Niemiecki samochód elektryczny wywołał potężny pożar w Korei Południowej
Właściciel mercedesa typu EQE 350 zeznał, że pojazd przeszedł rutynową inspekcję w zeszłym roku i był zaparkowany trzy dni przed pożarem w tym miejscu, bez żadnych widocznych problemów. Przed wybuchem zauważono ulatniający się biały dym z wnętrza stojącego pojazdu. Koreańska Krajowa Służba Kryminalistyczna analizuje obecnie baterie pojazdu, aby znaleźć źródło zapłonu.
„Współpracujemy”
– Współpracujemy z [koreańskimi] władzami w celu ustalenia dokładnej przyczyny incydentu – powiedział przedstawiciel Mercedes-Benz Korea, odnosząc się do pożaru z 1 sierpnia. – Dokładamy wszelkich starań, aby zidentyfikować pierwotną przyczynę i podjąć dalsze działania.
Wskutek pożaru ucierpiały fizycznie 23 osoby. Pożar uszkodził ponad 100 pojazdów mieszczących się na parkingu oraz zmusił setki mieszkańców budynku do tymczasowego opuszczenia swoich mieszkań.
Chińskie części
W 2023 roku Koreańskie Stowarzyszenie Sprzedawców Samochodów Importowanych (KAIDA) wskazywało na znaczny wzrost liczby importowanych pojazdów elektrycznych sprzedanych na rynku koreańskim od stycznia do sierpnia 2023. Dane liczbowe wskazywały na wzrost o 54,8% rok do roku. Marki takie jak Mercedes-Benz, BMW, Porsche, Volkswagen i Chevrolet odnotowały największy wzrost sprzedaży pojazdów elektrycznych w Korei Południowej. Spośród tych pięciu marek Mercedes-Benz, BMW i Porsche wykazały najbardziej dynamiczny rozwój.
Audi i Volkswagen
Audi i Volkswagen sprzedają w Korei pojazdy elektryczne wyposażone w ogniwa produkowane wyłącznie przez firmy LG Energy i Samsung SDI. Mercedes musiał jednak przyznać, że luksusowe sprzedawane w Korei elektryki marki Mercedes-Benz AG w większości wyposażone są w ogniwa wyprodukowane w Chinach.
Wszystkie akumulatory do pojazdów elektrycznych Mercedes-Benz są produkowane przez spółki zależne Mercedes-Benz, będące w 100% ich własnością, podczas gdy różni producenci dostarczają ogniwa akumulatorowe
– poinformował koreański oddział niemieckiego producenta samochodów na swojej stronie internetowej. W tym przypadku dostawcą może być chiński producent. Firma Farasis jest w modelach EQE 350+, EQE 500 4MATIC SUV. Natomiast CATL, również chińska firma, dostarcza ogniwa do EQE 300 4MATIC SUV.
Niemiecki producent wykorzystuje także ogniwa chińskiej firmy CATL w wyższych klasach linii EQS, w tym w SUV-ie Mercedes-Maybach EQS 680. Ogniwa koreańskiej firmy SK On Co., piątego co do wielkości producenta baterii na świecie, montowane są w modelach niższej klasy, takich jak EQA 250 i EQB 300 4MATIC. Wycofany z produkcji model EQC 400 4MATIC został wyposażony w ogniwa firmy LG Energy Solution Ltd.
[Aleksandra Fedorska jest dziennikarką polskich i niemieckich mediów]