Boom na napoje w puszkach w Niemczech. Konsumenci nie chcą butelek z przymocowanymi nakrętkami

Boom na napoje w puszkach w Niemczech
Według danych podanych przez niemiecki Tagesschau, w ciągu ostatnich pięciu lat sprzedaż napojów w puszkach wzrosła o prawie 47 proc. i przekroczyła milion ton. Wartość rynku napojów w puszkach między lutym 2020 a lutym 2025 wzrosła o dwie trzecie i sięgnęła 3,23 miliarda euro. Największy udział, sięgający ponad 70 proc., mają w tym segmencie napoje energetyczne.
Rosnąca popularność tego typu opakowań dotyczy różnych kanałów sprzedaży: od supermarketów, przez sklepy spożywcze, aż po stacje benzynowe. W szczególności młodsze pokolenie chętnie sięga po metalowe puszki.
- Komunikat dla mieszkańców Warszawy
- Nowy komunikat IMGW. Oto co nas czeka
- Komunikat dla mieszkańców Gdańska
- "Sytuacja coraz bardziej niepokojąca". Komunikat wrocławskiego zoo
- "Zachowaj spokój". Ważny komunikat RCB dla mieszkańców
- Zła wiadomość dla miłośników kawy. UE zdecydowała
Dlaczego puszki zyskują na popularności w Niemczech?
Jak twierdzi niemiecka telewizja państwowa, jednym z powodów wzrostu sprzedaży jest po prostu wygoda: konsumenci cenią sobie brak nowych, przymocowanych nakrętek w butelkach PET, które dla wielu osób są niepraktyczne.
Nowe stałe nakrętki na butelkach PET wydają się przeszkadzać wielu konsumentom, więc puszki mogą być dobrą alternatywą
– zauważa ekspertka Petra Ossendorf cytowana przez Tagesschau.
Rynek zawsze wygrywa z ideologią. Rekordowa sprzedaż napojów w puszkach w 🇩🇪. Z badań rynkowych wynika, że konsumenci wolą puszki zamiast plastikowych butelek z przymocowanymi nakrętkami. https://t.co/0DW4HOSKdm pic.twitter.com/KX7YzBAO9j
— Pan Cogito (@PanCogito7) March 28, 2025