Niemiecka sieć postawi w Polsce jeszcze więcej sklepów
W rozmowie z Gazetą Prawną, Włodzimierz Wlaźlak wyjaśnił, że mają to być przede wszystkim nowe sklepy oraz centra dystrybucyjne. Prezes Lidl Polska został również zapytany o liczbę sklepów, gdzie Lidl ma obecnie 900 placówek, a z kolei Biedronka 3,7 tys. sklepów.
Lidl nie ściga się, idzie swoim tempem, choć teraz chcemy przyspieszyć
- wyjaśnił Włodzimierz Wlaźlak.
Warto również zauważyć, że w 2024 r. Lidl uruchomił w Polsce 40 nowych sklepów.
Bardziej niż liczba sklepów interesuje nas ich rentowność i w tym kierunku chcemy się rozwijać. Tym bardziej, że jesteśmy na polskim rynku krócej niż konkurencja oraz że rozwijamy się organicznie – nie przejmujemy żadnych sieci
- dodał prezes Lidl Polska.
Dynamiczny rozwój Lidla
Dynamiczny rozwój sieci Lidl stał się w ostatnich latach mocno widoczny. Ma on wynikać m.in. ze wzrostu liczby klientów.
Natomiast niekoniecznie łączyłbym ten wzrost z inflacją, bo w zeszłym roku średnioroczny wzrost cen wyniósł 11,4 proc., w tym roku spadnie do 4-5 proc., a przypływ klientów w obu tych okresach będzie porównywalny. Oczywiście odnotowaliśmy znaczny przyrost klientów po pandemicznym roku 2020, ale jeśli popatrzymy na okres przed i po pandemii, to ten wzrost jest stały, niezależny od poziomów inflacji
- stwierdził Włodzimierz Wlaźlak.
-
Właściciel TVN ogłosił decyzję. Natychmiastowa reakcja rynku
-
UE szykuje nowy podatek. ETS3 potężnie uderzy w kieszenie Europejczyków
Neutralność klimatyczna
Niemiecka sieć sklepów bardzo mocno zaangażowała się w tzw. ekologiczne rozwiązania. Już od lutego 2025 r. każdy parking przy sklepie Lidl wyposażony ma być w stacje do ładowania samochodów elektrycznych.
Dużą część środków inwestycyjnych przeznaczona zostanie dla pracowników – na ich rozwój i wynagrodzenia
- zapowiedział Włodzimierz Wlaźlak.