Planeta nazwana Gliese 12 b jest mniej więcej wielkości Wenus z naszego układu. Zdaniem Sky News pomoże ona naukowcom lepiej poznać inne planety podobne do Ziemi w przestrzeni kosmicznej.
Ziemia z kosmosu Brytyjscy naukowcy odkryli nową planetę. Czy byłby w stanie przeżyć na niej człowiek?
Ziemia z kosmosu / DLR German Aerospace Center, CC BY 2.0 , via Wikimedia Commons

Portal zwraca uwagę, że planeta podobna do Ziemi odkryta przez brytyjskich naukowców znajduje się "relatywnie niedaleko". Według naukowców temperatura na Gliese 12b wynosi około 42 stopni C, co pozwolałoby na życie na niej.

Planeta ta okrąża swoje słońce co 12,8 dnia. Słońce, zwane Gliese 12, jest chłodnym czerwonym karłem znajdującym się w gwiazdozbiorze Ryb.

Czytaj także: W jakim kierunku powinien iść audyt w sprawie programu Kolej+? Zaskakująca opinia eksperta

Co o niej wiemy?

Znajduje się ona "zaledwie 40 lat świetlnych". Oznacza to, że dotarcie tam naszym najszybszym statkom kosmicznym zajęłoby obecnie około 300 000 lat.

„Byłoby to niewygodne dla człowieka, ale sposób, w jaki definiujemy„ zdatność do zamieszkania ”, zakłada, że ​​na powierzchni planety może istnieć woda w stanie ciekłym, co w tym przypadku może mieć miejsce”

- powiedziała Larissa Palethorpe z Uniwersytetu w Edynburgu.

„Planety takie jak Gliese 12b są nieliczne i bardzo odległe, więc możliwość zbadania jednej z nich z tak bliska i poznania jej atmosfery i temperatury jest bardzo rzadka”

- zaznaczyła.

Naukowiec wyjaśniła, ze następnym krokiem zespołu będzie zbadanie atmosfery planety i sprawdzenie, czy jest ona podobna do ziemskiej. - „W rzeczywistości mogłaby to być planeta pozbawiona atmosfery, co oznaczałoby, że nie nadaje się do zamieszkania” - wskazała.

Czytaj także: Premier czy namiestnik - czyje interesy tak naprawdę realizuje Donald Tusk?

Jak dokonano odkrycia?

Odkrycie dokonane zostało przez zespół złożony z naukowców z całego świata przy wykorzystaniu satelity należącego do NASA o nazwie Transiting Exoplanet Survey Satellite, znanym jako TESS.

Neue Zurcher Zeitung: Niemcy prześcigają się w użalaniu nad sobą z ostatniej chwili
Neue Zurcher Zeitung: "Niemcy prześcigają się w użalaniu nad sobą"

"Europa potrzebuje silnych Niemiec. Ale Niemcy woleli narzekać niż działać" - pisze dziennik "Neue Zurcher Zeitung".

Wstrząs w kopalni Rydułtowy. Poszukiwany górnik żyje! z ostatniej chwili
Wstrząs w kopalni Rydułtowy. Poszukiwany górnik żyje!

Poszukiwany od czwartku górnik z kopalni Rydułtowy w Rybniku żyje - dowiedział się Polsat News.

Wypadek w kopalni. Nie żyje 41-letni górnik z ostatniej chwili
Wypadek w kopalni. Nie żyje 41-letni górnik

41-letni górnik zginął w wyniku wypadku w należących dla KGHM Zakładach Górniczych Lubin. Mężczyzna został raniony fragmentem skały, który odpadł z bocznej ściany wyrobiska.

Burza w Sądzie Okręgowym w Warszawie: Ujawniamy list sędziów przeciwko nominatowi Adama Bodnara tylko u nas

Publikujemy list sędziów Sądu Okręgowego w Warszawie, którzy ujawniają, w jaki sposób próbuje się ich zwalczać, podejmując czynności związane z ich odwołaniem podczas ich zatwierdzonych wcześniej urlopów wypoczynkowych. W liście skarżą się na działania nominata ministra Dama Bodnara.

IMGW wydał komunikat. Oto, co nas czeka w najbliższych dniach z ostatniej chwili
IMGW wydał komunikat. Oto, co nas czeka w najbliższych dniach

W najbliższych dniach spodziewamy się groźnych zjawisk w postaci intensywnych i gwałtownych burz, na znacznym obszarze kraju. Dopiero noc z niedzieli na poniedziałek powinna być spokojniejsza - poinformował PAP synoptyk Instytutu Meteorologii i Gospodarki Wodnej Jakub Gawron.

Dramat na Euro. Są nowe informacje z ostatniej chwili
Dramat na Euro. Są nowe informacje

Jak ostatnio informowaliśmy węgierski napastnik Barnabas Varga, poważnie kontuzjowany w meczu grupy A mistrzostw Europy ze Szkocją wypisany został ze szpitala w Stuttgarcie i powrócił do kraju. Są nowe informacje.

Parkujesz przy plaży? Możesz za to słono zapłacić Wiadomości
Parkujesz przy plaży? Możesz za to słono zapłacić

Za nieprawidłowe parkowanie strażnicy miejscy w Świnoujściu wystawili od maja 340 mandatów, a w Kołobrzegu ponad 800. Kilkuset kierowców otrzymało upomnienia. Władze nadmorskich kurortów apelują o korzystanie z wyznaczonych, także bezpłatnych, parkingów.

Szokujące, jak potraktowali Igę Świątek z ostatniej chwili
Szokujące, jak potraktowali Igę Świątek

Iga Świątek rozpoczęła 111. tydzień jako liderka światowego rankingu i zajmuje dziewiąte miejsce w klasyfikacji tenisistek najdłużej otwierających zestawienie WTA. Tymczasem media obiegły zaskakujące informacje.

Pałac Buckingham. Pilnie trafiła do szpitala. Książę William wydał komunikat z ostatniej chwili
Pałac Buckingham. Pilnie trafiła do szpitala. Książę William wydał komunikat

W ostatnim czasie media obiegły dramatyczne informacje. Pałac Buckingham i cała rodzina królewska wstrzymali oddech.

Aktywiści klimatyczni zaatakowali salon... samochodów elektrycznych Wiadomości
Aktywiści klimatyczni zaatakowali salon... samochodów elektrycznych

Eko-aktywiści z Last Generation oblali pomarańczową farbą Cybertruck wystawiony w Tesla Center..

Co o niej wiemy?

- powiedziała Larissa Palethorpe z Uniwersytetu w Edynburgu.

- zaznaczyła.