Honda wycofuje się z produkcji samochodów elektrycznych. To już światowy trend

Japoński koncern samochodowy Honda robi wielki krok wstecz jeśli chodzi o produkcję samochodów elektrycznych - Auta elektryczne nie przyjęły się na największych rynkach, nie będziemy w nie inwestować - informują managerowie drugiego największego producenta samochodów w Japonii i kasują z celów sprzedażowych założenie o rocznej sprzedaży przynajmniej 30 proc. aut elektrycznych do 2030 roku.
Elektryczna Honda e Honda wycofuje się z produkcji samochodów elektrycznych. To już światowy trend
Elektryczna Honda e / Wikipedia CC BY 2,0 Rutger van der Maar

Co musisz wiedzieć?

  • Honda wycofuje się z inwestycji w produkcję samochodów elektrycznych
  • Donald Trump odwołał decyzję Joe Bidena o zakazie samochodów spalinowych w USA od 2030 roku.
  • Inne koncerny motoryzacyjne również wycofują się z produkcji samochodów elektrycznych

 

Zarząd Honda Motor poinformował, że ogranicza inwestycje w pojazdy elektryczne ze względu na spowolnienie popytu i skupi się na hybrydach, które są teraz znacznie bardziej popularne. Na rynek hybryd i tradycyjnych aut chce wrócić z mnóstwem odnowionych modeli.

- Naprawdę trudno jest odczytać rynek, ale w tej chwili przewidujemy, że pojazdy elektryczne będą stanowić około jednej piątej do tego czasu - mówi japońskim mediom Toshihiro Mibe, dyrektor generalny koncernu tłumacząc bezprecedensową decyzję o odejściu od produkowania samochodów elektrycznych. Honda obcięła planowane inwestycje w elektryfikację i oprogramowanie do tego roku o 30 proc. do 7 bln jenów (48,4 mld dolarów).

 

Nie pierwsza marka

Jest to jedna z wielu globalnych marek samochodowych, które ograniczają inwestycje w pojazdy elektryczne ze względu na zmianę popytu na korzyść hybryd i ponieważ rządy na całym świecie łagodzą harmonogramy, aby spełnić przepisy dotyczące emisji i cele sprzedaży pojazdów elektrycznych.

Prezydent USA Donald Trump odwołał na przykład rozporządzenie wykonawcze administracji Bidena, które miało na celu zapewnienie, że wszystkie nowe pojazdy sprzedawane w Stanach Zjednoczonych do 2030 r. będą elektryczne.

Honda planuje wprowadzić na rynek 13 modeli hybrydowych nowej generacji na całym świecie w ciągu czterech lat od 2027 r. W tej chwili sprzedaje ponad tuzin modeli hybrydowych na całym świecie, chociaż tylko trzy w USA - Civic, który jest dostępny w wersjach hatchback i sedan, Accord i CR-V. Opracuje również system hybrydowy dla modeli o dużych rozmiarach, który planuje wprowadzić na rynek w drugiej połowie dekady.
Producent samochodów ma zamiar sprzedać od 2,2 do 2,3 mln pojazdów hybrydowych do 2030 r., co stanowi ogromny wzrost w porównaniu z 868 tys. sprzedanych w zeszłym roku. To również można porównać z łączną liczbą 3,8 mln pojazdów sprzedanych w zeszłym roku.

 

Chcesz bezpiecznie jeździć? Zrezygnuj z elektryka

Na początku tego miesiąca Honda ogłosiła, że wstrzymała na około dwa lata plan budowy bazy produkcyjnej pojazdów elektrycznych w Ontario w Kanadzie o wartości 15 mld dolarów kanadyjskich (10,7 mld dolarów) z powodu nieodwracalnego spowolnienia popytu na samochody elektryczne.

Powody odchodzenia kierowców od samochodów elektrycznych nie są – zdaniem strategów hondy – tajemnicą. To auta dużo droższe, za to mniej bezpieczne i o mniejszym zasięgu, niż choćby hybrydy. To dlatego ich produkcja stoi na granicy opłacalności, a w ciągu kilku lat przestanie być opłacalna w ogóle.
Honda to nie jedyny gigant rynku automotive, który wycofuje się z produkcji elektryków. W połowie maja Nissan wycofał się z planów budowy fabryki akumulatorów o wartości 1,1 mld dolarów na południowo-zachodniej wyspie Kiusiu w Japonii, zaledwie kilka miesięcy po ogłoszeniu projektu.

W elektromobilność przestają wierzyć również europejscy producenci. Do niedawna brytyjski a dzisiaj należący do właścicieli z Indii Jaguar Land Rover odłożył plany budowy pojazdów elektrycznych w nadchodzącej fabryce o wartości 1 mld dolarów w południowych Indiach. 


 

POLECANE
Nawrocki zmienia reguły gry tylko u nas
Nawrocki zmienia reguły gry

Nawrocki gra w polityce rolę nietypową. Nie tylko krytykuje, ale też proponuje alternatywy, systematyzuje i przypomina. To nie jest już prezydent, który podpisuje albo wetuje. To nie jest też strażnik konstytucyjnego ognia, którego realny wpływ kończy się na groźbie zawetowania ustawy. Karol Nawrocki postawił sobie za cel coś znacznie ambitniejszego – stworzenie politycznego laboratorium, w którym to on rozdaje pytania do testu, a rządzący muszą odpowiadać.

Seria spotkań prezydenta Nawrockiego. Wiadomo, które państwa odwiedzi po powrocie z USA z ostatniej chwili
Seria spotkań prezydenta Nawrockiego. Wiadomo, które państwa odwiedzi po powrocie z USA

Prezydent Karol Nawrocki spotka się 3 września w Waszyngtonie z prezydentem USA Donaldem Trumpem, a w drodze powrotnej 5 września w Rzymie z premier Włoch Georgią Meloni i z papieżem Leonem XIV. To jednak nie wszystko.

Adam Niedzielski pobity. Opanujcie się! z ostatniej chwili
Adam Niedzielski pobity. "Opanujcie się!"

W środę były minister zdrowia Adam Niedzielski został pobity w centrum Siedlec. Napastnicy mieli głośno krytykować decyzje byłego ministra podczas pandemii COVID-19. Do sprawy odniósł się były premier Mateusz Morawiecki.

PGE wydała pilny komunikat dla klientów z ostatniej chwili
PGE wydała pilny komunikat dla klientów

PGE Obrót ostrzega przed kampanią phisingową "Zwrot nadpłaty". To nie są wiadomości spółki – uważaj na fałszywe linki i prośby o dane. Wydano specjalny komunikat w tej sprawie.

To kapitulacja. Niemcy mają problem z ostatniej chwili
"To kapitulacja". Niemcy mają problem

Projekt rządu Niemiec, wprowadzający nowy model służby wojskowej, to kapitulacja przed rzeczywistością – twierdzą niemieckie media.

tylko u nas
W hołdzie św. Janowi Pawłowi II – niezwykła wystawa w historycznej Sali BHP

W historycznej Sali BHP Stoczni Gdańskiej, miejscu, gdzie rodziła się wolność, otwarto w sobotę 23 sierpnia wyjątkową wystawę filatelistyczną poświęconą św. Janowi Pawłowi II. Ekspozycja, będąca częścią obchodów 45. rocznicy powstania NSZZ „Solidarność”, przypomina o nierozerwalnych więzach łączących papieża Polaka z walką o niepodległość i godność człowieka.

Atak na kościół w USA. Wiele ofiar z ostatniej chwili
Atak na kościół w USA. Wiele ofiar

Policja w Minneapolis poinformowała, że w środę rano w ataku na kościół przy tamtejszej szkole katolickiej zginęło dwoje dzieci, a 17 osób, w tym 14 dzieci, zostało rannych. 20-letni napastnik strzelał do ludzi przez okna świątyni.

Komunikat dla mieszkańców Podkarpacia z ostatniej chwili
Komunikat dla mieszkańców Podkarpacia

Zakończono postępowanie przed Krajową Izbą Odwoławczą w sprawie wyboru oferty na budowę nowego węzła na autostradzie A4 w Ostrowie koło Ropczyc – informuje Samorząd Województwa Podkarpackiego.

Prezydent zawetował kolejne dwie ustawy z ostatniej chwili
Prezydent zawetował kolejne dwie ustawy

Prezydent Karol Nawrocki zawetował nowelizację ustawy o zapasach ropy i gazu oraz nowelizację ustawy o środkach ochrony roślin.

Adam Niedzielski trafił do szpitala. Został pobity z ostatniej chwili
Adam Niedzielski trafił do szpitala. Został pobity

Były minister zdrowia Adam Niedzielski trafił do Szpitala Wojewódzkiego w Siedlcach – podała stacja RMF FM. "Trafił do placówki z obrażeniami najprawdopodobniej po pobiciu" – dodano.

REKLAMA

Honda wycofuje się z produkcji samochodów elektrycznych. To już światowy trend

Japoński koncern samochodowy Honda robi wielki krok wstecz jeśli chodzi o produkcję samochodów elektrycznych - Auta elektryczne nie przyjęły się na największych rynkach, nie będziemy w nie inwestować - informują managerowie drugiego największego producenta samochodów w Japonii i kasują z celów sprzedażowych założenie o rocznej sprzedaży przynajmniej 30 proc. aut elektrycznych do 2030 roku.
Elektryczna Honda e Honda wycofuje się z produkcji samochodów elektrycznych. To już światowy trend
Elektryczna Honda e / Wikipedia CC BY 2,0 Rutger van der Maar

Co musisz wiedzieć?

  • Honda wycofuje się z inwestycji w produkcję samochodów elektrycznych
  • Donald Trump odwołał decyzję Joe Bidena o zakazie samochodów spalinowych w USA od 2030 roku.
  • Inne koncerny motoryzacyjne również wycofują się z produkcji samochodów elektrycznych

 

Zarząd Honda Motor poinformował, że ogranicza inwestycje w pojazdy elektryczne ze względu na spowolnienie popytu i skupi się na hybrydach, które są teraz znacznie bardziej popularne. Na rynek hybryd i tradycyjnych aut chce wrócić z mnóstwem odnowionych modeli.

- Naprawdę trudno jest odczytać rynek, ale w tej chwili przewidujemy, że pojazdy elektryczne będą stanowić około jednej piątej do tego czasu - mówi japońskim mediom Toshihiro Mibe, dyrektor generalny koncernu tłumacząc bezprecedensową decyzję o odejściu od produkowania samochodów elektrycznych. Honda obcięła planowane inwestycje w elektryfikację i oprogramowanie do tego roku o 30 proc. do 7 bln jenów (48,4 mld dolarów).

 

Nie pierwsza marka

Jest to jedna z wielu globalnych marek samochodowych, które ograniczają inwestycje w pojazdy elektryczne ze względu na zmianę popytu na korzyść hybryd i ponieważ rządy na całym świecie łagodzą harmonogramy, aby spełnić przepisy dotyczące emisji i cele sprzedaży pojazdów elektrycznych.

Prezydent USA Donald Trump odwołał na przykład rozporządzenie wykonawcze administracji Bidena, które miało na celu zapewnienie, że wszystkie nowe pojazdy sprzedawane w Stanach Zjednoczonych do 2030 r. będą elektryczne.

Honda planuje wprowadzić na rynek 13 modeli hybrydowych nowej generacji na całym świecie w ciągu czterech lat od 2027 r. W tej chwili sprzedaje ponad tuzin modeli hybrydowych na całym świecie, chociaż tylko trzy w USA - Civic, który jest dostępny w wersjach hatchback i sedan, Accord i CR-V. Opracuje również system hybrydowy dla modeli o dużych rozmiarach, który planuje wprowadzić na rynek w drugiej połowie dekady.
Producent samochodów ma zamiar sprzedać od 2,2 do 2,3 mln pojazdów hybrydowych do 2030 r., co stanowi ogromny wzrost w porównaniu z 868 tys. sprzedanych w zeszłym roku. To również można porównać z łączną liczbą 3,8 mln pojazdów sprzedanych w zeszłym roku.

 

Chcesz bezpiecznie jeździć? Zrezygnuj z elektryka

Na początku tego miesiąca Honda ogłosiła, że wstrzymała na około dwa lata plan budowy bazy produkcyjnej pojazdów elektrycznych w Ontario w Kanadzie o wartości 15 mld dolarów kanadyjskich (10,7 mld dolarów) z powodu nieodwracalnego spowolnienia popytu na samochody elektryczne.

Powody odchodzenia kierowców od samochodów elektrycznych nie są – zdaniem strategów hondy – tajemnicą. To auta dużo droższe, za to mniej bezpieczne i o mniejszym zasięgu, niż choćby hybrydy. To dlatego ich produkcja stoi na granicy opłacalności, a w ciągu kilku lat przestanie być opłacalna w ogóle.
Honda to nie jedyny gigant rynku automotive, który wycofuje się z produkcji elektryków. W połowie maja Nissan wycofał się z planów budowy fabryki akumulatorów o wartości 1,1 mld dolarów na południowo-zachodniej wyspie Kiusiu w Japonii, zaledwie kilka miesięcy po ogłoszeniu projektu.

W elektromobilność przestają wierzyć również europejscy producenci. Do niedawna brytyjski a dzisiaj należący do właścicieli z Indii Jaguar Land Rover odłożył plany budowy pojazdów elektrycznych w nadchodzącej fabryce o wartości 1 mld dolarów w południowych Indiach. 



 

Polecane
Emerytury
Stażowe