Jerzy Bukowski: "Bądź turystą w swoim mieście - zwiedzaj Kraków"

Wszyscy zainteresowani współpracą w ramach tej kampanii społecznej proszeni są o kontakt z Krakowskim Biurem Festiwalowym.
 Jerzy Bukowski: "Bądź turystą w swoim mieście - zwiedzaj Kraków"
/ pixabay.com
             Tak zatytułowaną kampanię informacyjno-społeczną - mającą na celu wspieranie rynku turystycznego w stolicy Małopolski i lokalnych przedsiębiorców - rozpoczęły władze podwawelskiego grodu.
            - Kraków od lat jest najbardziej rozpoznawalną polską marką miejską na świecie, a badania mówią, że około 10 procent jego mieszkańców swój biznes opiera o usługi turystyczne oraz z nimi związane. Dlatego dla Krakowa tak ważne jest, by stopniowo i rozważnie odbudowywać rynek turystyczny po ustaniu pandemii koronawirusa - powiedział prezydent miasta profesor Jacek Majchrowski portalowi Magiczny Kraków.
            „Poza rządowymi programami, które będą lub już są wdrażane, ale także programami własnymi, takimi, jak <Pauza> czy <Kultura odporna”>, miasto będzie wspierało działalność lokalnych przedsiębiorców. By jednak móc odbudować rynek turystyczny, miasto skupia się na nowej koncepcji, zmieniając myślenie o tym, kim jest turysta w Krakowie” - czytamy w portalu.
            Operatorem podzielonej na trzy obszary kampanii będzie Krakowskie Biuro Festiwalowego we współpracy z Wydziałami Turystyki, Komunikacji Społecznej oraz Kultury i Dziedzictwa Narodowego Urzędu Miasta Krakowa. Głównym celem zaplanowanych działań jest pobudzenie lokalnej gospodarki i włączenie mieszkańców Krakowa w proces przywracania miastu miana turystycznej stolicy Polski.
            Pierwszy obszar o nazwie „Wydarzenia otwarte” stanowi formę zaproszenia wszystkich mieszkańców Krakowa do ponownego odkrywania miasta. Specjalnie dla nich zostaną zaktualizowane trasy zwiedzania, dzięki którym będą mogli zobaczyć najpiękniejsze miejsca, zabytki i atrakcje, a także skorzystać z oferty przedsiębiorców płacących podatki w Krakowie.
            „Tematyczne spacery z obszaru literatury, muzyki, filmu, rzemiosła, rękodzieła, miejsc pamięci, historii Krakowa, będą prowadzone przez profesjonalnych przewodników, entuzjastów, artystów, aktywistów, literatów. Równolegle będą odbywać się różne, otwarte wydarzenia kulturalne i społeczne, takie, jak kina samochodowe, pikniki, małe koncerty. Wszystko z zachowaniem należytych zasad bezpieczeństwa” - napisano na stronie https://www.krakow.pl/.
            Drugi obszar to wszelkiego rodzaju warsztaty. Zaangażują się w nie firmy, instytucje i osoby, które prowadzą takie formy działalności edukacyjnej.
            „Dzięki temu niewielkim kosztem mieszkańcy Krakowa będą mogli nauczyć się czegoś nowego, poszerzyć wiedzę i umiejętności i całymi rodzinami oraz grupami znajomych wypełniać w atrakcyjny sposób swój czas, a lokalni przedsiębiorcy rozpoczną normalne funkcjonowanie i prowadzenie swoich biznesów. To sposób na uruchomienie lokalnej gospodarki także w obszarze turystyki” - czytamy w portalu.
            Trzeci obszar wypełnią działania oparte na dzieleniu się zdjęciami i materiałami video z warsztatów, spacerów i otwartych imprez w mediach społecznościowych z hashtagami #badzturystawswoimmiescie oraz #zwiedzajkrakow. Dzięki temu Kraków pokaże całemu światu, że żyje, jest otwarty, gościnny i przygotowany na powrót do nowej rzeczywistości.
            Kampanii „Bądź turystą w swoim mieście - zwiedzaj Kraków” będą towarzyszyć liczne konkursy na Instagramie oraz na Facebooku. Tam też będą udostępniane zdjęcia i filmy mieszkańców.
            Wszyscy zainteresowani współpracą w ramach tej kampanii społecznej proszeni są o kontakt z Krakowskim Biurem Festiwalowym. W jego strukturach zostali wyznaczeni koordynatorzy obszarów: muzyka, film, literatura, rękodzieło, rzemiosło, turystyka, działania lokalne oraz gastronomia, którzy będą zbierali informacje o podmiotach zainteresowanych zaproszeniem krakowianek i krakowian do skorzystania z ich oferty.
            „Już wkrótce swoją działalność wznowi oficjalna sieć informacji miejskiej i turystycznej InfoKraków, która obecnie, zgodnie z rozporządzeniami na szczeblu rządowym, musiała zawiesić prowadzone działania. Już teraz przygotowywane są bezpłatne materiały, z których będą mogli skorzystać wszyscy mieszkańcy. Zostanie udostępnionych około 150 tys. map turystycznych, a także 50 tys. sztuk mapy <Kids in Kraków>, dzięki której wraz z najmłodszymi mieszkańcami Krakowa będzie można przejść gotowe i interesujące trasy. Będą też przewodniki <Kids in Kraków> - obecnie w liczbie około 1500 sztuk. Wszystkie materiały będą także oczywiście dostępne w formie cyfrowej” - napisał Magiczny Kraków.
 

 

POLECANE
Ważny komunikat dla mieszkańców Warszawy z ostatniej chwili
Ważny komunikat dla mieszkańców Warszawy

W najbliższych dniach warszawscy kierowcy i pasażerowie komunikacji miejskiej muszą liczyć się z utrudnieniami. Wszystko przez ostatnie prace związane z budową trasy tramwajowej do Wilanowa i wymianą nawierzchni na kilku stołecznych ulicach.

Rząd przyjął projekt budżetu na przyszły rok z ostatniej chwili
Rząd przyjął projekt budżetu na przyszły rok

W czwartek rząd przyjął projekt ustawy budżetowej na 2026 rok. Prognozowane dochody na 2026 r. wyniosą 647 mld zł, a wydatki około 918,9 mld zł. Deficyt budżetu państwa wyniesie 271,7 mld zł, co stanowi 6,5 proc. PKB.

Meloni ostrzega: UE jest niezdolna do skutecznego reagowania na konkurencyjne wyzwania z ostatniej chwili
Meloni ostrzega: UE jest niezdolna do skutecznego reagowania na konkurencyjne wyzwania

Premier Włoch Giorgia Meloni ostrzegła Unię Europejską, że jeżeli utrzyma dotychczasową politykę stanie się jedynie biernym obserwatorem przy jednoczesnym wzroście potęgi USA i Chin. Oskarżyła przy tym UE o utratę znaczenia na arenie międzynarodowej, zauważając, że blok musi „robić mniej, ale lepiej”, jeśli chce pozostać konkurencyjny.

Groźny incydent na lotnisku w Krakowie. Brytyjczyk zaatakował funkcjonariusza Straży Granicznej z ostatniej chwili
Groźny incydent na lotnisku w Krakowie. Brytyjczyk zaatakował funkcjonariusza Straży Granicznej

Na krakowskim lotnisku w Balicach doszło 26 sierpnia do groźnego incydentu z udziałem agresywnego pasażera. Kapitan samolotu wezwał funkcjonariuszy Zespołu Interwencji Specjalnych Straży Granicznej. Powodem było zachowanie 44-letniego obywatela Wielkiej Brytanii, który w trakcie lotu nie reagował na polecenia załogi i był agresywny.

Polska liderem w obszarze wydatków na obronność. Wyprzedziła USA z ostatniej chwili
Polska liderem w obszarze wydatków na obronność. Wyprzedziła USA

Cel co najmniej 2 proc. PKB na obronność zostanie w tym roku osiągnięty – szacuje NATO. Polska wyda najwięcej, gdyż aż 4,48 proc.. Tym samym wyprzedzi Litwę (4 proc.), Estonię (3,38 proc.), a nawet Stany Zjednoczone, które w tym roku mają wydać na obronność 3,22 proc. swojego PKB.

Liderzy państw regionu w Pałacu Prezydenckim. Dołączy Zełenski z ostatniej chwili
Liderzy państw regionu w Pałacu Prezydenckim. Dołączy Zełenski

Do czwartkowych rozmów prezydenta Karola Nawrockiego z liderami państw regionu dołączy prezydent Ukrainy Wołodymyr Zełenski – poinformował szef prezydenckiego Biura Polityki Międzynarodowej Marcin Przydacz. W czwartek do Warszawy przyjadą prezydenci Litwy, Łotwy, Estonii oraz premier Danii.

Znani aktorzy usłyszeli zarzuty. Żona Pazury nie przebierała w słowach z ostatniej chwili
Znani aktorzy usłyszeli zarzuty. Żona Pazury nie przebierała w słowach

Edyta Pazura, żona słynnego aktora Cezarego Pazury, postanowiła odnieść się do sytuacji Bogusława L. oraz Magdaleny C.

Branża motoryzacyjna alarmuje: Limity emisji pojazdów są nierealne z ostatniej chwili
Branża motoryzacyjna alarmuje: Limity emisji pojazdów są nierealne

Unijna polityka klimatyczna coraz bardziej stanowi utopię. Branża motoryzacyjna alarmuje, że obecne limity emisji pojazdów są nierealne. List w tej sprawie trafił na biurko szefowej Komisji Europejskiej Ursuli von der Leyen. Przedstawiciele przemysłu wezmą udział w zaplanowanym na 12 września w Brukseli „strategicznym dialogu” z udziałem urzędników Komisji oraz części organizacji społecznych. Producenci mówią wprost, że jest to „ostatnia szansa UE na dostosowanie polityki klimatycznej do realiów gospodarczych i geopolitycznych”.

Rosyjski atak na budynek z delegacją UE na Ukrainie. Jest reakcja szefa NATO z ostatniej chwili
Rosyjski atak na budynek z delegacją UE na Ukrainie. Jest reakcja szefa NATO

Sekretarz generalny NATO Mark Rutte poinformował w czwartek, że rozmawiał z szefową unijnej dyplomacji Kają Kallas oraz przewodniczącą KE Ursulą von der Leyen o rosyjskim ataku na budynek w Kijowie, mieszczący delegację UE na Ukrainie. Jego zdaniem atak pokazuje, że nie można być naiwnym w sprawie Rosji.

Nieoficjalnie tyle miałby wynieść deficyt budżetowy. Czy to wszystkie wydatki? z ostatniej chwili
Nieoficjalnie tyle miałby wynieść deficyt budżetowy. Czy to wszystkie wydatki?

W 2026 roku deficyt budżetowy Polski miałby wynieść ok. 271 mld zł – wynika z nieoficjalnych informacji money.pl. Byłoby to mniej niż zakładane na 2025 r. 289 mld zł. Dzień wcześniej ekonomiści szacowali kwotę ok. 300 mld zł. Czy zatem po stronie wydatków znalazły się wszystkie pozycje budżetowe? Rząd ws. budżetu debatuje na specjalnym posiedzeniu, które rozpoczęło się o godzinie 14:00.

REKLAMA

Jerzy Bukowski: "Bądź turystą w swoim mieście - zwiedzaj Kraków"

Wszyscy zainteresowani współpracą w ramach tej kampanii społecznej proszeni są o kontakt z Krakowskim Biurem Festiwalowym.
 Jerzy Bukowski: "Bądź turystą w swoim mieście - zwiedzaj Kraków"
/ pixabay.com
             Tak zatytułowaną kampanię informacyjno-społeczną - mającą na celu wspieranie rynku turystycznego w stolicy Małopolski i lokalnych przedsiębiorców - rozpoczęły władze podwawelskiego grodu.
            - Kraków od lat jest najbardziej rozpoznawalną polską marką miejską na świecie, a badania mówią, że około 10 procent jego mieszkańców swój biznes opiera o usługi turystyczne oraz z nimi związane. Dlatego dla Krakowa tak ważne jest, by stopniowo i rozważnie odbudowywać rynek turystyczny po ustaniu pandemii koronawirusa - powiedział prezydent miasta profesor Jacek Majchrowski portalowi Magiczny Kraków.
            „Poza rządowymi programami, które będą lub już są wdrażane, ale także programami własnymi, takimi, jak <Pauza> czy <Kultura odporna”>, miasto będzie wspierało działalność lokalnych przedsiębiorców. By jednak móc odbudować rynek turystyczny, miasto skupia się na nowej koncepcji, zmieniając myślenie o tym, kim jest turysta w Krakowie” - czytamy w portalu.
            Operatorem podzielonej na trzy obszary kampanii będzie Krakowskie Biuro Festiwalowego we współpracy z Wydziałami Turystyki, Komunikacji Społecznej oraz Kultury i Dziedzictwa Narodowego Urzędu Miasta Krakowa. Głównym celem zaplanowanych działań jest pobudzenie lokalnej gospodarki i włączenie mieszkańców Krakowa w proces przywracania miastu miana turystycznej stolicy Polski.
            Pierwszy obszar o nazwie „Wydarzenia otwarte” stanowi formę zaproszenia wszystkich mieszkańców Krakowa do ponownego odkrywania miasta. Specjalnie dla nich zostaną zaktualizowane trasy zwiedzania, dzięki którym będą mogli zobaczyć najpiękniejsze miejsca, zabytki i atrakcje, a także skorzystać z oferty przedsiębiorców płacących podatki w Krakowie.
            „Tematyczne spacery z obszaru literatury, muzyki, filmu, rzemiosła, rękodzieła, miejsc pamięci, historii Krakowa, będą prowadzone przez profesjonalnych przewodników, entuzjastów, artystów, aktywistów, literatów. Równolegle będą odbywać się różne, otwarte wydarzenia kulturalne i społeczne, takie, jak kina samochodowe, pikniki, małe koncerty. Wszystko z zachowaniem należytych zasad bezpieczeństwa” - napisano na stronie https://www.krakow.pl/.
            Drugi obszar to wszelkiego rodzaju warsztaty. Zaangażują się w nie firmy, instytucje i osoby, które prowadzą takie formy działalności edukacyjnej.
            „Dzięki temu niewielkim kosztem mieszkańcy Krakowa będą mogli nauczyć się czegoś nowego, poszerzyć wiedzę i umiejętności i całymi rodzinami oraz grupami znajomych wypełniać w atrakcyjny sposób swój czas, a lokalni przedsiębiorcy rozpoczną normalne funkcjonowanie i prowadzenie swoich biznesów. To sposób na uruchomienie lokalnej gospodarki także w obszarze turystyki” - czytamy w portalu.
            Trzeci obszar wypełnią działania oparte na dzieleniu się zdjęciami i materiałami video z warsztatów, spacerów i otwartych imprez w mediach społecznościowych z hashtagami #badzturystawswoimmiescie oraz #zwiedzajkrakow. Dzięki temu Kraków pokaże całemu światu, że żyje, jest otwarty, gościnny i przygotowany na powrót do nowej rzeczywistości.
            Kampanii „Bądź turystą w swoim mieście - zwiedzaj Kraków” będą towarzyszyć liczne konkursy na Instagramie oraz na Facebooku. Tam też będą udostępniane zdjęcia i filmy mieszkańców.
            Wszyscy zainteresowani współpracą w ramach tej kampanii społecznej proszeni są o kontakt z Krakowskim Biurem Festiwalowym. W jego strukturach zostali wyznaczeni koordynatorzy obszarów: muzyka, film, literatura, rękodzieło, rzemiosło, turystyka, działania lokalne oraz gastronomia, którzy będą zbierali informacje o podmiotach zainteresowanych zaproszeniem krakowianek i krakowian do skorzystania z ich oferty.
            „Już wkrótce swoją działalność wznowi oficjalna sieć informacji miejskiej i turystycznej InfoKraków, która obecnie, zgodnie z rozporządzeniami na szczeblu rządowym, musiała zawiesić prowadzone działania. Już teraz przygotowywane są bezpłatne materiały, z których będą mogli skorzystać wszyscy mieszkańcy. Zostanie udostępnionych około 150 tys. map turystycznych, a także 50 tys. sztuk mapy <Kids in Kraków>, dzięki której wraz z najmłodszymi mieszkańcami Krakowa będzie można przejść gotowe i interesujące trasy. Będą też przewodniki <Kids in Kraków> - obecnie w liczbie około 1500 sztuk. Wszystkie materiały będą także oczywiście dostępne w formie cyfrowej” - napisał Magiczny Kraków.
 


 

Polecane
Emerytury
Stażowe