Jest decyzja środowiskowa dla budowy terminala kontenerowego w Świnoujściu
Decyzja środowiskowa oznacza zielone światło dla budowy terminalu kontenerowego w Świnoujściu, prowadzonej z uwzględnieniem interesów lokalnej społeczności oraz środowiska naturalnego
– informuje TVP 3 w Szczecinie. Jak czytamy w publikacji, decyzję wydała Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Szczecinie „po przeprowadzeniu oceny oddziaływania tej inwestycji na środowisko oraz postępowania transgranicznego”.
W ocenie oddziaływania brały udział zainteresowane urzędy; głównie ministerstwa Meklemburgii-Pomorza Przedniego oraz organizacje pozarządowe i osoby prywatne.
Rozpoczęło się wyznaczanie nowego toru podejściowego do portu w Świnoujściu
We wrześniu dyrektor Urzędu Morskiego w Szczecinie Wojciech Zdanowicz poinformował w rozmowie z Radiem Szczecin, że rozpoczęło się dokładne wyznaczanie nowego podejścia dla statków do Świnoujścia. Budowa nowego toru będzie największą inwestycją tego typu w historii Urzędu Miasta w Szczecinie i byłaby przełomem, ponieważ umożliwi wpłynięcie do głębokowodnego terminalu kontenerowego największym statkom, które mogą wejść na Bałtyk.
Temat budowy głębokowodnego terminalu kontenerowego w Świnoujściu podejmował na łamach Tysol.pl dr Rafał Brzeski, ekspert w dziedzinie wojny informacyjnej i publicysta, który podkreśla, że rząd polski przygotowuje program rozwoju zespołu portowego Szczecin – Świnoujście.
Jego istotną częścią będzie budowa kosztem ponad 10 miliardów złotych nowego toru wodnego do Świnoujścia przesuniętego na wschód i omijającego wszelkie dotychczasowe roszczenia niemieckie. Za 6–7 lat Świnoujście „ma się stać hubem przeładunkowym dla Bałtyku”
– podkreśla publicysta i dodaje, że nowy terminal będzie mógł przyjmować największe kontenerowce oceaniczne i stanie się „poważną konkurencją dla Hamburga”.
Czytaj więcej: Rozpoczęło się wyznaczanie nowego toru podejściowego do portu w Świnoujściu