pogorszyła. Jak podał niemiecki przewoźnik, tylko 61,9 proc. składów ICE i IC dotarło do celu zgodnie z planem. Dla porównania, rok wcześniej w tym samym miesiącu punktualność wynosiła 64,3 proc.
Tory / zdjęcie poglądowe Deutsche Bahn z problemami. Coraz więcej opóźnień na niemieckich torach
Tory / zdjęcie poglądowe / pixabay.com

Co musisz wiedzieć?

  • Tylko 61,9% pociągów Deutsche Bahn było punktualnych w kwietniu 2024 roku - to spadek w porównaniu z 64,3% rok wcześniej
  • Opóźniony to pociąg, który spóźnia się co najmniej 6 minut - odwołane kursy nie są wliczane do tej statystyki
  • Punktualność pasażerów (dotarcie z opóźnieniem do 14 min 59 sek) wyniosła 76 proc. - również mniej niż rok temu
  • Przyczyną spadku punktualności są liczne remonty torów - DB modernizuje przestarzałą infrastrukturę

Opóźnienia na niemieckich kolejach

Przyczyną coraz częstszych opóźnień są prace budowlane na torach, które w kwietniu odbywały się intensywniej niż w ubiegłym roku. Szczególnie utrudniona sytuacja była w czasie długiego weekendu wielkanocnego.

„Liczba placów budowy w kwietniu ponownie wzrosła w porównaniu z rokiem poprzednim. Szczególnie podczas długiego weekendu wielkanocnego prowadzone było wiele prac budowlanych”

- tłumaczy koncern.

Kiedy pociąg jest opóźniony?

Deutsche Bahn za spóźniony uznaje pociąg, który przyjeżdża co najmniej sześć minut po czasie. Statystyki nie uwzględniają jednak kursów, które zostały całkowicie odwołane - te pojawiają się dopiero w zestawieniu punktualności pasażerów. Ten wskaźnik pokazuje, ilu podróżnych dotarło do celu z opóźnieniem nie większym niż 14 minut i 59 sekund. W kwietniu odsetek ten wyniósł 76 proc., czyli o 3 punkty procentowe mniej niż rok temu.

DB podkreśla, że remonty są nieuniknione. Stan infrastruktury kolejowej w Niemczech wymaga dużych inwestycji. Trwa właśnie wieloletni program modernizacji, który obejmuje m.in. generalny remont najbardziej obciążonych tras. Jego celem jest poprawa niezawodności i ograniczenie zakłóceń.

Niestety, na efekty trzeba będzie jeszcze długo poczekać. Pasażerowie będą musieli wykazać się cierpliwością.

Kilka faktów o DB

Deutsche Bahn AG to niemiecki gigant transportowy działający zarówno w kraju, jak i za granicą. Zajmuje się przewozem pasażerów, transportem towarów, logistyką i wsparciem technicznym dla kolei. W Niemczech działa łącznie około 350 przewoźników kolejowych, z czego 26 to spółki państwowe, a reszta to firmy prywatne. Historia niemieckiej kolei sięga 1835 roku, kiedy to uruchomiono pierwszą linię parową między Norymbergą a Fürth (6 km). Po zjednoczeniu kolei krajowych w 1920 r., powołano Deutsche Reichsbahn. W okresie Republiki Weimarskiej był to największy pracodawca w kraju - zatrudniał aż 700 tysięcy osób. Po II wojnie światowej kolej została podzielona - w RFN działała Deutsche Bundesbahn, a w NRD zachowano nazwę Deutsche Reichsbahn. Obecna Deutsche Bahn AG powstała po zjednoczeniu Niemiec.


 

POLECANE
Karol Nawrocki zawetował ustawę o deregulacji w zakresie energetyki z ostatniej chwili
Karol Nawrocki zawetował ustawę o deregulacji w zakresie energetyki

Trzecią ustawą, zawetowaną w poniedziałek przez prezydenta Karola Nawrockiego jest ustawa o deregulacji w zakresie energetyki - poinformował szef kancelarii prezydenta Zbigniew Bogucki.

Bezprecedensowe odkrycie. Złoty skarb  uwięziony pod wodą Wiadomości
"Bezprecedensowe odkrycie". Złoty skarb uwięziony pod wodą

Do przełomowego odkrycia doszło w Kanadzie. W jeziorze Catcha w prowincji Nowa Szkocja znaleziono złoża złota, które mogą wynosić nawet kilka ton.

Izraelskie ataki na szpital. Zginęli pacjenci, lekarze i dziennikarze [WIDEO] z ostatniej chwili
Izraelskie ataki na szpital. Zginęli pacjenci, lekarze i dziennikarze [WIDEO]

W poniedziałek, 25 sierpnia, izraelskie wojska przeprowadziły ataki w rejonie Szpitala Nassera w Chan Junus na południu Strefy Gazy. Według informacji przekazanych przez Ministerstwo Zdrowia Strefy Gazy, w ataku zginęło co najmniej 20 osób, w tym lekarze, pacjenci oraz dziennikarze. Jak donosi w BBC, świadkowie twierdzą, że do drugiego uderzenia doszło po tym, jak ratownicy i dziennikarze przybyli na miejsce pierwszego ataku.

Wyłączenia prądu. Ważny komunikat dla mieszkańców woj. pomorskiego z ostatniej chwili
Wyłączenia prądu. Ważny komunikat dla mieszkańców woj. pomorskiego

Mieszkańcy województwa pomorskiego muszą przygotować się na planowane przerwy w dostawie prądu. Operator Energa opublikował harmonogram wyłączeń obejmujący zarówno większe miasta, jak i mniejsze miejscowości. Sprawdź, czy Twoja ulica znalazła się na liście.

Nie macie szacunku do swoich widzów. Burza w sieci po programie TVN gorące
"Nie macie szacunku do swoich widzów". Burza w sieci po programie TVN

Po jednym z ostatnich komunikatów popularnej telewizji śniadaniowej stacji TVN – "Dzień dobry TVN" – w sieci zawrzało.

Niemcy uderzają w OZE. Stawianie wiatraków: Niepotrzebne i za drogie z ostatniej chwili
Niemcy uderzają w OZE. Stawianie wiatraków: "Niepotrzebne i za drogie"

W niemieckiej debacie publicznej coraz częściej pojawiają się głosy krytykujące dotychczasowy kierunek transformacji energetycznej. Były polityk Zielonych i burmistrz Tybingi, Boris Palme  ocenił, że obecna polityka klimatyczna Niemiec przynosi więcej szkód niż korzyści i wymaga gruntownej zmiany podejścia. Do jego poglądów skłania się Leonhard Birnbaum, szef koncernu energetycznego Eon, który stwierdził, że dotąd ignorowano koszty dla społeczeństwa, koncentrując się jedynie na politycznych celach klimatycznych.

Wybory na prezydenta Zabrza – korki od szampana i telefon od Lukasa Podolskiego – byliśmy w sztabach kandydatów gorące
Wybory na prezydenta Zabrza – korki od szampana i telefon od Lukasa Podolskiego – byliśmy w sztabach kandydatów

Walka o fotel prezydenta Zabrza to była walka wyborcza na przysłowiowe żyletki, a wynik przedterminowych wyborów po odwołaniu Agnieszki Rupniewskiej w referendum ważył się do samego końca, czyli do czasu pozyskania danych z ostatniej obwodowej komisji. W sztabach obydwu kandydatów byli dziennikarze współpracującego z Tysol.pl ''Głosu Zabrza''.

Śmierć Stanisława Soyki. Konieczne dodatkowe badania z ostatniej chwili
Śmierć Stanisława Soyki. Konieczne dodatkowe badania

Konieczne są dodatkowe badania, m.in. histopatologiczne, aby ustalić przyczyny śmierci Stanisława Soyki – poinformowała w poniedziałek prokuratura. Artysta zmarł w czwartek w wieku 66 lat.

Katastrofa małego samolotu w Wielkopolsce. W sieci pojawiło się nagranie z ostatniej chwili
Katastrofa małego samolotu w Wielkopolsce. W sieci pojawiło się nagranie

W Krzycku Wielkim w województwie wielkopolskim doszło do tragicznego wypadku lotniczego z udziałem awionetki. Na pokładzie znajdowały się dwie osoby, które nie zdołały opuścić maszyny przed jej zderzeniem z ziemią. Służby ratunkowe natychmiast pojawiły się na miejscu.

''Newsweek'': Nawrocki wszedł do pałacu razem z drzwiami. Reelekcję wygra w pierwszej turze gorące
''Newsweek'': "Nawrocki wszedł do pałacu razem z drzwiami. Reelekcję wygra w pierwszej turze"

Po zaprzysiężeniu Karola Nawrockiego na prezydenta RP szybko ruszyła machina przemysłu pogardy. Jednak w "wiodących mediach" można znaleźć również opinie pełne swoistego podziwu.

REKLAMA

Deutsche Bahn z problemami. Coraz więcej opóźnień na niemieckich torach

W kwietniu punktualność dalekobieżnych pociągów Deutsche Bahn wyraźnie się pogorszyła. Jak podał niemiecki przewoźnik, tylko 61,9 proc. składów ICE i IC dotarło do celu zgodnie z planem. Dla porównania, rok wcześniej w tym samym miesiącu punktualność wynosiła 64,3 proc.
Tory / zdjęcie poglądowe Deutsche Bahn z problemami. Coraz więcej opóźnień na niemieckich torach
Tory / zdjęcie poglądowe / pixabay.com

Co musisz wiedzieć?

  • Tylko 61,9% pociągów Deutsche Bahn było punktualnych w kwietniu 2024 roku - to spadek w porównaniu z 64,3% rok wcześniej
  • Opóźniony to pociąg, który spóźnia się co najmniej 6 minut - odwołane kursy nie są wliczane do tej statystyki
  • Punktualność pasażerów (dotarcie z opóźnieniem do 14 min 59 sek) wyniosła 76 proc. - również mniej niż rok temu
  • Przyczyną spadku punktualności są liczne remonty torów - DB modernizuje przestarzałą infrastrukturę

Opóźnienia na niemieckich kolejach

Przyczyną coraz częstszych opóźnień są prace budowlane na torach, które w kwietniu odbywały się intensywniej niż w ubiegłym roku. Szczególnie utrudniona sytuacja była w czasie długiego weekendu wielkanocnego.

„Liczba placów budowy w kwietniu ponownie wzrosła w porównaniu z rokiem poprzednim. Szczególnie podczas długiego weekendu wielkanocnego prowadzone było wiele prac budowlanych”

- tłumaczy koncern.

Kiedy pociąg jest opóźniony?

Deutsche Bahn za spóźniony uznaje pociąg, który przyjeżdża co najmniej sześć minut po czasie. Statystyki nie uwzględniają jednak kursów, które zostały całkowicie odwołane - te pojawiają się dopiero w zestawieniu punktualności pasażerów. Ten wskaźnik pokazuje, ilu podróżnych dotarło do celu z opóźnieniem nie większym niż 14 minut i 59 sekund. W kwietniu odsetek ten wyniósł 76 proc., czyli o 3 punkty procentowe mniej niż rok temu.

DB podkreśla, że remonty są nieuniknione. Stan infrastruktury kolejowej w Niemczech wymaga dużych inwestycji. Trwa właśnie wieloletni program modernizacji, który obejmuje m.in. generalny remont najbardziej obciążonych tras. Jego celem jest poprawa niezawodności i ograniczenie zakłóceń.

Niestety, na efekty trzeba będzie jeszcze długo poczekać. Pasażerowie będą musieli wykazać się cierpliwością.

Kilka faktów o DB

Deutsche Bahn AG to niemiecki gigant transportowy działający zarówno w kraju, jak i za granicą. Zajmuje się przewozem pasażerów, transportem towarów, logistyką i wsparciem technicznym dla kolei. W Niemczech działa łącznie około 350 przewoźników kolejowych, z czego 26 to spółki państwowe, a reszta to firmy prywatne. Historia niemieckiej kolei sięga 1835 roku, kiedy to uruchomiono pierwszą linię parową między Norymbergą a Fürth (6 km). Po zjednoczeniu kolei krajowych w 1920 r., powołano Deutsche Reichsbahn. W okresie Republiki Weimarskiej był to największy pracodawca w kraju - zatrudniał aż 700 tysięcy osób. Po II wojnie światowej kolej została podzielona - w RFN działała Deutsche Bundesbahn, a w NRD zachowano nazwę Deutsche Reichsbahn. Obecna Deutsche Bahn AG powstała po zjednoczeniu Niemiec.



 

Polecane
Emerytury
Stażowe