Ważny komunikat dla mieszkańców Warszawy

Od soboty 1 marca mieszkańców stolicy czekają utrudnienia. Rozpocznie się kolejny etap budowy tramwaju do Dworca Zachodniego. Czasowo wstrzymany zostanie ruch tramwajów na ulicy Banacha, a kierowcy będą korzystali z jednej jezdni.
ważne
ważne / grafika własna

W pierwszy weekend marca Tramwaje Warszawskie zmienią organizację ruchu na ulicy Banacha – przy skrzyżowaniu z Grójecką. Wstrzymany zostanie również ruch tramwajów do pętli Banacha.

"To krótki odcinek – bez obsługi tramwajami pozostanie tylko jeden zespół przystankowy, który znajduje się na samej pętli" 

– przekazał rzecznik Tramwajów Warszawskich Witold Urbanowicz.

Zmiany w kursowaniu komunikacji

Tramwaje linii 1, 14 i 25 nie będą dojeżdżały do pętli Banacha. Trasa jedynki zostanie wydłużona do pętli P+R al. Krakowska, przy czym nie zmienią się kursy wariantowe tramwajów tej linii – do placu Narutowicza. Na pętli na tym ochockim placu będą też kończyły trasy tramwaje linii 7, 14 i 25. Tramwaje linii 9 i 15, tak jak dotychczas, będą kursowały do pętli P+R al. Krakowska.

"Ruch tramwajowy na ulicy Banacha będzie wstrzymany co najmniej do końca roku"

– zaznaczył Urbanowicz.

Trasy objazdowe dla autobusów linii 154, 157, 167, 191, 208, 414, 521 oraz nocnych N01 i N43 nie zmienią się. Zlikwidowany zostanie przystanek autobusowy Bitwy Warszawskiej 1920 r. 06 – czyli ten, na którym zatrzymywały się autobusy jadące w stronę Dworca Zachodniego. 

W zamian autobusy zabiorą pasażerów z przystanku tymczasowego Bitwy Warszawskiej 1920 r. 56 – ulokowanego na nieczynnym przystanku tramwajowym na ulicy Banacha.

Ważny komunikat dla mieszkańców Warszawy

Dojazd do Centralnego Szpitala Klinicznego w dalszym ciągu będzie możliwy autobusami kursującymi ulicami Banacha, Pawińskiego oraz Żwirki i Wigury (128, 136, 154, 172, 175, 186, 188, 191, 414 i 504).

Ze zmianami muszą się liczyć także kierowcy. Zamknięta zostanie jezdnia ulicy Banacha służącą obecnie do jazdy w kierunku Bitwy Warszawskiej 1920 r. – od Pawińskiego do Grójeckiej. 

W obu kierunkach kierowcy pojadą po południowej jezdni, którą obecnie jeżdżą wyłącznie w kierunku Żwirki i Wigury. Z Banacha na skrzyżowaniu z Grójecką będzie można jechać w dwóch kierunkach: prosto w stronę Bitwy Warszawskiej 1920 r. lub w prawo w ul. Grójecką do centrum.

Priorytet dostaną autobusy jadące prosto, dlatego żeby ich nie blokować, nie będzie można skręcać w lewo, w kierunku alei Krakowskiej. Objazd poprowadzi ulicami Pawińskiego i Dickensa.

Wskazówki dla kierowców

Przełożony zostanie także ruch na fragmencie ulicy Bitwy Warszawskiej 1920 r. bezpośrednio przy skrzyżowaniu z Grójecką – z jezdni północnej na jezdnię południową. Dla kierowców jadących ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r. zostaną zachowane wszystkie relacje. Nie zmieniają się także zasady ruchu na Grójeckiej, na której ruch w rejonie prac odbywa się po jednej jezdni.

"Po wdrożeniu nowej organizacji ruchu wykonawca przystąpi do przebudowy kolejnej partii instalacji podziemnych. Pod skrzyżowaniem i wszystkimi jego wlotami znajduje się gąszcz kilkudziesięciu różnych rur, sieci i kabli, które muszą zostać dostosowane do nowego układu komunikacyjnego, w tym nowych, nieistniejących wcześniej torów"

– przekazał Urbanowicz.

To m.in. duża sieć ciepłownicza, magistrale wodociągowe, sieć gazowa, sieci energetyczne i teletechniczne oraz sieć kanalizacyjna.

Ruch na skrzyżowaniu będzie wielokrotnie zmieniany

Po zakończeniu prac podziemnych ruszy budowa nowego układu torowego. Powstanie tu skrzyżowanie torowisk, tzw. pełna gwiazda umożliwiająca ruch tramwajów we wszystkich kierunkach. W związku z pojawieniem się nowych relacji tramwajowych konieczne jest też przystosowanie odwodnienia, sieci sterowania ruchem i zasilania.

Organizacja ruchu na skrzyżowaniu ulic Grójeckiej, Bitwy Warszawskiej 1920 r. i Banacha będzie się wielokrotnie zmieniała w miarę postępu robót. Kolejne etapy będą wiązały się z zamykaniem wlotów Banacha czy Bitwy Warszawskiej 1920 r., a także czasowym wstrzymaniem ruchu tramwajów do pętli Banacha oraz P+R al. Krakowska. Roboty te planowane są między czerwcem a październikiem.

Powstanie 500-metrowy tunel

W tym czasie wyremontowane zostanie również torowisko między placem Narutowicza a skrzyżowaniem z Banacha i Bitwy Warszawskiej 1920 r. Roboty są rozłożone w taki sposób, by okres wstrzymania ruchu tramwajowego wzdłuż Grójeckiej i al. Krakowskiej był jak najkrótszy.

W ramach inwestycji powstanie około 1,6-kilometrowa trasa tramwajowa z 500-metrowym tunelem tramwajowym do Dworca Zachodniego. Podziemny przystanek końcowy będzie połączony schodami ruchomymi i windami bezpośrednio z przejściem podziemnym rozbudowanym w ramach prac na stacji kolejowej.


 

POLECANE
Jest nowy kandydat w wyścigu o przewodnictwo Polski 2050 z ostatniej chwili
Jest nowy kandydat w wyścigu o przewodnictwo Polski 2050

Poseł Polski 2050 Rafał Kasprzyk przekazał PAP, że zamierza wystartować w styczniowych wyborach na przewodniczącego ugrupowania. Wybory odbędą się w styczniu, czas na rejestrację kandydatów mija 10 grudnia. Przed Kasprzykiem o zamiarze kandydowania poinformowało pięciu polityków tego ugrupowania.

Niezwykłe zjawisko astronomiczne. Warto się przygotować Wiadomości
Niezwykłe zjawisko astronomiczne. Warto się przygotować

W nocy z 13 na 14 grudnia na niebie zobaczymy wyjątkowy deszcz meteorów. Geminidy osiągną maksimum i zapewnią jeden z najpiękniejszych pokazów w roku. Sprzyjające warunki pozwolą zobaczyć nawet ponad sto „spadających gwiazd” w godzinę.

Beata Szydło: Pod rządami Tuska nie może być sukcesów polskich firm z ostatniej chwili
Beata Szydło: Pod rządami Tuska nie może być sukcesów polskich firm

"LOT zamiast rozwoju, został z niczym – i może taki był cel niektórych od początku" – pisze gorzko w mediach społecznościowych była premier Beata Szydło, komentując nieudaną próbę przejęcia przez LOT linii lotniczych Smartwings.

Pałac Buckingham: Meghan Markle na zaskakującej czarnej liście Wiadomości
Pałac Buckingham: Meghan Markle na zaskakującej czarnej liście

Sklep Kitson umieścił Meghan Markle na swojej corocznej, satyrycznej wystawie „świątecznej hipokryzji”, gdzie trafiła na listę „złoczyńców roku”. Jak ujawnił „Daily Mail”, właściciele określili ją również jako „diwę Montecito”.

USA: Paramount Skydance ogłosił próbę wrogiego przejęcia Warner Bros. Discovery z ostatniej chwili
USA: Paramount Skydance ogłosił próbę wrogiego przejęcia Warner Bros. Discovery

Paramount Skydance ogłosił w poniedziałek próbę wrogiego przejęcia Warner Bros. Discovery (WBD), oferując akcjonariuszom spółki 30 dolarów za akcję z pominięciem zarządu WBD. Oferta dotyczy zakupu całej spółki, łącznie z kanałami takimi jak TVN i CNN, i opiewa na 108 mld dolarów – o 26 mld więcej niż oferta Netfliksa.

Dramat Realu Madryt. Potwierdzona kontuzja zawodnika Wiadomości
Dramat Realu Madryt. Potwierdzona kontuzja zawodnika

Real Madryt przeżywa trudne chwile. Ostatnia porażka 0:2 z Celtą Vigo na własnym stadionie była dla kibiców szokiem, ale jeszcze większym ciosem okazała się kontuzja Edera Militao. Brazylijczyk opuścił murawę już w 24. minucie, gdy po jednej z interwencji poczuł dotkliwy ból i nie był w stanie kontynuować gry. Zastąpił go Antonio Rüdiger, a sztab medyczny od razu podejrzewał poważny uraz.

Niespodziewana zmiana prezesa. PGE wydała komunikat z ostatniej chwili
Niespodziewana zmiana prezesa. PGE wydała komunikat

Rada nadzorcza PGE odwołała w poniedziałek Dariusza Marca ze stanowiska prezesa spółki i powierzyła pełnienie obowiązków prezesa Dariuszowi Luberze – poinformowała PGE w komunikacie. Odwołany został też wiceprezes ds. operacyjnych PGE Maciej Górski.

Atak nożownika w Charlotte. Sprawca był wcześniej deportowany Wiadomości
Atak nożownika w Charlotte. Sprawca był wcześniej deportowany

W Charlotte w Karolinie Północnej doszło do brutalnego ataku nożem, którego sprawcą ma być 33-letni Oscar Solarzano z Hondurasu. Ze zgromadzonych przez Fox News informacji wynika, że mężczyzna przebywał w USA nielegalnie i był wcześniej dwukrotnie deportowany.

Ceny w sklepach w górę. Koszyk z zakupami drożeje najszybciej od tygodni Wiadomości
Ceny w sklepach w górę. Koszyk z zakupami drożeje najszybciej od tygodni

Efekt świątecznego sezonu w sklepach widać wyraźnie: ceny rosną szybciej niż jeszcze kilka dni temu. O ile tydzień temu koszyk podstawowych produktów zwiększył swoją wartość o 0,7 proc., to najnowsze dane z aplikacji PanParagon pokazują skok aż o 1,9 proc. W praktyce oznacza to, że przeciętne zakupy podrożały w ciągu siedmiu dni o 1 zł i 92 gr.

Wiodące media zachwycone tweetem Tuska, który uzyskał 37 mln wyświetleń. Jest jeden problem z ostatniej chwili
"Wiodące media" zachwycone tweetem Tuska, który uzyskał 37 mln wyświetleń. Jest jeden problem

Tweet Donalda Tuska skierowany do Amerykanów obiegł świat, zdobywając ponad 37 mln wyświetleń, a polskie liberalne media okrzyknęły to wielkim sukcesem. W rzeczywistości jednak rekordowe statystyki wpisu wcale nie świadczą o rosnącym wpływie polskiego premiera na arenie międzynarodowej. Wręcz przeciwnie – przy nawet pobieżnej analizie szybko widać, jaka jest przyczyna olbrzymiego zasięgu wpisu.

REKLAMA

Ważny komunikat dla mieszkańców Warszawy

Od soboty 1 marca mieszkańców stolicy czekają utrudnienia. Rozpocznie się kolejny etap budowy tramwaju do Dworca Zachodniego. Czasowo wstrzymany zostanie ruch tramwajów na ulicy Banacha, a kierowcy będą korzystali z jednej jezdni.
ważne
ważne / grafika własna

W pierwszy weekend marca Tramwaje Warszawskie zmienią organizację ruchu na ulicy Banacha – przy skrzyżowaniu z Grójecką. Wstrzymany zostanie również ruch tramwajów do pętli Banacha.

"To krótki odcinek – bez obsługi tramwajami pozostanie tylko jeden zespół przystankowy, który znajduje się na samej pętli" 

– przekazał rzecznik Tramwajów Warszawskich Witold Urbanowicz.

Zmiany w kursowaniu komunikacji

Tramwaje linii 1, 14 i 25 nie będą dojeżdżały do pętli Banacha. Trasa jedynki zostanie wydłużona do pętli P+R al. Krakowska, przy czym nie zmienią się kursy wariantowe tramwajów tej linii – do placu Narutowicza. Na pętli na tym ochockim placu będą też kończyły trasy tramwaje linii 7, 14 i 25. Tramwaje linii 9 i 15, tak jak dotychczas, będą kursowały do pętli P+R al. Krakowska.

"Ruch tramwajowy na ulicy Banacha będzie wstrzymany co najmniej do końca roku"

– zaznaczył Urbanowicz.

Trasy objazdowe dla autobusów linii 154, 157, 167, 191, 208, 414, 521 oraz nocnych N01 i N43 nie zmienią się. Zlikwidowany zostanie przystanek autobusowy Bitwy Warszawskiej 1920 r. 06 – czyli ten, na którym zatrzymywały się autobusy jadące w stronę Dworca Zachodniego. 

W zamian autobusy zabiorą pasażerów z przystanku tymczasowego Bitwy Warszawskiej 1920 r. 56 – ulokowanego na nieczynnym przystanku tramwajowym na ulicy Banacha.

Ważny komunikat dla mieszkańców Warszawy

Dojazd do Centralnego Szpitala Klinicznego w dalszym ciągu będzie możliwy autobusami kursującymi ulicami Banacha, Pawińskiego oraz Żwirki i Wigury (128, 136, 154, 172, 175, 186, 188, 191, 414 i 504).

Ze zmianami muszą się liczyć także kierowcy. Zamknięta zostanie jezdnia ulicy Banacha służącą obecnie do jazdy w kierunku Bitwy Warszawskiej 1920 r. – od Pawińskiego do Grójeckiej. 

W obu kierunkach kierowcy pojadą po południowej jezdni, którą obecnie jeżdżą wyłącznie w kierunku Żwirki i Wigury. Z Banacha na skrzyżowaniu z Grójecką będzie można jechać w dwóch kierunkach: prosto w stronę Bitwy Warszawskiej 1920 r. lub w prawo w ul. Grójecką do centrum.

Priorytet dostaną autobusy jadące prosto, dlatego żeby ich nie blokować, nie będzie można skręcać w lewo, w kierunku alei Krakowskiej. Objazd poprowadzi ulicami Pawińskiego i Dickensa.

Wskazówki dla kierowców

Przełożony zostanie także ruch na fragmencie ulicy Bitwy Warszawskiej 1920 r. bezpośrednio przy skrzyżowaniu z Grójecką – z jezdni północnej na jezdnię południową. Dla kierowców jadących ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r. zostaną zachowane wszystkie relacje. Nie zmieniają się także zasady ruchu na Grójeckiej, na której ruch w rejonie prac odbywa się po jednej jezdni.

"Po wdrożeniu nowej organizacji ruchu wykonawca przystąpi do przebudowy kolejnej partii instalacji podziemnych. Pod skrzyżowaniem i wszystkimi jego wlotami znajduje się gąszcz kilkudziesięciu różnych rur, sieci i kabli, które muszą zostać dostosowane do nowego układu komunikacyjnego, w tym nowych, nieistniejących wcześniej torów"

– przekazał Urbanowicz.

To m.in. duża sieć ciepłownicza, magistrale wodociągowe, sieć gazowa, sieci energetyczne i teletechniczne oraz sieć kanalizacyjna.

Ruch na skrzyżowaniu będzie wielokrotnie zmieniany

Po zakończeniu prac podziemnych ruszy budowa nowego układu torowego. Powstanie tu skrzyżowanie torowisk, tzw. pełna gwiazda umożliwiająca ruch tramwajów we wszystkich kierunkach. W związku z pojawieniem się nowych relacji tramwajowych konieczne jest też przystosowanie odwodnienia, sieci sterowania ruchem i zasilania.

Organizacja ruchu na skrzyżowaniu ulic Grójeckiej, Bitwy Warszawskiej 1920 r. i Banacha będzie się wielokrotnie zmieniała w miarę postępu robót. Kolejne etapy będą wiązały się z zamykaniem wlotów Banacha czy Bitwy Warszawskiej 1920 r., a także czasowym wstrzymaniem ruchu tramwajów do pętli Banacha oraz P+R al. Krakowska. Roboty te planowane są między czerwcem a październikiem.

Powstanie 500-metrowy tunel

W tym czasie wyremontowane zostanie również torowisko między placem Narutowicza a skrzyżowaniem z Banacha i Bitwy Warszawskiej 1920 r. Roboty są rozłożone w taki sposób, by okres wstrzymania ruchu tramwajowego wzdłuż Grójeckiej i al. Krakowskiej był jak najkrótszy.

W ramach inwestycji powstanie około 1,6-kilometrowa trasa tramwajowa z 500-metrowym tunelem tramwajowym do Dworca Zachodniego. Podziemny przystanek końcowy będzie połączony schodami ruchomymi i windami bezpośrednio z przejściem podziemnym rozbudowanym w ramach prac na stacji kolejowej.



 

Polecane