Niemiecki dziennik: Polski gigant odważnie wchodzi na niemiecki rynek

W ubiegłym roku w Berlinie miało miejsce oficjalne otwarcie pierwszego sklepu Pepco w Niemczech. Polski gigant prowadzi działalność na rynkach już w 17 krajach, co odnotował jeden z największych niemieckich dzienników.
Pepco z impetem wchodzi na niemiecki rynek
Odważny plan polskiego giganta Pepco
– pisze w piątek „Die Welt”. W Niemczech ma powstać docelowo ponad 2000 filii Pepco. Jak wskazuje red. Sebastian Freier, ekspansja polskiej firmy dzieje się w środku kryzysu, w segmencie, który generalnie uchodzi za przesycony.
Sieci modowe takie jak Primark już nawet zamykają pierwsze sklepy albo całkowicie znikają z Niemiec, jak Orsay. (…) To bezpośredni atak na konkurentów, jak KiK i Tedi, które mają w Niemczech odpowiednio 2700 i 2500 sklepów
– czytamy. Autor wskazuje, że w Pepco panuje „miła atmosfera robienia zakupów i ceny, po których można by było oczekiwać, że będą trzy razy wyższe”. Dodaje także, iż konkurenci Pepco, tacy jak KiK czy Woolworth, mają obecnie duże problemy, gdyż klienci, którzy zazwyczaj robią zakupy w takich sklepach, w ostatnim czasie nie przychodzą.
W segmencie agresywnym cenowo sprawy nie mają się dobrze. (…) A takie właśnie jest Pepco: agresywne cenowo
– czytamy. Dziennik podkreśla jednak, że polska sieć „ze spokojem patrzy na problemy konkurencji”.
Klienci muszą uważać na swój budżet, teraz nadszedł czas dla wielkich tanich sieci
– podsumowuje cytowany przez „Die Welt” dyrektor zarządzający w Pepco Anand Patel.