Kryzys niemieckiej branży motoryzacyjnej. Fala bankructw

Po tym jak zamknięcie ogłosiło dwóch niemieckich dostawców motoryzacyjnych - Grammer i Marelli - przyszedł czas na trzeciego. Firma BOS Plastics Systems chce zamknąć swój zakład w Brotterode-Trusetal. Produkcja ma zostać przeniesiona do innych lokalizacji spółki.
zdjęcie ilustracyjne Kryzys niemieckiej branży motoryzacyjnej. Fala bankructw
zdjęcie ilustracyjne / Mike Bird Pexels

BOS produkuje m.in. podłokietniki do samochodów oraz akcesoria do bagażników. Jako powód zamknięcia zakładu firma podała "rozwój sytuacji na światowym rynku samochodów".

Czytaj także: "Symbol determinacji Polski", "cud inżynierii" - tak brytyjskie media piszą o kluczowej polskiej inwestycji

Mocne uderzenie 

Burmistrz Kay Goßmann (CDU) komentując tę decyzję stwierdził, że mamy do czynienia z szeroko rozumianym upadkiem gospodarczym w Brotterode-Trusetal, biorąc pod uwagę, że to już trzecia tego typu firma z tego regionu zamknięta w ostatnim czasie.

"Jako szef administracji niewiele może zrobić, stoi bezradny z boku. Z powodu trzech przedsiębiorstw przemysłowych i centrum edukacji rodzinnej, placówki kształcenia dorosłych, która została zamknięta pod koniec ubiegłego roku, zwolniono około 1000 miejsc pracy"

- ocenia portal mdr.de. 

Tym razem zamknięcie zakładu dotknie 90 pracowników, którzy o tym, że to koniec fabryki zostali poinformowani we wtorek.

Czytaj także: Prezes Kaczyński przestrzega przed poważnymi konsekwencjami

Kontekst: problemy niemieckiej branży  

Niemieccy producenci samochodów mają coraz więcej problemów.  Portal Handelsblatt w lutym oceniał, że zaostrzenie celów w zakresie emisji CO2 dla producentów samochodów jest ogromnym problemem dla Volkswagena.

To nie jedyne problemy Volkswagena i innych europejskich producentów samochodów. Coraz poważniejsze staje się zagrożenie ze strony chińskich producentów. 

O tym, jak poważny robi się problem, świadczy chociażby to, że podczas tegorocznych mistrzostw Europy w piłce nożnej, które odbędą się w Niemczech, oficjalnym partnerem reklamowym przestanie być Volkswagen. Jego miejsce zajmie… chiński BYD.

BYD jest już reprezentowany przez salony samochodowe w większości dużych miast, z docelową liczbą około 100 sklepów. W przyszłości 90 procent Niemców powinno być w stanie dotrzeć do sklepu BYD w mniej niż 30 minut samochodem

– czytamy.


 

POLECANE
Wielkie zwycięstwo wolności słowa w Wielkiej Brytanii tylko u nas
Wielkie zwycięstwo wolności słowa w Wielkiej Brytanii

Jeden z największych uniwersytetów w UK został właśnie ukarany rekordową grzywną! Uczelnia wymuszała bowiem na swoich pracownikach i studentach wyznawanie ideologii gender, ograniczając tym samym ich wolność słowa. Teraz wszystko się zmieni.

Niezidentyfikowany obiekt spadł z nieba w Zachodniopomorskiem Wiadomości
Niezidentyfikowany obiekt spadł z nieba w Zachodniopomorskiem

Niezidentyfikowany obiekt został znaleziony w czwartek na posesji w Bornem Sulinowie. Według zgłaszającego, miał spaść z nieba i wydobywał się z niego dym. Na miejscu pracują służby.

Europa i USA osiągną rosyjski poziom produkcji amunicji za 2-3 lata Wiadomości
Europa i USA osiągną rosyjski poziom produkcji amunicji za 2-3 lata

Kosiniak-Kamysz zapytany w czwartek w TVN24, kiedy Europa razem z USA będą łącznie produkować tyle samo sztuk amunicji co Rosja, ocenił, że jest to "kwestia dwóch, trzech lat, kiedy zdolności (produkcyjne) wzrosną kilkukrotnie". Jak określił, obecnie Europa i Stany Zjednoczone produkują "stanowczo za mało amunicji".

Dariusz Matecki został pilnie przewieziony do szpitala onkologicznego Wiadomości
Dariusz Matecki został pilnie przewieziony do szpitala onkologicznego

Jak podała Telewizja Republika, siedzący na wózku inwalidzkim PiS Dariusz Matecki został przewieziony w asyście funkcjonariuszy Służby Więziennej do szpitala onkologicznego w Radomiu. Stan zdrowia polityka określono jako "nie najlepszy".

W Szczecinie zdewastowano wystawę katyńską pilne
W Szczecinie zdewastowano wystawę katyńską

Zorganizowana przez IPN i Stowarzyszenie Katyń wystawa "Świat zgładzony w Katyniu" została otwarta na szczecińskim pl. Zgody na początku tego tygodnia. W nocy ze środy na czwartek została zdemolowana. "Nie potrafimy uszanować tych, którzy przed laty oddali swoje życie za nasza ojczyznę. Nie potrafimy uszanować tej wielkiej tragedii, która spotkała tysiące polskich rodzin" – powiedział dyrektor szczecińskiego oddziału IPN Krzysztof Męciński.

Morawiecki: Tchórze. Walczcie ze mną, a nie z niewinna matką chorego dziecka z ostatniej chwili
Morawiecki: Tchórze. Walczcie ze mną, a nie z niewinna matką chorego dziecka

Prokuratura od stycznia przetrzymuje w areszcie Annę W., byłą dyrektor biura premiera Mateusza Morawieckiego, w związku ze śledztwem w sprawie rzekomych nieprawidłowości RARS. Jak przekazała dzisiaj Telewizja wPolsce24, Anna W. została przyprowadzona na przesłuchanie w kajdankach zarówno na rękach, jak i na nogach. Były premier Mateusz Morawiecki nie krył oburzenia: "Tchórze! Walczcie ze mną" - czytamy w jego wpisie na X.

Szczyt w Paryżu: Brak jednomyślności w sprawie wysłania wojsk na Ukrainę polityka
Szczyt w Paryżu: Brak jednomyślności w sprawie wysłania wojsk na Ukrainę

Na czwartkowym szczycie sojuszników Ukrainy w Paryżu z udziałem krajów europejskich, Kanady i Turcji, uczestnicy poparli dalsze wsparcie dla Ukrainy. Nie było natomiast jednomyślności w sprawie wysłania do Ukrainy - w razie rozejmu - sił międzynarodowych, postulowanych przez W. Brytanię i Francję.

Monika Małkowska: Gabinet dr M ocenzurowany tylko u nas
Monika Małkowska: Gabinet dr M ocenzurowany

Dziś o cenzurze, której rzekomo nie ma, a jednak działa. Przekonałam się o tym w Gabinecie dr M, który (terapeutycznie) dotyczył problemów Poczty Polskiej, zaś w słoniowym ujęciu – odtrąbił podzwonne dla mail artu.

Warszawski ratusz zatrudnia ponad 9 tys. urzędników. Trzaskowski pobił rekord z ostatniej chwili
Warszawski ratusz zatrudnia ponad 9 tys. urzędników. Trzaskowski pobił rekord

Jak poinformował we wpisie na platformie X poseł PiS Jarosław Krajewski, warszawski ratusz pod rządami Rafała Trzaskowskiego bije rekordy w liczbie zatrudnionych urzędników. Obecnie jest ich już 9161. Funkcjonowanie Urzędu Miasta w 2025 roku ma nas kosztować ponad 2,1 miliarda zł.

Atak w centrum Amsterdamu. Są ranni z ostatniej chwili
Atak w centrum Amsterdamu. Są ranni

Dramatyczne wydarzenia w centrum Amsterdamu - uzbrojony w nóż napastnik zaatakował przechodniów, raniąc pięć osób. Policja natychmiast podjęła działania, a sprawca został zatrzymany.

REKLAMA

Kryzys niemieckiej branży motoryzacyjnej. Fala bankructw

Po tym jak zamknięcie ogłosiło dwóch niemieckich dostawców motoryzacyjnych - Grammer i Marelli - przyszedł czas na trzeciego. Firma BOS Plastics Systems chce zamknąć swój zakład w Brotterode-Trusetal. Produkcja ma zostać przeniesiona do innych lokalizacji spółki.
zdjęcie ilustracyjne Kryzys niemieckiej branży motoryzacyjnej. Fala bankructw
zdjęcie ilustracyjne / Mike Bird Pexels

BOS produkuje m.in. podłokietniki do samochodów oraz akcesoria do bagażników. Jako powód zamknięcia zakładu firma podała "rozwój sytuacji na światowym rynku samochodów".

Czytaj także: "Symbol determinacji Polski", "cud inżynierii" - tak brytyjskie media piszą o kluczowej polskiej inwestycji

Mocne uderzenie 

Burmistrz Kay Goßmann (CDU) komentując tę decyzję stwierdził, że mamy do czynienia z szeroko rozumianym upadkiem gospodarczym w Brotterode-Trusetal, biorąc pod uwagę, że to już trzecia tego typu firma z tego regionu zamknięta w ostatnim czasie.

"Jako szef administracji niewiele może zrobić, stoi bezradny z boku. Z powodu trzech przedsiębiorstw przemysłowych i centrum edukacji rodzinnej, placówki kształcenia dorosłych, która została zamknięta pod koniec ubiegłego roku, zwolniono około 1000 miejsc pracy"

- ocenia portal mdr.de. 

Tym razem zamknięcie zakładu dotknie 90 pracowników, którzy o tym, że to koniec fabryki zostali poinformowani we wtorek.

Czytaj także: Prezes Kaczyński przestrzega przed poważnymi konsekwencjami

Kontekst: problemy niemieckiej branży  

Niemieccy producenci samochodów mają coraz więcej problemów.  Portal Handelsblatt w lutym oceniał, że zaostrzenie celów w zakresie emisji CO2 dla producentów samochodów jest ogromnym problemem dla Volkswagena.

To nie jedyne problemy Volkswagena i innych europejskich producentów samochodów. Coraz poważniejsze staje się zagrożenie ze strony chińskich producentów. 

O tym, jak poważny robi się problem, świadczy chociażby to, że podczas tegorocznych mistrzostw Europy w piłce nożnej, które odbędą się w Niemczech, oficjalnym partnerem reklamowym przestanie być Volkswagen. Jego miejsce zajmie… chiński BYD.

BYD jest już reprezentowany przez salony samochodowe w większości dużych miast, z docelową liczbą około 100 sklepów. W przyszłości 90 procent Niemców powinno być w stanie dotrzeć do sklepu BYD w mniej niż 30 minut samochodem

– czytamy.



 

Polecane
Emerytury
Stażowe