"Ruszyło CPK". Wybrano firmę PR

Jak informuje portal Marketingprzykawie.pl, agencja Lighthouse została wybrana w przetargu do opracowania strategii komunikacji oraz zarządzania sytuacjami kryzysowymi dla Centralnego Portu Komunikacyjnego (CPK).
Zakres współpracy obejmuje lata 2025–2027 i dotyczy zarówno codziennego doradztwa komunikacyjnego, jak i planowania strategicznego w kluczowych obszarach inwestycji.
- Niemcy w tarapatach. Tapinoma magnum sieją spustoszenie
- Miliony metrów sześciennych gazu. Polska rusza z wydobyciem
- Krach zielonej energii w Niemczech. Renesans energii z węgla
- "Żegnamy się". Smutny komunikat wrocławskiego zoo
- "Nie zbliżajcie się". Komunikat poznańskiego zoo
- Skandal w polskiej armii. Żołnierze zostali wysłani na spotkanie z Agnieszką Holland
- Wyłączenia prądu w Poznaniu. Jest komunikat
- "A niby kogo oni udają?" Burza w sieci po emisji popularnego programu TVN
- Nadchodzi nowa fala imigrantów z Niemiec. Jest komunikat niemieckich władz
Zadania Lighthouse w ramach projektu
W ramach współpracy Lighthouse będzie odpowiedzialna za:
- opracowanie kompleksowej strategii komunikacji dla CPK,
- prowadzenie badań opinii publicznej na temat społecznego odbioru projektu,
- przygotowanie strategii komunikacji kryzysowej,
- bieżące doradztwo i reagowanie na sytuacje kryzysowe.
CPK to jedna z najbardziej złożonych inwestycji realizowanych dziś w Europie. W związku z tym działania komunikacyjne wokół niej muszą być bardzo precyzyjnie zaplanowane. Kluczowe jest zrozumienie potrzeb i oczekiwań komunikacyjnych różnych grup interesariuszy, stworzenie jasnego przekazu oraz budowanie dialogu na wszystkich płaszczyznach projektu
- stwierdził Jarosław Bańda, dyrektor zarządzający w Lighthouse, cytowany przez portal Marketingprzykawie.pl.
Realizacja projektu
Umowa z agencją Lighthouse została podpisana na początku kwietnia i będzie obowiązywać do końca 2025 roku. Za realizację projektu odpowiada zespół pod kierownictwem Michała Kwietniewskiego, unit directora.
Co dalej z CPK?
Polski Centralny Port Komunikacyjny to projekt sięgający jeszcze lat 70. XX wieku, ale realnego rozpędu nabrał w czasach rządów Zjednoczonej Prawicy, gdy premierem był Mateusz Morawiecki. Ogromne przedsięwzięcie zostało jednak zahamowane po ponownym przejęciu 13 grudnia 2023 r. władzy przez obóz Platformy Obywatelskiej, który zapowiadał audyty i kontrole, a także podważał sensowność projektu – niektórzy politycy obozu Koalicji Obywatelskiej, jak np. prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski, określali plan budowy CPK mianem "gigantomanii". Podczas spotkań z wyborcami sceptycznie wobec CPK wypowiadał się także sam Donald Tusk.
Próbę ukręcenia sprawy zatrzymał społeczny sprzeciw ludzi i sympatyków różnych stron sceny politycznej, który uformował się pod szyldem "Tak dla CPK". Na razie nieznane są wyniki przeprowadzonych przez pełnomocników rządu audytów, a zaproponowany przez koalicję rządzącą pomysł okrojenia projektu z wielu połączeń kolejowych budzi spory sprzeciw społeczny, ale także lokalnych polityków, których regiony zostaną pominięte w nowych szlakach komunikacyjnych.
W zamyśle Centralny Port Komunikacyjny miał być węzłem transportowym opartym na zintegrowanych ze sobą węzłach: lotniczym i kolejowym, spójnych z układem sieci drogowej. Węzeł miał być zlokalizowany pomiędzy Warszawą a Łodzią i stanowić punkt przesiadkowy oraz hub cargo. Był planowany jako największy w Europie Środkowo-Wschodniej węzeł transportowy łączący lotnisko hubowe oraz sieci kolejowe i drogowe.
Który tu pisał, że CPK zaorane, nie budują i nie będzie niczego?! Tymczasem, robota u pana Laska i jego podwładnych wre aż miło! Konkret? Właśnie CPK... wybrało firmę Public Relations, która przygotuje dla CPK strategię komunikacji ze szczególnym uwzględnieniem sytuacji… pic.twitter.com/OL8QcVMIhn
— NowyŚwiat24 (@NowySwiat24) April 30, 2025