Miliony ton rocznie. Prace w polskim porcie wchodzą w decydującą fazę

Prace na terenie Morskiego Terminala Przeładunkowego Produktów Ropopochodnych ORLEN w Gdańsku dobiegają końca. Pełne uruchomienie zaplanowane na połowę 2025 r. – informuje gospodarkamorska.pl.
Prace na terenie terminalu morskiego w Gdańsku dobiegają końca Miliony ton rocznie. Prace w polskim porcie wchodzą w decydującą fazę
Prace na terenie terminalu morskiego w Gdańsku dobiegają końca / fot. YouTube / National Geographic

Co musisz wiedzieć?

  • Rozruch instalacji i testy ośmiu ramion nalewczych na 380-metrowym nabrzeżu.
  • Przepustowość 2 mln t rocznie i obsługa tankowców do 130 m długości.
  • Inwestycja warta jest około 500 mln zł, a jej zakończenie zaplanowane na połowę 2025 r.
  • Terminal ograniczy transport kolejowy i wzmocni bezpieczeństwo logistyczne Rafinerii Gdańskiej.

Terminal ORLEN w Gdańsku na ostatniej prostej

Grupa ORLEN oraz generalny wykonawca, Grupa NDI, poinformowali o wejściu inwestycji w decydującą fazę. Trwają rozruchy mechaniczne i uruchomienia systemów automatyki, kluczowe dla sprawnego startu operacji.

Podkreślono, że "na tym etapie największym wyzwaniem są: testy sprzętu, ale też koordynacja instalacji z istniejącymi systemami, integracja z systemami Rafinerii oraz realizacja dodatkowych zleceń Inwestora".

"Wszystkie działania przebiegają zgodnie z harmonogramem – jesteśmy na ostatniej prostej!" – podkreśla wykonawca. Wyzwania obejmują integrację z infrastrukturą Rafinerii Gdańskiej i realizację dodatkowych zleceń inwestorskich.

Projekt kosztował około 500 mln zł

Jak informuje serwis gospodarkamorska.pl, latem 2024 r. na 380-metrowym nabrzeżu zamontowano osiem zautomatyzowanych ramion nalewczych – operację przeprowadzono w jeden dzień przy użyciu pływającego dźwigu, co było jednym z najbardziej spektakularnych przedsięwzięć inżynieryjnych roku.

Parametry techniczne:

  • Obsługa zbiornikowców o długości do 130 m, zanurzeniu 5,8 m i szerokości 17,6 m.
  • Dwa stanowiska przeładunkowe z czterema dwukierunkowymi ramionami. Każde umożliwia elastyczny przeładunek – od biokomponentów po MGO.
  • System przeciwpożarowy zasilany wodą z Martwej Wisły oraz zaawansowane układy pomiarowe i monitoring.

Wartość projektu to około 500 mln zł. Zakończenie i pełne uruchomienie przewidziano na połowę 2025 r., a wszystkie prace przebiegają zgodnie z planem.


 

POLECANE
Mieszkańcy Zabrza wybrali prezydenta. Różnica była minimalna z ostatniej chwili
Mieszkańcy Zabrza wybrali prezydenta. Różnica była minimalna

Kamil Żbikowski został prezydentem Zabrza. Różnica pomiędzy kandydatami minimalna – wynika z nieoficjalnych informacji podanych przez Dziennik Zachodni i lokalną Gazetę Wyborczą.

Wybory prezydenta Zabrza. Są cząstkowe wyniki z ostatniej chwili
Wybory prezydenta Zabrza. Są cząstkowe wyniki

O godz. 21 zakończono głosowanie w drugiej turze przedterminowych wyborów prezydenta Zabrza – poinformował PAP przewodniczący Miejskiej Komisji Wyborczej w Zabrzu Paweł Strumiński. Wskazał, że odbyło się ono bez zakłóceń.

Pełczyńska-Nałęcz powinna podać się do dymisji? Zapytano Polaków z ostatniej chwili
Pełczyńska-Nałęcz powinna podać się do dymisji? Zapytano Polaków

Zdaniem 68,7 proc. badanych minister funduszy i polityki regionalnej Katarzyna Pełczyńska-Nałęcz powinna podać się do dymisji w związku z KPO. 23,5 proc. uważa, że szefowa MFiPR nie powinna zrezygnować ze stanowiska – wynika z opublikowanego w niedzielę sondażu United Surveys dla Wirtualnej Polski.

Pierwsza taka debata wielkich polskich naukowców: To koniec dominacji ludzkości gorące
Pierwsza taka debata wielkich polskich naukowców: "To koniec dominacji ludzkości"

Na naszym kanale pojawiła się wyjątkowa debata! Nagrana w murach najstarszej polskiej uczelni, Uniwersytet Jagielloński. Dzielę się pod linkiem w komentarzu. Na scenie obok siebie usiadł fizyk i informatyk. Prof. Andrzej Dragan oraz dr Wojciech Zaremba. Jeden, patrzący na świat oczami praw fizyki drugi oczami kodów. Twórca Chata GPT, założyciel spółki Open AI i jeden z najbardziej abstrakcyjnych umysłów w Polsce. Obaj zgodni co do jednego. Era dominacji człowieka na Ziemi dobiegła po tysiącach lat końca. To my jesteśmy tym ostatnim pokoleniem.

Klęska Niemiec. Podano dane z ośrodka przy granicy z Polską z ostatniej chwili
Klęska Niemiec. Podano dane z ośrodka przy granicy z Polską

Ośrodek przeznaczony dla osób przybyłych z Polski okazuje się kompletnie nieskuteczny, gdyż z 72 migrantów odesłano tam tylko pięciu, z czego czterech wróciło ponownie do Niemiec – informuje "Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung".

Manipulacja ws. limuzyny prezydenckiej. Kłamstwo jest kamieniem węgielnym rządzącej koalicji z ostatniej chwili
Manipulacja ws. limuzyny prezydenckiej. "Kłamstwo jest kamieniem węgielnym rządzącej koalicji"

Koalicja rządząca manipuluje w sprawie limuzyny, którą porusza się prezydent Karol Nawrocki. – Kłamstwo jest kamieniem węgielnym obecnie rządzącej koalicji w Polsce. Kłamali w trakcie kampanii wyborczej przed 2023 rokiem, kłamali w trakcie swoich rządów, kłamali w trakcie kampanii prezydenckiej, szkalując Karola Nawrockiego – twierdzi poseł PiS Paweł Lisiecki.

Niemiecka telewizja oburzona wydawaniem przez rząd Tuska pieniędzy z KPO na sauny i jachty z ostatniej chwili
Niemiecka telewizja oburzona wydawaniem przez rząd Tuska pieniędzy z KPO na sauny i jachty

– Około 280 mln euro przeznaczono na zakup saun, solariów, jachtów i innych dóbr luksusowych – mówi w reportażu niemieckiej telewizji ARTE dziennikarka Anja Mainwald i zwraca uwagę na skandal wokół KPO w Polsce.

Nie żyje Stanisław Soyka. Jest komunikat prokuratury z ostatniej chwili
Nie żyje Stanisław Soyka. Jest komunikat prokuratury

W poniedziałek odbędzie się sekcja zwłok Stanisława Soyki. To rutynowa procedura – podała Prokuratura Rejonowa w Sopocie.

Holandia tonie w znakach drogowych. Eksperci alarmują o zagrożeniu Wiadomości
Holandia tonie w znakach drogowych. Eksperci alarmują o zagrożeniu

Na holenderskich drogach ustawiono już ponad trzy miliony znaków. Jak wyliczają eksperci, aż około 600 tys. z nich jest zbędnych. Zamiast pomagać kierowcom, tablice często utrudniają koncentrację i zwiększają ryzyko kolizji.

Stanowski zmiażdżył Jońskiego. Europoseł KO sam się podłożył z ostatniej chwili
Stanowski zmiażdżył Jońskiego. Europoseł KO sam się podłożył

Jak się popatrzy na te rozmowy przywódców europejskich, to bez Donalda Tuska one w ogóle by nie istniały. Tak na dobra sprawę Donald Tusk jest autorytetem dla Europy - powiedział Dariusz Joński w programie TVP Info Woronicza 17. - To nie jest program satyryczny - usłyszał od prezydenckiego doradcy, Błażeja Poboży. To niejedyna wypowiedź europosła KO, po której usłyszał dziś ciętą ripostę. Kolejną usłyszał od Krzysztofa Stanowskiego ws. ustawy wiatrakowej i cen energii.

REKLAMA

Miliony ton rocznie. Prace w polskim porcie wchodzą w decydującą fazę

Prace na terenie Morskiego Terminala Przeładunkowego Produktów Ropopochodnych ORLEN w Gdańsku dobiegają końca. Pełne uruchomienie zaplanowane na połowę 2025 r. – informuje gospodarkamorska.pl.
Prace na terenie terminalu morskiego w Gdańsku dobiegają końca Miliony ton rocznie. Prace w polskim porcie wchodzą w decydującą fazę
Prace na terenie terminalu morskiego w Gdańsku dobiegają końca / fot. YouTube / National Geographic

Co musisz wiedzieć?

  • Rozruch instalacji i testy ośmiu ramion nalewczych na 380-metrowym nabrzeżu.
  • Przepustowość 2 mln t rocznie i obsługa tankowców do 130 m długości.
  • Inwestycja warta jest około 500 mln zł, a jej zakończenie zaplanowane na połowę 2025 r.
  • Terminal ograniczy transport kolejowy i wzmocni bezpieczeństwo logistyczne Rafinerii Gdańskiej.

Terminal ORLEN w Gdańsku na ostatniej prostej

Grupa ORLEN oraz generalny wykonawca, Grupa NDI, poinformowali o wejściu inwestycji w decydującą fazę. Trwają rozruchy mechaniczne i uruchomienia systemów automatyki, kluczowe dla sprawnego startu operacji.

Podkreślono, że "na tym etapie największym wyzwaniem są: testy sprzętu, ale też koordynacja instalacji z istniejącymi systemami, integracja z systemami Rafinerii oraz realizacja dodatkowych zleceń Inwestora".

"Wszystkie działania przebiegają zgodnie z harmonogramem – jesteśmy na ostatniej prostej!" – podkreśla wykonawca. Wyzwania obejmują integrację z infrastrukturą Rafinerii Gdańskiej i realizację dodatkowych zleceń inwestorskich.

Projekt kosztował około 500 mln zł

Jak informuje serwis gospodarkamorska.pl, latem 2024 r. na 380-metrowym nabrzeżu zamontowano osiem zautomatyzowanych ramion nalewczych – operację przeprowadzono w jeden dzień przy użyciu pływającego dźwigu, co było jednym z najbardziej spektakularnych przedsięwzięć inżynieryjnych roku.

Parametry techniczne:

  • Obsługa zbiornikowców o długości do 130 m, zanurzeniu 5,8 m i szerokości 17,6 m.
  • Dwa stanowiska przeładunkowe z czterema dwukierunkowymi ramionami. Każde umożliwia elastyczny przeładunek – od biokomponentów po MGO.
  • System przeciwpożarowy zasilany wodą z Martwej Wisły oraz zaawansowane układy pomiarowe i monitoring.

Wartość projektu to około 500 mln zł. Zakończenie i pełne uruchomienie przewidziano na połowę 2025 r., a wszystkie prace przebiegają zgodnie z planem.



 

Polecane
Emerytury
Stażowe