Zmiany personalne w krytycznym momencie właściciela TVN Warner Bros. Discovery
USA: Zmiany w Warner Bros. Discovery
Jak czytamy, nowymi prezesami ds. sprzedaży reklam w USA zostali Ryan Gould i Robert Voltaggio. Zastąpili oni dotychczasowego prezesa Jona Steinlaufa, szefa sprzedaży reklam Warner Bros Discovery, który ogłosił plany opuszczenia firmy pod koniec 2024 roku.
Voltaggio dołączył do Discovery w 2005 roku w dziale sprzedaży reklam i awansował na szefa działu przychodów i operacji w 2019 roku, pełniąc tę funkcję do czasu obecnego awansu. Z kolei Gould dołączył do studia w 2012 roku.
Gould i Voltaggio będą nadzorować portfolio sprzedaży studia zarówno dla sieci, jak i transmisji strumieniowych, w tym sportu, wiadomości, partnerstw z klientami i sprzedaży cyfrowej. Będą podlegać dyrektorowi ds. przychodów i strategii Bruce’owi Campbellowi, który w oświadczeniu powiedział, że awansowanie z wewnątrz studia ma sens, "biorąc pod uwagę szybko ewoluujący rynek reklamowy"
– podaje The Hollywood Reporter.
- Roksana Węgiel podzieliła się radosną nowiną. W sieci lawina gratulacji
- Pałac Buckingham. Pilne doniesienia ws. księżnej Kate
- Niespokojnie na granicy. Straż Graniczna wydała komunikat
- Ważny komunikat dla mieszkańców Warszawy
- Nowy ruch właściciela TVN. Chodzi o największą stację informacyjną Warner Bros. Discovery
- IMGW wydał komunikat. Oto co nas czeka
- "Czuwali dzień i noc". Dramat w warszawskim zoo
Krytyczny moment
Jak podkreślił dyrektor ds. przychodów i strategii Bruce Campbell, "zmiany te będą transformacyjne dla działalności firmy". Z kolei The Hollywood Reporter akcentuje, że wymienienie Steinlaufa na stanowisku szefa sprzedaży reklam następuje w "krytycznym dla branży telewizyjnej momencie".
Platformy strumieniowego przesyłania wideo (w tym WBD’s Max) w ostatnich latach zaczęły zajmować się reklamą, częściowo w celu zrównoważenia spadków w telewizji linearnej
– podsumowano.
Nerwowo w TVN
Nie ustają spekulacje na temat sprzedaży jednej z największych, a jednocześnie najbardziej zaangażowanych politycznie stacji telewizyjnych w Polsce – TVN. Jednym z powodów jest sytuacja właściciela stacji, amerykańskiego koncernu Warner Bros. Discovery.
Niedawno prezes TVN Warner Bros. Discovery w Polsce Katarzyna Kieli napisała uspokajający list do pracowników stacji. Odniosła się w nim do potencjalnej sprzedaży Grupy TVN.
WBD rozważa różne opcje i jedną z nich jest potencjalna sprzedaż różnych aktywów. Czy do takiej sprzedaży dojdzie, jeszcze nie wiadomo. Co wiadomo, to że do potencjalnych inwestorów zostanie rozesłana informacja dotycząca naszego biznesu
– napisała w liście Katarzyna Kieli.
Zwróciła również uwagę na to, że w przeszłości TVN kilka razy zmieniał swojego właściciela.
Z każdej zmiany wychodziliśmy mocniejsi. Razem przeszliśmy przez ostatnie, bardzo trudne lata i niezależnie od tego, czy do zmiany właściciela dojdzie czy nie, chciałabym żebyście mieli wszyscy pewność, że zarówno ja, jak i cały polski management jesteśmy razem z Wami. I tym razem przejdziemy przez to jeszcze mocniejsi
– stwierdziła prezes TVN Warner Bros. Discovery.
W liście Katarzyna Kieli przekonuje pracowników, że niezależność dziennikarska jest dla nadawcy kluczowa.
Oprócz tego, że jest to fantastyczna firma, z fantastycznymi pracownikami, to wartości którym wszyscy hołdujemy, na czele z niezależnością dziennikarską, są naszym trwałym fundamentem. I to się nigdy nie zmieni
– zapewniła Kieli.
Sprzedaż TVN
Jak podawała Agencja Reutera, cztery osoby zaznajomione ze sprawą sprzedaży Grupy TVN miały potwierdzić rozpoczęcie całego procesu zmiany właściciela. Akcjonariusz Warner Bros. Discovery podjął współpracę z doradcami z JP Morgan, której celem na być sprzedaż TVN.
Bank miał też kontaktować się z potencjalnymi nabywcami aktywów w ostatnich tygodniach, a materiały sprzedażowe mają zostać rozesłane na początku przyszłego roku.
Trwają spekulacje nt. przejęcia TVN przez nowego właściciela, który mógłby wpłynąć na linię redakcyjną stacji.
Mówiło się również o zakupie całego Warner Bros. Discovery przez koncern FOX, do którego należy konserwatywna telewizja informacyjna FOX News. A także o ewentualnym zakupie TVN przez imperium medialne rodziny Berlusconich.
Ostatecznie, według doniesień "Rzeczpospolitej", wpłynęły trzy oferty – funduszu należącego do miliardera Michała Sołowowa, konsorcjum z Wirtualną Polską oraz Media For Europe – grupy należącej do spadkobierców Silvio Berlusconiego.