Telewizja Republika z nowym, znaczącym inwestorem
Fundacja Niezależne Media została dodana w serwisie Telewizji Republika do listy inwestorów mających powyżej 5 proc. akcji nadawcy
– informuje serwis. Przekazano, że pozostałymi akcjonariuszami z takim udziałem są Niezależne Wydawnictwo Polskie (wydawca „Gazety Polskiej”), Słowo Niezależne (wydawca Niezależna.pl i „Naszego Państwa”), Dariusz Szymański (były członek rady nadzorczej TV Republika) i Jolanta Siwczyk.
Nie podano, jakie konkretnie pakiety walorów ma każdy z akcjonariuszy
– czytamy.
Czytaj również: Decyzja Andrzeja Dudy ws. ustawy budżetowej. Nowe informacje prezydenckiej minister
Tomasz Sakiewicz zabiera głos
Prezes i red. naczelny Telewizji Republika w rozmowie z "Wirtualnymi Mediami" poinformował, że "Fundacja Niezależne Media zwiększyła swój udział w kapitale nadawcy poprzez objęcie walorów z kolejnych emisji akcji".
Mamy co miesiąc nową emisję. Poszczególne podmioty co chwilę dokonują nowych emisji
– przekazał Tomasz Sakiewicz.
Czytaj także: Sztandarowa obietnica rządu nie zostanie spełniona
Rekordowa oglądalność Telewizji Republika
Pod koniec ubiegłego miesiąca znaczenie Telewizji Republika na rynku stacji telewizyjnych gwałtownie wzrosło. 20 grudnia, gdy nowy rząd Donalda Tuska zdecydował się na siłowe przejęcie TVP poprzez wątpliwe prawnie działania ministra kultury Bartłomieja Sienkiewicza, widzowie z dnia na dzień opuścili dotychczasową Telewizję Publiczną i odbiorniki ustawili na Telewizję Republika, dzięki czemu stacja zwiększyła swoją oglądalność kilkukrotnie.
Na YouTubie TV Republikę ogląda na żywo nawet kilkadziesiąt tys. internautów równocześnie (w wieczór, gdy zatrzymano Mariusza Kamińskiego i Macieja Wąsika, było to rekordowe ponad 70 tys.). Kilka dni temu stacja przekroczyła poziom miliona subskrybentów. Po skokowym wzroście oglądalności Polsat Media już dwa razy mocno podniósł ceny reklam w stacji. Druga podwyżka będzie obowiązywała od początku lutego
– kwitują "Wirtualne Media".
Wg danych Nielsen Audience Measurement, Telewizja Republika od 8 do 14 stycznia zanotowała 265 116 osób średniej widowni minutowej i 4,93 proc. udziału rynkowego, co dało jej szóste miejsce wśród wszystkich kanałów telewizyjnych.