T. Kucharski: Remis ze wskazaniem na związki zawodowe

Raport o delegowaniu pracowników w transporcie międzynarodowym wraca do Komisji TRAN w Parlamencie Europejskim. Sprawę komentuje przewodniczący KSTD NSZZ "S" Tadeusz Kucharski.
 T. Kucharski: Remis ze wskazaniem na związki zawodowe
/ pixabay.com

Patrząc na siły i środki jakie zostały zaangażowane po stronie polskich przewoźników nie wyłączając przedstawicieli rządu z Ministrem Adamczykiem na czele do skromnych sił po stronie jedynego związku zawodowego Solidarność reprezentującego kierowców to możemy mówić o zwycięstwie. 

Wielkie podziękowania dla wszystkich członków Sekcji Transportu afiliowanych w ETF, którzy wykazywali nadzwyczajną aktywność w ostatnich dniach przed głosowaniem lobbując na rzecz naszych wartości i osiągnięcia celów w dążeniu do poprawy warunków pracy, odpoczynku oraz bezpieczeństwa na drodze nie tylko kierowców zawodowych. 
Delegacje - belgijskich, holenderskich, niemieckich, francuskich, hiszpańskich, norweskich i polskich kolegów ze związków transportowych były dzisiaj bardzo aktywne w Strasburgu przed i w samym gmachu Parlamentu Europejskiego lobbując w śród posłów przed głosowaniem za przyjęciem naszego stanowiska tj. przyjęciem poprawek EMPL. Poprawki te w głównej mierze dotyczyły delegowania pracowników, czasu jazdy i odpoczynku.

Pakiet UE dotyczący mobilności to całkowita reforma przepisów dotyczących transportu drogowego  w Europie. Przyjęcie poprawek zgłoszonych przez pracodawców / przewoźników (komisja TRAN) mogłaby mieć katastrofalny wpływ na bezpieczeństwo drogowe i warunki pracy zawodowych kierowców na następne dziesięciolecia.

•Krótsze odpoczynki – niebezpieczeństwo przemęczenia.
•Niska płaca – dumping społeczny.
•Regularne odpoczynki w pojazdach – nieodpowiednie warunki do regeneracji  psychofizycznej. 
•Większy kabotaż – stanowisko KSTD NSZZ Solidarność uzależnione od postawy pracodawców – niezbędna jest zmiana myślenia w kwestii dotyczącej struktury wynagradzania kierowców – zwiększenie obciążeń kosztów pracy,


Dzisiejsze głosowanie Parlamentu Europejskiego odsyła cały pakiet do ponownej debaty w Komisji Transportu (TRAN). 

Związki zawodowe reprezentujące pracowników prowadzą kampanię na rzecz sprawiedliwego Pakietu Mobilności od 2016 roku. W krajach Europy Zachodniej partnerzy społeczni potrafili się porozumieć w wielu sprawach zwłaszcza socjalnych. Strony wypracowały odpowiedni poziom socjalny niezbędny do prawidłowego funkcjonowania kierowcy w trakcie wykonywania zadań transportowych (wypoczynek, powroty do domu, posiłki itp.). Szkoda, że w Polsce nie ma takiego porozumienia mimo gotowości ze strony Solidarności do rozmów od dwóch lat. Zawiązała się koalicja – rządu i pracodawców żeby blokować propozycje związków zawodowych i grać na czas, który dzisiaj sprzyja przewoźnikom. Ponawiamy apel aktualny od wielu lat – zapraszamy do stołu, dość pozorowanych działań. Możemy wspólnie powalczyć o utrzymanie dominacji w transporcie drogowym na rynku europejskim ale warunkiem sine qua non jest szczera, rzetelna dyskusja na poziomie krajowym nad rozwiązaniami systemowymi dla branży transportowej.

Doceniamy i dziękujemy za bardzo duże wsparcie i solidarność dokerów oraz kolejarzy z ETF.

Tadeusz Kucharski
Przewodniczący
KSTD NSZZ Solidarność

 


 

POLECANE
Brytyjczycy zaczęli odsyłać imigrantów z łodzi Francuzom. Co w zamian? z ostatniej chwili
Brytyjczycy zaczęli odsyłać imigrantów z łodzi Francuzom. Co w zamian?

Wszedł w życie brytyjsko-francuski program, na mocy którego część osób nielegalnie przekraczających kanał La Manche zostanie deportowana z Wielkiej Brytanii do Francji – podała we wtorek stacja BBC. Brytyjski rząd oczekuje, że około 50 osób będzie odsyłanych każdego tygodnia. Opozycja twierdzi, że podobne działania nie mają znaczenia. Od stycznia do końca lipca z Francji do Zjednoczonego Królestwa dotarło łodziami ponad 25 tys. osób

Na granicy niespokojnie. Straż Graniczna wydała komunikat pilne
Na granicy niespokojnie. Straż Graniczna wydała komunikat

Straż Graniczna publikuje raporty dotyczące wydarzeń na polskiej granicy, która znajduje się pod naciskiem ataku hybrydowego zarówno ze strony Białorusi, jak i Niemiec.

Nagła zmiana w Lasach Państwowych. Jest nowy dyrektor generalny z ostatniej chwili
Nagła zmiana w Lasach Państwowych. Jest nowy dyrektor generalny

Minister klimatu Paulina Hennig-Kloska odwołała Witolda Kossa ze stanowiska dyrektora generalnego Lasów Państwowych. Koss sprawował tę funkcję przez 1,5 roku. Na jego miejsce powołała Adama Wasiaka. 

Nie żyje Krzesisława Dubielówna z ostatniej chwili
Nie żyje Krzesisława Dubielówna

Media obiegła smutna wiadomość. W wieku 91 lat zmarła wybitna polska aktorka Krzesisława Dubielówna.

Propozycja zoo: Nie chcecie już swoich zwierząt? Dajcie je naszym drapieżnikom Wiadomości
Propozycja zoo: Nie chcecie już swoich zwierząt? Dajcie je naszym drapieżnikom

Ogród zoologiczny w duńskim Aalborgu zaapelowało do mieszkańców o przekazywanie zdrowych, ale niechcianych zwierząt domowych, takich jak króliki, świnki morskie czy kury. Zoo zajmie się nimi na swój sposób.

Gubernator Teksasu nakazał aresztowanie demokratów, którzy zbiegli ze stanu gorące
Gubernator Teksasu nakazał aresztowanie demokratów, którzy zbiegli ze stanu

W Teksasie w Stanach Zjednoczonych polityczna burza. Na proponowane przez polityków Partii Republikańskiej zmiany okręgów wyborczych ich oponenci odpowiedzieli zerwaniem kworum i ucieczką poza granice stanu. Gubernator Teksasu zapowiedział użycie siły wobec zbuntowanych polityków, ci jednak skryli się w stanach, gdzie większość mają przedstawiciele ich partii. "To jest wojna" - odgrażają się demokraci.

Nowy szef Instytutu Pileckiego chciał zorganizować seminarium nt. zwrotu dzieł sztuki Niemcom przez Polskę z ostatniej chwili
Nowy szef Instytutu Pileckiego chciał zorganizować seminarium nt. zwrotu dzieł sztuki Niemcom przez Polskę

Prof. Krzysztof Ruchniewicz, dyrektor Instytutu Pileckiego i jednocześnie pełnomocnik rządu ds. relacji polsko–niemieckich, planował zorganizowanie seminarium poświęconego zwrotowi dóbr kultury przez Polskę m.in. Niemcom oraz osobom pochodzenia żydowskiego. Propozycja ta, jak oceniła kierowniczka oddziału instytutu w Berlinie, pozostaje w sprzeczności z polityką państwa polskiego.

2 sierpnia 1943 - bunt w Treblince. Przywódcą konspiracji był oficer Wojska Polskiego tylko u nas
2 sierpnia 1943 - bunt w Treblince. Przywódcą konspiracji był oficer Wojska Polskiego

Więzień niemieckiego obozu śmierci, Samuel Willenberg tak wspominał po latach: "Nadszedł pamiętny dzień 2 sierpnia 1943 r. Było upalnie i słonecznie. Nad całym obozem Treblinka roznosił się odór spalonych, rozkładających się ciał tych, którzy przedtem zostali zagazowani. Ten dzień był dla nas dniem wyjątkowym. Mieliśmy nadzieję, że spełni się w nim to, o czym od dawna marzyliśmy. Nie myśleliśmy, czy pozostaniemy przy życiu. Jedyne, co nas absorbowało, to myśl, aby zniszczyć fabrykę śmierci, w której się znajdowaliśmy".

Dolny Śląsk: Poważny wypadek na kolejce górskiej z ostatniej chwili
Dolny Śląsk: Poważny wypadek na kolejce górskiej

W poniedziałek wieczorem doszło do poważnego wypadku na kolejce górskiej Kolorowa w Karpaczu na Dolnym Śląsku – przekazała RMF FM.

Prezydent ostro o Żurku: Opowiada bzdury z ostatniej chwili
Prezydent ostro o Żurku: Opowiada bzdury

Prezydent Andrzej Duda w ostrych słowach wypowiedział się na temat ministra sprawiedliwości Waldemara Żurka. – To jest wstyd po prostu, że ktoś, kto ma niby wykształcenie prawnicze i jeszcze w dodatku przez lata należał do stanu sędziowskiego, opowiada takie bzdury – powiedział na antenie Polsat News.

REKLAMA

T. Kucharski: Remis ze wskazaniem na związki zawodowe

Raport o delegowaniu pracowników w transporcie międzynarodowym wraca do Komisji TRAN w Parlamencie Europejskim. Sprawę komentuje przewodniczący KSTD NSZZ "S" Tadeusz Kucharski.
 T. Kucharski: Remis ze wskazaniem na związki zawodowe
/ pixabay.com

Patrząc na siły i środki jakie zostały zaangażowane po stronie polskich przewoźników nie wyłączając przedstawicieli rządu z Ministrem Adamczykiem na czele do skromnych sił po stronie jedynego związku zawodowego Solidarność reprezentującego kierowców to możemy mówić o zwycięstwie. 

Wielkie podziękowania dla wszystkich członków Sekcji Transportu afiliowanych w ETF, którzy wykazywali nadzwyczajną aktywność w ostatnich dniach przed głosowaniem lobbując na rzecz naszych wartości i osiągnięcia celów w dążeniu do poprawy warunków pracy, odpoczynku oraz bezpieczeństwa na drodze nie tylko kierowców zawodowych. 
Delegacje - belgijskich, holenderskich, niemieckich, francuskich, hiszpańskich, norweskich i polskich kolegów ze związków transportowych były dzisiaj bardzo aktywne w Strasburgu przed i w samym gmachu Parlamentu Europejskiego lobbując w śród posłów przed głosowaniem za przyjęciem naszego stanowiska tj. przyjęciem poprawek EMPL. Poprawki te w głównej mierze dotyczyły delegowania pracowników, czasu jazdy i odpoczynku.

Pakiet UE dotyczący mobilności to całkowita reforma przepisów dotyczących transportu drogowego  w Europie. Przyjęcie poprawek zgłoszonych przez pracodawców / przewoźników (komisja TRAN) mogłaby mieć katastrofalny wpływ na bezpieczeństwo drogowe i warunki pracy zawodowych kierowców na następne dziesięciolecia.

•Krótsze odpoczynki – niebezpieczeństwo przemęczenia.
•Niska płaca – dumping społeczny.
•Regularne odpoczynki w pojazdach – nieodpowiednie warunki do regeneracji  psychofizycznej. 
•Większy kabotaż – stanowisko KSTD NSZZ Solidarność uzależnione od postawy pracodawców – niezbędna jest zmiana myślenia w kwestii dotyczącej struktury wynagradzania kierowców – zwiększenie obciążeń kosztów pracy,


Dzisiejsze głosowanie Parlamentu Europejskiego odsyła cały pakiet do ponownej debaty w Komisji Transportu (TRAN). 

Związki zawodowe reprezentujące pracowników prowadzą kampanię na rzecz sprawiedliwego Pakietu Mobilności od 2016 roku. W krajach Europy Zachodniej partnerzy społeczni potrafili się porozumieć w wielu sprawach zwłaszcza socjalnych. Strony wypracowały odpowiedni poziom socjalny niezbędny do prawidłowego funkcjonowania kierowcy w trakcie wykonywania zadań transportowych (wypoczynek, powroty do domu, posiłki itp.). Szkoda, że w Polsce nie ma takiego porozumienia mimo gotowości ze strony Solidarności do rozmów od dwóch lat. Zawiązała się koalicja – rządu i pracodawców żeby blokować propozycje związków zawodowych i grać na czas, który dzisiaj sprzyja przewoźnikom. Ponawiamy apel aktualny od wielu lat – zapraszamy do stołu, dość pozorowanych działań. Możemy wspólnie powalczyć o utrzymanie dominacji w transporcie drogowym na rynku europejskim ale warunkiem sine qua non jest szczera, rzetelna dyskusja na poziomie krajowym nad rozwiązaniami systemowymi dla branży transportowej.

Doceniamy i dziękujemy za bardzo duże wsparcie i solidarność dokerów oraz kolejarzy z ETF.

Tadeusz Kucharski
Przewodniczący
KSTD NSZZ Solidarność

 



 

Polecane
Emerytury
Stażowe