Po pobiciu znanego aktora. Mamy oświadczenie firmy Uber

Bosak udostępnił w piątkowe popołudnie relację w mediach społecznościowych, w której widać obrażenia na twarzy. Z jego wpisu wynika, że miał to być wynik agresji kierowcy jednej z popularnych aplikacji przewozowych.
"Dostałem solidne bęcki"
– Właśnie przed chwilą jeden pan, kierowca Ubera, prawie przejechał mojego młodszego syna. Jak zgłosiłem protest przeciw temu postępowaniu, zaczęła się bijatyka – powiedział aktor.
– Nie wiadomo, skąd znalazło się czterech czy pięciu jego kolegów i dostałem solidne bęcki – dodał.
Oświadczenie Ubera
Na adres redakcji Tysol.pl otrzymaliśmy oświadczenie firmy Uber.
Firma Uber ma politykę zerowej tolerancji dla przemocy. Jakiekolwiek agresywne zachowanie, spowodowane przez kierowcę lub pasażera, jest nie do przyjęcia i traktujemy je niezwykle poważnie, włącznie z możliwością trwałego zablokowania dostępu do aplikacji dla potencjalnego sprawcy.
Gdy dowiedzieliśmy się o tej sytuacji, natychmiast podjęliśmy czynności wyjaśniające oraz współpracę z Komendą Stołeczną Policji. Po dokładnej analizie udało się ustalić, że sytuacja miała miejsce poza platformą Uber.
Informacje dodatkowe
W celu uzyskania większej ilości informacji prosimy o zapoznanie się z oświadczeniem aktora oraz kontakt z biurem prasowym KSP.
Kierowcy korzystający z aplikacji Uber i kierowcy tradycyjnych taksówek muszą spełniać te same wymogi określone w Ustawie o Transporcie Drogowym. Kierowcy sami decydują z jakiej aplikacji chcą korzystać i mogą mieć aktywne konta na wielu platformach. Uber współpracuje tylko z partnerami posiadającymi licencję taxi i weryfikuje wszystkich kierowców korzystających z aplikacji.
Kierowcy są zobowiązani do przestrzegania prawa i wszelkie sytuacje z ich udziałem, w których podczas korzystania z aplikacji dochodzi do nadużycia powinny być zgłaszane na policję, jako właściwego organu. Uber zawsze zachęca i przypomina o zgłaszaniu wszelkich nieprawidłowości oraz oceny przejazdu - po zgłoszeniu, specjaliści z krakowskiego Centrum Bezpieczeństwa podejmują działania adekwatne do zaistniałej sytuacji, włącznie z możliwością trwałego usunięcia dostępu do konta.
Zgłoszenie może zrobić pasażer, kierowca, świadek wydarzenia lub przedstawiciel odpowiednich służb. Uber jako jedyna platforma na rynku ma specjalny, dedykowany zespół do współpracy tylko z organami ścigania oraz organami zdrowia publicznego - PSRT. Jest to specjalna ścieżka tylko dla funkcjonariuszy służb publicznych, gdzie na wniosek służb (najsprawniej na dedykowany portal lert.uber.com), Uber pomaga w prowadzonym postępowaniu m.in przekazując odpowiednie dane.
Już w 2019 roku firma wprowadziła weryfikację kierowców w czasie rzeczywistym, wymagają od kierowców wykonanie zdjęcia (selfie), które następnie jest porównywane ze zdjęciem dodanym do konta kierowcy. Ponadto, w ramach najnowszych działań Uber wprowadził obowiązek fizycznej weryfikacji dokumentów kierowców oraz pojazdu, którym oferowane będą usługi transportowe oraz w najbliższym czasie wprowadzi wymóg zdjęcia wykonanego przez jednego z pracowników Ubera, w Centrum Obsługi Kierowców.
Uber has prepared community guidelines for the interaction of people using the app. They are designed to increase user and driver satisfaction and emphasize clear rules for traveling with the Uber app. They are based primarily on respect and tolerance - key principles that lie in Uber's DNA.
Procesy związane z bezpieczeństwem:
Informacje zwrotne uzyskane od pasażerów, innych kierowców, a także służb mundurowych, są dla firmy podstawą do podjęcia konkretnych i natychmiastowych działań. Zgłoszone przewinienie może doprowadzić do trwałej utraty dostępu kierowcy do konta Uber. Trwałe zablokowanie kierowcy jest możliwe również jeśli Uber uzyska informacje odnośnie innych przewinień zaistniałych poza platformą.
Kierowca, którego ocena spadnie poniżej 4.5 (w skali 5 gwiazdkowej) również ma blokowane konto w aplikacji
Uber posiada specjalny zespół specjalistów, którzy 24/7 przyjmują i rozwiązują zgłoszenia dotyczące incydentów związanych z bezpieczeństwem. Każdy przypadek jest rozpatrywany indywidualnie przez ekspertów z Działu Wsparcia, a najpoważniejsze zgłoszenia związane z bezpieczeństwem są identyfikowane do 15 minut.W przypadku zgłoszeń dotyczących nadużyć, zespół wsparcia przekazuje poszkodowanym kontakt do Centrum Praw Kobiet, które oferuje wsparcie zarówno psychologiczne jak i prawne.